KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 18 July 2015

KEWUJUDAN HARAPAN BARU SEMATA-MATA NAK LUMPUHKAN PAS KATA ABANG KHALID SAMAD



Kumpulan yang menamakan mereka sebagai Gerakan Harapan Baru (GHB) dilihat sengaja ditubuhkan bagi melumpuhkan PAS, kata Pengerusi Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC), yang juga abang kepada Ahli Parlimen PAS Shah Alam, Tan Sri Shahrir Samad.

Menurut beliau, kewujudan kumpulan tersebut dilihat hanyalah untuk mengisi ruang membalas dendam dengan parti Islam tersebut.

Ini kerana, mereka yang terdiri daripada kumpulan ini ialah golongan profesional di dalam PAS yang sentiasa bercanggah pandangan dan pendapat dengan kumpulan ulama parti itu.

“Kewujudan GHB ini memang sengaja untuk membunuh PAS yang sedia ada. Dia akan menimbulkan masalah dengan membalas dendam, akan cuba untuk menunjukkan masih ada pengaruh, orang dia lebih disambut baik oleh DAP dan PKR, akan mengakibatkan pertandingan tiga penjuru.

“Dan jika wujud pertandingan tiga penjuru, saya nampak ruginya dan akhirnya akan membunuh PAS sendiri.

“Jadi dia akan menjadi pengacau dan lebih mendorong kepada kekalahan Pakatan Rakyat. Dia akan pecahkan sistem dua parti itu,” katanya kepada baru-baru ini.

Malah jelasnya, kewujudan kumpulan tersebut dilihat lebih kepada memenuhi rasa kecewa ekoran kekalahan di dalam pemilihan tempoh hari.

Pada awalnya, kumpulan tersebut menggelarkan diri mereka sebagai G18 yang melibatkan 18 orang ahli-ahli PAS yang gagal pada Muktamar Tahunan ke-61 awal Jun lalu.

“Jadi disebabkan kalah dalam pemilihan parti sendiri serta meninggalkan parti induk dan menubuhkan parti baru, akhirnya dia akan dilihat sebagai kumpulan yang kecewa dan terdesak.

“Kerana nak menegakkan kepentingan, maka kata mereka tidak boleh menerima kekurangan parti dia sendiri, dia mesti hendak sentiasa menang dan tidak akan reda dengan kekalahan.

“Dalam sebuah parti mesti mempunyai falsafah yang sama, jadi kalau mereka kata tidak bersetuju dengan perjuangan PAS, sebab kalah itu tidak munasabah. Pada saya, ini bukan perjuangan,” tambah Ahli Parlimen Johor Bahru itu.

GHB kini dipimpin oleh Mohamad Sabu yang sebelum ini merupakan Timbalan Presiden PAS.

Ia turut dianggotai oleh Khalid Samad, Hanipa Maidin, Dr Dzulkefly Ahmad, Datuk Mahfuz Omar, Suhaizan Kaiat dan beberapa yang lain.

73 comments:

  1. Mmg tu la agenda utama puak2 kucewa ni aku mmg dah agak dah tapi depa dok berselindung di sebalik agenda bela rakyatlah , permintaan akar umbilah ......... kahak ptuih !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Porrahh... klu dah ketar lutut...macai DAMACAI PAS akan bersengkongkol dgn agen umno. Shahrir samat kan berpotensi jd menteri klu najib terus berkuasa. Klu G18 kuat umno akn tumbang...shahrir x can nak jd menteri. Pas pun x jd berUG dgn umno.

      Delete
    2. Tubuh parti baru?? Langgar baiah...jatuh talak 3. Tu pasal sampai skrg main acah-acah je...kahkahkah. Paling kuat pun tubuh NGO...poorahhh

      Delete
    3. sudahlah kau umno.padan muka kena jilat Pas pulak ,mana letak muka ,kat buntut?

      Delete
  2. Gerakan harapan baru (garu) patut lantik ostad lim kit siang @ abdullah jadi mursyidul am..pasma apa cerita? Dah berkubur ke? ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. TENGOKLAH DUA JUAK-JUAK PAS UG BAGI KOMEN.
      APA POINT YANG BOLEH KITA AMBIL MANAFAAT.
      MASING-MASING DARI ATAS SAMPAI KE BAWAH DAH SASAU TAK TENTU KALA.

