KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 26 July 2015

MAT DESPATCH INDIVIDU KELIMA YANG DITAHAN SPRM BERKAITAN SIASATAN KES 1MDB



Seorang "Mat Despatch" atau penghantar surat telah direman untuk membantu siasatan berhubung akaun 1MDB menjadikannya individu kelima yang telah ditahan berikutan kes terbabit.

Majistret Nik Isfahanie Tasnim Wan Ab Rahim telah mengeluarkan perintah reman empat hari bermula hari ini kepada lelaki terbabit yang berumur 27 tahun.

Seorang pegawai SPRM ketika ditemui di mahkamah berkata perintah reman itu bertujuan untuk membantu siasatan mengikut Sesksyen 16(a), Akta SPRM 2009 iaitu menerima rasuah.

Sebelum ini perintah reman telah dikeluarkan kepada empat individu bagi membantu siasatan dalam kes yang sama. Bagaimanapun, dua darinya telah dibebaskan dengan jaminan dari SPRM.

Mat Despatch tersebut ditahan dirumahnya di Bentong, Pahang pada jam 6.30 petang semalam.

Mat Despatch tersebut dipercayai mempunyai kaitan dengan salah seorang yang direman sebelum ini.

64 comments:

  1. Ha ha ha what a joke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polis tak patut tahan mat despatch ni...patut tahan kaki jubur & ahli jubur yang lain.

      Delete
    2. anon 14;15 adalah saki baki jahiliyah yg belum pupus.

      Delete
    3. Kenapa ikan bilis saja yg ditangkap. Jerung yg jelas buat onar dilepaskan. Oh Malaysia ku..

      Sekian. terima kasih

      Nurul Basar Batang Kecil

      Delete
    4. Ha...ha...ha... mat dispatch patut hantar china doll kepenjara untuk Bang Nuar, barulah hidup lagi meriah.

      Delete
    5. Tangkap jangan tak tangkap kalau tidak meroyan nanti Anwar seorang diri dipenjara.

      Delete
    6. Apa omak kau di tahan sebab bantu siasatan bukan di tangkap, lupa pesan ia mat despatch selalu hantar dokumen penting syarikat, walau pun dia tak tahu apa dalam isi kandung dokumen itu dia tahan tahu siapa penerimanya dan lokasi diterima kalau hantar barang lebih dia orang akan bayar lebih biasa nya mereka akan ambil upah hantar dokumen, ramai mat despatch penah jadi saksi jika mereka hantar sesuatu berbahaya atau dadah, ada hantar makluma rahsia syarikat. Kena fikirlah jika orang tawarkan sesuatu hantar barang apa di hantar itu takut2 ia melanggar undang2 malaysia, kalau dia gunakan syarikat pehantaran tak kot sebab syarikat penghantar bagi tahu lokasi tersebut, despatch syarikat dan despatch persendirian kena ambil tahu apa syarikat bagi pada dia untuk hantar tempat lokasi itu, biasanya syarikat tak akan bagi tahu pada perkerjanya. Aku rasa cuma sprm nak tahu mana dokumen itu hantar

      Delete
    7. Sepatut mat despatch itu hantar china doll ke penjara sungai buluh itu bungkus masuk china doll itu dalam kotak akan senang

      Delete
  2. hahaha....WTF

    ReplyDelete
  3. berapa bilion la mat dispet ni dapat?
    kuikuikui

    ReplyDelete
  4. Malaysian goverment phtuiii
    menteri dan penguatkuasa perundangan otak sampah

    ReplyDelete
  5. Mungkin akhirnya ada la seorang dua jadi kambing hitam.

    Mesti ada 2 orang saksi yang nampak dengan kepala mata sendiri seseorang pencuri ambil duit dengan tangannya sebanyak RM 2,700,000,000.00.

    Kemudian duit pula itu dimasukkan kedalam poket seluar si pencuri tadi.

    Kalau tiada yang nampak (saksi), kes ini harus digugurkan.

    Ini adalah fatwa terbaru dari Tuan Guru Ulamak Sushi yang harus dipatuhi.

    Kalau tak patuh anda adalah TOLOL dan BARUA.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham TM perlu disiasat kerana berwalikan Mr roket Penang Mari.

      Delete
    2. Sham Telur Monyet bila bg komen busuk mcm kumbahan indah water

      Delete
    3. Sham TM jgn banyak sangat makan duit DAP...nanti ko jd babi kena cucuk hidung....

