KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 30 July 2015

AHMAD MASLAN SANGKAL TUDUHAN MUHYIDDIN RM2.6 BILLION DIMASUKKAN KEDALAM AKAUN PERIBADI NAJIB



Datuk Ahmad Maslan menafikan dakwaan Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak mengakui dana berjumlah RM2.67 billion dimasukkan ke dalam akaun bank peribadinya.

Beliau yang baru dilantik sebagai Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) berkata, dakwaan bekas Timbalan Perdana Menteri itu tidak benar.

“Tidak betul. Tidak ada pengaliran (wang ke akaun Perdana Menteri) dan sebagainya. Sebenarnya Presiden parti telah berikan taklimat kepada kami Ahli Majlis Tertinggi tentang perkara itu.

“Beliau tidak pernah menggunakan wang 1MDB masuk ke dalam akaunnya,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Jamuan Makan Malam Perdana dan Mesyuarat Agung Tahunan Persatuan Pengilang dan Industri Perkhidmatan Bumiputera di Menara Matrade pada malam Rabu.

Beliau diminta mengulas mengenai dakwaan Muhyiddin dalam sebuah video yang mendakwa Najib mengakui RM2.67 billion dimasukkan ke dalam akaunnya.

Dalam masa sama, Ahmad Maslan menyindir Muhyiddin kerana mengatakan Barisan Nasional (BN) akan kalah jika pilihan raya diadakan dalam waktu terdekat.

“Kalau orang tanya saya jika esok pilihan raya boleh atau tidak Barisan Nasional menang, saya menjawab esok tidak lagi pilihan raya..itu jawapan saya.

“Esok persiapan untuk pilihan raya. Kalau ada pimpinan mengatakan, jika esok pilihan raya Barisan Nasional akan kalah, saya berpandangan berbeza. Esok tidak ada pilihan raya. Pilihan Raya mungkin 2018.

“Oleh itu persiapan perlu dibuat dengan pemantapan parti dan jika kita bersatu pembangkang berpecah belah..yang bersatu akan menang, yang berpecah belah akan kalah. Oleh kerana itu jangan kita berpecah belah,” katanya.

Muhyiddin baru-baru ini ketika berucap merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Cheras berkata, BN akan tewas sekiranya Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) diadakan dalam masa terdekat ini.

“Saya nak bercakap benar, memang kalau ikut perkiraan saya, kalau esok pilihan raya, kita tidak mungkin boleh menang, kerana sudah ada kajian yang dibuat oleh banyak pihak,” kata Muhyiddin.



44 comments:

  1. Replies
    1. Kalau Ahmad Maslan yg cakap duit tu tak masuk.......memang konfirm duit tu dah ada masuk dlm akaun personal Boogeese Warrior tu.....

      Delete
    2. hahaha.......kalau tak menyamun kenapa semua akaun tutup??? kenapa takut disiasat??? kenapa tak berani berkata benar sebaliknya diam shj??? bila disiasat kenapa tertangguh2 byk dokumen disembunyikan malah tidak terus diberi pada penyiasat ???? hanya rakyat bodoh macam maslan je yg akan percaya!!! kenapa byk pengawai menteri atau yg berkaitan mengesyaki masalah 1mdb??? ini membuktikan memang 1mdb bermasalah malah wang sememangnya hilang atau disalah gunakan oleh org yg bertanggungjawap keatas 1mdb!

      Delete
  2. Tidak betul. Tidak ada pengaliran (wang ke akaun Perdana Menteri) dan sebagainya. Sebenarnya Presiden parti telah berikan taklimat kepada kami Ahli Majlis Tertinggi tentang perkara itu.

    “Beliau tidak pernah menggunakan wang 1MDB masuk ke dalam akaunnya,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Jamuan Makan Malam Perdana dan Mesyuarat Agung Tahunan Persatuan Pengilang dan Industri Perkhidmatan Bumiputera di Menara Matrade pada malam Rabu. ..... mana satu betul ni ... kata x de pengaliran wang msk dlm akaun ... pastu kata kata x guna wang yg masuk dlm akaun .... mana satu ni

    ReplyDelete
  3. Ahmad Maslan ni siapa berbanding Tan Sri Muhiddin Semasa Tan Sri masih TPM..Pastilah TPM ada lebih banyak masa berjumpa dan berbincang dengan PM berbanding Ahmad Maslan tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah yang saya pening lalatlah. Siapa yang jumpa PM Masa itu. Muhyiddin atau Ahmad Maslan.