      Delete
    2. Apa kejadah puak2 UG ni..?

      Masa dalam Pas dulu kumpulan GHB ni ni difitnah macam-macam, di boo, kena doa laknat malah Tuang Presideng (yang rajin TUANG mesyuarat) pun dah halau keluar Pas.

      Bila kumpulan ini benar-benar ambil tindakan tubuhkan parti sendiri, tahu pulak puak2 Pasbodo ni gementar.

      Memang bodo Pasbodo ni. Senang2 maki orang. Sekarang dok menyibuk hal GHB ni kenapa? Dah mereng dah Pasbodo ni.

      Delete
    3. Ko le yg di perbodokan umno akhir sekali semua melopong umnobn tetap berkuasa baru ada kuasa sikit dh berebut jawatan....

      Delete
    4. Biarkan dia.baru GHB acah ,masing2 kelamkabut,itu menunjukan hebatnya GHB.sekarang baru bayang je bukan jsad GHB lagi .ketar lutut dengan siku.presideng tak tido malam ,mursidol am cari jin dulu.

      Delete
  3. Melumpuhkan PAS dan membalas dendam.?????????.

    OK dah gelabah ke.

    Saya belum mendengar atau membaca stetement macam ni.

    Harap OK jangan sengaja buat fitnah.

    Tak apa, ikut suka hati OK lah.

    Sekarang ni PAS memang dah LUMPUH DAN TEMPANG.

    Terbaru pengasas bersama DHPP Sdra Hu Pang Chaw sudah keluar dan membayangkan akan bersama GHB.

    Sdra Balasurbaniam Pengerusi DHPP sekarang juga ada bayangan akan mengitu jejak Sdra Hu Pang Chaw.

    Orang bukan Islam yang menjadi tonggak kemenangan PAS selama ini pon dah terpingga-pingga dengan gelagat Ulamak PAS sekarang.

    Apalagi ahli akar umbi.

    Baru tadi lepas Maghrib, imam yang memang TOTOK dengan PAS merasa kecewa dan menyatakan hasrat untuk menyertai GHB yang lebih inklusif dan berwawasan.

    Katanya PAS terlalu gopoh dan disampuk oleh seorang lagi OTAI PAS cara PAS ni telah menyusahkan penyokong yang mengharapkan PAS PKR dan DAP menguasai Putrajaya terlebih dahulu.

    Hari demi hari aura PAS semakin pudar.

    Hinggakan Timbalan Presiden PAS Dato TITM terpaksa meminta maaf dan merayu ahli PAS supaya tidak meninggalkan PAS.

    Dato TITM sudah menghidu bau kemusnahan PAS kali ini.

    Beliau mempunyai jiwa yang besar membuang egonya meminta maaf kepada ahli-ahli yang pernah diHALAU dan di TOLOLkan oleh ulamak suci PAS.

    Tapi sayang ulamak yang lain tak dapat bau lagi dan masih berpesta meraikan kemenagan ala CHAI.

    Atau mungkin juga tengah LALOK pekena PIL KUDA.

    Penyokong bukan Islam sudah menjarakan diri, penyokong sendiri pon sudah bosan dan keliru.

    UMNO pon tak sudi, jadi dengan siapa lagi PAS nak berkawan.

    Sejarah membuktikan PAS memang susah untuk bekerja sama semasa dalam Parti Perikatan dan juga dalam Angkatan Perpaduan Ummah.

    PAS hanya sesuai dibiarkan bersendirian.

    Selamat Maju Jaya PAS.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sombong danatakabur ko berbicara kita tunggu dan lihat....

      Delete
    2. komen kumpulan kecewa mmg hebat.sila letak jawatan.oo ya tang tu depa lupa.aku nak nasihat kat hangpa berkawanlah dgn dap atau sesiapà selagi depa hormat kat agama hangpa.kalau tak mcm dap buat kat pas marilah kat pas semula.slmt maju jaya

      Delete
    3. sokong Sham TM....Abang Mat adalah wali kami...imam sesuci lebaran kami....Abang Mat....bawalah kami menuju ke Valhallah.....ssssssssssss(spray gigi dengan cat kaler silver) - Mustaqim Basri

      Delete
    4. en razak, klu nk komen kemukakan hujah. itu bkn hujah namanya sama poyo dgn anon 23;51.

