KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 14 July 2015

INI APA KES!!! .... PENCURI TELEFON BIMBIT DI JULANG SEBAGAI WIRA SELAIN PEGUAMNYA MENUDUH KETUA POLIS NEGARA BERBOHONG.





Omak Kau rasa cara peguam ini nak membela anak guamnya tidak kena gaya pada jalan cerita, fakta dan suasana.

Sanggup angkat tangan sebagai tanda seolah-olah anak guamnya itu seorang wira sambil membuat tuduhan dahsyat dan melampau keatas seorang pemimpin negara yang berjawatan sebagai Ketua Polis Negara.

Rasanya etika beliau tidak betul dan tepat ... serang integriti Ketua Polis Negara sebagai suatu helah dan jalan pembelaan ... sekiranya benar KPN berbohong sepatutnya pada perbicaraan nanti sapina sahaja beliau untuk beri keterangan di mahkamah .. biar sahaja mahkamah memutuskan siapa yang berbohong ... habis cerita.

Selalunya sebelum Tan Sri Khalid Abu Bakar nak membuat kenyataan media sudah semestinya beliau diberi taklimat terlebih dahulu oleh para pegawainya ... dalam kes ini sudah pasti beliau diberi taklimat secera terperinci dengan bahan-bahan bukti oleh pegawai polis Kuala Lumpur .. masakan beliau mau buat kenyataan semborono hentam kromo ... agak-agaklah sikit kalau nak menyerang pun.

Dari air muka dan bahasa tubuh KPN semalam, jelas bahawa beliau cukup yakin dan percaya tentang apa yang beliau maklumkan kepada media adalah benar lagi sahih.

Mengangkat seorang yang jelas dirakaman CCTV melakukan pencurian diangkat dan dijulang sebagai wira rasanya tidak patut dan sudah menyalahi adab dan susila guaman.

Mungkin beliau ada alasan tertentu maka perlu memberikan respon atas kenyataan Omak Kau ini demi pencerahan .. kamu boleh bersetuju untuk tidak bersetuju.


Kuala Lumpur:-
Seorang peguam kepada tertuduh kes curi telefon bimbit di Low Yat sehingga tercetusnya pergaduhan menuduh Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berbohong.

Mohd Khairul Azam Abdul Aziz, salah seorang peguam kepada Shahrul Anwar Abd Azizi, 22, mendakwa Khalid tidak menceritakan kejadian sebenar kepada media.


“KPN menyatakan dua orang naik ke tingkat atas untuk mencuri telefon. Ini bohong.
“Selepas bersama anak guam di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Dang Wangi hari ini (Selasa), anak guam kami menyatakan hanya seorang sahaja naik ke atas dan bukannya dua orang,” katanya kepada wartawan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Mohd Khairul Azam juga mendakwa, Ketua Polis Negara juga berbohong apabila mengatakan salah seorang suspek yang dibebaskan telah membuat fitnah ditipu oleh peniaga telefon bimbit.

Dia berkata, kenyataan yang dipetik blogger oleh Khalid berkenaan telefon klon juga tidak benar.

“Anakguam kami tidak pernah menimbulkan cerita telefon klon ini dan anakguam kami tidak pernah ada apa-apa hubungan dengan mana-mana blogger,” tegasnya.

Dia berkata, Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dilihat semakin sudah hilang kredibiliti apabila membuat kenyataan mengelirukan orang awam dan mengeluarkan kenyataan yang tidak benar.

“Mana mungkin polis menangkap, menyiasat dan terus menuduh anakguam kami sebagai penjenayah seperti mana kenyataan KPN semalam kerana mahkamah, hakim dan bukti-bukti belum dikemukakan.

“Seseorang itu tidak bersalah selagi belum dibuktikan sebagai bersalah,” katanya yang turut memuatnaik kenyataannya di Facebook.


63 comments:

  1. Masing-masing ada hujahnya.

    Biarkan proses undang- undang berjalan dulu.

    Selepas itu nanti kita akan tahu siapa yang benar.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah ckp awal2....dang wangi balai haprak. Budak tu jadi mangsa keadaan supaya kes ni jd senyap. Apa jd bila KPN ckp budak tu betul...tak bersalah, cina tu jual hp clone & fitnah dia mencuri. Mesti bukit bintang huru hara...mesti akan ada lg rusuhan. Jd KPN dahului keputusan mahkamah..patut budak tu saman balik KPN. Kenapa KPN tak berani ckp najib bersalah songlap "billion" duit rakyat?? Besok jugak dipaksa letak jawatan..