      Delete
  6. THURSDAY, JULY 9, 2015

    Pimpinan2 GHB Pertahan DAP, Pimpinan2 Kajang Satay Move Majoriti Membisu

    Kalau tidak takkanlah Mr Roket sampai tersenyum pada Mursyidul Am GHB- LIm Mat Sabu kerana mempertahankan roket dalam tentangan rang undang2 hudud terbaru. Haji Lim Mat Sabu Al Kataki Fried Chicken pula mahukan PAS jangan mementingkan hudud di barulah boleh dikatakan PAS bersalah.

    Khalid Samad pula meminta bukti dikemukakan bagi mereka yang menuduh (Tok Usin Ceroi-TUC). Rafizi pun sama minta bukti dikemukakan untuk membuat PR 2.00 bersama GHB. Pada waktu yang sama, majoriti pimpinan2 PKR Selangor hanya diam membisu.

    Tak dengar pun pimpinan PKR Selangor hatta ADUN keluar mempertahankan GHB Al Kataki kecuali beberapa ekor sahaja, termasuk bini pemimpin bertaraf satay Nampaknya, GHB terpaksa bergantung pada DAP untuk hidup Tak kisahlah bantuan itu mengikut Syarie atau tak..

    Tulisan diatas diolah dari blog sampah masyarakat http://www.malaysiawaves.net/ supaya isi kandungan tetap relevan inclusive, exclusive, faham dan apa2 merepet lain yg disebut oleh GHB

    Tulang Badak@Murtabak Waves
    Tepat, Jitu dan tidak Membodek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yesss tidal nembodek wali roket bukit bendera

      Delete
    2. Tulang babi kalau jual pasti x laku. Nanti tak cukup modal minta kat dap. Malu aku jd anak Kelantan mangsa banjir cina yg tolong. Bukan cina Kelantan tp cina dap. Hari2 sumpah dap tp tangan minta sedekah daripada dap. Ada pemimpin pasiku. Tapi harap telor je besar. Satu sen x guna. Hari2 cerita hudud tak sedar rakyat sendiri kebulur.

      Delete
  7. Bila sebut nama hadi teringat perbuatan dan percakapan yang tidak baik.Jangan pula suatu hari nanti nama hadi ini macam nama hassan malek dan mat maslan yang sinonim dengan kebodohan.Suatu hari nanti akan ada orang berkata

    1. "janganlah awak hadikan orang" maksudnya seseorang kawan menegur kawannya supaya jangan mengumpat/fitnah/tipu/label orang lain.

    2. Ponteng - Seorang guru bertanya kepada muridnya "kenapa awak hadi kelas kelmarin.

    ReplyDelete
  8. Macam kes altantuya jer....pe la naseb takyat malaysia ni..org lain buat....ada jer kambing....hitaam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usop Ali, mak kau beranak kan kau ikut Jubor macam lembu ker kau kelyat ikut perut, potong, ker keluar ikut kote bengkok al juburi.

      Komen tahap sampah bau busuk macam cipek tak cuci pakai tisu main lap lap ajer.

      Haramjaddah, pukimak kau nie ,

      Delete
    2. Mencela Najib ibarat mencela nabi ker??? kahkahakh.... mmg rakyat kena kambing hitam.... nak tunggu RM sama taraf dgn duit rupiah ker umno baru nak sedar diri takkan nak salah pembangkang lagi dia sendiri bongok salahkan lain lak...

      Delete
    3. anon 17:11.
      klu komen x perlu mencarut.
      x setuju bg komen yg betul.
      awk pun ada mak bapak.

      Delete
  9. Macam kes altantuya jer....pe la naseb takyat malaysia ni..org lain buat....ada jer kambing....hitaam

    ReplyDelete
  10. Macam kes altantuya jer....pe la naseb takyat malaysia ni..org lain buat....ada jer kambing....hitaam

    ReplyDelete
  11. Mat dedpatch kena hadi oleh sprm?

    ReplyDelete
  12. Bila kena tangkap mesti tuduh itu kambing hitam, bila tak ada tangkapan puak ni kata tak ambil tindakan, bila siasat dan buat tangkapan diaorang kata itu kambing hitam.
    Aku rasa ini geng yg kalah dlm muktamar dulu dan satu geng lagi yg bos dia dlm penjara. Yalah sapa yg percaya bos dia rupanya kaki jubor. Tapi dlm kes jubor ni tak ada kambing hitam, babi hitam kot.

