KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 27 July 2015

BELUM APA-APA DIKATAKAN PKR JOHOR DAH MULA NAK AMBIL KERUSI YANG DIPERUNTUKKAN KEPADA PAS PADA PRU KE-13 LALU



Parti Keadilan Rakyat (PKR) Negeri Johor akan bertanding lapan lagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) akan datang.

Pengerusi PKR Johor, Hassan Karim berkata, setakat ini sebanyak tiga kerusi DUN telah dikenal pasti iaitu Gambir (Parlimen Ledang), DUN Puteri Wangsa (Parlimen Tebrau) dan DUN Permas (Parlimen Pasir Gudang)

“Ini bermakna, PKR Johor akan kekal bertanding di 12 kerusi Parlimen dan bersedia untuk bertanding sekurang-kurangnya 20 kerusi daripada 56 kerusi DUN,” katanya dalam kenyataan media pada Isnin.

Hassan berkata, kerusi yang ditandingi pada PRU13 iaitu 12 kerusi Parlimen dan 12 kerusi akan dipertahankan.

Katanya, PKR Johor bakal menampilkan lebih ramai pimpinan muda yang mempunyai pelbagai latar belakang dan bangsa yang lebih progresif di mana mereka bersedia untuk memimpin dan membawa perubahan khususnya di negeri Johor pada PRU14.

Dia berkata, selepas Pakatan Rakyat berkubur, PKR Johor sedia mewujudkan kerja sama politik dengan mana-mana parti, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan individu yang bersedia melawan UMNO/ Barisan Nasional.


ULASAN OMAK KAU:-



N9 GAMBIR

Jumlah Pengundi: 21,382
M Asojan A/L Muniyandy (BN) -8,705
Mahfodz Bin Mohamed (PAS) -8,395
Mohd Zan Bin Abu (Bebas) - 837 (HD)
Yunus Bin Mustakim (Bebas) - 261 (HD)
MAJORITI: 310
Jumlah undi: 18,690 | Peratus mengundi: 87.41% | Undi rosak: 492

N41 PUTERI WANGSA
Jumlah Pengundi: 43,824
Soorianarayanan A/L Muniandy (BN) -16,888
Abdullah Bin Husin (PAS) -20,357
Ravindaran A/L Doraisamy (Bebas) - 973 (HD)
MAJORITI: 3,469
Jumlah undi: 38,927 | Peratus mengundi: 88.83% | Undi rosak: 709

N43 PERMAS

Jumlah Pengundi: 49,393
Datuk Seri Mohamed Khaled Bin Nordin (BN) -23,952
Syed Othman Bin Abdullah (PAS) -18,200
MAJORITI: 5,752
Jumlah undi: 42,881 | Peratus mengundi: 86.82% | Undi rosak: 729


Nampaknya apa yang diramalkan oleh pemerhati politik tanah air betapa kewujudan Pakatan Baru gabungan dengan Gerakan Harapan Baru dengan terajang keluar PAS akan berlaku perebutan kerusi yang dulu diperuntukkan kepada PAS antara PKR dan GHB.

Belum apa-apa PKR Johor tanpa berunding terlebih dahulu dengan parti dan pertubuhan yang mau dijadikan rakan kongsi dalam satu wadah ganti Pakatan Rakya,t sudah buat pengumuman dengan mengenal pasti beberapa kerusi yang dipercayai kesemuanya ditandingi oleh PAS pada PRU 13 lalu .. paling hairannya ialah kerusi DUN Permas yang dulu ditandingi oleh Syed Othman b Syed Abdullah dari PAS yang kini dikatakan salah seorang penggerak cergas dan utama GHB Johor.

Nampaknya pengumuman yang dibuat oleh PKR Johor ini dianggap pra matang ... tidak bijak dan tidak tepat serta gelojoh sambil dilihat sebagai pelahap kuasa.

28 comments:

  1. Aku dah lama kata, Bila TSKI kena pecat, PKR Jadi haru biru. Anwar kan king of nepotism. Semua bolei mampos., jawatan sila beri kat Bini anuar.

    King of nepotism tengah panic, Pas dah merajuk sebab Clan Kajang Move mensabotage PAS dari i dlm mrelalui Gang Hati Busuk (GHB). Take percaya? GHB dok angkut Saifuddin Nasution pi rata. Takkan Saifudfin orang.MIC.

    Wei Anuar Lahabau, TSKI kamu pecat, PAS kamu sabotage. Inikan orang ug brrsama kamu DLM masa kamu susah??? Tapi kerana nepotism dia sanggup buat khianat

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Forever

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang politik.semuanya tamak.
      Pentingkan wang dan kuasa. Islam diketepikan.

      Delete
    2. Bro terlupa, Orang politik juga hadi-menghadikan rakyat demi kelangsungan kuasa mereka

      Delete
    3. ha..ha..
      kalau berbini 4.. keempat2 bini aku akan ku jadikan MB...
      baik berehat kat dalam sementara mencari idea nak pijak kawan..

      Delete
    4. Tamak kuasa. Sepatutnya bersatu untuk memajukan negara .

      Delete
    5. BUKAN TERAJANG KELUAR OMK,TAPI SEPAK MACAM BOLA TERUS GOLLL.

      Delete
  2. .........Pemimpin GHB kata.........PAS sudah tak relevan.........tapi masih ladi ahli PAS..........tak nak kluar PAS lagi...........sanggup dia duduk dalam parti yg tak relevan................pro sungguh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pro apajadahnya.perosak la tu.

      Delete
    2. Pro apajadahnya.perosak la tu.

      Delete
  3. PKR bersikap terbuka dalam menjalin kerjasama dengan mana-mana parti politik yang mengamalkan rangka kerja dasar yang sama, kata presidennya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

    "Saya ingat kita punya persahabatan dengan semua orang walaupun dengan Umno. Kita sama...kita mempunyai perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR UG. Jadi PKRUG

      Delete
    2. GHB - GASAK HADIMARU BER"UG

      Delete
  4. tuan tanah bangga dengan baju pkr tapi niat dihati untuk hancurkan pkr. maybe dibayar dengan harga untuk menjadi gunting di dalam lipatan. bila bab pas sibuk pertahankan. sebelum ini pas sabah nak bertanding semua kawasan begitu juga pas perak tak sibukpun untuk jadikan viral dan ulas seperti ulasan di atas.

    ReplyDelete
  5. Betul la tu.

    Pas sudah diluar PR.

    Jadi bertanding 3 penjuru la.

    ReplyDelete
  6. Cuma persediaan Mak oiii ... Harap PAS bukan depa nak menang dan bagi UMNO kalah, Nanti hilang lagi berbilion2 bila mereka berUG.

    ReplyDelete
  7. Dalam kerjasama pakatan rakyat(dah mapuh) parti amanat sushi adalah pakar letak calon bertindih.Belum pernah calon pkr dan dap bertindih.Kita tidak tahu calon bukan islam pas yang akan menentang calon dap.dimana dia capat calon pun kita tahu.betoi la tindakan dap sebab pas dah cakap nak letak calon bukan islam bertanding di adun/mp dap.Aku tak dapat bayangkan calon bukan islam pakai serban, memang hadi(lawok sungguh) sangatlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni meroyan nape hebat sangat ko tu..
      Org ckp ko liberal marah tapi suara suara liberal...

      Delete
    2. Menurut fatwa fatwi hadimaru jepung, jangan sesekali berketuakan/berwalikan orang kafir.apakah dengan meletak calon kafir memungkinkan rakyat dikawasan adun/mp telah melangar fatwa sushi tuang presideng.Apakah tindakkan meletak calon buan islam untuk menentang calon kafit itu sebenarnya hendak menang pilihanraya sedangkan mereka redha dan bukan mahu menang pilihanraya

      Delete
    3. Lebih 50 tahun islam berkuasa dimalaysia, tiba2 liberalisme, pluralisme dan sewaktu dengannya hebat dihadikan.Kerajaan islam apa kita selama ini.

      Delete
  8. PAS amat takut kepada PAKATAN RAKYAT 2.0, membuatkan kepimpinan chai tidak tidur lena dan kena rajin mengeluarkan fuckwa demi fuckwi untuk menghadikan GHB, PKR dan DAP (PAKATAN RAKYAT 2.0).Secara lojik mengikut pendapat haruang jinkoloji Gabungan ini akan menempatkan pas sebagai sebuah serpihan berbanding gabungan besar.

    ReplyDelete
  9. tidak mengapalah jika mahu bertanding pun, kami anak muda johor tetap memberi undi kepada PAS. perjuangan islam yang berlandaskan alquran, sunnah, ijmak dan qias.

    ReplyDelete
    Replies
    1. benarkah PAS berlandaskan alquran..sunnah..ijmak dan qias...?...bukankah keadaan PAS yg dicela ..diperbodohkan ..dan dikhianati ..bukan sahaja dari kalangan rakan "tahalufnya"... tetapi dari sebahagian jemaahnya sendiri..akibat menipu daya kepada org awam...pada sesuatu yg ia tidak mengerjakannya " kami bertahaluf siasyi..tetapi tiada ketua diantara kami" .. siapa yg mengajarkan kamu sifat songsang ini ?....kini keadaan kamu lebih hina dari saudara seagama dan sebangsa denganmu yg dahulunya sangat bangga kamu mencelanya (UMNO).... sehina2 UMNO..ia memenuhi syarat utama dlm sesuatu "tahaluf siasyi".... iaitu wajibnya "diketuai" .. tetapi malang sekali ...PAS masih kekal dengan sifat taabur dan ujubnya....kekal ia memusuhi UMNO...tiada sedikitpun nikmat susur galur bangsa dan akidah yg sama..menjadi panduan untuknya bertaut kembali bersama UMNO ....

      Delete
  10. Betina minang memang sial...dlm PKR pun Ada betina minang sial perangai sebijik macam rosmah...

    ReplyDelete
  11. Kau hina org minang kalau kau berani tak payah letak no talipon kau letak gambar kau dah cukup... pukimak babi sial haram jadah.

    ReplyDelete
  12. Keturunan minang jantan betina memang sial haram jadah..Minang bangsa sial...heee

    ReplyDelete
  13. Hahaha anon 21:55 kau nk buat apa dgn gambar? Nak santau? nak sihir kan....betullah apa yg anon 2131 2250 cakap tuh...minang betina kaki nasi kangkang...dah ada laki jaja puki kat jantan lain macam rosmoh..macam bini mp pkr demi mengejar kekayaan..tuuiiihh

    ReplyDelete
  14. BABI HUTAN BERGADUH DGN BABI KANDANG

    ReplyDelete
  15. Cuba tanya tuan guru yg berdua tu apa pandangan mereka dgn isu 1MDB.

    ReplyDelete