KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 11 July 2015

HANYA KERANA BERTOLAK JAM 10 PAGI DARI MADINAH KE MEKAH ADIK AZMIN ALI MENGAMUK SAKAN MARAHKAN UTAS TRAVEL



Ramai yang tahu adik kandung Azmin Ali, Azwan Ali kini sedang mengerjakan umrah buat kali kelapan. Ramai yang berharap bila beliau pulang nanti, akan menjadi insan yang lebih positif selama penghayatannya ketika menunaikan ibadah tersebut.

Namun, satu insiden kelewatan bas jemaah umrah bertolak dari Kota Madinah ke Kota Mekah membuatkan Azwan Ali mengamuk di media sosial. Kali ini amukan beliau ditujukan terus kepada agensi pengurusan umrah Utas Travel and Tours di Melaka yang membawanya.

Melalui Instagram, Azwan ALi memuatnaik perbualan bersama ejen yang menguruskannya. Beliau meluahkan rasa tidak puas hati dengan jadual perjalanan yang diubah di mana sepatutnya jemaah perlu bertolak lebih awal ke kota Mekah kerana perjalanan yang mengambil masa.

Salah seorang pegawai agensi yang pernah mengendalikan Azwan Ali turut memberikan penjelasan di Facebook tentang perubahan jadual tersebut. Menurutnya, itu merupakan amalan biasa sejak bertahun-tahun untuk bertolak sekitar 10 pagi dari Madinah ke Mekah.

    “Kenapa saya ingin kongsikan perkara ini, kerana saya pun bekerja sebagai (ejen) menguruskan jemaah untuk menunaikan umrah. Dan dia pernah sekali pergi umrah dengan agensi kami. Kami penat nak layan kerenah dia sebelum pergi dan sampai di sana pun ada yang tidak puas hati,” ujar pegawai yang menggunakan nama Samuel Prince tersebut.

Walaupun celupar Azwan Ali buat ni bersebab kononnya demi kebaikan semua pihak. namun, semua benda ni jika boleh dibawa bincang baik-baik, itu lebih bagus. Tak perlu nak dikecohkan hingga sampai kepada pengetahuan umum. Adalah lebih baik Azwan Ali fokus kepada ibadah di sana.

41 comments:

  1. Dahsyat berita kau Oamak kau.kalau yang bedrkaitan dengan Azmin je terus kau balun,Kes khaldi bagi harta pusaka kau tak kesah pun,sepatutnya ada nasihat kau pada azwan sekiranya dia buat silap agar dia insaf.kau makin hina lah Oamk kau ,tak tahu nak kata kau ni jenis betina apa.geram tak sabar rasanya ,semoga allah ampun kan dosa aku kerana hilang sabar akau pada betina ni.dia dah melampau pulau,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan marah bro...OMK diupah utk memburukan Azmin. OMK ni sama taraf dgn TUC. Bezanya TUC telah berjaya menghancurkan PAS. PAS jd porak peranda dan macai UMNO tengah berpesta kegembiraan.

      Delete
    2. Yg Utas travel dok layan spesis 2 alam Azwan Ali tu apsal????...Dah tau dia tu ada short sikit kat atas.....ikut saja lah kerenah dia tu. Kalu dah terok sangat ramai2 cekup dia dan ikat kat atas bumbung bas tu. Kat sana tak kisah sobab depa selalu travel duduk kat atas bas....angin free....kihkihkih

      Delete
    3. Azwan ali muka macam babi

      Delete
  2. Haaa... ke omak kau cinta tak kesampaian ni.... haaa... Ce ckp.. Ce ckp...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 16.07 masih tak tau ke bahawa omak kau mmg cinta separuh mati terhadap azmin. aku heran juga dhn azmin nih... dah ada janda yg sudi terima saja lah. buat bini ke 2 atau ke 3 pun ok.

      Delete
  3. Tazkirah sikit bulan bulan puasa ni,

    Jauhi 3 sifat ahli Neraka ;
    1. Kasar (tingkah laku dan perkataannya)
    2. Degil (keras hati)
    3. Angkuh / takabbur.

    Usahakan utk diri kita 3 ciri muslim yg dikasihi Allah swt ;

    1. Tenang / penyabar
    2. Tawaddu' / merendah diri
    3. Penyantun.

    ReplyDelete
  4. Hahaha......apa tujuan sebenar omak kau??? Kenapa hanya berita sensasi artis si dia ni shj.
    Adakah blog ni blog berita hangat artis tempatan??? Habis kenapa tiada berita hangat dari artis lain???
    Nampak sgt nak kaitkan malukan keluarganya terutama azmin ali mb selangor. Siapa tak kenal azwan??? Hanya berita buruknya tiada yg baiknya umpama mengutuk org lebih diri tu mcmmana!!

    ReplyDelete
  5. Kesian awk omak kau. Buang la dendam,sakit hati dlm hati ko tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kes berat. Ini kes dendam. Selagi Fekah dan tsk ada dibelakang tabir...omak kau tak akan berubah.

