KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 14 July 2015

INI APA KES!!!! ... MENGAPA WAJAH PEMIMPIN PKR TIDAK ADA??????


Biar gambar berbicara ... walaupun kewujudan Gerakan Harapan Baru yang dibina oleh beberapa pemimpin PAS yang tumpas pemilihan, merajuk dan kecewa mendapat sokongan dan dokongan tinggi dan agung dari kepimpinan PKR secara terbuka serta diketahui umum, tapi apabila tiba untuk mengucapkan Salam Eidul Fitri dengan jelas pimpinan PKR diketepikan seolah-olah gabungan ini lebih kasih dan rapat dengan DAP.

Baharu sehari diisytiharkan PKR sudah diketepikan???????

Seandainya ini benar ... suatu permulaan sudah nampak tempang berkesudahan dengan kegagalan.

Apakah Gabungan Pakatan 2.0 yang diada dalam jiwa dan fikiran Harapan Baru ini ialah kesepakatan antara mereka dengan DAP sahaja kah????

Tidak mampu nak mengupas dan mengulas .. maka perlu pihak yang terlibat memberikan respon sebab mereka sudah berjanji kepada mau menjadikan pertubuhan ini Amanah, Progresif dan Peduli

35 comments:

  1. PKR kan geng pas. :)). ala mcm tak tau pulak you ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap tak di suka azmin itu dari dulu lagi , apa heren nya, azmin terpaksa minta bantuan pas dan umno untuk kekalkan kuasa nya sebab azmin tahu dia sedang menghadapi parti kronima dan nepostism terbesar di malaysia dap itu korang fikirkan azmin cuba naik kroni melayu tapi ditentang hebat kroni dan nepostism apek dap itu. Sebab itu azmin sekarang tertekan dengan ketiadaan anwar manpu menyatupadukan parti kroni dan nepotism dalam pr itu sebab itu anwar cuba buang pas sebab pas tak melihat parti kronima dan nepotism berkuasa. Azmin kroni melayu dia dan keluarga lim dengan kroni dan nepotism dia sedang sebarkan propaganda dia ini belawan antara satu saman lain, dap mengunakan g18 tekan pas , tapi sayang pas tak tergugat pun disebab mat sabu itu fikirkan lah pas dan pkr sekarang sedang di main oleh macai dap itu yg tertekan sekarang melayu dalam pr itu

      Delete
  2. Bilion jota jota tak nak ulas ker omak kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak kau mana ada kemampuan utk ulas isu jota jota ni. mcm presiden pil kuda tu la. berotak udang dan kosong.

      Delete
    2. Aku dah tau kau ni omak kau di posisi mana.....geng UGH keeee....?

      Delete
    3. Omak kau na jadi calon Malaun?

      Delete
  3. Itu kan ucapan untuk penang.. tentu la gambar ketua menteri yg kuar.. bodoh betul la omak ko.. agak2 la kalo nak provoke pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak kau x reti ucapan tu utk negeri mana.kalau ucapan untuk ganu mungkin kalau x da muka pelabel tu tak tau la.

      Delete
  4. >>>>KUALA LUMPUR : DAP Selangor mempersoalkan pendirian Pas bahawa parti itu masih lagi bersama kerajaan negeri Pakatan Rakyat Selangor. Pengerusinya Tony Pua menyifatkan kenyataan yang dibuat oleh Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad tidak masuk akal. “Macam mana kita adakan satu kerajaan yang rasional di mana satu parti tidak bekerjasama dengan parti lain..tak masuk akal. “Tidak boleh kata MB (Menteri Besar) di tengah-tengah, kita berdua (Pas dan DAP) duduk di kiri dan kanan tapi tidak boleh bekerjasama,” katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat DAP pada Selasa. Pua, Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara berkata, DAP masih lagi kekal komited dalam kerajaan sedia ada sehingga pihaknya berjumpa dengan Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali sekali lagi selepas Hari Raya Aidilfitri. “Kita telah jumpa dia (Azmin) dua minggu lepas dan kita akan berjumpa dengannya sekali lagi selepas hari raya bagi menyelesaikan perkara ini. “Biar kita selesaikan perbincangan dengan Menteri Besar dahulu, baru kita keluarkan pendirian. Kita akan selesaikan perkara ini segera,” katanya. Pua mengulas kenyataan Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad bahawa parti itu tetap bersama kerajaan negeri Selangor kerana keputusan Majlis Syura Ulama baru-baru ini hanyalah memutuskan kerja sama politik dengan DAP. Iskandar berkata, tiada sebab anggota Dewan Undangan Negeri (DUN) dari Pas dalam exco kerajaan negeri Selangor meletak jawatan susulan keputusan Majlis Syura Ulama itu.

    <<<<

    senornya sejak bila barua2 presiden pil kuda tu berakal??