      Delete
  4. Pas mempunyai rekod parti yang TIDAK BOLEH DIPERCAYAI.

    Dulu bergabung denan BN....lari
    Dulu bergabun dalam APU....belah
    Dulu bergabung dalam BA...berkecai
    Baru2 ni berpakat dalam PR...buat TAIK

    Dah 4 kali bergabung, 4 kali juga hancai. Jadi terbukti PAS TIDAK BOLEH DIPERCAYAI OLEH SESIAPA LAGI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maklumat no kutip kt longkang ke

      Delete
    2. Anon 21;17,
      tolong kejutkan si arba ni bangun dr tidurnya.

      Delete
    3. Aku masih percaya PAS. Tak ada masalah pun. Hang orang luar pi duduk diam-diam lah.

      Delete
  5. Hu Pang Chow, pengasas bersama Kelab Penyokong PAS, yang kemudiannya dinaik taraf menjadi sayap keempat dalam PAS, telah memutuskan hubungan dengan parti itu.

    Ketika dihubungi, Hu mengesahkannya, dengan alasan telah hilang kepercayaan terhadap kepimpinan baru PAS.

    Katanya, beliau sedih kerana selepas PAS berjuang keras untuk sampai ke mana ia berada hari ini - selepas pilihan raya umum ke-12 dan ke-13 di mana ia membuktikan boleh mendapatkan sokongan bukan Islam - para ulama melepaskan peluang itu dan didakwa memusnahkan parti itu sendiri.

    Hu membantu menubuhkan Kelab Penyokong PAS pada 2004, dan kemudiannya menjadi Kongres Penyokong PAS pada 2010 atas gesaan pemimpin progresif dalam parti itu untuk membuat PAS lebih inklusif.

    Beliau mengambil keputusan itu di tengah-tengah rancangan pemimpin progresif PAS yang disingkirkan daripada kepimpinan parti itu oleh pemimpin tegar konservatif dalam muktamar parti itu bulan lalu, untuk menubuhkan sebuah parti baru.

    Hu berkata setelah penyokong PAS selama 16 tahun, fundamental parti itu tidak berubah tetapi halatujunya telah menyimpang dari slogan parti itu ''PAS untuk semua'.

    "Masalahnya ialah ulama muda (yang mengambil alih parti). Parti itu telah menyimpang dari jalannya dan memusnahkan segala yang telah dicapai," kata Hu.

    Ditanya sama ada Hu akan menyokong Gerakan Harapan Baru (GHB), sebuah gerakan yang dibentuk oleh pemimpin progresif PAS, ke arah menubuhkan sebuah parti baru, katanya tunggulah sama ada beliau akan hadir di jelajah GHB di Kota Bharu, Kelantan.

    Hu bertanding di bawah tiket PAS di Ayer Hitam menentang Datuk Wee Ka Siong dari MCA dalam pilihan raya umum lalu tetapi kalah.

    Dia berhenti menjadi Ketua Kongres Penyokong PAS pada tahun 2014 selepas menjadi semakin kritikal terhadap peningkatan elemen konservatif dalam parti itu.

    Kebangkitan golongan muda konservatif sampai ke kemuncaknya dengan penyingkiran barisan progresif daripada kepimpinan PAS pada bulan Jun, diikuti PAS memutuskan hubungan dengan DAP, langkah yang membawa kepada berkuburkan Pakatan Rakyat.


    ReplyDelete
  6. Kah kah kah

    Grk. Harapan Barua = GHB

    barua2 kapir dap meroyan sambil menghantuk2 kepala ke bucu meja...

    kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang penyokong PIL KUDA suka sanfat BARUA kan orang lsin. Konon merekalah yg suci. Suci taik kucing. Islam tak suruh melebrlkan org lain dgn perkataan barua. Ni semua presideng pil kuda punya perkataan.

      Delete
    2. Kau lagi haram jadah bro. Penyokong pil kuda termasuk OK penyokong xmb gagap.

      Delete
    3. sekaramg ni aku tengok pencacai Pas UG suka sgt guna bahasa tak sopan.
      pencacai umno pon tumpang sekole

      Delete
  7. Aiya gelak halapan balu a ................. nama pun manyak busok ooooooo ............... mcm dia punya hati oooooooo............. kasi hantam sampai mati oooooooo !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeles lah tu. Kesian parti suci dah nak karam.