      Delete
    2. Tanya cina tu balik...kalau budak melayu tu belum bayar duit hp, kenapa cina gila tu boleh pegi blkg nak ambik hadiah? Tak logik..CCTV tu tunjuk x habis...gila ke masuk low yat, kedai byk, pak guard ramai pastu curi hp. Baik budak tu rembat kt kedai tepi jln, member standby tunggu kt motor & blah...kali ni cina silap org nk ditipunya..

      Delete
    3. DALAM KES LOW YAT NI, HANYA ADA 1 PUAK JE BERIYA-IYA BACKING CINA KULUP KAKI TIPU....GERAKAN HARAPAN BARU (GARU) @ G18. GOLONGAN MELAYU LUPA DIRI NI SANGGUP BERPISAH DARI PAS SEMATA-MATA NAK BERTANDING PRU 14 & HARAPKAN UNDI CINA. KALAH PEMILIHAN PAS BERMAKNA GELAP MASA DEPAN. TAKDE PELUANG DAH NAK JADI YB. NAK TAKNAK TERPAKSA JILAT LENDIR & TAHI PALAT MATA SEPET TAK MANDI PAGI...CINA AL PUKIMAK ANAK HARAM.

      Delete
    4. yg komen sial si anon06:36 kat atas ni yg mulut mcm anak haram jadah tu,tentu pendokong tegar ulamak sesat dlm pas yg telah songsang,dulu menentang umno krn umno sesat kata hj hadi ,tapi kini jilat najib dan nyonyot pelir umno,dulu fatwa dlm amant hj hadi um no sesat,sekarang hj hadi ,haron din saudagar air jampi tu pun sesat juga mcm dlm fatwanya dulu....yg jadi penyokong2 ula mak sesat ni semuanya yg tolol2 belaka

      Delete
  2. tapi tanpa penafian yang dia tak mencuri.. SO BELA SEORANG PENCURI ADALAH SATU KEMULIAAN?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu kerja seorang peguam......dia membela anak guamnya.....Macam KPN....belum diputuskan dimahkamah dia dah prejudice....

      Delete
    2. @ Shahran,

      Budak itu belum lagi dibicarakan lagi dalam mahkamah dan hakim belum buat sebarang keputusan tentang kes budak itu tetapi kamu 'shahran' telah menuduh budak itu pencuri. Sejak bila kamu jadi hakim? Otak kamu letak kat mana? Lutut? Bagaimana kalau budak itu tidak bersalah ?

      Seseorang itu adalah tidak bersalah selagi ia tidak dibuktikan bersalah dalam mahkamah ! Biarkan hakim mahkamah menentukannya !

      Delete
    3. shahran, hujjah kau rendah, menunjukkan rendahnya OTAK kau.

      Delete
    4. Budak itu tidak mencuri hp tapi dia ambil hp tanpa kebenaran sahaja. CCTV pun tunjuk bahawa dia ambil hp dan lari sahaja. Mana dia ada curi ... Jadi jangan tuduh dia mencuri. Betulkah hujah aku ni, Che Mohamed Nuzi dan anon2 di atas. Jangan tuduh walaupun bukti jelas. Kita boleh tuduh bila bukti tidak jelas dan samar-samar. Inilah kecerdikan Melayu kita. berbelit macam kerliiiiiiiiiiiiiiiiiiiing eeeeeeeeeeeeeeeeeee.

      Delete
    5. Budak tu boleh je guna ayat menteri...it looks like me but it could not be me..

      Delete
    6. Budak tu boleh kata yg hp tu bukan untuk kegunaan peribadi lagipun ostad kat umah dia kata mesti ada 4 saksi yang adil tengok dia curi baru sahih curi. Lagi pun tok imam surau kata tak logik dia curi sebab kalau dia nak mencuri takkan kat low yat.

      Delete
    7. Anti-Fitnah, Anon 6:39 dan 10:40 adalah contoh beruk-beruk yang telah melanggar hak asasi manusia, perlembagaan dan mahkamah kerana beruk-beruk ini telah membuat keputusan bersalah sebelum budak itu dibicarakan dalam mahkamah ! Inilah makhluk-makhluk yang mempunyai otak tahap mangkuk tandas yang berlagak seperti komunis bintang tiga!

