KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 15 July 2015

PAPAGOMO DITANGKAP POLIS MALAM TADI DIBAWAH AKTA HASUTAN 1948


Polis menangkap Wan Mohd Azri Wan Deris k/p 830121-03-5019 bekas anggota polis trafik Ampang, yang mengendalikan blog "Papa Gomo", di bawah Akta Hasutan lewat malam tadi.
 

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata blogger terbabit, yang nama sebenarnya ialah Wan Muhammad Azri Wan Deris ditahan di kediamannya malam tadi.

Khalid berkata polis kini mencari seorang lagi suspek, ketua bahagian satu parti politik di Pulau Pinang kerana cubaan menghasut berhubung situasi di Low Yat.

“Kita akan tahan sesiapa yang cuba memulakan kebencian dan menghasut situasi itu tanpa mengira bangsa. Kita buta warna,” kata Khalid kepada pemberita hari ini.

Khalid pada Isnin mendesak Wan Azri menyerah diri.

Antara pos yang disiarkan blogger itu yang mendapat perhatian di media sosial ialah gambar mangsa berlumuran darah daripada kes berbeza, kemudiannya dikaitkan dengan insiden di Low Yat.

Kes curi telefon bimbit di pusat beli-belah barangan elektronik itu dijadikan isu perkauman oleh sesetengah orang di media sosial berikutan ia membabitkan peniaga dan pelanggan berbeza bangsa.

Perusuh yang berkumpul di luar plaza itu pada Ahad turut menjerit-jerit kenyataan berbaur perkauman.

15 comments:

  1. papagomo ni sama spesis dgn greenboc, addin Dan meloyawavea. Hari hari buat cerita finah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang Besi tu lagi la, Nepal mengaku malaysian

      Delete
    2. Ulama siku dan lutut jangan dilupa. Lebih teruk sbb cakap berbelit2. Demi jawatan maruah tolak tepi.

      Delete
  2. Papagomo hero yang tsk didendang......sljuboori cukup takut dengan papagomo.....masih ingat ladt video aljboori mengayat terkam jantan...tapi video tu x abis......papagomo hero ysng tak didendang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeee...hero yang pernah dibuang kerja dari Pasukan PDRM kerana tedarah rasuah.... hero dalam bab-bab menyebarkan fitnah dan juara carut mencarut....

      Delete
    2. Manusia yg terlibat jenayah nih boleh dipanggil hero ke?

      Delete
    3. hero taik ni suka ambik gambar dan video palsu buat gempak satu donia...
      memang patut pun kena tangkap

      tapi aku rasa lepas ni dia bebas la....

      Delete
    4. kepala butuh lagi hero laa...

      Delete
  3. Wayang je tangkpa.papagomo tu.puih

    ReplyDelete
  4. Beruk upahan najib ni,dah banyak kali kalah saman fitnah tp masih hidup mewah dgn banglow mewahnya..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam mana blh hidup mewah? Hutang saman masih berbaki. Jawatan anggota polis dah berkubur. Mungkin duit simpanan dr kecil masih byk lagi.

      Delete
  5. Kalau nak mewah faham2 sj lah... apa tugas kita... nak terikat dgn islam... atau ikat islam

    ReplyDelete
  6. Hahaha.....contoh melayu yg resis dan putarbelitkan fakta yg hanya akan menjahanamkan kemakmuran keamanan negara.

    ReplyDelete
  7. geng2 rasist memang patut beraya kat lokap

    ReplyDelete