      Delete
    2. ni la orgnya yg telah menghalal kan babi dan arak.

      Delete
  8. Musuh kalau tak suka kira ok la tu..orang BN kan musuh politik PR...kalau orang BN sokong apa saja tindakan PR akan jadi pelik juga..so dibangkang ok lah tu..takkan nak suruh orang BN puji kot tindakan PR nak jatuhkan kerajaan...gila ke apa.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan tertipu...mereka yg tak suka GHB bukan org pas tp macai umno. Umno sgt resah dgn tertubuh parti baru. Strategi utk penjara Anuar dah tercapai. Strategi utk hancurkan PAS dah tercapai. Strategi utk hancurkan PR pun sudah tercapai.

      Delete
    2. Terima kasih kpd Abg Mat Sabu. Pejuang yg sgt ditakuti umno. GHB merupakan senjata baru Mat Sabu dan G18 utk benamkan umno.

      Delete
  9. Alkisah Suatu masa dulu PAS buat sembahyang hajat di stadium..ramai hadirin yg datang solat hajat..solat hajat ni di buat bagi mendoakan supaya "BN n Umno jadi KO"...tapi sekarang apa dah jadi..PAS sudah terlalu goyah ataupun DOA dari Pas sudah terbalik memakan diri...Doa KO terkena kepada pas kembali..pas sudah KO dengan tertubuhnya PASMA, GHB, dan mungkin ahlinya akan mewujudkan parti baru nanti..Sumpahan KO amat jelas...PAS yg ditatang bagaikan maksum dari segala sudut..ataupun parti islam yg paling sempurna ..kini manjadi begitu busuk dari kalangan G18...dan mungkin dari ahli2 lain..mana pergi ahli pas sebelum ni yg mengatakan PAS adalah parti islam yg segalanya sgt sempurna bagi pengikutnya...sekarang PAS adalah sebaliknya..menjadi cacian ahli sendiri..dan akan menjadi tentangan juga dari ahli sendiri.semua maklum..pemilihan sudah berlalu..dah memihak kepada golongan "ulamak"..profesional semua tewas..apa dah jadi..parti baru yg akan ditubuhkan ini adakah dari kalangan profesional atau G18...jika betul berlaku..maka permintaan atau DOA KO umno BN dari parti PAS sudah tercapai...Insya Allah..amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. DOA KO TENGAH DIMAKBULKAN.... PAS KENA DULU SEBAB TERLALU BANYAK EJEN UMNO DI DALAM PAS.... UMNO PUN TELAH KENA SEKARANG, YANG DOK BISING2 PASAL MARA, 1MDB, TABUNG HAJI, KWSP DAN SEBAGAINYA TU AGAK2 MAKLUMAT TU SIAPA YANG SALURKAN.... TAKKAN TIKUS KOT.... TIKUS TAK PANDAI BAB DUIT.... MELAINKAN AHLI UMNO SENDIRI YANG MENGKOKAN UMNO SENDIRI.

      Delete
  10. Allah saja yg mengetahui siapa yg benar..apa yg aku tahu BN berjuang utk MELAYU..KEADILAN untuk ANUAR..DAP lantak dia lah..PAS pula untuk tegakan sebuah negara ISLAM..G18 plk aku tak tahu la untuk apa,tp diujudkan dari kalangan orang2 yg kalah dan kecewa..utk apa..kuasa,pangkat..darjat..fikir2 lah sendiri yg mn benar..jika anda seorg MELAYU yg berUgama ISLAM anda mesti lebih lbh mengetahui yg mn patut..rujuk pada Al-Quran ngan Hadis..jgn ikut membuta tuli ja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak usahlah dok meroyan lg, biarlah mereka nk tubuh parti baru, itu hak mereka dlm negara demokrasi.. mereka dah bnyk kali kalah, jd parti ini bukan utk yg kecewa, ianya jauh lebih dari itu, lebih baik dan mulia dari anda yg dok meroyan memaki menghina mereka.. fikir2lah, mereka jauh lbh lama berjuang, lbh bnyk pengalaman dlm lokap dan penjara, lebih bijak dan pandai dari anda.. usahlah nk berlagak dan ego tinggi, selamat tinggal Pas, selamat bersendirian, itukan kehendak anda sendiri.. moga2 berjaya..huhu...

