KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 19 July 2015

DI JAMUAN RUMAH TERBUKA AIDIL FITRI ANJURAN DAP MAT SABU CAKAP PAS SUDAH TIDAK RELEVAN LAGI


Macam mana rakyat tidak kata Gerakan Harapan Baru (GHB) ini proksi DAP ... di sokong padu dalam segala serba serbi oleh DAP janji boleh musnah dan lumpuhkan PAS.

Hanya kerana kecewa dan merajuk sebab tumpas dalam pemilihan Muktamar ke-61 lalu terus bersifat dendam kesumat ... peliknya masa ucapan terakhir sebagai Timbalan Presiden PAS dia berucap agar janga ahli-ahli PAS berperangai orang yang pergi jangan disimbah dengan asid .. Nah!!! sekarang siapa yang simbah asid kepada parti yang didokonginya selama berdekad-dekad lamanya sehingga pernah menjadi Ahli Parlimen selama 3 penggal .. SIAPA????


KEPALA BATAS
- Parti Pas sudah tidak relevan lagi dalam landskap politik masih kini dan perlu melakukan pembaharuan, dakwa bekas Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu.
  
Mohamad, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu, berkata penubuhan Gerakan Harapan Baru merupakan cara untuk membuat pembaharuan terhadap parti Islam itu supaya kekal relevan.
  
Pas masih menggunakan kaedah lama dalam berpolitik sedangkan rakyat berbilang kaum turut terlibat dalam proses membuat keputusan, katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis Rumah Terbuka Aidilfitri anjuran DAP negeri di sini hari ini.
  
Beliau berkata Gerakan Harapan Baru akan membuat penerangan di seluruh negara sebelum meneruskan proses pendaftaran dengan Pendaftaran Pertubuhan dalam tempoh lebih sebulan lagi.
  
Isnin lepas, beberapa bekas pemimpin kanan Pas termasuk Mat Sabu melancarkan sebuah pergerakan, dikenali sebagai Gerakan Harapan Baru, yang dikatakan bertujuan menyatukan semula parti politik pembangkang.
  
Terdahulu, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata beliau mengalu-alukan penubuhan Gerakan Harapan Baru sebagai sebuah parti politik namun menafikan gerakan itu adalah proksi DAP.
  
"Parti yang baru ditubuhkan itu harus memperjuangkan nasib rakyat Malaysia dan perlu fokus peningkatan ekonomi dan mampu mentadbir kerajaan dengan baik," katanya. -Bernama

87 comments:

  1. Mmg xreleven.pas nk bwk hudud,tp masih tunggu belas kasihan umno.padahal mmg tau umno tolak hudud.mcm mabuk pil kuda je haji hadi...dari dulu smpi skrg dok gaduh pasal hudud.. Ekonomi apah pun xtau. Mcmne tuan pesideng blh kata "atas saya la nk hadir ke xnak"...mmg xreleven dah lama dah...ni ghb nk buat parti baru baru pas gelabah kata xtahan 2 tahun la,nk pecat la,itu la ini la.awat takut sangat.kata pas kuat ahli sejuta.padahal tuan ibrahim tuan man dh merayu supaya jgn tinggalkan pas..kahkahkakahkah.jangannnnn tinggal daku...oeh adikkk oo kasihku.kahkahkahjah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno tolak hudud apa beza dengan Dap? Sampai ke kiamat la tak buat2 hudud.

      Delete
    2. Anon 20:28..ada byk beza xkan xnampak,xkan buduh sangat,umno ketua najib najib tu org apa?kristian ke?DAP plak ketua sape?DAP parti islam ke?mmg wajibla DAP tolak hudud...mcm kamu plak sokong ke kalau DAP nk buat hukum kristain kat Malaysia ni?jgnla bebal sgt bro.kan nmpak dh bodoh tak berpenghujung..kahkahkahjahjah

      Delete
    3. Kalau tahu Dap tu tolak hudud tp masih sokong .............. kan ke bangang namanya tu ......bodoh piang

      Delete
    4. IKUT CKP DAP, TUBUH PARTI BARU, BINI MSG2 JADIK JANDA...KAHKAHKAH. JATUH TALAK 3 TERUS. SAPA2 SANGAP, BOLEH BOOKING TERUS BINI2 G18. DIORANG DAH TAK HIRAU BINI MSG2. SEMUA DAH KEMARUK NAK BERTANDING PRU14. TU LA...LAIN KALI JANGAN MAIN2 DGN SUMPAH BAIAH...KAN DAH MKN DIRI. KAHKAHKAH

      Delete
    5. Mat Sabun oh Mat Sabun berapa ekor babi panggang Lim Kit Sial dan Lim Tokong bagi engko sampai merajuk talak tiga dengan PAS.