      Nota: Di zaman moden ini, video pun boleh diubah-suai(edit) mengikut selera manusia. Kesahihan video cctv pun belum disahkan oleh pakar-pakar berkenaan! Contoh: studio Amerika telah menghasilkan video palsu ISIS @ IS menyembelih manusia untuk memburuk-burukkan Islam dan orang Islam.

      Delete
    8. Betul tu...walaupun CCTV yang tak pandai berdolak-dalik telah menunujukkan budak tu ambil hp dan lari, awak tidak boleh sewenang-wenangnya menuduh dia mencuri. Ini adalah kerana budak itu berbangsa Melayu. Mana ada orang Melayu yang jahat. mana ada pemimpin Melayu yang menipu atau mengamalkan rasuah. China semuanya jahat. Tak ada China yang baik dalam dunia ini kerana mereka bukan Islam....

      Delete
  3. Apa macam KPN......bagaimana dengan tuduhan peguam itu........Lain kali jangan fikir kamu saja yan pandai.....Sebenarnya KPN yang membuat fitnah.......letak la jawatan....malu rakyat NS mendengar peguam tu kata KPN pembohong.

    ReplyDelete
  4. KPN mcm biasa akan beri benda yg berat sebelah..
    Belum apa2 Melayu disalahkan..anjing2 mcm Namewee dibiarkan..

    Pengurus besar kanan..

    Telor besar sebelah

    ReplyDelete
  5. kpd semua yg terlibat kes ini, sempena masih ada beberapa hari ramadhan ini, balik dn munajatlah kpd Allah mohon ditunjukkan kebenaran,mohon diluruskan yg kusut.

    sebab kekusutan ini akan memberi kesan buruk kpd rakyat dn negara.

    memang ada dengar cr KPN berckp mcm sudah diputuskan apa punca kes walhal masih dlm siasatan dan belum pun bicara.

    sebaiknya kenyataan KPN kita tunggu siasatan dan perbicaraan mahkamah.

    beliau boleh menceritakan apa yg beliau tahu tp mesti beralas dgn mengatakan semua itu belum sahih.

    yg pasti keje polis menjaga keamanan, sesiapa yg bertindak luar undang2 samada melayu atau cina, mereka rakyat malaysia yg tertakluk dgn undang2 yg mesti dihalang bertindak liar demi keamanan

    mari kita munajat kpd Allah mohon dijauhkan bencana dan huru hara. jika huru hara semua susah, cina melayu india kadazan iban KPN peguam semua susah

    kepada Mu kami berserah diri, ampunkan kami jika semua ini adalah bala atas dosa2 kami, amiiiinn

    ReplyDelete
  6. Nasib baik anwar kat penjara,kalau x,mst macai bn kata rusuhan bpunca dr anwar...hahahaha.mcm omakkau juga otak singkat malas berfikir.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa Omak Kau tak kaitkan Azmin kali ni yer..? terlupa ka?

      Delete
    2. Orang tak penah kaitkan anwar, kau sorang je psycho diri kau. Bodoh punya cina. Sendiri ckp, sendiri bg komen...ni amaa cibai

      Delete
    3. Nasib anwar dekat penjara hei hei hei, kalau budak dekat luar aku agak habis anwar kerjakan dia silap2 jadi jambu maklumlah anwar kan suka hukum orang dan anwar cuba bela apek itu, anwar panggai budak itu buka seluar dia kalau hukum paling teruk di liwat oleh anwar itu walaupun ramai orang cakap budak itu tak bersalah untuk mendapat sokongan dari apek dap ,anwar harus hukum di budak itu diliwat, ha.ha.ha
      Ha.

      Delete
  7. Mungkin juga salah Azmin sebab tak pantau lokasi kejadian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang jangan tuduh Azmin kalu u tak ada empat saksi naik unta

      Delete
  8. Dalam gambar nampak macam dia x faham kenapa tangannya diangkat

    ReplyDelete
  9. Hahahahahaha melayu kena lagi, bangsa itu kasi lepas maa
    Takpalah dah nasib bangsa melayu, kalah selalu.....
    Moh aku belanja Omakkau lagu raya baru........gema semarak takbir (GST)
    jeng jeng jeng....laa mikrofon rosak pulak lain kali ajalah omakkau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina red bean army hari2 komen bodoh syok sendiri. Lanciauu

