KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 10 July 2015

POLIS TELAH MENAHAN EMPAT INDIVIDU TERBABIT DALAM SERANGAN SESI BERJUMPA DENGAN WARGA SABAH/SARAWAK OLEH PEMIMPIN-PEMIMPIN DAP DI MASAI AHAD LALU.



Polis telah menahan empat individu untuk membantu siasatan kekecohan di program yang dihadiri oleh beberapa pemimpin DAP di Taman Megah Ria, Masai, di sini, pada Ahad lalu.

Ketua Polis Daerah Seri Alam , DSP Norazam Shaari berkata kesemua individu yang berusia 29-54 tahun, ditahan jam 11.00 malam hingga 4.30 pagi semalam.

"Siasatan sedang dijalankan untuk mengenal pasti individu yang terlibat dalam kejadian itu," katanya dalam satu kenyataan.

Dalam kejadian Ahad lalu, beberapa pemimpin DAP termasuk Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang, telah diusir oleh sekumpulan individu apabila mereka pergi untuk menghadiri 'forum kopitiam yang diadakan di Masai, Johor, untuk berhubung dengan penduduk asli dari Sabah dan Sarawak yang tinggal di sana.

Dalam kejadian tersebut, sekumpulan yang dikatakan penyokong UMNO dari bahagian Pasir Gudang menyerbu kedai kopi terbabit apabila Pengerusi DAP Johor Liew Chin Tong didakwa mengeluarkan beberapa kenyataan provokatif.

19 comments:

  1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  2. Pegang anjing boleh samak tp bila jakim umno halakan babi tu barua yahudi namanya..ngeh3

    ReplyDelete
  3. Yg mengamuk tu orang Pasmacha, ingatkan boleh syoru bihon sop, tapi setakat roti kering dgn teh o.

    Orang Pasmacha bukan centre Sgt. Doktor suruh makan pil hari2,

    ReplyDelete
  4. Samseng taik kucing.

    Tanah Iskandar tu dibeli dengan harga murah dari orang Melayu kemudian dijual dengan harga yang melambung tinggi kepada warga asing kenapa tak g merusuh.

    Nasib baik ni bulan puasa, kalau tak aku nak maki cukup- cukup gerombolan yang tak cukup sifat ni.

    Kipidap OK.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg mengamuk tu orang Pasmacha, ingatkan boleh syoru bihon sop, tapi setakat roti kering dgn teh o.

      Orang Pasmacha bukan centre Sgt. Doktor suruh makan pil hari2,

      Delete
  5. Yang sebenarnya provokasi dimulakan olih konco umno.....bukan DAP.....Polis cuba profesional dalam sisatan iini.....ini memalukan kerajaan Johor yang kononnya bersopan santun ddan harmoni.....TMJ harus mengambil perhatian....kerana yang buat perangai tak senonoh ni rakyat Johor....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini mesti orang DAP yg cakap ni,Kau tau ke apa yg LKS cakap sampai orang melayu naik hantu,Polis kena siasat jugak apa yg DAP cakapkan ,baru adil

      Delete
    2. Yg mengamuk tu orang Pasmacha, ingatkan boleh syoru bihon sop, tapi setakat roti kering dgn teh o.

      Orang Pasmacha bukan centre Sgt. Doktor suruh makan pil hari2,

      Delete
  6. Yang menunjuk isyarat lucah jari tengah tu bukan melayu dan bukan beragama islam.Saya berasa tidak lojik orang melayu beragama islam, dibulan ramadhan yang mulia ini tidak akan bertindak bodoh sial sundal,kecik2 tak nak mampus dah beso perangai haramjadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yang pegang penyapu lidi tu bangsa apa pula? Takan la bangsa melayu buat kebajikkan membersihkan siling kedai cina yang ada masakan babi?Sedangkan rumah sendiri kotor tak terurus sampai ada kena penyakit denggi dan jangkitan kencing tikus, inikan nak bersihkan kedai makan babi cina.

      Delete
  7. kah kah kah oooooiiiiiii mana puak macai pkr dan balaci dap !
    mana Jaguh spinner merangkap macai PKR dan balaci DAP mengalahkan umno ........... macai pkr dan balaci Dap spt greenboc, malaysia waves, gendang perang, libang libu , yong suka kuning, mso, cipan tapir tenuk dsbnya telah mengatasi utusan melayu , berita harian , tv3 serta rtm !
    ni apa cerita ? inikah yang dikatakan Pas nak berUG dgn umno ? kah kah kah bukankah ini boleh dikatakan bahlol wal tolol ? kah kah kah nampaknya kembar siam umno yg terbit dari lubang taik yg sama lebih advanced dpd umno dari segi fitnah, tohmahan dan maki hamun ! Nah sekarang apa cerita UG ni wahai puak walaun @ bahlol @ tolol molol oooooooiiiii .......... kalau kat hang pa semuanya boleh , u-turn, UG boleh , tolak hudud boleh, pesta beer boleh, jubo menjubo pun boleh.........apa2 pun boleh asalkan direstui oleh tuan guru khalifah almaksumi LGE dan LKS......... kapla bananana kau !!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang puak mana? Takan hang Puak pok jib telo takda hadimaru maan sushi hudud kat jepung.Ramai berminat chef hadimaru resipi sushi hudod ala pas, pasai apa x bentang sebab alasannya dahulukan urusan kerajaan donia dan pada masa tu ularmak sepi bisu tolol, chef hadimaru gi jepung

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  8. Hahaha......lakonan atau perubahan dgn penangkapan brua umno yg dtg dari hutan malaya, menganggu ketenteraman awam. Apakah malaya masih jauh dari kemajuan pendidikan di bandingkan dgn sabah sarawak! Adakah sabah sarawak menuju kemajuan dan malaya pula menuju kemunduran!! Hargailah kemajuan yg saudara perolehi dimana lebih baik dari sabah sarawak.

    ReplyDelete
  9. Saja nak tau empat ekor macai ni kerja apa, sekolah setakat mana dan siapa majikan mereka. Kadang kesian diorang ni dahla takde pelajaran boleh pulak dibuat keldai oleh orang yang ada duit. Upah tak seberapa kerja tak berbaloi. Silap-silap diorang meniaga pisang goreng atau kerja despatch kedai spare part Cina atau dreba lori Cina atau pun duduk rumah goyang anu anak bini kerja macam nak mampos tanggung makan dan rokok. Duduk kat kedai kopi minum secawan cerita projek juta-juta tapi habuk pun tarak!!

    ReplyDelete
  10. Itu baru perangai sejati MELAYU...setia jadi barua..

    ReplyDelete
  11. deay..mengamok macam hilang akal..
    tak kena tempat tu.. apa lge n lksiang boleh buat setakat ceramah kat sabah srwak tu..
    yg pemimpin sapu duit juta2 tu mengapa tak mengamuk... hingga menyusahkan rakyat..
    nilai rm dah jatuh..barang naik yg bukan2 , petrol naik dah berapa kali..
    duit jatuh tepi jln sehinggit org tak pandang kerana tak afa nilai...

    ReplyDelete
  12. Penyokong umno itu bodoh!

    ReplyDelete