      Delete
    6. hahaha.......omak kau dah tunjuk belang sokong pas 100% demi abang khalid angkat jadi mb selangor balik. gabungkan lah pas dgn umno pasti abang u tu akan jadi mb selangor tetapi rakyat selangor mahu ke???? biar pru 14 nanti rakyat selangor bagi jawapannya.
      mana gambar rumah terbuka yg ramai dtg tu....kenapa hanya gambar abang sabu je.......! omak kau dah mula ikut berita rtm dan tv3 berat sebelah ....jadi usah kutuk org kalau diri dah pun terkutuk tak sedar diri.
      melayu selagi melayu tidak akan faham islam yg sebenar sebab melayu masih ada dlm hati batu mrk. hanya melayu islam dgn hati terbuka shj akan faham dan nampak dgn jelas apa arah tuju bangsa melayu dgn ajaran islam yg memufakatkan sesama manusia. duduk sama tinggi dgn bangsa lain walaupun berlainan agama ,bersama2 bersatu majukan negara . kalau sesama manusia duduk satu negara atau setempat pun tidak mampu menerima ! usah kata melayu itu islam sebab islam mana ajar kamu menghina menghambakan mengutuk mengafirkan bangsa atau kaum lain malah duduk senegara dgn kamu???? maka kalau ajaran islam pun tak faham kenapa nak kata melayu itu islam??? kalau melayu itu ikut ajaran syaitan yg tidak memahami erti kemanusian masih perlu ke mengaku melayu itu islam??? apakah tiada bangsa lain beragama islam??? jadi usah melayu2 yg mengunakan islam utk menutupi kejahilan ketamakan kegairahan kesempitan pemikiran yg hanya akan menjahanam rakyat malaysia secara keseluruhannya. mat sabu adalah contoh seorg manusia yg beragama islam yg tidak berat sebelah malah tidak sesekali memandang hina manusia lain hanya mrk yg tidak mengaku kesalahan diri dan berbohong dgn mata terbuka besar2 masih nak terus menipu putar belitkan fakta . G18 adalah ahli pas namun mrk adalah pengikut setia sebelum ini ,namun selepas kematiannya ....mrk di buang jawatan dgn kekalahan yg tidak adil kerana mrk bukan pengikut ketua pas yg baru. omak kau masih tak tahu atau buat2 tak tahu hanya kerana kepentingan peribadi ! namun langit tinggi siapa tahu parti baru ini nanti mampu buat satu kejutan yg tidak diduga oleh mrk yg pandang hina dan mengutuknya .

      Delete
    7. TAK APO GHB. DAPIG KAN ADO.

      Delete
    8. nasib ghb boleh jadi mcm parti erdogen atàu boleh jadi mcm orang melayu singapura.slmt maju jaya.

      Delete
    9. DLM MALAYA NI YANG PALING RELEVAN IALAH TS KHALID IBRAHIM.

      Delete
  2. saya cadangkan omak kau memadamkan logo DAP atau PKR home photo blog Omak Kau....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik kao padam anu kao

      Delete
  3. OK, saya rasa baik OK tumpukan kepada aktivity PAS. Lupakan GHB buat sementara waktu. Ingatkan pimpinan PAS pusat dan kawasan meneruskan apa yang dirancang selepas muktamar. Jangan sampai sokongan ahli 2 beralih arah. Saya dapat rasakan ada sedikit rasa tidak puas hati di kalangan ahli 2. Jagalah ahli 2 yang masih Ada dan setia. Saya harap PAS terus relevan manakala GHB terus maju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas nk buat aktiviti apa,yg tinggal semua org yg xblh buat kerja,pandai ceramah saja.so pas just melalak aje la skrg ni.Kahkahkahkah

      Delete
  4. Omak kau makin meroyan mau asau ni.Inagt doa orang Omak kau.jangan cari isu sampai orang seranah kau nanti ,sepatutnya kau cari isu nasioanla yang menekan rakyat,ini tidak cari isu untuk mengutakan Pas dan khaldi ,begitu juga kau dah sokong umno,takpa teruskan Oamk kau ,kau sendiri akan merasa kesan dari doa menyampah pada kau nanti.

    ReplyDelete
  5. Ramai org sumpah seranah omakkau lama2 omakkau xmampu bfikir dah sbb kata2 org tu kan doa.lastly taraf amnad maslan jela

    ReplyDelete
  6. Sokong 20:27. Satu cadangan yang bagus. Kadang2 kita terlepas pandang. Harap OK dapat keluarkan lambang Roket Dari Homepage

    ReplyDelete
  7. teruskan menulis kebenaran omakkau. PAS akan terus memacu negara berlandaskan islam insyaallah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas maju dgn pil kuda nya.kahkahkahkah

      Delete
    2. Pil kuda kegemaran ko kan sebab tu Haru biru....