      Delete
  11. Klu kat blog pro GBH jgn harap nk jumpa comment pro PAS. Asyik puak diorg ja comment mcm ramai Sgt penyokong.
    Omakkau steady.. 2 puak boleh saling berbahas.. Cayalah omakkau

    ReplyDelete
  12. KESIAN AKU KAT PAS. SUNGGUH-SUNGGUH AKU KESIAN.
    DAH NAK JADI SAMPAH MASYARAKAT AGAKNYA. TU LA BILA BERTINDAK GUNA SIKU DAN LUTUT AKAL TINGGAL KAT RUMAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simpanlah kesian kau tu kat anak bini kau dan mak bapak kau. Tak payah kesian orang lain. Jaga parti yg kau sokong.

      Delete
  13. G18, org2 kalah yg kecewa...buatlah parti apa pon, bertanding p/raya Konfirm Kalah teruk.

    Masyarakat tak undi Calon, undi parti. Tapi ada jugak kes2 terpencil undi calon.

    Shahril berkata benar. Macai G18 meroyan. Apa dah takut ker?

    Rileks laaa, kita tunggu pru14, mat sabu dok dlm Pas pon kalah, nie keluar pas. Cam noooo nak menang?

    Khalid samad, jadi arwah lah samer dgn mamak haramjaddah hanipah maiden. Hatta, hanya sejarah ler.

    Tubuh lah cepat sikit, praya dah tak lama dah nie...

    Hilang wang pertaruhan memang confirm, itulah nasib puak setan G18. Macai, kena cari taukeh baru ler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg dok meroyan? Mereka ke kau??? Kau yg dok meroyan tak tentu pasal..! Bodoh..!

      Delete
  14. GHB elok tukar pada GBH = gabungan haramjadah...kikiki

    ReplyDelete
  15. Marilah kita ikut cara pas siku lutoot laksana hudud.kita sama2 gi jepung ikut tuang label melabel bentang disana.

    ReplyDelete
  16. Lepas ni boleh lah ulamak-ulamak suci murni lg muktabar dan para pentaksubnya berkumpul beramai-ramai dalam stadium solat hajat supaya GHB KO.

    Sekarang UMNO dah KO, mungkin lepas ni giliran GHB pulak KO.

    ReplyDelete
  17. PAS "mengajar" dan "membimbing" sekalian para pengikutnya agar tiada ehsan barang sedikit kepada UMNO walaupun ia (UMNO)merupakan sipemerintah yg sangat besar jasa baktinya...sama ada melalui kesatnya lisan..menyuburkan gelar yg aib...memanjangkan prasangka buruk.. menyemai sifat mengadu domba...dan membajai perbuatan memfitnah tatkala berbicara mengenai UMNO...sifat2 buruk ini ditanam jauh didlm dada2 sekalian pengikutnya dari awal lahirnya PAS...Maha Suci Allahswt...akhirnya PAS "merasa" bagaimana nikmatnya menjadi pemerintah walaupun diperingkat negeri ... tetapi Allahswt itu Maha Adil...nikmat mereka sebagai pemerintah diperingkat negeri ..datang dengan pelbagai penghinaan dari kesatnya kata2...memikul segala gelar yg aib...menyeret himpunan prasangka buruk...mengendong beratnya adu domba...dan menjunjung bebanan fitnah...dari jemaahnya sendiri..UMNO itu mengikat kedudukan bangsa dan iktiqad syahadahnya..dengan menjadi kuasa pemutus didlm BN...itulah kemuliaan UMNO...sedang PAS diikat supaya berjual beli pada kedudukan bangsa dan iktiqad syahadahnya didlm PR dengan merelakan sifat fitrah alam binatang sebagai panduan "tiada ketua diantara kami" ... Maha Besar Allahswt ..besarnya kasih sayangMu ya Allah ...diberikan PAS ruang dan peluang dengan memperlihatkan dan menyisihkan sebahagian dari para penjual beli ilmu itu..dengan tertubuhnya PASMA dan GHB..maka ambillah peluang ini dengan kembali kepada jemaah umat islam yg lebih besar dan lebih kuat dengan menyertai UMNO hanya dengan bermodalkan akidah dan susur galur bangsa yg sama....

