KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 11 July 2015

MAJLIS SYURA ULAMAK PAS MEMBUAT KEPUTUSAN BAHAWA TAHALUF SIASI DENGAN DAP TERBATAL



Tahaluf Siasi Dengan DAP Terbatal.


Keputusan Mesyuarat Majlis Syura Ulamak Di Dalam Isu Hubungan Dengan DAP

Pas terus istiqamah dengan prinsip Islam sebagai rahmat untuk semua yang menegakkan keadilan dan kesejahteraan untuk semua kaum. Oleh kerana itu, PAS konsisten meneruskan hubungan dengan semua pihak menerusi hubungan tahaluf siasi bersama parti politik dan NGO bukan Islam.

Dalam masa yang sama Pas tetap teguh berpegang dengan dasar-dasar Islam ketika berhubung dengan semua pihak.

Namun Majlis Syura Ulamak kesal dengan tindakan-tindakan provokasi berterusan dan keputusan DAP yang mengecam dan melanggar semangat kerjasama Pakatan Rakyat, serta campur tangan dalam aqidah, dasar dan matlamat PAS. Oleh itu, Majlis Syura Ulamak memutuskan bahawa hubungan tahaluf siasi dengan DAP terbatal. Dalam masa yang sama, PAS mengekalkan tahaluf siasi bersama PKR.

Keputusan ini diserahkan kepada Jawatankuasa Kerja PAS Pusat untuk dilaksanakan menurut kesesuaian dan keperluan politik semasa.

Dato' Dr. Nik Muhammad Zawawi Salleh
Setiausaha Majlis Syura Ulamak,
24 Ramadhan 1436 / 11 Julai 2015

66 comments:

  1. Wahai orang2 beriman, jika kamu taatkan orang2 yang kafir(harbi) nescaya mereka akan menolak kamu kembali kepada kekufuran,lalu menjadilah kamu orang2 yang rugi.
    (Janganlah kamu taatkan mereka) Bahkan (taatlah kepada) Allah pelindung kamu, dan Dia lah
    sebaik-baik penolong...
    (Surah Ali Imran Ayat 149-150)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas terbaik..lebih baik menbetulkan kesilapan dari terus tenggelam dlm kesesatan...

      Delete
    2. Baguslah untuk semua rakyat malaysia.Kluk klek kluk klek kluk klek dah istihar putus hubungan dengan bangganya keluar bersama ciptaan teknologi kertas chai.

      Delete
  2. Beyul lah apa yg kami tulis 6 bulan lalu..


    Bila janji umno terlerai pas khianati rakan

    bila putus dgn dap maka rm1billion masyuuuuk..

    sejua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Proliberal.... dan macam-macam lah....

      bunyi bising.... tapi benda tak ada...??????

      cam tin kosong je

      Delete
  3. Bila pas dah dapat apa dia nak ... dia blah...

    bila pas nampak boleh rembat duit 1mdb dan duit projek air selangor ... blah lah..

    esok lusa khianiti pkr... itu hari dah khianat preisiden pkr ... dan maki penasihat pkr... apa lagi perangai yg pas nak tunjuk

    yg biol pjr mcm mangkuk ayun ... biar kena sembelih dgn pas

    tqbrafizi kerana langkah kajang telah tunjuk prgai pas sebenar tq rafizi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah....kepada pas kerana berjaya memisahkan dengan dap.La ni masaalah pkr plak masih tercengkam kluk klek.walaupun begitu saya berharap pas akan mengambil keputusan yang sama kepada pkr.Apa2 hal kita nyanyi dulu lagu kluk klek rentak twinkle twinkle little star bagi meraikan kejayaan pas memutuskan hubungan dengan dap.ingat ini suatu kejayaan dan tindakan perlaksanaan keputusan moktamar tanpa bahas.