      Delete
  8. Korang jgnla marah,omakkau terpaksa buat mcmnei demi sesuap nasi.bersyukurlah mujur omakkau xmelacur demi sesuap nasi

    ReplyDelete
  9. OK, teruskan aktivity ceramah. Saya juga ada dapat maklumat bahawa kurang aktivity teh tarik di kampung 2. YB bagi alasan "Ana puasa ". Dengan ini boleh mulakan 2 aktivity ini dgn segera iaitu ceramah dan teh tarik. GHB tu OK jgn risau. Walau apa pun yang mereka lakukan, ianya tetap memberi manfaat kepada kita semua. Jgn berlengah lagi OK

    ReplyDelete
  10. Atas pelmintaan lamai Wa sikali lagi mahu ucapkan salamat hali laya ketiga ! Sila latang rumah terbuka Dap ......... manyak hidangan spt babi goleng , babi pangang dll ........ semuanya ditonggeng halal kelana itu tuan galu LKS dan LGE kasi sembelih ......... lagi itu yam seng pun ade sama itu main majong pun ade . ....... kalau mahu lebih enjoy itu amoi Ipoh mali pun ade ......... jgn takut jgn segan itu dosa semua tuan galu LKS dan LGE boleh kasi ampun dan ada applovement dpd itu ulamak2 DAP punya ........ ini mcm punya balu butut2 Islam bukan itu macam tuan gulu haji hadi yg mahu hudud kasi susah sama melayu Islam mahu enjoy dan bikin kacau ekonomi olang cina mahu niaga itu judi , babi , yam seng sama itu amoi jual body maaa ........ kalau talak suka itu amoi , itu pondan pun wa ade boleh main bontot maaa ..........haiya itu pasal wa suka sama PKR dan Halapan Balu punya macai .......... ini macam wa butut2 ada halapan niaga kasi untung sebab olang melayu Islam boleh jadi customer wa .......... hidup halapan balu ! ........... ini macam halapan balu butut2 ada ong !
    Wa butut2 ikhlas dgn ucapan ini talak sombong punye ........... jgn ada yg tersinggung dan tegulis hati aaaa khususnya buat kapla jebon, pasma, g18, ghb , macai2 dan balaci2 semua .......... mcm itu olang malayu cakap maa ..........."kalau tak makan cili tak pelu lasa pedas maa" wa minta dili dulu maa dgn ucapan maap zahil batin !

    ReplyDelete
    Replies
    1. bykkan istighfar dan pohon keampunan....bulan ramadhan dah terlepas mungkin tak sempat nak taubat dlm bulan posa smp merapu hingga sekrg.
      bahasa menunjukkan peribadi....tilik-tilik depan cermin...

      Delete
    2. anak mulid tuan gulu yushimura halalkan babi dan arak....
      haiyaaa ini olang manyak gila oooo

      Delete
    3. #AsalkanbukanPASpig

      Delete
  11. Yang beragama Islam tentunya tidak menolak hukum hudud. Cuma apakah dengan melaksanakan hukum hudud mampu melepaskan masaallah rakyat tentang ekonominya? Apakah dengan melaksanakan hukum hudud GST dapat diterima rakyat? Apakah dengan hukum hudud pendapatan rakyat yang hanya RM600 ke RM900 sebulan dapat meneruskan penghidupan dengan mudah? Selesaikan masaallah ketirisan,masaallah ekonomi rakyat baru kita bicara soal hudud. Banyak negara2 yang mejoritinya beragama islam tidak dapat melaksanakan hukum hudud untuk saat ini dan terpaksa ditangguhkan terlebih dahulu sehingga rakyat memiliki ekonomi yang boleh dianggap baik. Negara bertambah maju barulah dibincangkan tentang hukum hudud.Jangan bicara soal hudud hanya untuk mendapat perhatian kaum Melayu Islam sedang kaum Melayulah yang paling merasa kesengsaraan hidup dengan beban ekonomi dan barang2 keperluan semankin mendadak naik. Perlukah kita bicara waktu ini soal hudud?

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik bro.
      tp jgn byk sgt intro ekonomi.
      pak lebai engak ngerti dong.

      Delete
    2. Jangan tengok dr segi ekonomi je bro.. Insya Allah dengan pelaksanaan hudud, kehidupan rakyat Malaysia akan diberkati dan dirahmati. Kembali pada Islam...