      Delete
  10. Ye lah..trlupa pulak. Ini semo salah anwar ibrahim !!!...kahkahkah

    ReplyDelete
  11. Perlu dua saksi yang adil- Hadi Awang

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah Bro...kena ada empat saksi naik unta baru boleh

      Delete
  12. cucu mamak kutty15 July 2015 at 03:18

    budak tu di tuduh mencuri,mahkahmah belum bicarakan belum jatuhkan hukum yg budak itu pencuri,yg kau bloger ni tulis pencuri telefon bimbit tu apakah telah mendahului hukum......hati dan jgn melampau...inikan bulan posa.....jgn buat dosa pekat likat melekat

    ReplyDelete
  13. Sama kes aljuboori...kes liwat 1.kapal sink di parlimen dah tuduh anwar meliwat bontot jantan dan....kes liwat 2 sampai mati bela aljuboori.....ahakssss....last kapal sink liwat bontot lori...trus goool.....ahakss

    ReplyDelete
  14. Peguam ni ada strong kes. Pada pandangan saya mesti ada cerita disebaliknya. Kalau petty thief, selalunya peguam tak nak ambil. Buang masa je. Mesti ada bukti kukuh yg peguam percaya bahawa ada sesuatu disebaliknya.

    KPN pun mengulas pada apa yang dimaklumkan oleh pegawai penyiasat.

    Kes yang menarik. Dalam 19 orang yg diahan termasuk 4 orang Cina perkerja disitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini Hakim Dol Begodol dari Istana Kehakiman Taman Astakonek??

      Biarlah Mahkamah buat keputusan...

      Delete
  15. Kalau budak tu umum ahli Pemuda Umno mungkin nadanya berlainan.

    Kalau ikut statement asal, budak tu dilepaskan sebab ada tunjuk resit pembelian.

    Atau mungkin budak itu nak di kambing hitamkan.

    Apa-apa pon tunggu keputusan mahkamah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin ada perkauman. Untuk tutup kes tak mahu dipanjangkan maka budak ini dijadikan kambing hitam. Kira dituduh curi. Maka yang jahat Melayu dan baik tentunya Cina.

      Hikmah insiden ni membuka mata DAP bahawa jangan main api dengan orang Melayu.

      Inilah masanya Melayu kita boikot LowYat.

      Delete
  16. Dr apa aku tgk... kalau org bersalah, ada kesedaran bersalah or guilty conscience.. Kalu bersalah kena tangkap, masuk mahkamah tutup muka, elak gambo diambil, duk blkg polis sbb malu n mmg ada rasa bersalah pd okt tu... Ni aku tgk yg kena tuduh mencuri siap senyum.. apa kes bro?..

    Aku tgk muka cina yg wat repot tu pun cam kaki kencing je.. cehhhhh

    Apa kes awal2 IGP pergi lawat Lowyat? kantoi diri sendiri.. Yg sengal boleh kppddpnk blh tunggu nak laporan polis baru nk siasat. Apa tak blh serbu ka? buat spotchek? Nampak sangat tak buat kerja? Adoiiiiii....

    Nak cover tapi kantoikan diri sendiri la... adoiyaiiiii

    ReplyDelete
  17. Dari segi body language or bahasa tubuh ni kalu org nak menipu atau nk menipu atau bohong.. biasanya
    1. dia takkan berani bertentang mata masa bercakap.
    2. Masa cakap akan toleh belah kiri.
    3. masa cakap, muka merah, akan usik hidung pakai tangan.
    4. masa nak cakap akan pandang belah atas sblh kiri.
    5. Masa nak cakap, tangan akan garu blkg kepala, pikir apa nak auta.
    6. cakap pun tersekat2... isyarat dr otak ke mulut terputus2 sbb nk susun fakta2 auta yang berterabur bg cantik, tapi fail!

    ada yg nak tambah... hehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7. Ketar lutut.
      8. Terberak terkencing dlm seluar.
      9. Mukanya menampakkan pucat kering..muka org berdosa.

      Delete
  18. ada blog buktikan cctc tu bukan pada tarikh hari kejadian..betul ker??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tan Sri Khalid kenapa buat komen kat sini Tuan??

