KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 13 July 2015

INSIDEN PLAZA LOW YAT ... SETAKAT INI 18 ORANG SUDAH DITAHAN



Polis hari ini memberi jaminan kepada peniaga dan pelancong di Bukit Bintang, Kuala Lumpur keadaan di kawasan itu kini terkawal berikutan penangkapan 14 perusuh yang terlibat dalam kejadian malam tadi.

Ketua Polis Kuala Lumpur Tajuddin Md Isa berkata, orang ramai dan pelancong tidak perlu bimbang dengan apa yang terjadi dan kawasan ‘Segitiga Emas’ itu selamat.

"Ramai polis ada di kawasan itu. Bagaimanapun, ia hanya untuk memantau keadaan," katanya pada satu sidang akhbar di ibu pejabat polis tengah hari ini.

Ketegangan tercetus di luar plaza itu sejurus selepas tengah malam tadi apabila pergaduhan terjadi antara 2 kumpulan, hanya beberapa jam selepas polis mengarahkan kumpulan besar di luar plaza itu bersurai.

Kejadian tumbuk-menumbuk berlaku di kalangan ahli 2 kumpulan itu yang menyaksikan topi keledar, batu dan barang lain turut dilempar terhadap satu sama lain.

Tajuddin berkata, 4 cedera dalam kejadian itu dengan 3 daripadanya pengamal media.

"Kami menahan 14 perusuh, menjadikan 18 ditahan setakat ini berhubung kes itu," katanya.

Beliau berkata, sebuah kereta juga rosak dalam rusuhan pagi ini sekitar jam 4.30, seperti mana dapat disaksikan dalam satu klip video yang kini viral, menunjukkan perusuh memecahkan dan melompat di atas sebuah kereta hitam yang tidak diketahui milik siapa.

Katanya, perusuh ditahan malam tadi berusia antara 16 dan 40 tahun.

Awal pagi ini, polis terpaksa mengepung kawasan Bukit Bintang itu selepas kumpulan yang merusuh itu enggan mendengar nasihat polis.

Semua kedai di kawasan itu, termasuk kedai serbaneka 24 jam, ditutup ketika dua kumpulan itu saling kejar-mengejar di Jalan Bukit Bintang.

Polis menghantar pasukan bantuan yang menempatkan diri mereka di Jalan Bulan 1 dan Jalan Bukit Bintang. Anggota polis dari unit bermotosikal juga dilihat tiba di tempat kejadian.

Drama di Plaza Low Yat itu bermula pada Sabtu apabila seorang pemuda dilaporkan mengunjungi sebuah kedai di sana untuk membeli telefon bimbit Lenovo S860 bernilai RM799.

Jurujual yang melayannya memberitahu media kemudiannya, apabila dia berpaling untuk mendapatkan hadiah percuma untuk pemuda itu, dia sudah pun melarikan diri bersama telefon bimbit itu.

Kejadian kejar-mengejar tercetus dan peniaga telefon bimbit di kedai lain menangkap suspek itu, menyerangnya dan menyerahkannya kepada polis.

Semalam, bagaimanapun, rakan-rakan suspek menyerbu ke plaza itu dan menyerang kedai di mana pekerjanya membantu memberkas suspek.

Ketegangan terjadi semula di luar Plaza Low Yat di Kuala Lumpur sejurus selepas tengah malam tadi apabila pergaduhan tercetus di antara dua kumpulan, hanya beberapa jam selepas polis mengarahkan kumpulan yang ramai di luar premis itu bersurai

38 comments:

  1. Tangkap jangan tak tangkap.kita tengok sapa penagih siapa pencuri.kejadian macam cerita gembala kambeng menipu orang kampung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandan muka cina ..mampus cina

      Delete
    2. Hari2 beli dkedai cina..hari2 g shoping supermaket cina...hari2 g pasar beli ikan dr cina...mca tu cina...gerakan tu cina...hari2 umno berkawan dgn cina...tp macai umno asyik kutuk cina... ngeh3

      Delete
    3. Kasi ketuk cina la...lepas ni xpayah niaga lagi..kasi melayu semua takeover niaga...
      cina pg kerja estate pulak...dah lama niaga tipu melayu..

      Delete
    4. Apa yg padan muka cina, suruh melayu meniaga habis muflis..dah la malas belajar, nak senang mencuri jer kerjanya. Kena tibai terus panggil geng, samseng la konon. Samseng taik minyak...