      Delete
    3. Sepatut nya Hudud dilaksanakan dari dulu lagi... ini kejahilan org Islam dia yakin undang undang Manusia dari undang undang Allah.... apa kena mengena dgn ekonomi ko... ada undang undang menganggu ko nk mentedarah hanya pembuat maksiat take suka undang undang Allah... pikir le tkut kita hnya islam nama aje....

      Delete
    4. Sepatut nya Hudud dilaksanakan dari dulu lagi... ini kejahilan org Islam dia yakin undang undang Manusia dari undang undang Allah.... apa kena mengena dgn ekonomi ko... ada undang undang menganggu ko nk mentedarah hanya pembuat maksiat take suka undang undang Allah... pikir le tkut kita hnya islam nama aje....

      Delete
  12. Kata Pas tak relevan tapi dia masih bertenggek dlm Pas ............. piiiirah mat sapu !

    ReplyDelete
  13. Mana yg lebih afdhal atau fardhu ain? Merampas pemerintahan atau mendaulatkan hudud pada saat ini? Rasanya ulama2 yg lebih berilmu mengetahui yg lebih utama. Dgn lemahnya UMNO sekrg saat inilah terbaik utk mendapatkan kuasa pemerintahan bila dah kuasa di tangan maka nak bentang enakmen apa pun senang di parlimen sebb dah jadi pemerintah dan ada majoriti undi.
    Dari dok tunggu nak bentang hudud dah dekat setengah tahun dok tang tu guano gamok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar boleh percaya jgn ........kata2 macai dn balaci Dap ni

      Delete
    2. nauzubiLLAHiminzalik.....apa yg saudara kata jika tidak betul maka akan terpantul balik pd saudara amiin

      Delete
    3. anom 20:51ko mimpi ker.ingat dapat perintah dap nak sokong hudud.baru mimpi hudud dah hina pas.

      Delete
    4. Sangatlah benar. Rakyat perlu makan setidak-tidaknya 2 kali sehari. Perlu tempat tinggal, perlu pekerjaan, anak-anak perlu dididik. Rakyat perlu keamanan. Ostad-ostad cakap politik bolehlah. Lepas cakap kat mana pun orang hulur sampul, Duit sagu hatilah, duit dermalah, duit zakatlah, duit wakaflah. Sebab tu boleh buncit perut dan beli kereta besar. Bagi keperluan asas dulu baru cerita hudud!!

      Delete
    5. razak ajak....kena faham DAP bukan hina hudud tp nak supaya hudud di kemudian kan kerana ada agenda yg lebih penting. Malaysia bukan 100% muslim kita ada pelbagai kaum. DAP mereka mengira undi jika non muslim takut dgn hudud mcmana nak pegang putrajaya.
      Jika benar PAS nak buat hudud KENAPA dah lebih dari 6 bulan kata nak bentang di PARLIMEN sampai sekrg tak bentang2.....kata nak buat hudud BENTANG laaa cepat2 kenapa masih senyap...??? Ni nak hudud suka2 ke apa?

      Delete
  14. PAS pada aku dah jadi sampah masyarakat sekarang.
    Sama macam blog ni juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bamyak.sangat baca meloyawaves mamat.anon bahlol ni

      Delete
    2. Hanya pas sahaja secara terang2 menyatakan mahu laksana hudud...
      lain semua ajen/penjilat yahudi menentang hudud

      Delete
    3. Sebab tu sampai sekrg tak bentang2 kat parlimen.....UMNO tak bagi jalan ke?

      Delete
  15. “Saudara-saudara sekalian!”

    “Percayalah, kita menentang UMNO bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional (BN) bukan kerana nama dia BN. Kita menentang dia kerana dia menegakkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir.”

    “Oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka. Percayalah saudara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana itulah kita berjuang dengan puak-puak ini. Kalau kita mati kerana berlawan ini, mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam.”

    “Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Budha tetapi kita akan menjadi kafir dengan mengatakan politik suku (asing) agama suku.”7 April 1981.Sekian terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrg kuat melabel ahli pas dan dalam masa yang sama nak berUG dengan umngok bn.

      Delete
  16. alahai pas x xlama lagi jadi pasiitut. syabasss..

    ReplyDelete
  17. Wartawan malaysiakini keturunan cina yg byk bg komen agama, melayu kt blog ni. Diorang pertahankan polisi dap & hasut melayu jd liberal. Hati2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wan Azizah Tidak Layak Jadi Menteri Besar – Kuala Lumpur – Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata PAS menolak pencalonan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wam Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor bukan disebabkan isu gender, tetapi disebabkan kebolehan beliau untuk memimpin.