    GHB - GENG HAMBAT BABI

    ReplyDelete
  13. UMNO lambat laun akan tersungkur jugak bila komponen BN dah tak sayang UMNO lagi .... bongkaklah sepuas2nya .... bila kalah jgn gantung diri di rumah sendiri macam bekas YB tuh.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Rakyat belum lg memerintah negara dah,
      Membarua sesama sendiri
      Mentolol sesama sendiri
      Mensiku lutut sesama sendiri
      "mengkhalwat" dgn bini kwn sendiri
      "mengkaunseling" bini ahli parti sendiri dlm bilik hotel
      Melancap depan laptop dlm pejabat parti sendiri.

      Delete
    2. Otak UMNO cuma seks dalam kapala otak dia mungkin nabi UMNO yg suroh kot

      Delete
    3. Yg melancap dpn laptop.... pkr
      Yg khalwat dgn bini org...pas
      Yg kaunseling bini org dlm bilik hotel...pkr
      Yg bantai chinadoll... Pkr
      Yg menjubor.... Pkr
      Yg masuk jel sbb menjubor... Pkr

      Delete
    4. Umno tuh takder ke rogol bdk pompuan bawah umoq ker... bersedudukan dengan darah daging sendiri... tahi judi dari gol. polis pun bertimbun2... tu tak masuk songlap tanah kerajaan buat rumah sndiri lagi......mungkin itu amal makruf UMNO confirm org bertaqwa kahkahakh

      Delete
  14. Sampai bila nak mengutuk sesama sendiri nimcm kes 1mdb pulak tak sudah sudah.sampai bila nak siasat tu tak cukup 4 saksi lg ke.undang undang mana pakai ni mat despatpun nak djadikan kambing hitam.tak cukup ke dgn ketua ketua pengarah tu.eh si pm babi hitam tu tak nak tangkap takut menyondol ke.biar dsondol seluruh msia jd gondol.omak kau 1mdb meniaga dgn tbhj cara gitu halal ke.bkn ke itupun satu bukti penyelewengan.tak dpt nak kata apa dah pm ni segala jebayah angkut sekali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau jgn ulang byk kali perkataan sondol/menyondol, kecik hati boss kau, dah dia dlm penjara, kau dok ulang perkataan sondol...sondol. Dia masuk jel pun sbb kes sondol lah.
      Nak bg komen tu guna otak sikit, jaga sikit sensitiviti kwn yg dlm jel tu.

      Delete
    2. Knpa ko kutuk nuar tu pasti sgt dia salah ikut undang undang penjajah tu.ada 4 saksi ke?sialfool seorg je ada.apa kamu yakin pulak yg sialfool tu tak dibayar.utk pengetahuan nuar tu bkn bos aku.aku komen iklas je bkn nak jilat sesiapa.semua kes berkenaan org atasan jd haru biru.bila nak buat hudud byk pula alasan.hello hadi tu pun bkn bos aku ok.aku sendiri jd bos.ada aku kisah

      Delete
  15. Amanat 2.0 - cirit birit mulut

    ReplyDelete
  16. kebodohan UMNO tak mungkin disangkal lagi dengan ketua twitter negara pun sama bodo.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. adik sendri pon suda tak pircaya sama abang sendri

      Delete
    2. rasa 2 adik dier camner yer beraya sesama sedara lelagi ngan abg sendiri x teh bygkan suasana bermaaf2an sesama adik beradik... mesti buat muka control senyum padahal bengkek habis...tu lah rencah idup org politik.....

      Delete
  17. Dap Tak Teruja Langsung Dengan Parti Baru Mat Sabu
    papar berkaitan - pada 14/7/2015 - jumlah : 82 hits
    Masih terlalu awal untuk menjalinkan kerjasama antara kerajaan negeri Selangor dan Gerakan Harapan Baru yang dilancarkan pemimpin progresif PAS Menurut Naib Pengerusi DAP Selangor Datuk Teng Chang Khim

    ReplyDelete
  18. Org umno mungkin bodoh, mcm aku, tapi taklah sampai...

    Masuk jel kerana menjubor
    Melancap dpn laptop
    Khalwat dgn bini kwn/org
    Songlap duit anak yatim memali
    Terkantoi dgn "spender man"

    Muahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAPI PEMIMPIN UMNO ADA YG ROGOL DAN BUNUH ORG.
      YG NI DOSANYA LAGI BESAR.

