KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 18 July 2015

LIMA MAUT DALAM KEMALANGAN DI MACHANG



Lima orang dilapor maut dalam nahas yang membabitkan dua buah kereta di Kilometer 63, Jalan Kuala Krai-Kota Bharu dekat Kampung Bunut, Machang.

Mangsa dikenali sebagai Irwan Mohd Zain, 33, Siti Khadijah Ibrahim 33, Muhammad Zahrin Ariq Irwan, 6 bulan, Muhammad Zahran Arfan Irwan, 4 tahun, dan Nurul Atiqah Abd Aziz, 19.

Pemangku Ketua Polis Daerah Machang, DSP Ashraff Ali Kutti berkata kedua-dua kereta berkenaan dilapor bertembung kira-kira jam 4.20 petang semalam.

Sementara itu Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Machang, Pegawai Bomba Yusoff Mahmood berkata mangsa tersepit di dalam kereta dan orang ramai turut membantu mengeluarkan mereka.

Katanya, kemalangan yang berlaku menyebabkan kesesakan teruk dari Guchil ke Kampung Pek.

31 comments:

  1. Ini mesti gambar omak kau nak balik ke thailand ini ,Omak kau mesti balik kampung dekat thailand bersama kahlid itu, jangan risau omak kau kita doa omak kau bahagia bersama2 kahlid dan feakah itu, selamat jalan dan selamat balik amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raya2 macam ni pun nak cerita politik2 ke? Nikmatilah Hari Raya Tinggalkan Dulu Politik2 Ni...Pergi ziarah saudara mara tu. Okeylah Selamat Hari Raya Aidilfitri anon 7:57

      Delete
    2. Ini mesti geng umno yang kena gilis dengan lori tahi! habis bersepai macam tahi!

      Delete
  2. Innalillahi
    KepadaNya kita datang.

    Wa
    Dan

    Innailaihirojiun
    KepadaNya kita dikembalikan

    Semoga Allah memberi keampunan kepada jenazah dan meraikan mereka bersama2 golongan orang2 beriman. Sesungguhnya kematian akibat kemalangan seperti itu umpama mati syahid. Begitulah yang diajarkan kepada kita.

    Maka janganlah sekali2 gunakan isu ini untuk komen yang buruk.

    ReplyDelete
  3. Wa sikali lagi mahu ucapkan salamat hali laya kedua ! Sila latang rumah terbuka Dap ......... manyak hidangan spt babi goleng , babi pangang dll ........ semuanya ditonggeng halal kelana itu tuan galu LKS dan LGE kasi sembelih ......... lagi itu yam seng pun ade sama itu main majong pun ade . ....... kalau mahu lebih enjoy itu amoi Ipoh mali pun ade ......... jgn takut jgn segan itu dosa semua tuan galu LKS dan LGE boleh kasi ampun dan ada applovement dpd itu ulamak2 DAP punya ........ ini mcm punya balu butut2 Islam bukan itu macam tuan gulu haji hadi yg mahu hudud kasi susah sama melayu Islam mahu enjoy dan bikin kacau ekonomi olang cina mahu niaga itu judi , babi , yam seng sama itu amoi jual body maaa ........ kalau talak suka itu amoi , itu pondan pun wa ade boleh main bontot maaa ..........haiya itu pasal wa suka sama PKR dan Halapan Balu punya macai .......... ini macam wa butut2 ada halapan niaga kasi untung sebab olang melayu Islam boleh jadi customer wa .......... hidup halapan balu ! ........... ini macam halapan balu butut2 ada ong !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ni Islam atau kapir.

      Sebab kalau dia Islam, akan jatuh syahadahnya sebab telah menghalalkan apa yang telah diharamkan oleh Islam.

      Minta pencerahan pembaca yang lain.

      Delete
    2. Anon 10.37 nih ahli umno tp tak pernah solat. Berjudi dan berzina adalah aktiviti hariannya. Dia dibayar utk merosakan pkr...pas...dap. Selepas berjaya hancurkan pas kini bersunguh2 nak rosak imej dap. Dap kini bukan hak cina lg. Semua bangsa ada di dlm nya.