      Menurut Hadi, Islam telah menetapkan beberapa ciri dan syarat dalam melantik seorang pemimpin.

      “Nak jadi pemimpin ini banyak syarat-syaratnya, antaranya pemimpin itu sendiri mesti ada kebolehan dan kelayakan untuk memimpin.

      “Kalau daripada awalnya lagi dia (Wan Azizah) tidak ada kebolehan, untuk jawab pertanyaan yang dibangkitkan di dalam dewan negeri.

      “Nak berdialog dalam dewan negeri pun tak boleh, macam mana nak jadi pemimpin (MB Selangor)” katanya.

      Seterusnya Hadi mengatakan beliau menggunakan budi bicaranya sendiri berdasarkan perlembagaan PAS ketika menghantar nama calon menteri besar Selangor baru-baru ini.

      “Kita dalam parti PAS ni sejak dulu, mengikut perlembagaan.

      “Perlembagaan PAS mengatakan presiden ada hak dia untuk membuat keputusan dalam beberapa perkara yang berkait dengan parti dan ahli-ahli parti, timbalan, naib, ini dia kena dukung keputusan yang dibuat presiden,” kata Hadi.

      Delete
    2. Orang yang belot sesama kawan pun tak layak dijadikan kawan. Apa lagi kalau tak tahu buat kerja atau pun culas. Pergi ke Jepun lagi penting dari menghadiri persidangan parlimen. Kalau tak nak pergi parlimen lain kali jangan bertanding.

      Delete
  18. Ada siaran langsung Mat Sabu di Kangar Perlis di blog Kelab Greenboc sekarang

    ReplyDelete
  19. hudud itu adalah urusan fardhu kifayah...terdapat syarat dan kelonggaran di dlm usaha mensyariatkannya...PAS berhasrat melaksanakan hudud di negeri yg ia kuasai..UMNO tidak melaksanakan hudud di malaysia bersandarkan ijtihad para pemimpin dan ulama yg bersamanya...maka antara PAS dan UMNO tiadalah keduanya berhak mencela antara satu sama yg lain...atas urusan mensyariatkan hudud ... fahaman yg mengatakan hudud akan menjadi benteng kepada ahlak umat islam dari terjerumus kedlm perlakuan dosa2 yg disabitkan pada hukum hudud adalah salah sama sekali...kerana urusan hudud adalah antara sifat yg terakhir didlm urusan fardhu kifayah umat islam ... tetapi usaha mengikat hukum hudud didlm perlembagaan malaysia adalah langkah pertama...mensyariatkannya perlu dilepaskan kepada generasi umat islam yg akan datang...kerana generasi umat islam pada waktu(tanah melayu) ini sangat besar nafsunya dan sangat sedikit ilmunya ... mereka lebih berbelas ehsan kepada gerombolan kafir harbi ...dari mengasihi saudara sebangsa dan seagamanya ... sesungguhnya imbuhan yg dapat kepada para penjual beli ilmu atas belas ehsannya kepada gerombolan kafir harbi hanyalah penghinaan dan kemudharatan buat mereka berbanding nikmat kuasa yg sedikit....dahulu hadi awang "dimuliakan" oleh DAP kini apa yg dapat kepada dirinya ? mat sabu pada waktu ini merupakan biri2 yg paling berharga buat gerombolan kafir harbi...kelak Allahswt akan menghinakannya ..melalui golongan kafir itu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...hj hadi lah antara ulamak yg tertipu dan terpesona dgn lakonan kafir harbi hingga melemahkan keselurohan islam itu sendiri..kini parti yg lantang pejuangkan islam nya telah tercalar dan dikenali sbg parti kuat menipu, kuat u-turn, tidak boleh dipercayai...adakah islam lebih baik pengakhiran nya setelah bersekonggol dgn kafir harbi????

      Delete
  20. Pada saya,elok raseyer ok berpijak di bumi yg nyata.patutla dsai perlu jd mb selangor dan mengapa kajang move tu perlu.terbukti pkr bacaan politiknye tepat.

