KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 27 July 2015

PAPAN IKLAN RUNTUH HEMPAP KERETA DALAM KEJADIAN ANGIN KENCANG DI SEMENYIH




Dua lelaki berdepan saat mencemaskan apabila kenderaan yang mereka naiki dihempap sebuah papan iklan yang tumbang dalam kejadian angin kencang di Jalan Pasar Baru 2, Kampung Baru Semenyih, Semenyih hari ini.

Timbalan Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Selangor Mohd Sani Harul berkata dalam kejadian kira-kira 3 petang itu, papan iklan berukuran 15x9 meter  yang berada di tepi jalan tumbang akibat angin kencang dan hujan lebat lalu menghempap bahagian hadapan kereta jenis Toyota Hilux yang dinaiki kedua-dua mangsa.

“Ketika kejadian, kenderaan yang dinaiki mangsa dikatakan berhenti di lampu isyarat sebelum malang menimpa mereka.

“Bahagian hadapan kereta mangsa rosak teruk akibat dihempap papan iklan itu,” katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Mohd Sani berkata kedua-dua mangsa bagaimanapun disahkan selamat.

Katanya bomba menerima panggilan pada pukul 3.17 petang dan seramai enam anggota dari Balai Bomba Bangi dikerahkan ke lokasi kejadian bagi proses pemotongan dan pengalihan papan iklan yang menghempap kenderaan mangsa.

24 comments:

  1. Hal ini terlalu subjektif untuk dibincangkan.

    Apa-apa pun diharap ada garis panduan agar setiap papan tanda gergasi dikeluarkan sijil pengesahan pemasangan dari Jurutera berkaitan.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB Ulangi Sejarah Buruk Semangat 46
      Dulu Tengku Razaleigh buat.

      Sekarang Lim Mat Sabu ikut

      Tahun 1996 Tengku Razaleigh isytihar Semangat 46 putus hubungan dengan PAS. Namun, Tengku Razaleigh tidak izinkan Timbalan Menteri Besar II dan 3 exco Kelantan wakil S46 letak jawatan dari kerajaan Kelantan.

      Hari ni Lim.Mat Sabu n friends nak buat party pecahan tapi tak mau blahh

      Alasan yang Lim Mat Sabu guna sama dengan alasan yang Tengku Razaleigh guna:

      Lim Mat Sabu ==> Mandat YB G18 dipilih atas mandat PR bukan mandat PAS

      Patutlah Tengku Razaleigh jadi calon Perdana Menteri

      Sama Lim.Mat Sabu fengan Tengku Razaleigh rupanya.

      Tulang Badak@Murtabak Waves
      Tepat, Jitu dan tidak Membodek

      Delete
    2. Tulang bangang

      Delete
    3. Pas bukit katil mula buat hal.
      Mereka nak buat kerjasama dgn GHB.
      Pas rasa senak nak tercirit
      Umno sakit perut nak terberak
      Pas bukit katil sudah tak walak
      Mereka harus dipecat dgn segera

      Delete
  2. Apa khabar saudara kita yg tinggal dlm khemah? Sudahkah bantuan dr kerajaan pas disalur dgn cekap. Perlukah kita mohon bantuan dr DAP. Sudah lama tunggu bantuan umno tp syarat mesti ditunaikan. PRU 14 nnt mesti pangkah bn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. THURSDAY, JULY 9, 2015

      Pimpinan2 GHB Pertahan DAP, Pimpinan2 Kajang Satay Move Majoriti Membisu

      Kalau tidak takkanlah Mr Roket sampai tersenyum pada Mursyidul Am GHB- LIm Mat Sabu kerana mempertahankan roket dalam tentangan rang undang2 hudud terbaru. Haji Lim Mat Sabu Al Kataki Fried Chicken pula mahukan PAS jangan mementingkan hudud di barulah boleh dikatakan PAS bersalah.

      Khalid Samad pula meminta bukti dikemukakan bagi mereka yang menuduh (Tok Usin Ceroi-TUC). Rafizi pun sama minta bukti dikemukakan untuk membuat PR 2.00 bersama GHB. Pada waktu yang sama, majoriti pimpinan2 PKR Selangor hanya diam membisu.

      Tak dengar pun pimpinan PKR Selangor hatta ADUN keluar mempertahankan GHB Al Kataki kecuali beberapa ekor sahaja, termasuk bini pemimpin bertaraf satay Nampaknya, GHB terpaksa bergantung pada DAP untuk hidup Tak kisahlah bantuan itu mengikut Syarie atau tak..

