KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 11 July 2015

BEBERAPA PEMANDU TEKSI DIGARI PEGAWAI SPAD KERANA LANGGAR SYARAT PERMIT MENJADI KECUH DI MEDIA SOSIAL.


Teksi disita dan pemandunya digari atas kesalahan langgar syarat permit ... langgar syarat permit dikira kesalahan jenayah ke????

Begitulah luahan waris-waris pemandu teksi yang digari pihak penguatkuasa Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat selain teksi mereka disita dalam suatu operasi di Bandaraya Kuala Lumpur hari ini.

Mohon penjelasan dari pihak berwajib mengenai tindakan mengari ini sebab sudah timbul keraguan dikalangan warga media sosial betapa tindakan penguatkuasa SPAD sudah melampaui batas ... kalau sudah teksi mereka disita apa perlu mereka digari????

31 comments:

  1. Kecuh tu apa?...KECOH la...SPM tak pas bahasa melayu ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awat SPAD berani kat dreber teksi saja?? Awat tak diserbu nya lori hantu dan tontor yang dok mengganas selama ni....?

      Delete
    2. Driver teksi kl memang kurang ajar. Memang patut digari. Diorang memang samseng jalanraya. Hanjingggg....kahkahkah.

      Delete
  2. Apa ni tangkap-tangkap.

    Dah rujuk ke dengan ulama suci murni berapa orang saksi diperlukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulamak kepala bapak kau...mak bapak kau kalau ada kat depan aku ni, aku tujah2 kepala dia. Ludah muka mak kau pun aku sanggup

      Delete
  3. Mmg manusia sekarang ni pantang diuji sikit dgn kesusahan dan kesukaran terus merintih, memberontak dan meroyan ........ tengok puak2 macai dan balaci DAP depa dok kutuk ulamak dan marahkan ulamak bila dikatakan cari redha ilahi sbb depa utamakan redha undi dan cina Dap ........... depa nak tongkat langit tak ingat mati , nanti kat akhirat kita tengok apakah puak2 Dap akan membela depa dpd api neraka ?
    Bodoh piang puak2 macai PKR dan balaci DAP ni ......... la ni NASA sendiri pun akui tentang kebenaran Islam spt kehebatan lailatul qadar dan batu hajarul aswad hingga ada pegawai NASA yg telah memeluk Islam tapi kat malaysia ni ada melayu islam bahlol nak cemari Islam dgn agenda sekular, kristianisasi, cauvinisme , lgbt dan sebagainya .............. ulamak terus difitnah dan dicaci ....... LGE dan LKS dipuji dan restu dicari hanya kerana mengejar cita2 politik depa
    Jaguh spinner macai pkr dan balaci Dap spt greenboc, malaysia waves, gendang perang, libang libu , yong suka kuning, mso, cipan tapir tenuk, addin, sisi bukit, alhussyen, bloglistb dsbnya telah mengatasi utusan melayu , berita harian , tv3 serta rtm ! Depa tuduh TGHH suka kata barua dan tolol ………….. sebagai seorang ketua sesebuah organisasi adakalanya perlu ditegur agak keras anak buah yang buat kesalahan yg tidak wajar secara semberono walaupun berkali2 diingatkan bagi menimbulkan kesedaran lagi pun pun alquran pun ada sebut perkataan bodoh dsbnya kepada manusia yg degil seperti ini agar mereka sedar. Depa kata TGHH suka ponteng sidang parlimen sedangkan TGHH mungkin ada komitmen lain …………. Tapi hairan bila depa boleh pejam mata bila Anwar dan LGE ponteng sidang parlimen utk bercuti di New Zealand dsbnya. Depa kata Pas nak UG dgn umno ………….. tapi sampai sekarang tak da UG …………….. yg ketaranya PKR dan DAP yg bersungguh2 nak UG dgn umno tapi depa spin jadi CG (CaretakerGovernment) …………. nampaknya kembar siam umno yg terbit dari lubang taik yg sama lebih advanced dpd umno dari segi fitnah, tohmahan dan maki hamun ! .......... kalau kat hang pa semuanya boleh , u-turn boleh, UG boleh ,ponteng boleh, tolak hudud boleh, pesta beer boleh, jubo menjubo pun boleh.........apa2 pun boleh asalkan direstui oleh tuan guru khalifah almaksumi LGE dan LKS......... kapla bananana kau !!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS SAMA UMNO MAU KAWIN. MCA, GERAKAN, PPP DAN MIC JUGA MAU JADI KELUARGA PAS. Apa Presiden MIC yg baru boleh baca talkin kot? Presideng MCA boleh jadi imam? Presideng Gerakan boleh jadi bilal? Presideng PPP tentu tukang jaga masjid? Kita dah tahu UMNO ni keparat/samseng kampung dusun, kenapa kita masih GILA MEROYAN?

      Delete
    2. Haiwan ternakan Haji Hadi al Cai sudah ketar... ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar, ketar ketar terketar ketar....

      Delete
    3. Wauuu, baru baca dua artikel dari ustazcyber.com sudah boleh jadi ulama nak mengajar orang tentang taat pada ulama su'. Hebat2, jawab soalan ni dulu, 'selepas kencing, bila nak basuh kencing kena basuh cara duduk atau cara berdiri?' jawab jangan tak jawab, tak tahu pergi tanya TGHA.