      Delete
  6. Mmg manusia sekarang ni pantang diuji sikit dgn kesusahan dan kesukaran terus merintih, memberontak dan meroyan ........ tengok puak2 macai dan balaci DAP depa dok kutuk ulamak dan marahkan ulamak bila dikatakan cari redha ilahi sbb depa utamakan redha undi dan cina Dap ........... depa nak tongkat langit tak ingat mati , nanti kat akhirat kita tengok apakah puak2 Dap akan membela depa dpd api neraka ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulamak damacai siapa nak hormat. Senang2 tolol kan orang lain...itu sifat ulamak ke?

      Delete
    2. Tak der sapa tololkan sape cuma manusia sendiri yg nak jd tolol kerana kejar dunia dari kejar akhirat..... samada manusia nak jadi binatang ternak .keldai khinzir mahupun monyet semua terakam dalam al-quran dan sunnah bukan kata 2 ciptaan alim ulamak.... nak maki, maki diri sendiri kerana jauhi diri dari kehendak Allah....

      Delete
  7. Orang kata mak kau ni seorang janda,wallahua"lam.
    Sekiranya betul janda mungkin dia teringin sangat kat azmin
    macam umi hafilada yg dikatakan suka pada DSAI hingga.......

    Mak kau pun macam tu kot .

    Cuma bezanya satu pakai tudung satu lagi tak pakai tapi ada unsur
    dengki

    Wallahua'lam.

    ReplyDelete
  8. Syabas omak kau!!!... biarkan gmbar yg berbicara.. adat org ke mekah, x lekang d uji dek YANG MAHA ESA. azwan ali xperlu viralkan kesulitan n lemparkannya kpd org lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai umno mmg tunggu saat spt ini. Bila kerajaan pkr selangor tumbang...umno akn dapat habuan. GLC kat selangor ada banyak. Cepat2 jgn lepas peluang utk songlap wang rakyat. Aku masih teringat isu pasir era khir toyo dulu..

      Delete
  9. Setiap kali OK tulis berita tentang Azwan Ali pasti dia tulis adik Azmin Ali. Nape OK xterus tulis nama Azwan, mesti nak sebut nama Azmin wlaupun Azmin tidak terlibat dlm apa yg OK tuliskan tu. Agaknya sehari OK tak sebut Azmin, puki dia mengenyam cam kena miang buluh. Ingat dan sebut nama Azmin aja dpt meredakan puki OK dari mengenyam....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cinta OMK tak kesampaian. Tiap2 hari memendam rasa. Azmin makin hensom tp OMK makin kedut. Klu aku jd Azmin pun aku tak pandang OMK sbb dah tua !!!

      Delete
  10. Usah diviralkan citer Azwan Ali nih biarkan dia berada di dunia dia sendiri.... Semua dah maklum perangai dia camner cuma doakan baik2 utk dia.....mudah2an kita suma bangkit di bawah keampunan Allah ketika di pdg mahsyar nanti......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tabik kat Azwan nih. Rajin dia tunai umrah. Duit yg dia dapat digunakan utk ke Tanah Suci. Macai umno dah guna ke duit projek lembu...duit fgv...duit 1MDB utk ke Mekah? Soal haram halal tu kena tanya ulamak suci pas.

      Delete
    2. Hukum hakam semua org islam tau kalau tak tau nampak sgt jahil bertingkat2 ataupun org tuh muallaf ataupun org kafir ngaku pakar fekah kalah mufti Syeikh Yusof al-qardhawi kahkahkah

      Delete
  11. Omak kau.cuba kau baca semua komen ni dan kau fikir ,menagapa ramai orang tak suka lagi pada kau,blog kau ni dulu memang menjadi kesukaan kau tetapi kini hanya hanya untuk menghentam kau sejak isu khalid .jadi aku nasihatkan kau agar bertimbngrsa dan menjadi penulis yang baik agar kau di doakan untuk menjadi lebih baik ,tetapi kalau kau teruskan juga tunngulah kau akan menjadi semakin risau,kawan2 kau seperti Manjung mali .dah lama hilang tak tahan kena hentam,ingat nasihat aku

    ReplyDelete
  12. Kalau tak suka OK masakan komen berjela2 sampai 40 ke 50 ?? kalau ramai tak suka mesti macam ASD,TUKAR TIUB dan lelain sunyi sepi ..... tinggal bunyi cengkerik jer kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok terbaik...spoting...aku suka

      Delete
  13. aku suka omakkau....he he he, TAPI sori ler kalau bini orang atau jande orang. kalau masih anak dara, kira ok ler tu....amacam saudare?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.slrupppppp. Nyum2 omakkau

      Delete
  14. Saja nak riak pergi umrah 8 kali......tak payahlah kalau perangai macam tu.....ibadat mungkin tak di terima.....aku tak tahulah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita doakan jela smoge die brubah dari perangai die tu mana tau jd lebih mulia dr org lain

      Delete
    2. Dia tu boleh pegi umrah 8 kali...ekau pulak dah berapa kali?