      Delete
    5. kita cuma pandai niaga lembu dalam kondo aje...
      ratusan juta pulak turrr
      modal pun pun tak balik2 pulak turrr

      Delete
  2. Hello.....semua kena tangkap tu semula malayu ma....

    ReplyDelete
  3. Orang ckp kereta cina padan muka. Kena tangkap esok lepas kahkahkah

    ReplyDelete
  4. Hahaha.....yg kena pukul juga di tahan bukan jadi saksi ke pihak berkuasa??? Yg rusuh tu patut tahan tapi bukan ratusan ke??? Mana larinya pengecut melayu itu lepas pukul cabut, ini ke semangat hidup melayu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana putera umno...mana pakida...mana Ibrahim Ali..inilah masa nak pertahan samseng nelayu.

      Delete
    2. Pakida tada...puki mak lu ada

      Delete
  5. Dah berjuta juta dah duit hasil penipu geng PLY..
    apa kera-jaan blh buat???
    Penipu sememangnya pandai menipu...ilmu tipu dah lama khatam...kera-jaan ahjib gor pun tapau sekali kena tipu kat penang...ada ingat???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahjib gor punya lah inzal pukul gendang...
      akhirnya pru 13 tergolek dog..hehehe...
      tak kenal lagi ke bangsa ni???

      Delete
  6. Aku lagi respek dgn Pas berani terajang Dap tersentot...
    klw najib n gang..mahu licin jilat cirit LGE...hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada harapan nak berUG. Kembang kempis hidung umno...pas nak beri nyawa. Awas
      ... pas pun akan lingkup selagi berpresiden pil kuda.

      Delete
    2. AKU RESPEK DGN DAP. BERANI TERAJANG PAS. ULAMAK PARTI SUCI PAS DAH KEPANASAN. MASIH NAK BEKERJA DGN KAPIR DAP. DASAR MUKA TAK TAU MALU.
      TAK ADA MARUAH. DEMI PULUS MARUAH LETAK TEPI. MALU AKU JD AHLI PAS.

      Delete
  7. Korg komen baik2 nor.... polis tgh pantau blog skrg......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polis punya pasal lah bergaduh jadi mcm ni.
      FRU mana?
      Masa table talk apa polis buat ? Pantau ja. Sedangkan cerita sebenar mereka dah tahu.
      Kasi gaduh dulu lepas tu tangkap dan barulah KPN ceritakan hal yang sebenarnya. SOP yang terbaik !!!

      Delete
  8. Antara yang akan ditangkap tidak lama lagi ialah OMK

    ReplyDelete
  9. Kalau setakat 18 orang,....itu bukan merusuh......itu sekadar pergaduhan kerana salah faham......kedua2 pihak mesti telah menyuburkan provokasi.....penjual pun pun ada buat kesilapan yang menimbulkan tak puas hati pada pembeli.....Tapu kenapa puak umno ambil bahagian....itu masalahnya....ini menimbulkan kepartian.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eli wong dapig awal2 lg dah ambk bahagian..ko tak perasan ke? Ke ko ni buta kayu...

      Delete
    2. Mmg geng 18 ni suka buat kacau ...... mula2 buat kacau dlm Pas lepas tu merusuh kat low yatt ......... dah2 la ikut perasaan kecewa tu , bawa2 bersabar la

      Delete
  10. Melihat aksi di video yang disebarkan, aku tak rasa hanya kerana sebiji hp. Ini berpunca daripada rakyat disusahkan oleh pemimpin dengan kenaikan kos sara hidup seperti GST akibat pembaziran wang rakyat. Disamping itu terdapat double standard dalam penguatkuasaan undang2. Cuba lihat gejala ahlong yang berleluasa menjalankan perniagaan haram dan melakukan jenayah terhadap peminjam,tapi tiada apa2 tindakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kang ko pulak yg kena tangkap buat cerita palsu ni kang....

      Delete
  11. Mintak adi awang fatwakan boikot barang yiruan orang cina ....masik syurga....atau kafir sokong product orang bukan islam ....ada berani..?

    ReplyDelete
  12. Kalau minta ayoh ping tolong maka kudunglah tangan pencuri rm799 tu, sekiranya x kudung lunyai belakang kene sebatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rm799 punya hal dah bising satu donia...
      apa punya maknusia....