      Kluk klek kluk klek
      Kluk klek kluk klek kluk
      Kluk kluk klek klek klek
      Kluk klek kluk klek kluk
      Klek kluk klek kluk klek
      Kluk
      Kluk klek kluk klek
      Kluk klek

      Delete
    2. Syair Kajang Move Nepotism

      Amba datang membawa hajat,
      Hajat yg dibawa amatlah berat,
      Izinkan hamba melepaskan hajat,
      Perut amba dari tadi bunyi prat prat..

      Hajat dihati ingin menjadi menteri,
      Awal2 lagi kena tunjal dan pintas,
      Lantas amba lantik isteri,
      Katanya ke PutrajYa kita ikut jalan pintas..

      Isteri amba terkejut beruk,
      Tak puas lagi bersama cucu main nyorok2,
      Dengan linangan air mata kepala mengangguk,
      Biarlah org nk ckp takder hati perut.

      16 tahun bersama Umno,
      Segala rahsia dalam genggaman,
      Bila ditendang keluar Umno,
      Rahsia2 dijadikan ancaman,
      Disimpan berkotak oleh Ezam Md Nor,
      Sekarang Ezam kemana menghilang

      Delete
  4. Parti baru akan wujud juga selepas Ramadan. Menghormati bulan ini itu sebab dilewatkan.Malu bertenggek dlm Pas konon, YANG PAS bertenggek dlm kerajaan DAP Pulau Pinang tu apa hal.Letak la jawatan, Pas tak tahu malu , kata putus tapi terhegeh hegeh lagi duit dari Dap P.Pinang dan PKR Selangor, Politik PAS penuh dgn mentolol. menjebon, menbaruakan Jemaah dan berbangga dengan pemilihan secara kuffar dgn mengguna CAI. akhirnya jd paslingkup

    ReplyDelete
    Replies
    1. parti baru tu nama PasmaDap logo bihon sop. golongan loser merajuk dialu alukan

      Delete
    2. Siapa yg sebenarnya takut? Pak Lebai belaan Husin Ceroi atau G18. Aku dah tak sabar nak join parti baru. Pergi jahanam lah dgn presiden pil kuda.

      Delete
    3. bodoh bangang g18 ni.. masa pr13 akar umbi pas kerja tak kira pati..tapi bila dah menang seolah2 dap ni kuat sgt..kesian tengok yb yb pas g18 ni masuk bertanding kami orang bawah berkerja keras tenaga masa dan wang ringgit...kerja kami niat kan kerana allah..bila dah menang kamu khianat dgn parti dan pimpinan....takut la kamu dengan baiaah kamu sebelum jadi calun hari...

      Delete
  5. Tahaluf Siasi Dengan DAP Terbatal......maka dengan ini terlaksanalah formula kertas chai dengan jayanya iaitu......laungkanlah "PAS FOR ULARMAK".......hidup amanat 3x

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanjjing Pasmadap dikesan

      Delete
    2. jangan la marah dgn perwakilan yg tak mengundi g18 ni.ingat balik apa yang g18 buat 2 3 bulan sblm muktamar..buat road show seluruh negara buruk kan parti pimpinan dan jemaah sendiri..ingat perwakilan tak nampak ke.....akhlak kamu cukup jijik tak pernah dlm sejarah muktamar calun bertanding sejijik kamu...masa mat sabu & g18 bertanding dalam pemilihan sebelum ni mereka menang guna cara yang sama mereka kalah pon melaluii cara yang sama ..melaluii muktamar tapi bila kalah guna isu cai..patut nya berlapang dada la terime keputusan muktamar....

      Delete
  6. parti baru tu nama PasmaDap logo bihon sop. golongan loser merajuk dialu alukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah jadi parti PUS
      Parti Ularmak Semalaysia
      Tahniah2

      Delete
  7. Singit demi singit masok akaun 2 jota hanya kerana nak pastikan pemilik akaun tang tu tak nak ulas ker omak kau? Bosan dan jemu pasai pas.buruk tetap akan busuk tak akan jadi wangi. Tokar topik yang lebih membina please...