      Yang jelas di bawah kepimpinan Najib, rakyat tanggung GST, harga barang termasuk minyak petrol naik, hutang negara naik mencanak, nilai RM jatuh mendadak ke paras terendah. Dapat BR1M pun tak kemana.

      Jadi rakyat JANGAN SALAHKAN PKR, DAP, PAS. PR dah habaq awai naa.

      Delete
  4. Ahmad Maslan seorang saja ke sebagai saksi PM tak ambil duit 1 MDB.

    Mana lagi seoarang saksi.

    Tuang Guru Ulamak Sushi kata perlu 2 orang saksi untuk menyokong dakwaan tersebut.

    Kalau tidak, dakwaan Ahmad Maslan tidak boleh diterima dan pelakunya harus dihukum.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saksi ghaib aaron jean boleh?

      Delete
    2. saksi ghaib tak boleh. mesti kena lihat mcm melihat benang masuk ke dlm lubang jarum.

      Delete
    3. Puas nyer hati menghina orang.. lebih lebih orang PAS.

      Delete
  5. Gerakan Harapan Baru (GHB), bakal mengadakan satu kunjungan hormat ke kediaman Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    Komen aku, Muhyuddin Yassin orang berprinsip.Kena pecat pun masih setia. Bukan macam GHB, bukan kena pecat tapi kalah.

    Pesanan kat GHB, kau melawat dab jilat roket lagi baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah komen paling bodoh pernah aku baca.
      mgkin dia kata buat mcm dia kutuk muhyidin mcm pas kutuk ghb siang mlm.

      Delete
  6. Seorang lagi mungkin bolih guna peminpin Pas yang tertinggi ,kerana belaiu pasti bercakap benar,bolih tak jadi saksi? cukup 2 orang aje?

    ReplyDelete
  7. Mme boleh caya cakap mahyuddin sebab dia jujur...kalau aljuboori yg cakap mme sah bohong ....ahaks

    ReplyDelete
  8. Ini namanya sokongan membawa rebah

    ReplyDelete
  9. Selain dari menabur fitnah dan membuat dakwaan yang bukan - bukan, apa lagi kerja yang mampu Si Rafizi ni lakukan kepada rakyat? Sedangkan rakyat dikawasan dia sendiri pun terabai.

    Jadi, adalah lebih baik sekiranya Si Rafizi tu lepaskan jawatan dia sebagai Ahli Parlimen. Tak payah la dia nak menyusahkan kehidupan rakyat dikawasan dia yang tak dapat pembelaan sewajarnya.

    Sia sia aku belari Dari ulu yam ke pandan kempen dia dulu. Sia2 van liteace aku digunakan until bawa bahan kempen.

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang in Rafizi tak komen plak. Harap Gemuk saja

      NGO BUAT LAPORAN POLIS KEATAS WANG ZAKAT SEBANYAK RM5JUTA DIAGIH-AGIHKAN KEPADA KETUA-KETUA CABANG PKR SELURUH NEGARA TANPA MELALUI LEMBAGA ZAKAT SELANGOR.

      Delete
  10. Abang Non Mr Matang tu hidup lagi atau dah kena panah petir????

    Kalau dah mampos tu, jangan lagi kita sebut2 kegilaan beliau tethadap nepotism.

    Lahanat rafizi boleh shut up sebab anuar juga pecat TSKI. Anuar dgn Najib sama saja

    Yg Benerrr

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
  11. Masih Ahmad Maslan yg dulo..dulo.. BODOH tahap ulat tahi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok lah cermin dulu..
      Sape yang lebih BODOH.

      Delete
  12. Setelah memaselankan rakyat dengan gst, sekarang dia memaselankan mudin.meme keje dier kot

    ReplyDelete
  13. Ulang skli lagi la...klu Brother Anwar Bin Ibrahim yg tuduh 2 billion masuk acc najib rakyat x caya....sbb anwar aljuboori mme seorang pembohong ...mahyuddin yg tuduh satu yg benar....sekian tima kasih. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni ada penyakit Al juboori ,mungkin masa mak kau bernak dia dah di juooori olaeh bangla,itu sebab kau jadi macam ni ,kesiannnn

      Delete
  14. Lebih percaya cakap muhyiddin dari cakap masilan tongong dan najis bahlol tu...
    heee

    ReplyDelete
  15. Kejo part time ahmad maselan ni adolah menjadi ketuo badut 1 msia n ketuo penjilat najis 1msia.