      Delete
    3. UMNO sekarang dlm kepanasan. Ramai penaja2 sudah kecut perut bila skandal didedahkan. PRU 14 nnt bn/umno ada harapan utk tumbang. Kemunculan G18 beri tamparan hebat kpd bn. Gabungan umno + pas juga tak dpt sambutan sbb pas juga ditolak pengundi.

      Delete
    4. Apa nak heran dengan puak yang berjuang untuk UMNO ni,
      1. Nabi tak mengaku mereka sebagai golongan nya,
      2. Yang demikian mereka bebas nak buat apa saja...
      3. Kita jangan terikut ikut mereka ni.
      4. Demi perjuangan UMNO, mereka sanggup memfitnah, merasuah, merembat wang negara, merampas hak rakyat, membunuh sekali pun kalau perlu agaknya dan segala macam perbuatan yang di larang oleh ISLAM.
      5. Masih ISLAM KAH mereka? Wajar KAH kita menuruti mereka?
      6. Kawan kawan saya yang dari Parti MCA,DAP,dan PGRM pun tak pernah mempelawa saya makan babi, minum arak dan berzina....malah IBU saya seorang MUALAF dari keturunan Cina pun tak bagi kami anak anaknya makan makanan yang di HARAMKAN dalam ISLAM.

      Delete
    5. Pencerahan kepala hotak kau anon 11.19 dan 11.54 .......... mesej yg nak disampaikannya tu jelas akibat tolakan hukum hudud sbb kau macai Pkr dan balaci Dap tu yg kau buat2 tak faham !

      Delete
    6. binatang nie tengah high dok layan daun ketum! Buang masa aje nak layan!

      Delete
    7. Anon 12:28.

      Dah jelas mangkok tu menghalalkan babi dan arak kepada orang Islam.

      Tak ke kafir namanya tu.

      Awak ingat hukum ni macam peribahasa ke boleh dibuat kiasan.

      Ustaz UG tak ada ajar ke tentang hukum hakam ni.

      Delete
    8. Yang ni lg mangkok hayun tak paham bahasa anon kat atas tulis ditonggeng halal bkn ditanggung halal ......... pastu bg Dap mana halal haram bagi depa semuanya baik asalkan boleh mendatangkan keuntungan ekonomi ....... tu lah kan dah jadi bahlol semenjak berguru dgn tuan garu khalifah LKS dan LGE

      Delete
    9. anon 16:14.
      tak boleh nk cover dah.
      dh sah kamu menghalalkan babi, arak dan zina dgn amoi yg ni baru butut2 ( betul-betul) ikut Islam.

      Delete
    10. Hang pun serupa la..anonymous 16:14 ayunmangkuk...jaga la adap sebagai muslim..Ok la selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin..

      Delete
    11. 16;14.

      Umno dan komponen BN semuanya yg dah lebih 57 tahun menolak HUDUD tu tak masuk dlm menu kutukan awak ke.

      Ke Umno dah wangi sekarang klu dulu busuk sgt sampai jatuh kapir oleh amanat tuan guru suci lg maksom.

      Sejak lepas muktamar ni mangkuk2 PAS ni dh makin mereng la pulak.

      Delete
  4. Ya la tu saudara Borhan sbb tu kat Malaysia bebas dpd ladang Babi, Kilang Arak, tempat persundalan, agenda LGBT, pembuangan bayi dll ........... semuanya kerana keberkesanan undang2 demokratik tanpa hukum hudud yg dipuja2kan oleh sekalian macai PKR dan Balaci DAP........... dulu kata ni semua kerja ummo tapi sekarang terus nak dipertahankan dan diperjuangkan oleh macai2 dan balaci2 melalui mazhab baru GHB sebagai galang ganti Islam Hadhari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak buat hudud mcm mana tuang guru sifu g Jepung mkn angin.