    ReplyDelete
  21. Hanya orang-orang yang BANGANG sahaja yg menyokong PAS 100%. Ulama PAS sudah bercirikang ULAMA SYIAH..PAS pun dah bertukar dasar, HUDUD hanya dimulut. Kalau betul2 nak laksanakang HUDUD, kenapa Tuang Presideng "lari" ke Jepun di hari-hari akhir persidangang parlimeng? Kami tak mahu ucapan HUDUD hanya di mulut tapi kami mahu ia dibawa, dibahas dang diterima oleh Parlimeng. Apakah PR dah cukup majoriti? Tak cukup jadi kenapa PAS dok dengar UMNO yang "Islam TAPI MENOLAK HUDUD" itu? Atau MCA, Gerakang, MIC dan PPP nak bersama-sama dgn UMNO dang PAS nak laksanakang HUDUD? Tidak, kta kena ada strategi, ikut TGNA. Kena berkhemah dan tunjukkan akhlak Islam kat orang2 kafir (termasuk DAP) dahulu kemudian kita pujuk mereka. Ini tidak, sesama Islam pung dok maki macam-macam. Buat MALU Islam sahaja. Nama Islam, ulama pula tu, kelakuang lebih buruk dari firaun ! Apakah kita perlu sokong PAS lagi? Maaf, hanya mereka yang BANGANG yang masih di dalam PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak yang celoteh dalam masjid macam nak ghak. Sebab ape audien dalam masjid tidak menjawab dan tak mahu berhujah. Hormat pada guru. Tapibila orang yang sama masuk parlimen tak pulak cakap berapi-api. Apasal? Kadang-kadang absen dari parlimen tapi selalunya senyap menikus. Dalam muktamar bolehlah tunjuk garang. Dalam parlimen teloq pun tak dibawak masuk!!!

      Delete
    2. Sebab otak kosong...tau besarkan perut je...dlm parlimen bukak mulut je kena hentam bertubi tubi...sebab apa?.. otak kosongggggg

      Delete
  22. Pas nk klantan ja menegakkan Islam..mcmana nk kata Islam tu agama universal..takpa..bg orh lain pulak ganti pas utk tegakkan Islam dlm Malaysia ni..kita tengok siapa yg kena..dlm bab tang kata ada dap kat sebelah ni..persepsi ja..semua org boleh kata..kita buat dulu..biaq p la depa nk kata apa pung..yg penting kita buat dulu tunjuk kat depa ni..bila kita nk buat buleh pulak depa ni bersikap seperti buruk sangka..apa ulamak ka macam tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga GHB mendapat restu (baca diikat hidung ) oleh LGE dan diredhai (baca ditarik hidung) oleh LGE..

      Delete
    2. kesian wan rosli ni.takda kerja lain .minda tertutp dengan serban lama tak basuh,cuba tukar serban atau kopiah baru semoga oksijen dapat masuk dalam otak dan akan jadi manusia normal.cuba ye.

      Delete
  23. Nk tnya sikit.... Mangsa banjir kt klantan nun dh settle kerr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mangsa tu tak penting. Yang penting laksanakan hudud. Itu lebih mustahak. Lagi pun kalau mangsa tak undi PAS tak ape sebab PAS bukan berjuang untuk menang. PAS nak Redho Allah s.w.t saja!! Bongok punya parti. Lagi elok lu orang bukak jubah masing-maing kemudian sambung buat khemah untuk mangsa banjir. Sekurang-kurangnya mangsa tak panas dek cahaya matahari!!!

      Delete
  24. Jahat betul dap ni. Puluh2 tahun perintah, macam2 cara kau jahanamkan negara ni. Mari aku nyatakan 10% saja kejahatan kau wahai dap.
    Tuhan pasti laknat kau dap.

    Kau bagi lesen kasino, rumah urut dan kedai judi. Kau bagi billion2 projek pada kroni. Kau pecat mufti, tangkap pendemo dan tahan isa. Kau hutang ratus2 billion dan bayar bunga pun billion2. Kau hanguskan duit mdb pun billion2. Kau ada akaun billion2. Kau beli harta mahal2 billion2. Kau pakai duit tabung billion2.

    Celaka kau dap. Kau main billion2 ye selama lebih 50 tahun ni. Dah habis licin, kau paksa pula gst.

    Kepada yang benci dap. Puas kan hati anda? Aku dedahkan 10% sahaja kejahatan dap. Yang 90% lagi kau cari sendiri. Tiap2 hari kan dap ni buat kerja celaka sahaja. Buta le kalau tak nampak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku teringat kes pembunuhan di Memali yang dibuat oleh Kerajaan DAP dan menteri dalam negerinya. Teringat juga kisah DAp kejap kata guna bahasa Melayu untuk Sain dan matematik dan lepas tu bahasa Inggeris pulak. Kerajaan DAP juga telah mengkayakan kroni-kroninya sampai MAS bangkrap, rakyat susah bayar tol, budak-budak berhutang PTPTN berjuta-juta ini semua angkara menteri pendidikan DAP. Kerajaan DAP juga telah tidak membayar royalti minyak kepada kerajaan Kelantan. Yang best sekali kontraktor kroni DAP telah membuat sebuah stadium di negeri Haji HAdi dan stadium itu runtuh kena tsunami!! Sekarang pulak menteri kewangan DAP yang bangang menjaga ekonomi telah membuat nilai ringgit jatuh teruk. Memang patut DAP dijatuhkan kali ini!!