    ReplyDelete
    Replies
    1. SERTAI UMNO? BORINGLAH SEBAB PARTI INILAH YANG KENAKAN GST 6%.... GILA BARANG HARGA RM10 NAK DIBAYAR RM10.60.

      Delete
  18. PAS menonjol dlm arena politik tanah air ni sejak akhir akhir ni je. Kenapa begitu kerana ada nya kerjasama ahli parti tu yg professional dgn puak ulamak. Bila sudah jelas keunggulannya, puak ulamak terasa terbaham oleh puak pro. Hal ini tidak boleh dibiarkan kerana makin lama dibiarkan akan terpinggirlah puak kopiah dan serban. Maka jalan terbaik kuburkan mereka habis habisan. Sekarang apa jadi. Yang di kejar tak dpt yg di kendong berciciran. Dengan ini juga wahai pengikut PAS tepok dada tanya selera. Masuk lah UMNO, masuklah DAP,masuklah PKR dan masuklah parti baru. Habis cerita. Jangan dok menyalak lagi bukit tetap tak runtuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la pasai pasno ug dah diberi liputan meluas oleh media umngok.

      Delete
  19. Tan Sri Shahrir adalah ahli parti UMNO Baru yang kita sedia maklum parti itu sarat dengan skandal rasuah, salah guna kuasa, penagih komisyen dalam projek pembangunan. seleweng duit rakyat melalui GLC.

    Parti dia juga yang memperkenalkan GST yang menyusahkan hidup rakyat sekarang.

    Apa yang dikatakan oleh Tan Sri Shahrir Samad tentang GHB adalah satu pandangan yang cuba mengalih perhatian agar orang tidak nampak bahawa UMNO Baru sekarang bergolak dengan agenda curi duit rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bimbang sangat, masuk PAS ganti tempat Khalid Samad.... dia pun dah nak keluar masuk parti baruuuuuuuuuuuu. Lepas itu bolehlah jadi ternakan baru Haji Hadi yang baru yang pandai sebut wala wala wala.....

      Delete
  20. sejarah berulang kembali tanpa henti maka beruntunglah bagi mereka yg mahu berfikir...fitnah ...adu domba..kata2 kesat..menyelubungi setiap dari perdana menteri yg pernah berkuasa di tanah melayu ini.. UMNO menempa dan melaksanakan pelbagai syariat islam dlm urusan fardhu kifayah dan fardhu ain...maka dengannya begitu hebat rahmat dan nikmat Allahswt kepada sekalian jiwa yg bernaung dibawah kedaulatan tanah yg sangat bertuah ini...tetapi ingatlah keberkatan segala nikmat dan rahmatNya hadir hanya kepada mereka yg mahu bersyukur (jika kabur atau tidak mengerti bagaimana mahu bersyukur..tanyakan kepada mereka yg berilmu)..suatu ketika dahulu dengan sifat syukur inilah bangsa melayu bersatu ...dengan sifat syukur inilah bangsa melayu menguasai ilmu...dan dengan sifat syukur inilah bangsa melayu itu menubuhkan UMNO .. sesuai dengan janji Allahswt maka merdekalah bangsa melayu dan dikembalikan kedaulatan tanah dan sekalian raja2nya..kekal UMNO itu sebagai pemerintah melebihi dari 50 tahun ... kini sifat syukur itu masih kuat..tetapi sifat kufur bangsa melayu itu juga semakin memberat...mereka diajarkan oleh para penjual beli ilmu akan hak si org awam adalah "kewajiban" bersifat mutlak untuk ditunaikan oleh sipemerintah... tetapi berdiam diri dari menunaikan hak sipemerintah ... maka jatuhlah org2 seperti ini kedalam sifat kufur nikmat...sesuai dengan janji Allahswt...disediakan golongan ini dengan barisan kepimpinan yg kufur nikmat seperti mereka...ditarik nikmat dan rahmat(keberkatannya) bergantung pada besarnya sifat kufur nikmat yg menyelubungi didlam dadanya..

    ReplyDelete
  21. sesungguhnya sebelum ditarik nikmat dan rahmat secara nyata...akan ditarik terlebih dahulu keberkatan dari kedua2nya .. sebagai amaran dan peringatan Allahswt ...