    ReplyDelete
    Replies
    1. loser detectef

      Delete
    2. 2 akaun tu ko punya ke bukan?
      Ya atau bukan?
      Jawap ya atau bukan aje.
      Jangan nak merapu2
      Ya atau bukan?

      Delete
    3. dah jadi parti PUS
      Parti Ularmak Semalaysia
      Tahniah2

      Delete
  8. Chai DAP adalah pengkhianat parti...chai DAP pegilah kamu dengan puak2 musyrik dan jawablah dlm kubor nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. laki bini, anak beranak yang kebas duit rakyat melalui laun no akaun tu pun kena jawab kat dalam kubor nanti

      Delete
  9. Chai DAP adalah pengkhianat parti...chai DAP pegilah kamu dengan puak2 musyrik dan jawablah dlm kubor nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi chai dap punya bini tak dak kebas duit 2 juta masuk dia punya akaun la

      Delete
  10. Terbaik!

    Kita tengok, geng18 terpaksa tubuh parti baru atas arahan dap...dap tiada pilihan utk dptkan undi melayu islam...samada parti baru atau jilat tapak kaki PAS...

    Nak harap parti geng2 biawak idup yg d buang oleh akar umbi PAS utk dpt sokongan melayu islam...?

    Keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak2 PohMA nampak sejuk, cool, senyap ajer....?

      tapi yg berapi2 tu G18.... yg pelik nya main tunggu2 tu.... tunggu dan lihat...

      G18 tu nalk Jadi dewan ulamak DAP. APA kata boy Penang wokey punya

      Delete
    2. dah jadi parti PUS
      Parti Ularmak Semalaysia
      Tahniah2

      Delete
  11. Parti ajaran sesat dok diam2 la kat kampung jgn banyak bunyi..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam utan lagi baguih.

      Delete
    2. Selamat melantun-lantun parti bola ping pong.

      Delete
  12. bubur SYURA memang sedap makan
    selalu kena makan UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahhaaa amanat dah jadi kuda tunggangan umngok....jawab jangan x jawab dalam kubor...

      Delete
    2. sedara ni tak ingat ke kerajaan pr perak tumbang..angkara sapa ya..PKR + DAP + UMNO (UG) kan..ini lea melayu mudah lupo..hi..hi..hii nak ngata orang tapi tak cermin diri sendiri..malu weii

      Delete
  13. Tahniah sekarang omak secara rasmi menjadi macai/blogger PASUG/UMNO. Hidup Umno/Pas, Hidup Korupsi!

    ReplyDelete
  14. Syukur lah PAS sudah jumpa jalan pulang.

    Selamat balik kampung dan selamat maju jaya.

    Sekian, tetima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majlis Syura kata beberapa ahli kena miss Soru. Teruskan puasa selepas Ramadhan!!!

      Delete
  15. Alhamdulillah. Semua selesai. Mana yang patut berhenti kerja tu kena lah berhenti. Mana yang menumpang hidup dengan orang lain bolehlah belah. Mana yang datang ke Selangor tu bagi ceramah jangan lupa bawa minyak angin, kepok leko, buku-buku untuk dijual dan tabung-tabung bergerak untuk diedar. Selamat maju jaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini la masalah nya kalau orang tak tau undang2..jgn seronok sgt..pilihan raya 14 ada lagi..pas kekuatan nya melibatkan akar umbi..bukan macam dap,pkr & gangster18...kalau kamu nak buat geng baru tak pa..tapi kamu tak fikir ke kalau pr14 nanti berlaku pertandingan 3 penjuru sapa yang rugi..allah bagi akal fikiran untuk kita berfikir..dan kita sebagai orang islam perlu gunakan wadah politik islam untuk berpolitik....