      Delete
    2. Kau baru lepas minun todi ke? Mabuk ni...

      Delete
  25. Berikut kenyataan LGE yg mwngjina Islam:

    "Most Muslims may not want to admit it, although progressive Muslims would, but Islam is a male-centric religion while women are treated as the property of men"

    In most Muslim societies (even in the UK), fathers can give away their teenage daughters to men as old as 50 or 60 and the daughters cannot protest. Child brides are very common in many Muslim societies and the daughters cannot refuse to marry these old men and become their second, third or fourth wife.

    Of course, sex is not the only reason these men take young brides. As the third or fourth wife the teenage bride has to serve the older wives — so they are more or less treated as the household slave. They sometimes do not even have a proper place to sleep and can only eat when everyone else has finished eating — and even then just the leftovers.
    Women are not supposed to leave the house without permission and if she does the husband has a right to divorce her then and there. There should be freedom and civil liberties for women and this is where Islam does not recognise such western values as emancipation for women.

    Islam is also supposed to be opposed to nationalism and racism. At least that is what progressive Muslims tell us. Malaysians should no longer be classified as Muslims and/or Bumiputera on their identity cards and all others documents, birth certificates included. We only need to note their gender and citizenship and that is all.
    Non-Muslims who convert to Islam should not be given the surname Abdullah. Abdullah means the slave of Allah and no one should be treated as a slave, even the slave of God.

    And the new Gerakan Harapan Baharu Islamic party is going to be the vehicle to achieve this. And that must include removing Article 153 from the Constitution plus ending Malay privileges and the New Economic Policy.

    Dan banyak lagi yg disebut oleh LGE. Adakah org Islam hendak bersama puak Evangelica DAP ini? Biarlah Mat Sabu dgn gengnya saja. Jgn jejaskan akidah kita berkawan dgn musuh Islam.

    ReplyDelete
  26. maka dibukakan sedikit demi sedikit betapa DAP itu menepati sifatnya sebagai kafir harbi .. lalu dapatlah dinyatakan simuslim yg masih bersamanya atau sibangsa melayu yg berlindung padanya adalah golongan penjual beli ilmu...demi Allahswt rugi dan hancur luluhlah golongan seperti ini tatkala datangnya haq bagi menggantikan yg bathil....UMNO itu merupakan jemaah umat islam yg benar ... maka ikutlah kamu kedlmnya ...PAS juga merupakan jemaah islam yg benar ...lalu lebih afdhal andai PAS memperkuatkan UMNO ...telah datang musuh agamamu dan bangsamu dengan sokongan dari para penjual beli ilmu dari kalangan gerombolan kafir harbi dan petualang agama dan bangsa melayu ...secara terang melalui ucapan dan tindakannya...

    ReplyDelete
  27. SYUKUR MALAM TADI.

    JELAJAH GHB DI KELANTAN.

    DI KELANTAN ORANG RAMAI MEMENUHI DEWAN DAN RAMAI YANG TERPAKSA BERDIRI.

    GHB MENDAPAT SOKONGAN RAKYAT WALAUPON DIFITNAH SIANG DAN MALAM.

    HARAPAN OK UNTUK MEMBURUKAN GHB TIDAK KESAMPAIAN NAMPANYA DAN TIDAK AKAN KESAMPAIAN SAMPAI BILA-BILA.

    JADI OK KENA CARI TUAN BARU MULAI SEKARANG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB bertuankn DAP.. tak payah nak ajar org lain da..

      Delete
    2. Kaau GHB bertuankan DAP bagaimana pula Pas menjadi kaldai Umno? Wan rosli jadi lebai kulub.

      Delete
    3. Umno tetap lebih baik dari Dap kafir harbi serta penjilatnya..

      Delete
    4. UMNO memang lebih baik dari DAP. DAP tak pernah pukul, seksa, tembak orang Islam tapi UMNO pernah buat kerja ni. DAP tak pernah jaga ekonomi Malaysia. UMNO dah lama jaga ekonomi Malaysia sampai nilai ringgit merudum, ramai orang Malaysia kerja di Republik Singapura, kilang-kilang pindah ke Thailand dan Indonesia. DAP tak pernah jaga kementerian pendidikan. UMNO jaga pendidikan lebih setengah abad. Sebab tu ranking universiti Malaysia mengalahkan universiti-universiti Republik Singapura dan Jepun. DAP tak pernah buat stadium. UMNO pernah buat stadium sampai runtuh. DAP tak pernah jaga pertahanan negara sebab tak pandai. UMNO lagi pandai sebab tu orang Sulu boleh masuk bawa senjata dan bunuh pegawai-pegawai keselamatan kita. Sorilah tak cukup ruang dan masa nak catatkan kebaikan UMNO terhadap Malaysia. Kesian orang Brunei tidak merasa kemewahan hidup dibawah perintah UMNO. Kesihan juga Melayu Singapura tak merasa hidup dibawah kerajaan UMNO. UMNO parti terhebat. Hebat dari patitapewe!!! Sebab tu Hadi nak join UMNO