      Delete
    2. tapi bos aku pandai cilok duit gi haji

      Delete
  19. Wayang wayang wayang

    Tutup laman serawak report tutup the edge tutup mulut rafizi tony pua

    Betul pukinak punya kdn!

    Tapi percaya kpd wall street Journal sebab mat salleh tak pernah berbohong...

    Kalau Malaysia punya barang semua kasi tutup... Apa wsj cakap semua siasat... Elooo khairudin bankrap buat report 1mdb ada ko nak siasat ... Pukimak ...

    Wsj reporty laju ko siasat

    Wayang wayang wayang

    Sudanhya najis tak bersalah...
    Saya tak kenal joo lok...
    Sy tak bunuh Mongolia...

    Malaysia bankrap krn najis dan RM
    Umno terdiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eloklah kalau Malaysia bangkrap, biar komunis yg kaya raya tu lari, bawak semua harta dia, kalau dia nak bwk skali dgn bangunan pun boleh. Aku yg tak kaya apa susah, nak kaya dah tak boleh sbb aku Melayu, kat Malaysia ni org Melayu tak boleh kaya, mesti Melayu lain akan tuduh rasuah, kroni dll
      Lebih baik kita biar Malaysia bangkrap, padan muka aku yg tak kaya kaya lg nih.

      Delete
    2. Kesian...meroyan dek overdose penipuan the edge, srwk report, rapidzi dgn tony phua. Smpai mati la ko kene kencing...born loser. Hahaha

      Delete
    3. Kesian jd mat despatpun kena.berapa sgt mat despet tu dpt ada bilion bilion mcm najib.utk anon kat atas ni jd la penjilat sampai mati.semoga dpt jilat malaikat dlm kubur pula.najib dah kantoi sebenarnya sbb main tbhjeee.nak buat keje jahat dgn benda bersih.akhir nya keburukan sudah sedikit terselak.ada yg tak nampak lg mmg otak taik mcm anon diatas

      Delete
    4. Ya anon1737,sampai mati kami kena kencing dgn boss kau najis pembunuh wanita Mongolia mengandung...

      Tan Sri zeti pun kena kecing
      Tan Sri igp pun kena kencing di Bangkok
      Tan Sri ag pun kena kencing tak boleh dakwa najis di mahkamah sebab dia pm (kebal)
      Tan Sri sprm pun kena kencing sebab tak boleh soal najis di pejabat perdana menteri sebab dia pm (kebal),boleh rembat duit 1mdb sesuka hati demi umno demi negara demi rosnah..

      Semua 4tan Sri kena kencing woiii macai jilat dah pecah lobang

      Minta tutup siasat 1mdb.
      balik tido tan Sri tan Sri oiiii

      Delete
    5. Aikk. ...tak abis meroyan melatah lg?? Marah pulok tu. Hahaha...puak penipu gelak besar tgk org mcm kamu mudoh sgt kena kencing

      Delete
  20. pandai hutang pandai sendiri la bayar
    jangan la ambik duit simpanan orang
    ini bukan duit pusaka bapak ko

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pegi tutup je akaun tabung haji kau, kau simpan je dlm hongkong bank, abis cerita. Buat apa meroyan mcm beruk kena liwat.

      Delete
    2. Ceo Tabung Haji tuh sekadar pemegang amanah jer kalau dah bongok tak reti melabur jgn memandai jd ceo......Ramai lagi yg berkelayakan nak take over TH tuh....org Umno yg bijak2 pun ramai lagi kalau nak org UMNO sgt...

      Delete
  21. tanah yg beli pakai duit tabung hajee hari tu dah jual balik ke belom?
    Berapa bilion untong?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu urusan tabung haji lah bongok, kalau dah hilang kepercayaan, bwk keluar semua simpanan kau, simpan dlm koperasi KOHILAL pulak, atau sedekah kat tabung memali. Itu boss kau yg uruskan, gerenti boleh dipercayai.

      Delete
    2. 18.33 dgn yg lain2 tu bkn ada simpan duit pun dlm tabung haji. Dlm tabung ayam pun takde. Tp kecoh mcm duit dia betjuta dh abis.
      Penyimpan tabung haji steady je. Keuntungn tiap2 thn dpt. Nk kluar duit bila2 boleh.