    ReplyDelete
  5. Kalau letak gambar permimpin pkr.nanti menang putrajaya,Dap sah tak boleh jadi PM,kena melayu.jadi ,terlepas lah kalau permimpin pkr masuk..kena lah popular kan kump.baru yg di nama kan. KUMP..
    'HARU BIRU'..

    ReplyDelete
  6. Kalau letak gambar permimpin pkr.nanti menang putrajaya,Dap sah tak boleh jadi PM,kena melayu.jadi ,terlepas lah kalau permimpin pkr masuk..kena lah popular kan kump.baru yg di nama kan. KUMP..
    'HARU BIRU'..

    ReplyDelete
  7. HA ! HA ! HA ! Big Boss mika sape ? Azmin ? Mana layak ?

    Kena tipu aje lah enkorang pecacai pakatan... lebih baik mati dari hidup tersepit....mereka tetap juga gemuk kembang, tidak habis makan, hidup di atas kayangan siang malam ! Muka mika senyum sebab mereka mengakui tergolong dalam kumpulan Elit yang tidak setaraf Ulamakcai Pas.. tambah lagi macam Hj Hadi... hujung jentik je !

    .... Anda di mana ? Mau balik kampung ? Elok lah...

    Sesuai nya :- kepada omakkau dan penyokong2 melayu songsang :

    Salamat Hari Raya Aidilfitri.

    Balik lah ke fitrah dan alam Melayu. Jaga Hak2 dan Bangsa Melayu !

    Kenapa jadi kafirun dan munafikun tergolongan musyrikun ? Kenapa mensyirikkan Allah SWT kerana politik zounds ala zion ?

    Maaf Zahir Bathin dari saya yang menumpang lalu dan merenung ke jendela dari di laman omakkau...

    ReplyDelete
  8. Jenis tak pandai dan tak paham tengok gambar OK ni, kesian.

    Buta kayu ke apa.

    Itu kan banner khas dari kumpulan GHB dan bukan banner dari parti gabungan PR 2.0 yang perlu letak pemimpin dari 3 parti gabungan.

    Gambar LGE ada sebab banner tu digantung kat Pulau Pinang.

    Kalau gantung kat Selangor tentu lah gambar Azmin kat situ dan tiada la gambar LGE.

    Lain kali buat ulang kaji dulu.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  9. kawan2. jangan la marah kan omak kau tu. kasihani lah dia. walau pun omak kau ni terencat akal orang nya mari lah kita redho sj. mari lah raikan omak kau ni sebaik mungkin. tanpa omak kau sape la kita semua. kan kan kan.

    ReplyDelete
  10. Hahaha......omak kau dlm dilema nak keluar pkr atau tidak! Kerana politik pkr tiada dan omak kau faham ke politik kalau hanya pandai kritik kutuk hina org je.....! Tiada party. Alaf baru kisah pun pasal omak kau kerana siapa nak berkawan dgn musuh dlm selimut semua rahsia di bongkar pada abang nya tu....! Party islam baru wujub demi pembaharuan di mana party ini bukan utk melayu tetapi utk semua rakyat malaysia dgn ajaran islam yg sebenar. Party islam berteraskan islam bukan melayu di utamakan tetapi rakyat diutama kan.

    ReplyDelete
  11. setelah bermesyuarat diantara para penyeleweng ilmu itu.. maka dengan ini kami menubuhkan Pakatan Rakyat 2.0...."tiada diantara kami yg melebihi diantara satu sama lain"...melainkan akan dibawa kepada "permuafakatan".... dlm menentukan hala tuju Pakatan Rakyat 2.0...maka bergembiralah sekalian kawanan biri2 itu seperti sediakala...subur kembali didlm dada mereka betapa mereka akan hidup laksana didlm salah satu syurga dunia...lalu terdengarlah satu suara dari para penyeleweng ilmu berkata " dengan terhapusnya batas perkauman dan agama"...tiada lagi rasuah...kezaliman..ketidakadilan...kerosakkan..maka kamu akan menjadi "biri2 yg cantik bulunya dan banyak dagingnya".... maka bersoraklah sekalian biri2 itu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamat ni dia nak cerita apa sebenarnya.
      minta pencerahan.
      tq..

      Delete
    2. dia cerita klu nk wat kenduri, cari biri2 gemuk byk dagingnya....
      klu mkn ajak sekampung.