      Delete
    2. ALLAH bg akal utk bfikir.tu kamu ni otak bwh tempurung pasal ape bodoh sgt.akar umbi pas brp ramai?xtau ke ramai keluar pas skrg gara2 hadi beria2 sokong najib nk buat ug.xtahu ke hadi nk buat ug masa krisis perak dan slgor.ko ni mesti walaon punya org.walaon membabi buta bg melayu yg malas bfikir mcm ko Allah bg otak pun xguna.elok join maslan je.kahakhkahkah

      Delete
  16. Kih kih kih... ramai btul melayu sekular excited pas putus dgn dap. Harap pasma n g18 masuk dap jd mcm pak samad said. Buka sayap dewan sastera dap n dewan ulama dap... insyaAllah, pas akn tesisih trus n dap jd krajaan d perak, sgor n klate...

    ReplyDelete
  17. Kepada ulamak Pas, klu ada ahli yg nk bertukar wadah perjuangan tak perlu kutuk, ugut dan gertak bagai.

    Ini negara demokrasi masing-masing ada hak nk masuk parti mana.

    Yang penting Pas jaga saja parti sendiri dan buktikan Pas kekal relevan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. no problem..selamat maju jaya geng baru...jgn sok masa pr 14 nak jaga poling agent & Counting Agent tak dak orang sudah la ..mcm hari 2 dap dgn pkr mita tolong dgn pas...malu weiii

      Delete
    2. Anon 13:31.sila la pas keluar pr kalo suci sangat.ni masih nk kawan ngan pkr nape?kata kuat sangat,tp jwtn dlm pp masih xnk letak jawatan.sapa yg malu skrg ni.hahahaha

      Delete
  18. Wirid puak2 UG,,,,DAP=kafir2..kafir2..kafir2..
    MIC,MCA=wali Allah2..wali Allah2..wali Allah2...ngeh3

    ReplyDelete
  19. Putus hubungan dgn DAP tp masih nk kerja dgn DAP pp...ibarat dh bercerai tp masih nk bersama.kan haram tu.zina....ulamak2 pas xfaham konsep zina secara meluas..oh yaa..itu semua dlm ilmu Allah.hahahahaha.pas oh pas....mic lg baguih

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak malu ke kamu menang sapa tolong..dah menang angkuh..dulu bukan main yab2 dap ni masa nak kawan dgn pas..siap makan dgn tangan la baca ayat quran la..la ni baru nampak dia punya belang..tak pa la..tapi yg sedih nya macai2 dap yg islam ni tak ada otak ke nak berfikir..kalau puak2 ni dapat la putra jaya..islam tah kemana silap2 2 x 5 dgn umgok je

      Delete
    2. Anon 13:38 bangang ke hapa...sapa yg sokong najib skrg ni.hadi dan haron din kan?sapa yg tolong umngiok.ko la bongok. Kahkahkah.xsedar ke hadi beria2 nk ambil ati najib nk buat ug.bebal betul ko ni.kahkahkah

      Delete
  20. Apa nk hairan.dlm pas tinggal org2 bodoh je.biarkan mrk buat apapun asalkan mrk bahagia

    ReplyDelete
    Replies
    1. biar la kamu kata bodoh & hina pewaris2 nabi..depan allah sok apa kamu nak jawab..apa sumbangan kamu untuk islam dan untuk memertabatkan islam...ada ke kamu nak jawab sekadar nak lawan umno saja..lai kali ada majalis ilmu hadir jadi kita tau la mana yg hak dan mana yg batil..jan la asik ikut orang..nak cakap soal politik ni ilmu agama pun perlu tau jugak

      Delete
    2. Siapa kamu nk kata mrk pewaris nabi.pewaris nabi fitnah org jual pil kuda?ponteng parlimen je keje nya xrisau ke makan gaji haram?gelar org barua jebon tolol.itu pewaris nabi ke?bodohnya kamu ni...kenapa kamu x kata najib tu pewaris nabi?bodo tanpa sempadan kamu kahkahkah.kalau bodoh sila duduk diam jgn tunjuk sgt.kebodohan tu.hahahahaha