      Delete
    3. Puak2 macai tu semua mmg spesis haramjadah. Dia org ingat kalau dia org tolong Dap dan Yahudi jatuhkn kjaan Malaysia dia org dpt imbuhan kononnya. Mmg spesis takde hotak la korang. KahakkkPtuihhhhh

      Delete
    4. anon 18:48 bg komen ikut bontot.
      xde point dan rendah mentaliti.
      sbb tu Msia ketinggalan serba serbi berbanding Korea yg satu masa dulu sama level je dgn Msia.

      Delete
    5. Bro anon 19:21, sangat tidak sesuai la nak bandingkan korea kpop tu ngan malaysia, bila vvip peluk artis kpop sonyap takda orang keluar fuckwa.hanya jepun yang setaraf malaysia sebab boleh bentang undang2 hudud kat sana.

      Delete
    6. Biarlah Msia ketinggalan dan mundor asalkan peminpin2 umno kaya. Umno yg beri kemerdekaan. Sbg balasan kita bolot semua harta negara. Pilihanraya nnt pasti menang lg sbb pengundi Melayu bodoh2 belaka.

      Sekian. terima kasih.

      Nurul Basha Batang Kecil

      Delete
  22. mereka berkata "1mdb penyeleweng...najib curi usd 700 juta...TH pecah amanah..najib bunuh altantuya" ..tatkala ditanya apa bukti dan siapa saksi kamu..jawablah mereka bukti dan saksi kami adalah datang dari para pemimpin kami dan tahukah kamu "sekalian pemimpin kami tidak akan berbohong kepada kami"... sebaliknya sipemerintah itu yg menzalimi kami ... apakah salah jika kami mencela dan melaknat mereka atas segala kezaliman yg mereka lakukan terhadap kami ?... kemudian ditanya lagi ... apa kezaliman yg ditimpakan kepada sekalian kamu....jawaplah mereka..." GST..perlakuan rasuah..menangkap tanpa kesalahan..dan banyak lagi"...sepatutnya hidup kami penuh dengan segala kenikmatan dan kelazatan dunia ...dan itulah yg dijanjikan oleh para pemimpin kami..dan..sesungguhnya para pemimpin kami tidak akan berbohong kepada kami...sekarang nyahlah kamu dari kami...sekiranya kamu hanya mahu mendatangkan perasaan was2 terhadap para pemimpin yg sangat kami percayai kejujuran mereka .... aneh sekali tidak seorang pun dari kalangan mereka yg menjawap setiap pertanyaan itu menyedari betapa yg bertanya itu adalah seekor biri2 seperti mereka jua ... ajaib sungguh kisah ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum tukang sapu dan tukang kebun 1mdb kena tangkap elok jawap dulu mana pergi 2.6 bilion tuh?

      Delete
    2. mengapa bersifat seperti kaum yahudi ? bersoal tanya kemudian tatkala jawapan yg kamu perolehi tidak seperti yg kamu harapkan ...dengan sombong kamu menjawap "kamu berbohong dan kami sesekali tidak mempercayai terhadap setiap butir kata2 dan pembuktian yg kamu bawa".... cukuplah dengan khabar yg dibawa oleh sekalian penjual beli ilmu itu buat golongan yg jahil dan sombong seperti kamu .... sedang si ulama ( PAS atau yg memilih untuk bersama sipemerintah)pun kamu kalungkan cela dan laknat ... apatah lagi ilmuan2 yg lain...cukup sekadar jika mereka berpaling ...lebih hebat celaan dan laknat jika membantah terhadap sifat jahil dan sombong kamu....ketahuilah sesungguhnya kamu hanya menempah kehinaan di masa yg akan datang....diatas sifat2 jelik kamu itu

      Delete
    3. Ostad unknown

      Bla bla bla...
      Bla bla yahudi..
      Bla bla bla sombong
      Bla bla bla bohong
      Bla bla bla jahil
      Bla bla bla cela dan laknat
      Bla bla bla kehinaan
      Bla bla bla jelik.

      Cukuplah menghadikan orang

      Delete
  23. Ramai yg tgok najib bunuh altantunya, lebih dari 4 orang saksi, ramai yg tgok najib songlap duit, tapi kann...dlm ramai2 yh tengok tu tak ada sorang pun yg layak diterima jd saksi sbb,
    1. Meliwat
    2. Kna tangkap khalwat
    3. Somglap tabung anak yatim
    4. Songlap duit Kohilal
    5. Suka melancap

    Sifat tu semua ada pd saksi2 di atas.

    ReplyDelete