      Delete
    3. tidak perlu rasanya kamu memberatkan lagi dirimu dengan persoalan "siapakah biri2 itu"... kerana

      Delete
    4. hahahahhha..kihhhh..kihhhh..lawak of the day.Dia nak bagi tahu geng2 baru ni dah lari dari ilmu islam yg dia tuntut...Dia terrer ilmu islamnya..orng lain hampehhh

      Delete
  12. semua peminpin PKR pergi rumah Khaldi,mereka nak jumpa Omak kau .jadi wajah mereka tak nampak.Omak kau macam tah tahu je,di rumah khaldi sisitu ada hadi dan haron,

    ReplyDelete
  13. sekalian manusia yg jahil dan sombong itu dikhabarkan membela dan mencintai bangsa itu adalah rasist...melaksanakan dan meneruskan syariat islam itu adalah pemisahan dan penindasan kepada penyatuan yg hakiki....UMNO itu lahir dan hidup kerana cintanya melayu kepada bangsanya...UMNO itu ditiupkan rohnya bersendikan syariat islam dari kalangan bangsa melayu itu sendiri....walau semakin banyak kerosakkan dan penyakit yg bersarang didlm UMNO...selagi ia hidup dan bernafas bersama roh islamnya ... in shaa Allah....bangsa melayu dan akidahnya tetap didlm perlindungan dariNya...walaupun kepada bangsa melayu yg jahil dan sombong sifatnya itu...walau telah habis golongan ini berjual beli pada agama dan bangsanya kepada gerombolan kafir harbi....PRU akan datang in shaa Allah....mereka akan dibebani dengan penyakit hati yg lebih berat..tatkala kekalnya mereka sebagai petualang bangsa dan agama

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg ni dia cerita jgn sokong pakatan rakyat sbb dap kapir.
      sokong la bn sbb mca, mic, gerakan, ppp, parti dayak dsbnya menerima syariat islam.

      Delete
    2. unknon suruh kita terus sokong umno sbb dia islam katanya walaupon umno terpalit dgn brmcm-mcm scandal yg memalukan negara.
      scandal fgv, 1mdb, mara, t.haji dll tu kita pejam mata je jgn bangkang.

      Delete
  14. Dap guna pas dap guna pkr dap guna madey
    Dap untung lain rugi
    Banyak melayu sokong komunis sekarang.
    Agama tolak Islam tolak babi halal sebab dap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh x hang jangan kongsi bangang kat sini.kalau hang x komen kami x tau hang bangang.

      Delete
  15. betul la tu...inikan barua DAP

    ReplyDelete
  16. disitu ada DAPig ...disitu ada G18

    ReplyDelete
  17. disitu ada DAPig ...disitu ada G18

    ReplyDelete
  18. betul la tu...inikan barua DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bangang ke hapa

      Delete
  19. Bangang betulla blogger Omakkau ni...ni banner kat Penang,negeri aku. Mstila ltk gmbar LGE sal dia Ketua Menteri..kau tu Omakkau,bl nk letak gmbaq Khalid Braheng atas Kpla blog hang tu??? Bodo... Posa2 pun nk fitnah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita dah tegur dah...kat ganu nu kalau x da gamba tuang presideng x hairan la sbab dio bukan ketuo montori.omak kau fenin..

      Delete
  20. Hahaa..terima la kenyataan yg unkown 16:30 tu crita.. Berlapang dada, aku sokong yg tu.. Aku tk menyokong umno,pas, pkr...jauh skali dap. Aku melebihkn yg seagama dgn ku... Walau seburuk mna mereka itu, berbnding dgn yg lgi satu... Yg lgi satu tu boleh berbaik, tapi kewaspadaan kena tinggi... Dlm hati siapa pon tk tahu, cakap lain... Niat lain. Itu yg ditakuti...punya agenda dan cita2 sendiri... Dibantu dilatih dari proksi luar...

    Ini bkn crita mna parti yg betul@salah@half2 atau apa2 saja... Ini crita pasal survival akidah ahli sunnah wal jamaah ummat melayu

    ReplyDelete
  21. Kah kah kah



    Foto pimpinan tertinggi PKR tk diletakkan atas dasar utk "AMBIK HATI" pimpinan PAS , juga ahli nya

    ,,, sbb PAS hanya ingin bersama PKR saja



    PERTAMA

    ,,, kalau tidak susah lh nanti utk GHB & DAP beri arahan utk PKR melaksanakan nya menjelang PRU14 2 tahun lagi



    KEDUA

    ,,, begitu juga utk tidak menyukarkan PKR menerima arahan dari GHB & DAP utk antaranya memaksa PAS terima sahaja arahan PKR [bermaksud arahan GHB & DAP] , spt antaranya semua kerusi PAS di pantai barat , khususnya bandar & bercampur diserahkan kpd GHB



    kah

    kah

    kah



    CATATAN

    kesian kat ahli PAS , sbb ulamak tak berapa cerdik [bukan BODOH ] ,, tk kan ahli bulih jd pandai , bijak & pintar ,,, baru 1st step dh kantoi

    kih

    kin

    kih

    kemahiran berfikir di luar kotak tidak ada , org putih kata "THINK OUT OF THE BOX" ,,, begitu juga poor "LITERAL THINKJNG"

    Elok lh pakat semblih PAS PTU14 nnti , PKR tukang sembelih , GHB pegang kaki & tangan kiri , DAP pegang kaki & tangan kanan



    sorry bos ,,, terlepas hntr ke TKO ,,, tp tk pe , puak2 PAS bukan nya cerdik pon

    ReplyDelete