      Delete
    3. Pegi 8 kali..tapi perangai lagi terok dari org yg tak pernah pegi pon tak guna..
      nampak spt tanda2 umrah nya tak diterima...

      Delete
    4. Jauhi 3 sifat ahli Neraka ;
      1. Kasar (tingkah laku dan perkataannya)
      2. Degil (keras hati)
      3. Angkuh / takabbur.

      Usahakan utk diri kita 3 ciri muslim yg dikasihi Allah swt ;

      1. Tenang / penyabar
      2. Tawaddu' / merendah diri
      3. Penyantun.

      Delete
  15. Aku pun xske azmin jgk sbb byk dgr isu die tp xla mcm omakkau 24hour cari jalan nk buruk2 azmin.tmbahan dibulan puasa nmpk sgt sifat buruk omakkau..igtla omakkau kalau kau mati dlm keadaan mburuk2an org mcmne.

    ReplyDelete
  16. Makin kerap pergi umrah makin bertambah gila Azwan Ali adik kepada Azmin Ali ni...
    Oiii Azwan jgn lupa pergi minta maaf dulu dgn org2 yg kau maki dn kau sakiti hatinya sblm kau pergi umrah...bersihkan hati Dan mulut puaka kau tu....ingat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju..mulut mcm haramjadah..

      Delete
  17. Bodoh piang puak2 macai PKR dan balaci DAP ni ......... la ni NASA sendiri pun akui tentang kebenaran Islam spt kehebatan lailatul qadar dan batu hajarul aswad hingga ada pegawai NASA yg telah memeluk Islam tapi kat malaysia ni ada melayu islam bahlol nak cemari Islam dgn agenda sekular, kristianisasi, cauvinisme , lgbt dan sebagainya .............. ulamak terus difitnah dan dicaci ....... LGE dan LKS dipuji dan restu dicari hanya kerana mengejar cita2 politik depa

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah mulut pekong suka membarua, menganjing, mengserigala orang layak ke menjawat jawatan ulamak suci murni?

      yang tak maki orang tu tak layak jadi ulamak la yer?





      Delete
  18. kah kah kah oooooiiiiiii mana puak macai pkr dan balaci dap !
    mana Jaguh spinner merangkap macai PKR dan balaci DAP mengalahkan umno ........... macai pkr dan balaci Dap spt greenboc, malaysia waves, gendang perang, libang libu , yong suka kuning, mso, cipan tapir tenuk dsbnya telah mengatasi utusan melayu , berita harian , tv3 serta rtm !
    ni apa cerita ? inikah yang dikatakan Pas nak berUG dgn umno ? kah kah kah bukankah ini boleh dikatakan bahlol wal tolol ? kah kah kah nampaknya kembar siam umno yg terbit dari lubang taik yg sama lebih advanced dpd umno dari segi fitnah, tohmahan dan maki hamun ! Nah sekarang apa cerita UG ni wahai puak walaun @ bahlol @ tolol molol oooooooiiiii .......... kalau kat hang pa semuanya boleh , u-turn, UG boleh , tolak hudud boleh, pesta beer boleh, jubo menjubo pun boleh.........apa2 pun boleh asalkan direstui oleh tuan guru khalifah almaksumi LGE dan LKS......... kapla bananana kau !!!!!!!!

    ReplyDelete
  19. Camna anjing ni boleh terlepas pegi umrah pun xtau la

    ReplyDelete
  20. 8 kali pegi umrah perangai tak berubah juga..
    ha.. ni alamatnya doanya ditolak...
    jadi penat dan habis duit la..

    ReplyDelete
  21. Kepada mereka yang pernah pergi ke Mekah dan madinah memang sedia maklum bahawa pengururusan oleh agensi termasuk Tabung Haji memang perlu dibaiki.
    Komen Azwan Ali itu adil.
    Ramai orang Islam Malaysia yang menganggap itu perkara biasa sedangkan pengurusan boleh dibaiki.
    Malangnya mereka yang BERNIAGA dari ibadat Umrah dan Haji ini pantang ditegur dan rasa mereka ini maksum dari sebarang kesalahan.
    Sebab itu kita kerap dengar kes penipuan oleh PENIAGA Umrah dan haji ini yang menggunakan ustaz atau mereka yang pandai beri ceramah ugama untuk melariskan perniagaan mereka.
    Kalau kerajaan Saudi beri visa Umrah terus kepada orang awam tidak ada sebab untuk melalui syarikat2 ini.
    Amalan ibadat ini mudah dan ringkas tapi ramai yang membuatkannya susah dan mengelirukan.
    Bagus jugak ada orang macam Azwan Ali yang suka komen dan masukkan hal macam ni dalam whassup.

    ReplyDelete
  22. dah lapan kali pun dia gi umrah untuk apa dia tu gi umrah patut dah berlainan dah perangai tetaap sama sah tak mabrur

    ReplyDelete