    ReplyDelete
  22. Yg join parti baru si khalid samad,tp omakkau ambil komen abg nye selaku ahli bn.ape ke jenis bebal punya omakkau nih.kahkahkahkahkahkah

    ReplyDelete
  23. Bubuh je nama blog ni Omakkau UG.apa nk sorok2..semua org dh tau

    ReplyDelete
  24. Tak kisahlah nak kata apa-apa pun. SYIAH memang pandai bermain kata-kata.

    ReplyDelete
  25. Klakar la si shahrir ni..... Smnjk bila pulak la dia ni sokong pas ......

    ReplyDelete
  26. Replies
    1. PAS UG - CACING PERUT UMNO

      Delete
  27. GHB: Group High Brain: kumpulan berfikiran tinggi. Maka sah mereka lihat dlm konteks meluas dan jauh. Dan tidak sekali kali dunia mereka spt katak di bawah tempurong.

    ReplyDelete
  28. ada lg iklan judi kat sini
    hampeh betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu puak2 macai PKR dan balaci DAP tolong iklan bagi pihak DAP atas konsep amar makruf kot !

      Delete
  29. Rancangan DAP
    Nama saya Peter dan saya adalah ahli DAP sebuah cawangan di Johor.Saya menyertai DAP sejak tahun 1998.Saya masuk DAP kerana percaya parti DAP memperjuangkan demokrasi tulen untuk rakyat Malaysia.Walaupun saya seorang yang cerdik dan memilki ijazah tetapi saya pun tertipu dengan DAP.Mereka bukan berjuang untuk rakyat Malaysia tetapi berjuang untuk Dinasti Lim.
    Kerana saya terlalu lantang melawan Dinasti Lim terutamanya dalam kes penipuan CEC hidup saya menjadi tidak aman.Saya sering diganggu oleh taiko-taiko yang dipelihara Dinasti Lim.Untuk sementara waktu saya melarikan diri ke Indonesia kerana gangguan taiko Lim.Hidup saya lebih aman disini dan saya akan berjuang daripada jauh untuk memastikan semua rakyat Malaysia tahu kejahatan Dinasti Lim.
    Tujuan saya membuka blog ini dalam Bahasa Malaysia untuk menceritakan kepada semua rakyat Malaysia tentang kejahatan Dinasti Lim.Saya tidak mahir menggunakan bahasa melayu.Mujurlah ada seorang rakan berbangsa melayu yang pernah bekerja sebagai pegawai seorang bekas wakil rakyat DAP menolong saya.
    Mulai hari ini saya akan menulis tentang penipuan pemilihan CEC.Saya akan dedah sampai habis bagaimana cara Dinasti Lim,Tony Pua,Anthony Loke manipulasi undi untuk memastikan mereka terus berkuasa dalam DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak kat lutot..percaya 100% amanat tuang jepung juara pelabel orang.

      Delete
    2. Kau agen mbak yang jual nombor togel ye?... cantik bahasa malaysia kamu... tak macam cina pun.... macam melayu pun tak.... kalau melayu tulis... pasti hancur.... macam yang aku tulis ni..... tapi sekali baca macam karangan budak masuk periksa kertas karang bahasa melayu anjuran BTN.

      Delete
  30. Rancangan PASIKULUTOT.
    Nama saya kaduk dan saya adalah ahli siku lutut sebuah cawangan di Jepung.Saya menyertai pasikulutut sejak tahun 1981.Saya masuk PASIKULUTUT kerana percaya parti CAKAR HARIMAU memperjuangkan AMANAT tuang jepung tulen untuk rakyat Malaysia.Walaupun saya seorang yang cerdik dan memilki ijazah tetapi saya pun tertipu dengan siku lutut dalam serban.Mereka bukan berjuang untuk rakyat Malaysia tetapi berjuang untuk jawatang dan tongkat kepada ug.siku lutut sudah kuat.maka kekuatan itu bolehlah untuk melabel orang lain sesuka hati saja.sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat lebih kurang sama dengan Anon 5:47.... orang yang sama ye?

      Delete
  31. Akhlak kita akan dinilai melalui percakapan dan perlakuan kita..kalau cakap kotor..kotorlah hatinya..sama2 muhasabah diri..