      Tulisan diatas diolah dari blog sampah masyarakat http://www.malaysiawaves.net/ supaya isi kandungan tetap relevan inclusive, exclusive, faham dan apa2 merepet lain yg disebut oleh GHB

      Tulang Badak@Murtabak Waves
      Tepat, Jitu dan tidak Membodek

      Delete
    2. Mmg DAP yg patut sediakan rumah mangsa banjir, sebab DAP yg tebang balak, Ngeh, Nga, dua ekor tu yg patut dipertanggungjawabkan selain kerajaan Pas pimpinan arwah Nik Aziz dulu. GHB adalah barua no.1, bila lg nak tunjuk prihatin. Hanya babi yg boleh bersama babi, tak akan ada binatang lain yg boleh berkawan dgn babi. Selamanya GHB dan DAP adalah geng babi.

      Delete
    3. Dap tebang balak sape izinkan.bongok punya alasan

      Delete
    4. 23;44 - masa sekolah rendah dulu kau ddk kelas pemulihan khas ke, patutlah baca pun tak reti, nak faham jauh sekali. Pegi masuk kelas pemulihan semula. Jgn tunjuk bodoh malam 2 gini.

      Delete
  3. Papan sokong GHB tu. Kalau angin tolak, manusia lagi laaaa. Kutu bahlol macam greenpork, addingdong Dan meloyawaves boleh la sokong. Sijil LCE pun tak derr

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak sibuk mencarut kt sini buat apa.
      mangsa banjir apa cerita..???????????

      Delete
    2. Anon 23:01 tolong simpan sikit bodoh tu.hahahahaha

      Delete
    3. Nak rumah minta dr kerajaan pusat, geng babi yg tebang balak apa cerita, sepatutnya geng babi ini yg sediakan semua rumah mangsa banjir. Simpan sikit bodoh tu utk esok.

      Delete
    4. 23:31 bodoh bangang.rumah kamu duduk tu pun geng babi yg buat,komputer kamu pakai pun geng babi yg buat.lg cakap byk.phui.bongok

      Delete
    5. 23:46 rumah aku indon & bangla yg buat, bukan geng babi yg buat. Kau memang tak tau sbb kau babi, cuma tak pasti samada kau ni babi kandang atau babi hutan.

      Delete
    6. 0009....
      Bahasa ko menunjukkan ko macai umeno atau walaun.

      Delete
    7. Kau nak letak aku dlm kem mana aku tak kisah, terus terang aku ckp, byk ulasan yg tak masuk akal masuk, berupa andaian, hear say, tohmahan, persepsi negatif, bangkangan tanpa fakta, tuduhan melulu, penghinaan melampau kpd pemimpin sendiri, gelaran buruk kpd bekas pemimpin kita yg suatu masa dulu kita sanjung dsb.
      Siapa yg buat perkara2 tersebut, dia akan terima semula akhirnya, kalau dulu dia asyik babikan org lain, tiba masanya dia akan dibabikan oleh org lain pula, cuma hari ini giliran aku takdirnya.

      Delete
  4. Ini pun salah ghb ke omakkau. Kahkahkahkah.

    ReplyDelete
  5. Kapal terbang hilang n dtembak.sabah bargegar.lrt terbakar.papan tanda jatuh.jln raya kopak.semua ini n entah apa lagi menunggu sementara najib terus berdegil n membisu utk selamanya jd pm.papan tanda jatuh sapa punya kerja tu.amaran lg mcm lrt terbakar. Sikit lg nak mkn mangsa.llpt2 sudah byk mkn mangsa salah siapa pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mujur anwar dalam penjara.kalau tidak mst macai kata Anwar yg buat

      Delete
    2. Ramai babi melintas di lpt2, pasal tu accident byk. Paling byk accident yg melibatkan BABI.

      Delete
    3. Apa jadi dgn pas bukit katil.
      Memalukan tuang presdeng dan morsidol am aje.
      Pecat saja pas bukit katil.
      Mereka dah tak walaun lagi.

      Delete
  6. Mereka dah tak de walaun sebab mereka dah jadi malaun

    ReplyDelete
  7. Orang yg sesuai dipanggil malaun ialah Presideng Pil Kuda. Cakap x blh pakai. Mudah benar buat u turn. Sama golongan dgn org munafik.

    ReplyDelete