      Delete
    4. Soalan 2, andai kata aku menang TOGEL KI WOWO di bawah tu kira2 boleh tampung duit deposit untuk 10 calon parlimen dalam PRU14. Soalannya, kalau aku beri semua wang untuk tampung 10 calon PAS Perak, PAS sedia terima tak wang tu? Aku tanya ni bukan apa sebab aku rasa uncang dana PRU14 PAS akan kosong penuh dengan sampah. Ambil atau tak ambil? Kalau tak ada jawapan pergi tanya MSU, tapi jangan lambat sebab UMNO kalau tahu mesti nak punya buat bayar hutang 1MDB.

      Delete
    5. Betul tu anon 0325 ............. Walaubagaimanapun belum boleh tanding tuan guru khalifah LGE dan LKS yg cuma perlukan cuma 3 hari je pi belajar Islam kat Mesir dan Jordan terus boleh jadi ulamak yg bersifat maksum !

      Delete
  4. Anonymous 12 July 2015 0029.... orang kata fasal pemandu teksi digari kau bebel pasal UG lah DAP lah PKR lah .... LGE lah ........ Apa kena kau ni... adik beradik TV3/4 ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sb ad org xpaham mcm ko la, nk komen kt blog greenborg apa smua xkasi, nmpk sngt takut pada ayat2 al quran, ntah ko pun cina dap, bkn paham

      Delete
  5. Kasi ajar sama kerajaan dgn semua teksi dlm malaysia ini mogok seminggu. Jgn takut buat mogok. Ini shj cara utk ajar kerajaan lintah darat ini. Lihat negara org bila teksi mogok menyebabkan negara lesu sekejap. Ugutan kerajaan hanya sementara bila kesan mogok ini berkesan sdh pasti kerajaan akn berlembut. Mustahil kerajaan akn tarik permit jika kesannya mulai nampak kesan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kena mengena dgn kjaan. Mamat yg gari driber tu macai pakatan laa. Byk macai2 fuckertan dlm kjaan skrg ni kepala bana kuat rasuah. Yg buruk nama kjaan jugak

      Delete
    2. kena mengenanya hanya kerajaan umno/bn jer yang boleh keluarkan lesen/permit/penguatkuasaan semua....dulu permit teksi sapa2pun boleh mohon sekarang pemandu teksi jadi kuli syarikat majoriti milik kroni umnos

      Delete
  6. MAT KAMPAU TAK DAPAT DUIT RAYA LAH NIH.......

    Standard lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau takpe!!

      Delete
    2. Macai pakatan sembunyi dlm jabatan kjaan mmg kuat rasuah.

      Delete
  7. Klau SPAD nk tunjuk jaguh sgt pgi tahan lori angkat bauksit ke gebeng kuantan tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lori bkn bwh kuasa suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat. Lori bwh bidang kuasa JPJ.

      Tu la pakcik Rahman ni...cikgu mengajar pakcik asik dok ketawa kn org...skrg nmpk kepala banana sapa yg malu. Pak cik Rahman dan keluarga nya. Hehe

      Delete
    2. lori ko jalan kat laut ke ikut udara???....sedap jer ko belasah pakcik rahman

      Delete
    3. Pengangkutan awam maknanya bas, teksi, keretapi dsb dibwh kawal selia SPAD. Lori tidak termasuk dlm bidang kuasa SPA sbb lori bkn pengangkutan awam tp pengangkutan komersial dan dibwh kawal selia JPJ.

      10.39...kecik2 bodoh tak nk belajar dan besar tak mau mampos nk menyusahkn org.

      Delete
  8. BILA NAK LAWAT MANGSA BANJIR DAN BAGI BANTUAN.

    RAYA DAH DEKAT.

    MASIH SIBUK KESANA KEMARI MENCARI SOKONGAN LAGI KE.

    ATAU ADA AMANAT BARU.

    ReplyDelete
  9. Dlm dunia 2 negara saja yg laksana hudud. Saudi & Brunai. Why 2 saja? Why negara islam lain tk laksana hudud?

    ReplyDelete
  10. 0636.. anda kapiaq atau islam.. Kalau islam sy bg jawapannya... kita terikat dgn islam, jgn kita ikat islam..

    ReplyDelete
  11. Wah, hebat..hebat..hebat..spad dah boleh gari orang..PDRM2.

    ReplyDelete
  12. Dlm dunia ini hanya ada 2 negara islam. Saudi & Brunai. Malaysia pun bukan negara islam kerana tk laksana hudud. Hahahak tuih. Bodo sungguh otak udang ni. Haha. Enta ni kapir ke islang?

    ReplyDelete
  13. Kepala besar malaysia ni bangang jadi anak2 buah balacinya semua yg jenis bingai, kalau cerdik tak akan mau jadi kuli si bangang

    ReplyDelete
  14. Kepala besar malaysia ni bangang jadi anak2 buah balacinya semua yg jenis bingai, kalau cerdik tak akan mau jadi kuli si bangang

    ReplyDelete
  15. http://www.sinarharian.com.my/nasional/spad-nafi-gari-pemandu-teksi-1.410383

    ReplyDelete