    ReplyDelete
  32. Atas pelmintaan lamai Wa sikali lagi mahu ucapkan salamat hali laya ketiga ! Sila latang rumah terbuka Dap ......... manyak hidangan spt babi goleng , babi pangang dll ........ semuanya ditonggeng halal kelana itu tuan galu LKS dan LGE kasi sembelih ......... lagi itu yam seng pun ade sama itu main majong pun ade . ....... kalau mahu lebih enjoy itu amoi Ipoh mali pun ade ......... jgn takut jgn segan itu dosa semua tuan galu LKS dan LGE boleh kasi ampun dan ada applovement dpd itu ulamak2 DAP punya ........ ini mcm punya balu butut2 Islam bukan itu macam tuan gulu haji hadi yg mahu hudud kasi susah sama melayu Islam mahu enjoy dan bikin kacau ekonomi olang cina mahu niaga itu judi , babi , yam seng sama itu amoi jual body maaa ........ kalau talak suka itu amoi , itu pondan pun wa ade boleh main bontot maaa ..........haiya itu pasal wa suka sama PKR dan Halapan Balu punya macai .......... ini macam wa butut2 ada halapan niaga kasi untung sebab olang melayu Islam boleh jadi customer wa .......... hidup halapan balu ! ........... ini macam halapan balu butut2 ada ong !
    Wa butut2 ikhlas dgn ucapan ini ........... jgn ada yg tersinggung dan tegulis hati aaaa khususnya buat kapla jebon, pasma, g18, ghb , macai2 dan balaci2 semua .......... mcm itu olang malayu cakap maa ..........."kalau tak makan cili tak pelu lasa pedas maa" wa minta dili dulu maa dgn ucapan maap zahil batin !

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 6.58.mengapa kau jemput kita orang,kau dan mak kau yang masak babi goreng ke,ajak;ah Oamk kau.kalau takda orang lain datang kau angkut mak kau ,bapak kau dan kelurga kau sekampung makan babi goreng yang kau buat,bolih lah tu.lu kenakan cili dekayt buntut mak kamu.

      Delete
  33. Saya baru balik kampung semalam (Pasir Mas) Dah mula kedengaran certa GHB. Adik ipar berura-ura nak Ke Dewan perniaggan cina. Ada road show GHB. Dia penyokong kuat Pas. Mak mentua pula tak berapa yakin pas boleh menang PRU14 di kelantan. Bapa mentua pula, sedikit kesal kerana husam tak di lantik sebagai exco. Dia cakap husam Ni banyak buat kerja dari bercakap. Pengamatan saya sebagai orang KL, maklumat tentang GHB mula tersebar, walau bagaimana pun tidak secara terpeninci. Ahli pas masih setia teeutama di kampung2. Tak tahulah lepas road show ni lebih banyak Ahli pas bertukar fikiran.
    Ok, Selamat berjuang pas dan GHB. Jgn lupa matlamat asal kita untuk menang pilihan Raya dan mesti kalahkan bn. Satu lawan satu

    ReplyDelete
  34. Omak kau ,mengapa cari abang khalid samad,carilah juga abng kalid ibrahim,mungkin lagi hebat,kalau abng khalid taknak komen ,omak kaku cipta je macamn kalhid yang komen,sama juga.syang abng khaldi

    ReplyDelete
  35. Percaya amanat tuang jepung maka anda adalah penyokong pas ug umno bn.sekian.

    ReplyDelete
  36. sepatutnya si shahrir samad ni bergumbiralah sakan sbb musuh ketatnye dh lumpuh.. senanglah amno mnggapai puncak persada berdengdang mneruskan agenda mmperbodohkan org melayu.. atau die dh mule rase cuak pd musuh barunye nnti

    ReplyDelete
  37. takkan ko nk dengar nasihat si shahrir samat tu? sah sah dia ahli umngok.. takkan dia nak puji semua parti yg lawan umngok.. apalagi lah GHB tuu.. aparaaa... jgnla singkat sgt otak tu..

    ReplyDelete
  38. Bila orang UMNO komen tentang GHB itu bererti GHB juga mengancam UMNO. Kalau tidak buat dia buang masa lagi elok dok kira duit!!!

    ReplyDelete