      Delete
  13. kppdnk dan polis patutnya kena lebih aktif bertindak...
    banyak sangat barang tiruan skarang nih
    dari tipon bimbit sampailah ke CD dan dvd
    tapi korang buat do no aje....

    kita bagi maklumat kang kita pulak yang kena..
    tu yang malas nak bagi maklumat tu!!

    ReplyDelete
  14. Kalu beli phone x bayar lagi mana boleh nk bg hadiah....statement ni ada sikit caca marba

    ReplyDelete
  15. Alahai anak omak....
    Berayo kau jang...
    Didalam penjaro...
    Tak pasal2 kau jang di penjaro..
    Jadi penoman mato mato berayo...
    Alahai anak omak
    Alahai anak omak

    " nanti rayo omak minta omakkau hangar kn lomang ke sana eee.."

    Alahai anak omakkkkkk.....

    ReplyDelete
  16. Indonesia dah lama lanyak cina. Cina & Suharto berpuloh tahun hisap darah orang Indonesia.
    Kita Melayu Malaysia masih disembelih cina dan penjajah UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar dan tun m lebih cina lepas itu salahkan najib, aku kecik dulu aku sendiri tengok bila ada tendar kerajaan mesti YTL yg dapat, malah buat jalan kecil YTL dapat. Orang melayu dapat apa .tanya pada anwar dan tun m itu. Sila jawab ia

      Delete
    2. najib memang tk layan cina sgt.... saham felda dia minta tolong pelabur afrika tgh, tanjung pagar diserah kat bugis singapura...

      dan terakhir jho low itu nama samaran.. nama sebenar Ahmad Tompang(sapu).. keturunan boyan tu

      Delete
    3. keh keh keh...betul2....cina jadi paling kaya dalam malaysia ni pun sebab pas ngan pkr la memerintah 50 thun lebih ni....

      Delete
  17. Sampai bila MELAYU mengalah. Malulah maruah tak ada dan merempat di negara melayu sendiri. Ini semua perjanjian merdeka yg berat sebelah sebab pemimpin UMNO nak kemerdekaan cara mudah dan sanggup berkongsi dgn kaum pendatang.

    ReplyDelete
  18. Dulu Adi Awang suka amanat dan fatwa kafir dan haram sesama sendiri..skg mintta amanat supaya beli barang tiruan dan menolong kaum kafir menipu haram...sesat dan jatuh murtad....ada berani ka...?

    ReplyDelete
  19. Jangan nak salahkan budak-budak. Banyak sangat agensi kerajaan boleh dibeli tambah-tambah nak raya ni faham-fahamla. Budak tu kena tipu. Apa jalan yang dia ada untuk selesaikan masaalah nya. Repot?? Jangan buat lawaklah ini Malaysia bukan UK atau Jepun!!. Aku orang tua pengalaman ini aku ada. Bukan nak menangkan tapi itulah satu-satu caranya budak tu menyelesaikan perkara itu. Nak harapkan penguatkuasa. Mimpi siang hari lah!!! Benda ni takkan selesai dan akan berterusan dan patut berterusan kerana itu saja mesej yang boleh difahamkan oleh beberapa agensi kerajaan. Teringat pula kisah seorang pesakit dari Johor bersama anaknya naik teksi pagi buta kena caj RM50. Itulah kali pertama datang KL naik teksi dari Puduraya sampai HKL!! Kepada siapa dia boleh mengadu selain menumbuk muka dreba itu!! Orang ramai, rakyat biasa sentiasa tertekan secara mental kerana ketidakadilan dalam masyarakat. Perkara ini meruncing kerana beberapa orang kepala botak, perut buncit gaji beribu tidak menjalankan tugas dengan cekap dan keadaan diracuni pula oleh beberapa orang-orang politik neraka yang korap. Selamat Hari Raya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tuan

      rasuah memang dh mendarah daging dlm pihak berkuasa2 negara ini. semua org tau

      undang2 terpilih2. maka rakyat tiada pilihan terpaksa buat undang2 sendiri

      kita perlukan pemimpin yg benar2 tegas menangani rasuah. kerana rasuah tidak dpt dibendung jika ketam masih nk beri kursus anak jalan catwalk

      sygnya pemimpin sebaik anwar telah di'mati'kan oleh tgn2 yahudi sawo matang.

      Delete