      Buatlah siasatan Tuan

      Delete
  19. hal hp kecoh satu malaysia, sampai bergadoh bagai... yg org2 besar curi duit negara aka duit kita tanak pulak sampai tahap mcm ni? critical thinking ye, bukan menghasut utk merusuh... FGVH jahanam, TH jahanam, 1MDB jahanam, hutang jahanam.. gaji ciput... 2020 lg 5 thn je woi...releks je eh? 1 HP nye hal, mengamok tak tentu pasal... lpas ni ni tubuh 1HPMalaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Derang x dapat beza rm799 dengan usd $700 bilion, apalagi rm250 juta atau rm2 jota.Derang x pernah terfikir altantuya mati kena c4 dimalaysia tapi tiada rekod imigresen masuk dalam negara.apakah cencen yang berharga $24 jota tu boleh dibeli pada masa hadapan dengan tabungan bergst dari sejak kecil lagi?

      Delete
    2. Baguslah termakan juga dengan hasutan RBA DAP. Kalau perhatikan semua yang di selongkar adalah identiti Melayu. FGV, TH dan terakhir MARA.

      MARA buat untung pun dipertikaikan. TH akan buat untung pun dihasut. FGV pun dihasut juga. Ada Melayu macam kau, Melayu akan dijajah oleh orang Cina. Baru padan muka. Contoh kecil Penang. Melayu dihalau dari pulau scara halus.

      Delete
    3. Anon 10:44

      Pikir pakai otak bukan lutut .......

      YDPA = Melayu
      Sultan2=Melayu
      PM= Melayu
      TPM=Melayu
      IGP= Melayu
      TIGP= Melayu
      ATM= Melayu
      Ketua Bomba= Melayu
      DBKL/MPPJ= Melayu
      CUPECS= Melayu
      UMNO= Melayu
      PAS=Melayu
      PKR=Melayu
      AJK Kantin= Malayu

      Mana Melayu dihalau dari Meysia???

      Delete
    4. Aik. AJK kantin. Aku ingat kena tambah tok siak ngan tok bilal. Kalau tidak sapa nak azan dan sapu taik cicak kering kat masjid

      Delete
  20. Biar betui la bangsaku.Pasaran hp bukannya ditentukan oleh hp yang paling laris dicuri tapi yang hp paling laris dijual.

    ReplyDelete
  21. Aku tak rasa KPN berbohong. Tapi aku meluat dgn loyar buruk sorang ni dgn penuh bongkak dan ego mengatakan KPN berbohong. Masuk mahkamah dululah baru tahu siapa bohong siapa tak bohong. Resit pembelianpun tarak. Aku dekat lowyat dah 15 thn berurusan, tak pernah cina tipu aku, tapi aku tipu cina lagi ada lar. Bukan tipu apa, tipu minta diskaun. he.. he... he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu mcm tu terus hantar kajang je la bdk tu.
      kpn dh jatuh hukum kompom mencuri.

      Delete
    2. Komen Anon 10:12 adalah contoh iklan bangang yang amat meloyakan pembaca!

      Delete
    3. 10:12.
      Banyakkan membaca dari pelbagai sudut sebelum bagi komen.
      Bandingkan keterangan ketua JSJ & KPN sebelum ni.
      Selepas apa yg terjadi
      KPN memberi kenyataan Drama Akasia. Niatnya mungkin utk tenangkan kemarahan orang kita.
      Bohong sunat utk ketenteraman Negara. So sekarang boleh balik Raya.
      Yang beraya di K.L.. Sentiasa berwaspada. Elakkan perkara yang boleh mencetuskan provokasi & kontroversi

      Delete
  22. Khalid gagap punya pasal omakkau sanggup jadi munafik.sebelum ni ada asp kt johor ada buat akuan bersumpah pasal KPN ada hubungan dgn kongsi gelap,lepas tu pegawai polis tu dijumpai mati lemas.omakkau pun pernah siarkan laporan tu kan..ngeh3

    ReplyDelete
  23. Anon 10.12

    ditipu aljuboori lagi menyakitkan...ngeh3.....aljuboori dulu kini dsn selamanya bapa pembohong melaysia. ...ngeh3

    ReplyDelete
  24. http://celahgelegar.blogspot.com/2010/10/mesti-baca-kebenaran-peristiwa-13-mei.html

    Diorang yang dengki..
    Diorang kasi hasut..
    Diorang yang tak pandai bersyukur..
    Diorang yang tamak..
    Diorang yang suka provokasi..

    Parti DAPigs harus diharamkan.
    Parti yang selalu membawa sentiment perkauman untuk mendapat undi.
    DAPigs yang mendidik bangsa cina dengki & syakwasangka pada melayu.

