KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 27 July 2015

MUHYIDDIN HENDAKLAH TUNGGU HASIL SIASATAN 1MDB KATA PEJABAT PERDANA MENTERI



KUALA LUMPUR: Pejabat Perdana Menteri menggesa semua pihak termasuk Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin supaya bersabar dan menunggu hasil siasatan kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Dalam satu kenyataan media pada Isnin, Pejabat Perdana Menteri berkata siasatan Pasukan Petugas Khas sedang berjalan dan semua pihak perlu beri ruang kepada proses siasatan.

"Semua pihak lebih-lebih lagi anggota Pentadbiran termasuk Tan Sri Muhyiddin Yassin hendaklah menunggu hasil siasatan."

"Sewajarnya kita mengelak membuat kenyataan yang boleh mengeruhkan persepsi rakyat terhadap kepimpinan negara serta kerajaan dan UMNO," kata Pejabat Perdana Menteri.

25 comments:

  1. Tungu la, tunggu sampai aku tak datang.

    Pasukan Petugas Khas semuanya duduk di bawah kuasa PM.

    Kuli nak siasat tokey macam tu la perbandingannya.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak suruh presiden GHB siasat, spm gred 3 je, nak suruh mahfuzz, cuma lulus SRP je, buat degree out campus tak lepas-lepas.

      Delete
    2. KALAU KHALID IBRAHIM JADI PM KES MACAM NI TAK KAN TERJADI.

      Delete
    3. Khalid jual kerang rebus boleh la...

      Delete
  2. Baru saya faham pemimpin2 negara kapir bila terpalit skandal terus meletak jawatan kerana siasatan mereka sepantas kilat.Kat malaysia lambat lagi, jadi kita terpaksa tunggu dan tunggu sesingga selesai.Sementara belum selesai kita hadi -menghadi sesama sendiri.

    ReplyDelete
  3. Geng penyiasatan bermula dah berapa lama sisat.sapa lg nak tangkap.jaga sek tak nak tangkap sekali.apa punya siasat tu tak jumpa nama jholo lagi ke.kurun berapa nak siap gamaknya.sama sama la kita buat bodo n menunggu ya.aku tahu dah kenapa pm buat muka bodo je.sbb dia yakin duitnya tak akan mengkhianatinya.ia spt yakinnya firaun yg nabi musa tak akan menang melawannya.apakah kita mengira Tuhan tak akan campur tangan.sudah lama kebejatan ini berlaku sudah byk org yg dianiaya.bkn ke kapal terbang hilang itu petanda sabah bergegar.apakah najib ingin menjadi spt firaun yg nyawa dkerongkong baru ingin bertaubat.apa tak cukup 4 saksi lg.boleh tangkap tukang sapu sampah je.najib kata tangkap la kucing kurappun aku tak kisah janji jgn aku n jholo.

    ReplyDelete
  4. Di negara kapir yang makan babi, sebelum siasat pemimpin dah letak jawatan dulu.
    Di Malaysia siasat punya siasat terus tak jumpa punca.
    Last sekali yang salah ialah pembangkang dan surat khabar.
    Tutup kes.
    Itu saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul tu..sya setuju

      Delete
  5. Muhyidin sudsh kenal pasti akan isu ini.....keputusan siasatan sudah tentu menyrbelahi Najib kersna kita lihat sendiri cars siasatan nya.....semuanya sisatan saksi kelutut.....itu sebab Muhyidin membuat kenyataan sedemikian.....Sepatutnya diadakan sisatan di raja baru perkara selesai seadilnya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa bilang siasatan diraja baru selesai seadilnya? Rci pendatang asing di sabah pon x tau khabar berita (ini kepentingan rakyat sabah) apa lagi kalau kepentingan menyelamatkan hanyalah kepada 1 orang saja

      Delete
    2. Lawak mega tshun ini. Kuli nak siasat bos. Kan tak masuk akal.Ketua Polis Negara nak siasat Najib? KPN siapa yg lantik? Sepatutnya Najib bercuti. Mahyudin pangku jawatan PM. Barulah mudah semua pihak buat kerja.

      Sekian terima kasih

      Nurul Basar Kote Kecik

      Delete
  6. Sorok selagi boleh sorok.. dasar penyamun memerintah negara

    ReplyDelete
  7. Siapa nak siasat siapa...
    pencuri nak siasat penyamun ke..
    pencuri ada pisau potong sayur...penyamun ada pistol, ada bom, C4, kereta kebal dan jet laju...berani sila siasat le..
    punya lah takut penyiasat ni.. akhirnya yg jadi mangsa tangkapan ialah kucing kurap, anjung kurap, babi kurap yg setia menjaga pintu rumah penyamun...
    sudah sampai masa menteri penyamun dilokapkan sekarang supaya tidak lagi menyedut duit orang ramai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa sangat duit dalam akaun rakyat biasa kalau nak banding dengan akaun 2 jota @ 2.6 bilion tu.Perbandingan tidak relevan dah...

      Delete
    2. Ini baru betul -betul die hard fan GHB, memang brutal komen kau, memang betul -betul babi kau ni, kau ni memang sah babi, yg tak pasti samada kau ada penyakit Gila babi atau cuma seekor babi gila. Tapi babi tetap babi, never hasitated.

      Delete
  8. Jgn main2 dgn rakayat negeri johor.. mereka penyokong tegar muhyidin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawok ooo lawoknya...siapa dia kebal x kena hadi

      Delete
  9. Ini kan malaysia...rakyat asyik dibodohi jer...heheehe...padan muka aku......

    ReplyDelete
  10. Kita tanya a/c masok betul atau tak.....tak jawab pun...lain pulak yg ditangkap.....

    ReplyDelete
  11. Ini kan malaysia...rakyat asyik dibodohi jer...heheehe...padan muka aku......

    ReplyDelete
  12. Hahahaha...pedih menusuk ke kolbu ko punya komen anon 20:31......aku nk tambah sikit ....
    Akhirnya sibabi mulut merah dan pasanganya sibabi kaki pendek terlepas begitu saja....hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni mesti Gemg Hambat Babi sbb kau tahu morfologi babi, cuma aku tak pasti samada kau ni babi hutan atau babi kandang, berpenyakit babi gila atau Gila babi, tapi babi tetap babi.

      Delete
    2. hang gerenti geng tuang guru sushi. takpun murid aaron jin

      Delete
    3. Bukankah kita seguru,
      Bukankah mat sabu guru kita,
      Bukankah guru kita selalu membabikan org msa dlm pas dulu,

      Ya, kita se guru, mat sabu guru kita. Jgn was was.

      Delete
  13. Hasil siasatannya ialah..jeng jeng jeng...TIDAK ADA KES.

    ReplyDelete