    ReplyDelete
  16. Rosmah minang nasi kangkang juga yg kenyang sebulan dapat 1 juta..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saja saja buat DOSA kering..
      Jangan sampai MUFLIS udah.

      Delete
  17. Bertanya kpd yg bodoh jawab nya bodoh. Sapa bodoh.... Sapa kata Najib tak bijak, dia lantik org bodoh untuk jadi bandut nya....

    ReplyDelete
  18. Sejak bila pulak penyokong2 PR lebih mempercayai Muhyiddin drp Anwar? Lebih mempercayai Muhyiddin berbanding Anwar memberi gambaran bhw Anwar memang buat kerja haram dan bukan difitnah.

    Lebih dari itu ia memberi maksud bhw PR mmg tak layak memerintah Malaysia, sbb ketua pembangkang sendiri tidak ada kredible jika dibandingkan dgn TPM drp Umno.

    ReplyDelete
  19. Parti hijau sedang mesyuarat.najib mmg keparat

    ReplyDelete
  20. Mat sembab xkan berani lawan peliwat tuya sbb dia pun perompak juga,redha je apa pun sampai mampos..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. eloknya mat sembab masok Pas

      Delete
  21. Takkan perompak akan mengaku dia perompak, bodoh, perompak yg kena tuduhan dalam mahkamah pun akan kata dia tidak bersalah, kalau macam tu senang le, cakap tak mengaku je dah kira bersih, macam tu ke mat, bingung, benar lah ahli kabinet ni semua kayu

    ReplyDelete
  22. Najib berani saman WSJ?Sapai kiamat pun Najib tidak berani saman WSJ.Sekarang saman Mahyuddin pula kalau berani.Maslan cakap sahaja tampa bukti.

    ReplyDelete
  23. Mcm peliwat jugak, takkan nak mengaku meliwat, kalu gitu sng aje, anwar tak mengaku, buang kes kira amwar bersih. Mcm tu ke?

    REKOD DUNIA KES LIWAT AMBIL MASA 7 TAHUN, PENANGGUHAN HINGGA 70 KALI.

    Berilah ulasan sikit, jgn byk sgt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah ulas banyak sangat,Menuduh orang tanpa melihat sendiri itu adalah fitnah,dosa fitnah tergantung di awang2 selagi kita tidak dimaaf oleh orang yang tuduh,dan selama itu azab diatas dunia tidak putus bagaiman pula azab kubur belum lagi azab nereka,Rasanya dah bersedia keuntuk menghadaoi azab2 tersebut,bertaubatlah sebelum terlambat ,kau tidfak untung menghia orang dan kau tak rugi sekiranya kau tak tuduh ,Ingat,Kalau kau yang tak kena mbagaiman pula denagn isteri ,anak.ibu bapa,?disebabkan kau

      Delete
    2. Takpe bro tak lama lagi Allah akan kena kan dia atau anak isteri dia.. masa tu baru di tahu siapa Allah..

      Delete
  24. Maselan dah buat apa yang patut.Jawatang dah dapat, la ni nak nama ada dalam kertas chai untuk pemilihan umngok lagi.

    ReplyDelete
  25. Mesti geng2 PKR kata, INI KONSPIRASI UMNO UTK MENJATUHKAN ANWAR...kang
    .kang....kang...

    ReplyDelete
  26. Video tu pun sekerat-sekerat. Apapun, jangan melontar dakwaan dengan sebarangan. Kesahihan pun tidak ditentukan lagi. Persepsi rakyat telah dicemari oleh fitnah pembangkang. Huhu.

    ReplyDelete
  27. Mudah sahaja ,kalau Ahmad Mazlan yang berkata ,TERBALIKAN Kalau dia kata bohong itu menunjukan memang benar ADA .tetapi kalau dia kata ada itu menunjukan .TIADA sebab dia sebab dia capai 3.89000000

    ReplyDelete
  28. Mcm yg kena liwat juga jumpa jib nk minta biasiswa lepas tu cakap kena liwat dan berjaya mengemut taiknya selama 3 hari berturut-turut..ngeh3

    ReplyDelete
  29. Aku rasa bila najib undur dari jd PM nanti time umor dia dekat 90 thn kot mesti lebih teruk dilupakan berbanding Paklah malah bakal jadi bahan bualan paling buruk dalam sejarah politik UMNO......

    ReplyDelete