    Orang yang dengki perasaan takkan tenteram.

    Tak percaaya.. Sejarah Telah Menceritakan.
    Dan Sejarah Mungkin Berulang
    Apa yang berlaku hanya bunga2 permulaan.

    Jelas haritu mereka mulakan provokasi apabila semua sudah hendak bersurai.

    Jika Pemimpin DAPigs tidak bijak berkata2.
    Padah akan menimpa.
    Jangan persoalkan artikel 153.
    Belajar bersyukur apa yang ada.

    Melayu yang menyokong pemimpin DAPigs melayu yang lupa asal usul, lupa daratan pengkhinat pada bangsa. Pulang lah kepangkal jalan. Kalau benar cintakan keamanan itulah caranya.

    Mungkin kita berbeza fahaman politik.
    Tapi kita tetap boleh bersatu mempertahankan hak kita.

    KULAAN BANJAR

    ReplyDelete
  25. Aku hairan melayu baik percaya melayu pencuri yang positif ujian dadah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg bawa lori isap dadah jahat ?
      Yg belajar kt universiti isap dadah jahat ?
      Yg menyanyi @ berlakon jahat ?
      Yg pegi disco goyang kepala jahat ?
      Yg ke karaoke isap dadah jahat ?
      Banyak golongan professional isap dadah jahat ?

      Dadah ni masaalah peribadi. Jangan jadi taik dadah kat lorong2 dah la.. Tu serupa bangkai hidup.

      Bodoh la kalau nk mencuri dalam low yat.. Ada superpower mcm spiderman pon aku taknk..
      Mana mau lari.. Tingkat 2 pulaktu..

      Klu tnya pencuri2 pro diog pun tak mau.. Memang kerja minta kena tangkap. Dah la CCTV bnyk.

      Fikir logik.. der..
      Lagi baik pegi rembat Kedai phone tepi jalan.

      Siapa yg bawak dadah ke Malaysia ?
      Siapa tokey2 besar ?
      Siapa lindungi tokey2 no ?

      Harini tangkap esok ada lagi..
      Harini tangkap esok ada lagi..

      Salah satu agenda nk rosakkan org melayu.. Dgn Dadah.

      Tapi wa suka tengok org isap ganja..
      Puitis..
      Nyanyi pun feeling..
      Friendly..
      Friendship..
      No Women No Cry..
      Senyummmmmm..

      So Dadah bukan isu.. Itu masaalah peribadi

      Delete
  26. Tiada siapa percaya kenyataan KPN. Kita tau KPN pro kaum ah beng sama seperti ah jib gor. Sudah berpuluh kali kita lihat melayu dan islam dihina dengan teruk dilaman sosial oleh ah beng dan RBA, tapi tidak ada seorang pun pernah ditangkap atau didakwa. Dalam kes Low Yat,dengan pantas KPN minta Papagomo ditangkap.Lu fikir la sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Absolutely true..
      Double Standard..

      Polis pangkat tinggi2 kebanyakan kena payung dgn taiko2 besar.
      Kes boleh tutup macam tu ja.
      Pendakwa Raya pun sama.
      Dakwaan lemah @ saja kasi lemah Diorg lps @ hukuman ringan.

      Papagomo aku rasa gimmick ja.. Wayang diorg buat kerja.
      Silap2 mkn KFC dlm tu.

      Lawyer tu aku respect.
      Sanggup tolong budak tu.
      Igt budak tu mampu ka nk upah lawyer.
      Klu lawyer tu tau budak tu salah igt free free ka nak tolong...

      Klu sapa2 nak guna khidmat guaman cari Lawyer Azam ni.

      Jasa mu dikenang.

      Delete
    2. Ya betul.klu salah nk buat per tolong free.aku sokong

      Delete
    3. Ya betul.klu salah nk buat per tolong free.aku sokong

      Delete
    4. Ya betul.klu salah nk buat per tolong free.aku sokong

      Delete
  27. Tgu jer keputusan mahkamah nanti.igp ke peguam ke yg buat statement salah akan terjawab.tak payah kecoh lor

    ReplyDelete
  28. Tgu jer keputusan mahkamah nanti.igp ke peguam ke yg buat statement salah akan terjawab.tak payah kecoh lor

    ReplyDelete
  29. Tgu jer keputusan mahkamah nanti.igp ke peguam ke yg buat statement salah akan terjawab.tak payah kecoh lor

    ReplyDelete