      Delete
    3. Pewaris amanat ayoh ping

      Delete
    4. Izatisyg tu mmg bodoh.hujah xda fakta main ikut cakap org.kalau pas kuat sgt knp join pr...sendiri je sudah la kan suci murni semua.yg lain semua kotor.kahkahkah.brp ramai lg yg keje dgn dap kat pp.nape xletak jawatan, idak ke duit haram tu.tang duit lupa plak halal haram ye.kahkahkahjah

      Delete
  21. Kau yg bodoh ...... setakat cakap tanpa hujjah sapa2 boleh buat ...... mmg macai pkr @ balaci Dap kaki fitnah dan suka buat tohmahan ........ nanti kamu nak masuk kubur pakat2 minta tolong tuan guru LKS dan LGE uruskan .......wahai makhluk2 yg bodoh lagi bebal !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah.udah mabuk pill kuda hadi.kahkahjah

      Delete
  22. kah kah kah oooooiiiiiii mana puak macai pkr dan balaci dap !
    mana Jaguh spinner merangkap macai PKR dan balaci DAP mengalahkan umno ........... macai pkr dan balaci Dap spt greenboc, malaysia waves, gendang perang, libang libu , yong suka kuning, mso, cipan tapir tenuk dsbnya telah mengatasi utusan melayu , berita harian , tv3 serta rtm !
    ni apa cerita ? inikah yang dikatakan Pas nak berUG dgn umno ? kah kah kah bukankah ini boleh dikatakan bahlol wal tolol ? kah kah kah nampaknya kembar siam umno yg terbit dari lubang taik yg sama lebih advanced dpd umno dari segi fitnah, tohmahan dan maki hamun ! Nah sekarang apa cerita UG ni wahai puak walaun @ bahlol @ tolol molol oooooooiiiii .......... kalau kat hang pa semuanya boleh , u-turn, UG boleh , tolak hudud boleh, pesta beer boleh, jubo menjubo pun boleh.........apa2 pun boleh asalkan direstui oleh tuan guru khalifah almaksumi LGE dan LKS......... kapla bananana kau !!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bangang sila diam ok.nmpk sgt bodohnya.kahkahkah

      Delete
  23. Bodoh piang puak2 macai PKR dan balaci DAP ni ......... la ni NASA sendiri pun akui tentang kebenaran Islam spt kehebatan lailatul qadar dan batu hajarul aswad hingga ada pegawai NASA yg telah memeluk Islam tapi kat malaysia ni ada melayu islam bahlol nak cemari Islam dgn agenda sekular, kristianisasi, cauvinisme , lgbt dan sebagainya .............. ulamak terus difitnah dan dicaci ....... LGE dan LKS dipuji dan restu dicari hanya kerana mengejar cita2 politik depa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmgla islam tu baguih.sapa kata islam pas yg xbaguih.pil kuda barua semua ada.jgnla biol sgt.ops lupa.korang.mmg bodoh2 belaka.hahahahaha

      Delete
  24. Kebenaran islam yang dicemari oleh puak serban yang mengaku ulama,padahal perangai x ubah mcm dajjal fitnah orang siang mlm..ngeh3

    ReplyDelete
  25. Ulamak2 dah jadi ular dalam semak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Snake in the bush. Eh eh macam carut aje!!!

      Delete
  26. Batal puasa aku baca atikal atas. Main cerai2 jugak kagkahkah. Mcn2 pak lebai

    ReplyDelete
  27. Pening aku tgk adiwang sejk 2 menjakni. Bila mat sabu nk ceramah ramai yg tunggu ni

    ReplyDelete
  28. Batal puasa aku baca atikal atas. Main cerai2 jugak kagkahkah. Mcn2 pak lebai

    ReplyDelete
  29. Hairan dengan kumpulan G18..
    Kenapa apabila tidak terpilih...
    Pendirian mula beralih...

    ReplyDelete