      Tinggal la macai bodoh tahap dewa ditipu sedangkan tuang guru sifu bersenang lenang kt Jepung mkn sushi.

      Kami sokong hudud tp masa nak usul satu ekor pon xde bunyi kecuali Dato Mahfuz je yg bangun.

      Yg lain mungkin g Jepung, tido atau ponteng.

      Delete
    2. Engko lg bodoh .......... kata pejuang rakyat berdegar2 cakap itu ini tapi masa parlimen bersidang pejuang rakyat dok kayuh basikal makan angin kat New Zealand kah kah kah ........ sekurang2nya TGHH pergi jepun krn berdakwah

      Delete
    3. Ulamak besar lagi muktabar PAS berkata.

      1. PAS masuk pilihanraya bukan untuk menang.

      2. Putrajaya bukan matlamat PAS.

      Maknanya PAS tak nak kuasa, tapi PAS nak buat juga hukum hudud.

      Boleh ke.

      Minta jawaban dari rakan pembaca.

      Delete
    4. 16;10 bodoh tu 100 kali balik kt hang.
      org yg kayuh basikal tu masa sidang parlimen brjalan ke.
      tp tuan guru sifu sah2 ponteng sidang.
      gaji siapa yg byr.
      ngape hr lain tak boleh pergi ke.
      brp org Jepung dh maduk Islam.
      mangsa banjir dh setel ke.
      hang minum air kaki tuang guru sifu ke bebal byk sgt ni.

      Delete
    5. 16:14.
      kamu jgn nk cover byk mmg x boleh cover lg.
      klu kita mkn babi, minum arak dan berzina dgn amoi itu baru butut2(betul-betul) ajaran Islam.
      dia ni ajak org sesat mcm dia jg.
      bila x boleh cover, tuduh org bodoh itu sj la yg dia mampu.

      Delete
    6. Ni semua macai bahlol poyo sanggup putar belit kenyataan mengalahkan utusan melayu dan tv3 demi mengemis undi dap ......... tapi statement anon 16.33 mmg jelas cuba menghalalkan yg haram berbanding anon 10.37 yg di buat dlm bentuk ayat ucapan oleh DAP ............ Apakah macai2 dan balaci semua terasa pedas dan kepanasan apabila tuan guru depa yg dianggap maksum disentuh ? Betapa mulia tuan guru depa ni disisi macai dan balaci ni semua ............. aku khuatir depa dah diresapi unsur2 syiah

      Delete
    7. Anon 16.18 betul ke sipejuang rakyat pi makan angin semasa dewan tak bersidang ? Tak payah temberang lah semua org tahu cuma macai je buat2 tak tahu ! Kah kah kah ......... kau pi rujuk kat blog ni posting yg dulu2 punya ......... kesian kat kau yg membutakan mata hati demi menegakkan benang yg basah

      Delete
    8. Anon 18.07 mmg puak2 macai dan balaci Dap Juara spinner mengalahkan media umno ......... depa suka ambil kenyataan sekerat2 pas tu buat2 bodoh tak faham dan buat tafsiran yg menyeleweng ........ mmg kerja depa mcm ni ........ dah lama dah depa buat mcm ni kat TGHH krn busuk hati

      Delete
  5. GHB = Gerakang Harapang Barua

    Macai2 & penjilat2 kapir dap.

    kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno dulu kini dan selamanya asyik cerita jubur saje. boringlah! sikit-sikit jubur! sampaikan ada undang-undang menghalang jubur dijolok! kah! kah! kah! kah!

      Delete
    2. Dei thamby macha pasal jubo menjubo jangan sebut la ! Nanti bergegar itu penjara sg buloh

      Delete
    3. Berjaya juga Tuang Persideng mentarbiah ahlinya.....Persideng sebut barua ahlinya pun ikut sama sebut barua.....

      Delete
  6. umno tetap barua lebai al-vincent dan tok wan ananda. penyokong setia guiness anchor serta genting berhad. kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete