KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 12 July 2015

KOLEKSI GAMBAR PEMANDANGAN DI PLAZA LOW YAT MALAM INI


Semalam kecuh dengan satu pergaduhan yang tercetus di Plaza Low Yat sehingga menyebabkan kerugian lebih dari RM70,000.

Tukang amuk dan mangsa amuk dikatakan sama-sama disasat pihak berkuasa.

Beberapa video dan gambar insiden tersebut turut tersebar di media sosial dan blog dengan pelbagai versi dan cerita terhadap punca kejadian diutarakan oleh para penggiat media sosial dan blog termasuk para komentar.

Nampaknya ada pihak yang tidak berpuas hati dengan kejadian semalam mengakibatkan sekitar lebih kurang 100 orang kebanyakkannya masyarakat Melayu sedang berkumpul di Plaza Low Yat untuk mendapatkan gambaran sebenar.

Suasana agak tegang tetapi terkawal.

Pihak berwajib mesti ambil tindakan tegas untuk memastikan ketenteraman, keselamatan dan keharmonian awam tidak tergugat dan terancam.

Gambar-gambar  yang menunjukkan orang ramai berkumpul di luar bangunan, walaupun polis memberi amaran supaya tidak membuat spekulasi mengenai kes itu kerana ia masih dalam siasatan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Zainuddin Ahmad mengumumkan, pergaduhan malam tadi tidak bermotifkan perkauman tetapi semata-mata satu tindakan membalas dendam oleh sekumpulan belia yang tidak berpuas hati kerana salah seorang rakan mereka ditahan kerana didakwa mencuri telefon bimbit.

39 comments:

  1. Replies
    1. ISUNYA PENIAGA YG MUNGKIN MENIPU DAN PEMBELI YG MUNGKIN TERTIPU. TAPI BIASALAH...MACAI NGAN WALA"UN AKAN KAIT DGN DAP......DAH JADI MCM CERITA RASIST PULAK. MACAI DAN WALA"UN BUKAN NAK BAGI REDA TAPI MAKIN NAK BAGI PANAS....PELIK AKU.

      Delete
    2. Low yat tutup awal. Tak brani meniaga. Kahkahkah..

      Delete
    3. hahaha.......kalau tak tutup nanti kecoh lagi bukanya takut cuma budak kampung suka nak cari pasal . bawa seribu melayu pun apa guna bukannya selesaikan masalah hanya cari masalah shj.

      Delete
    4. 00.38 duduk hutan diam2.

      Delete
    5. Macai 00:38 suka kencing ! Tulis komen seperti orang mabuk ketum !

      Delete
  2. Hati2 nanti penjilat dan pencacai dap marah...nanti depa kata cina kapir x tahu menipubtu berdosa...jgn marahkan mereka....sbb tu kami nk tutuh parti islam yg lbh islam....lgpun kene tggu menangbputrajaya dulu baru kita persoalkan penipuan ni...opsss...dap x menipu silap...salah faham ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaun pas dan macai umno klu ada isu cam nih bukan main suka. Misti nak curah petrol bagi terbakar. Macam la hidup tu kat hutan belentara zimbabwe plak.... 1malaysia kunon......lanchowwwww la

      Delete
    2. hahaha.......di mana???? mana mungkin di sana 1malaysia !!! 1malay sia nation berpecah saudara. 1 malay 1 kampung mari tahukah??? this is resis country cos they thing country be own malay! but funny why other be seller they be buyer!!!

      Delete
    3. 00.47 resis, thing, lanciauu.. Orang utan

      Delete
  3. Thu lak ko gigil cina.ni bru permulaan.

    ReplyDelete
  4. Low Yat memang sarang penyangak gangster cina. Jual komputer dan handphone.
    Tempat menipu dan membelit.
    Patut lah ada orang yg ada telo pergi hajar gangster cine tu.
    Gua tabek spring pada pemuda melayu itu semua.
    Memang anak jantan.

    ReplyDelete
  5. Mana Rani Kulup.

    Mana Tok Heng hero hindustang.

    Hassang Jati pejuang Melayu.

    Pemuda Umno tengah buat ketupat ke.

    Pekida tido ke apa.

    Tak buat tarian punggung ke depan Low Yat.

    Kredit untuk anak- anak muda yang berani.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nko wat apa...mkn disuap dek cina ke..

      Sekian...

      Delete
  6. Kasi ajar ini peniaga cina mmg penipu ckp ori rupanya klon...nk duit balik x bg...bila tukar di tuduh mencuri...mmg cina pukimak...kasi sembelih

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom jom jom.

      aku on je.

      Delete
    2. Beli la kt kedai melayu klu kau org betul2 melayu. Kau org bangsa melayu tp tk mahu tolong melayu yg berniaga. Ckp bkn2 kedai melayu mahal la tiada kualiti la. Lps tu beli kt cina penipu siapa suruh. Jgn salahkan org renungkan diri sendiri ada kah aku dh bantu ekonomi org melayu

      Delete
    3. hahaha......melayu atas tu lagak je....bila kena pukul lari lintang pukang . nak melayu beli dgn melayu susahlah saudara sebab melayu jenis kedekut nak murah dan kualiti mana mungkin peniaga melayu mampu bagi tak untung saudara sebab tu beli dgn peniaga cina boleh dapat murah !! ini membukti melayu tamak kedekut hanya pentingkan mrk sdr dan tidak mungkin akan tlg melayu lain . satu cina tipu semua cina nak disalahkan , inilah melayu resis . kalau bijak sgt pandai sgt kaya sgt sdr buka kedai sdr beli habis cerita tiada kena tipu tapi di tipu dari negara luar baru dia tahu langit tu tinggi atau rendah.

      Delete
    4. Bro...klu pmbekal dan pmborong nya cina maka hrga utk perniaga berbeza...lu akal ada ke..cam cerdik tp ttp tk pndi cover bangang yg berlebih..

      Delete
  7. Ni seme salah amnu, sampai kapir naik kepala. Skrg kapir dap pun besar kepala.

    Kasi ajar cina kapir penipu ni termasuk kapir2 dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu tu lah kapir......sebab ikut ajaran syaitan perangai yahudi . sebab tu berlagak macamlah negara ini bapa kamu punya.

      Delete
  8. Aku melayu tp kau orang la melayu yg paling bodoh di malaysia. Patut la korang Melayu bodoh p beli kt penipu lps tu nk salahkan penipu. Tp klu kau betul2 melayu p beli la kt kedai melayu buat ape beli kt kedai cina penipu. Lps tu nk mengamok tk tentu pasal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rekomen Kedai melayu yg ada jual handphone?
      Melayu jual HandPhone 2nd hand & clone china bnyk la..

      Delete
    2. hahaha......dah tahu nak cari pasal lagi. peniaga melayu dapat bekalan pun dgn peniaga cina apa lagi nak cari pasal. kalau peniaga menipu buat report kenapa nak cari pasal nak tunjuk kuat nanti silap bulan entah siapa mati katak siapa yg susah!! itu sebab hanya melayu bodoh shj yg akan suka cari pasal ikut ajaran syaitan....

      Delete
    3. 23.49. Lu bkn melayu..lu babi

      Delete
  9. Melayu mmg malas.cina rajin usaha.tp cina jugak yg salah
    Kahkahkh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 00:06 adalah anjing penjilat kasut towkay Loyat! Siang malam fitnah Melayu ! Dasar anjing buruk kepala !

      Delete
  10. Budak Melayu tu nama dia budak2 rempit panggil Tiong Emas.

    Hati kering langgar Cina tu tak bawak ramai geng pon.

    Bukan samseng taik kucing macam pemuda Umno berani masa ramai je.

    Menyalak kosong tapi tak ada hasil.

    Solidariti untuk Tiong Emas.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkr tkda melayu ke??? Amk tu negro ke???pas tu hnya jawa je ke???...bknkh dap skrg dh ramai melayu???...kenapa pemuda je yg nko nmpk...sekadar brtnya!!! Nama lu cam melayu..tp lu melayu ke...???

      Sekian

      Delete
  11. Bukan malas..
    Cuma Melayu tidak diberi pendedahan.
    Hanya sektor2 tertentu kerajaan dedahkan pada melayu.
    Kalau melayu sapu semua jenis perniagaan..
    Cina memang tak boleh cari makan.
    Kedai bnyk nanti tutup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha.....melayu memang malas .....mahu gaji besar kerja senang duduk dlm aircond kalau tidak kenapa selalu org komplan jabatan kerajaan lembab!!! bukan ke.. kebanyakannya pa melayu!! melayu sapu habis cina susah nak cari makan??? hahaha.......melayu nak berniaga lagi nak harap kerajaan bagi wang bantuan macam2 malah bila dapat duit habis di joli saudara tak tahu ke??? mungkin saudara baru keluar dari hutan sebab tu tak tahu.

      Delete
    2. 01.14 borneo babi hutan bagi komen. Sesuai tinggal kat hutan. Mana pernah dtg kl kahkahkah

      Delete
  12. Allah beri peringatan kpd mat sabu dan penyokong2nye tu... jgn jadi barua cina..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis selama ni umno bukan barua mca ke

      Delete
    2. 0101...nko rasa knp pas ceraikn dap selepas dap mmbaruakn pas...pkr tetap merelakn diri mnjd barua dan boneka asalkn melayu lain hancur...tak gitu cai...

      Delete
    3. hahaha.......melayu brualah melayu berpecah bersama cina kaum lain.
      itupun tak tahu ke???? memang budak masih mentah !! kalau umno tidak harap cina malaysia boleh majukah??? tun m kata melayu masih jauh ketinggalan kerana melayu malas dan pemikiran yg jauh ketinggalan. dan sebab itu melayu bijak pandai hanya akan berkawan dgn kaum lain yg lebih maju bukannya dgn melayu kuno yg tidak akan punyai pencapai yg mrk harapkan.

      Delete
  13. Hari hari buat mcm tu kira low yat tutup kedai....bravo melayu...hidup melayu...harap najib melayu hancuss....punahsehat pun yahudi apco...kristian evangelist. ..libral....puiii

    ReplyDelete
  14. Nilah berkat Najib berlembut & nak jadi hero dgn bangsa Cina.
    KPDNKK , KASTAM atau jbtn lain cuma berani tangkap peniaga2 kecil melayu terutamanya.
    Haritu habis peniaga online rata brg tiruan melayu, downtown diorg kacau.
    Beza peniaga online diorg jujur beritahu kualiti brg yang mereka jual. Agar pelanggan faham. Apa yg dibayar itulah kualiti mereka dpt.

    Tapi KPDNKK terlepas pandang barang elektronik tiruan.
    Peniaga HP banyak menipu pelanggan. Kekadang spare part original mereka tukar kepada tiruan. Yg marahnya menjual tiruan tapi mengatakn original. Klu nk jual tiruan jual lah tapi terangkan pada pelanggan. Pengguna faham.

    Busuk Hati & Keji Peniaga yg aniaya budak yg beli HP tu. Salah dia menyebabkan budak tu dtg bersama kawan2 mengamuk pecahkan kedainya. Pekerja mcm Ni harus dibuang.!!!

    ReplyDelete
  15. Allah tu berpesan juga..Jaga Agamamu..Jaga Imanmu.
    Kite semua same saja..MANUSIA...semua nye dtg dr yg SATU.
    Ade yg Baik..Ada yg X baik..terpulanglh yg mane kita pilih.
    berpikir dahulu sebelum bertindak..Dengar cerita ada yg xtaw cerita
    jadi mangsa?Kenapa?Sebab dia MELAYU ke?Benda pun dah jadi..
    hope adelah penyelesaiannye...salammm

    ReplyDelete