      Delete
  28. Sudahlah Omak, awak mcm jadi blogger Umno. Better join forces dgn Papagomo hentam Dap 24 jam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cadangan yang terbaik selepas Hari RAya dan patut dilaksanakan!!

      Delete
  29. OK.... mmg kelihatan PAS tidak relevan skrg.. 4 pru aku undi PAS.. aku mmg nak hudud ttpi paling utama toleransi kaum. Pendekatan ala2 ISIS menyebabkan Islamfobia... kita mahu negara aman.. dn hudud dilaksana dgn kefahaman semua jaum n ugama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toleransi ala DAP.. ic pun x perlu letak bangsa dan agama wooii... biar setakat mat sabu je lah yg sanggup bersekongkol asalkan parti baru dpt ditubuhkan..

      Delete
  30. Omak! Dah tido ke? Jgn buat laporan tentang majlis di KB dan Perlis yea. Kalau boleh omak buat laporan tentang majlis PAS tak kiralah di KB ke, KT ke. Kalau tak de aktiviti, lapor tentang isu nasional, k.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana bolih Omak kau tak buat laporan nak kenakan GHB sebab nanti dia tak dapat tido malam.lagi satu dia secara spontan menjemput kutukan dari orang ramai.dia tak tenang.kesian dia

      Delete
  31. Di Kota Bahru, kehadiran melimpah hingga ke luar dewan.

    Hal ini telah menggusarkan OK, PAS UG dan UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalkan parti baru dapat ditubuhkan x kesah lah nak berbaiah dpn lks ke lge ke..

      Delete
  32. #AsalkanbukanPASpig

    ReplyDelete
  33. Tahukah anda!. jasa lord reid yg paling besar adalah meletakkan dlm perlembagaan melayu itu mesti islam. Jika tidak aku yakin melayu hari ini akan menganut agama yg berbilang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang pun dah ramai Melayu yang tidak Islam lagi. Cuma mereka low profile. Ada yang daring sudah tukar ugama, ada juga yang jadi agnostik, ada juga yang free thinker, dan ada juga yang dipanggil oleh orang putih yang tidak mengamalkan ajaran Islam tapi mengaku Islam (nominal adherents). Ada juga mengaku Islam tapi ilmu Islam setakat mengaji Alquran semasa kecil dan lepas tu tak solat-solat. Ada juga yang tak baligh-baligh hingga berumur 50 atau 60 tahun. Jadi kita janganlah perasan sangat yang hampir semua orang Melayu itu Islam.

      Delete
  34. GHB....Gerakan Haramjadah Bersatu.....pas sama pas bergaduh. ...walaupun aku ni bukan peminat tegar pas dapat dirasakan sumpah...amanat..doa ko..ko..ko...mengkafir...srmbrlihan orang lain haram dimakan..laki bini cerai berai...memali....srmbahyang 2 imam dan kubur berasingan dan lain lain lagi adalah hadil yg dituai oleh pas sendiri ....kerana pulut santan binasa kerana mulut badan binasa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah nak memaki2.. kalau kita bijak kita boleh nilai sendiri mana yg haq mana yg bathil..

      Delete
    2. Tak payah nak memaki2.. kalau kita bijak kita boleh nilai sendiri mana yg haq mana yg bathil..

      Delete
    3. Pok jip menyamar anonymous.dalam pas ug takda melabel "haramjadah" melainkan umngok yang pas sokong untuk berUG.

      Delete
  35. X kisahlan parti apa pun yg penting islam dimatabadkn.jadi asas pegangan.dan di perjuangkn

    ReplyDelete
  36. Kesiannnnn. Bawaklah pergi ke klinik. Jumpa doktor. Mana tahu kalau kena demam panas ke. Ataupun jumpa bomoh ke! Mana tahu kalau disampok syaitan. Walau apa pun eloklah berubat. Makin sehari makin banyak buih kat mulut bila meracau. Kalau boleh jangan bagi tahu kat diorang tentang GHB. Takut melarat. Selamat berubat. Banyak bersabar. Kata tok ketua 2 tahun je sawan i!!!

    ReplyDelete