KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 12 July 2015

KES AMUK PLAZA LOWYAT ... TUKANG AMUK DISIASAT DIBAWAH SEK 147 DAN 427 KANUN KESEKSAAN SEMENTARA MANGSA AMUK DIBAWAH AKTA PERIHAL DAGANGAN (APD) 2011 ... DUA-DUA PIHAK KENA SIASAT.



Berikutan pergaduhan yang berlaku di Plaza Lowyat semalam, pihak polis akhirnya tampil memberi penjelasan menjelaskan apa yang berlaku di sebalik kejadian.

Sejak dari tercetusnya pergaduhan kira-kira jam 7.50 malam semalam, orang ramai mula tertanya-tanya apa punca kejadian.

Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kuala Lumpur, Datuk Zainuddin Ahmad, salah seorang dari tujuh lelaki yang terbabit sudah ditahan polis dan mendakwa mereka ditipu oleh peniaga di Lowyat.

"Siasatan juga akan dilihat dari segi produk dan proses jual beli kerana mereka (yang mengamuk) mendakwa ditipu oleh peniaga."

Selain itu, pihaknya juga akan meminta KPDNKK agar menyiasat dakwaan terbabit.

"Jadi bila menyebabkan penipuan kepada pengguna ini, kita minta KPDNKK untuk bersama menyiasat perkara ini," katanya.

Lelaki terbabit yang berusia 22 tahun telah ditahan oleh pengawal keselamatan dan diserahkan kepada pihak polis.

Kes disiasat mengikut Seksyen 147 dan 427 Kanun Keseksaan kerana merusuh. Kerugian akibat kejadian pula dianggarkan melebihi RM70,000.

27 comments:

  1. Memang berbaloi anak2 muda ni.

    Anda tetap saya bagi 5 bintang.

    Bukan macam kat Johor baru ni samseng taik kucing langsung tak ada hasil.

    Menyalak je lebih tapi tanah melayu kat Iskandar habis dikebas bangsa asing.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah mereka mengamuk sebab Pasma dan G18 tiada sambutan??????

      Pasma+G18 = biro ulamak roket

      Delete
    2. Aku nak join Pasma dan G18 aebab roket aku besar

      Ron Jeremy
      Keadilan Batu Road

      Delete
    3. Beli lagi telifon oppo itu sepatutnya oppo kena tangjawab kejadian itu. Mereka mesti memasti tak ada lagi produk tiruan di jual di kedai milik mereka

      Delete
    4. ???Lu org jb ke bro??Aku org jb,lahir kat jb,dok kt skudai,skang umor aku 30..Lu ade beli umah kt jb??Tanah melayu kt iskandar habis dikebas bangsa asing??Mcm ni la...

      1. Lu bodoh nk mampos..Lu ade tgk market price rumah kt area Iskandar?
      2. Org Melayu mcm lu la yg wat masalah...sbb pe??Sbb lu tau pasal development and state gov strategy??Org Melayu mcm lu ape pon xtau...nk develop bangsa sendiri??xyah la..Lu ape cite pon xtau,silap2 nk wat loan umah pon x lepas..
      3. Org Melayu yg menyalak mcm lu yg samseng taik kucing..klu lu org tua,lu otai taik kucing..sbb pe??sbb org Melayu mcm lu x pk nk majukan bangsa sendirik..ape yg lu tau,lu nk bangsa asing hormat bangsa Melayu..xkire la bangsa sendirik jadik mat rempit,rogol ank org,x skolah,jadik penyamun,janji Melayu,bg lu xpe..Melayu x salah..tu mentaliti org mcm lu..

      Delete
  2. Bravo.....melayu mcm ni yg dicari...ajar kaum penipu nih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah mereka mengamuk sebab Pasma dan G18 tiada sambutan?????? Pasma+G18 = biro ulamak roket

      Delete
  3. Isu perniagaan saja, boleh buat aduan kpd KemPerdagangan, ikutlah undang2. Jangan guna mata berwarna!
    Pihak pengurusan bgn lowyat patut juga disalahkan, kalau kes tipu sering berlaku, pengurusan mestilah mengadakan counter aduan dan kerjasama dgn pihak kerajaan
    Malaysia kena mara depan dgn lebih terbuka dan bertanggung jawap serta minda matang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah mereka mengamuk sebab Pasma dan G18 tiada sambutan?????? Pasma+G18 = biro ulamak roket

      Delete
    2. TAHNIAH ANAK MUDA KERANA MENEGAK HAK DARI DITIPU. ANDA ADALAH WIRA dan jangan jadi yg macam dibawah ni

      1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
      2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
      3. dia cuba rasuah azmin dgn jawatan mb?
      4. ahli pas buat solat hajat nak kekalkan kahild sbg mb walhal org tua tu sengaja tinggal solat? org yg istiqimah dlm solat mohon pd Allah swt supaya kekalkan org munafiq jd pemimpin dia?
      5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
      6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
      7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
      8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
      9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran haram dan tak Islam?
      10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
      11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
      12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
      13. dia mencanangkan hudud Allaha swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg hadi ponteng?

      dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

      Delete
    3. Sepatut oppo kena tangjawab kejadian itu sepatut kedia itu tak menbenarkan produk tiruan di jual di kedai itu, macam ini kalau kau ambil tindakkan mereka dah untung ratus ribu setakat 1k tak masalah bagi mereka jika mereka di minta menbayar ganti rugi , masalah mereka tak nak menbayar ganti rugi, kalau setakat pergi tubunal penguna banyak habis masa dah tenaga semata2 1k itu sepatut, kerajaan kena ambil tindakan di tubunal penguna kasi tutup kedai itu baru dia tahu. Kerajaan kena siasat produk tiruan terutama talifon banyak lowyat itu. Dulu petamah koplak jadi tempat talifon tiruan sekarang lowyat tempat jadi telifon tiruan. Sebab banyak penguna kena tipu dengan apek mahu cepat kaya.

      Delete
  4. Lowyat ni milik MCA dan gerakan sbb tu dah berjuta kes cina tipu melayu polis x nak ambil tindakan..ngeh3

    ReplyDelete
  5. SEPATUTNYA LETAK SATU KAUNTER SKMM DAN KAUNTER KEM PERDAGANGAN DI PLAZA LOW YAT untuk orang ramai buat aduan supaya tindakan boleh diambil serta merta....pastikan pegawai tukar selalu maklum le kaum cina suka bagi rasuah....hihuhu

    ReplyDelete
  6. Hahaha......anak melayu mana tahu undang2! Hanya melaung pukul saja mrk tahu undang2 org melayu dari kampung. Namun bagus juga dua2 pihak ditangkap disiasat tapi jgn berat sebelah nanti belaku perang antara kaum. Habis satu bandar di bakar di bom di rusuh sebab itu je melayu pandai ! Musnah harta benda org, namun bila perang tercetus satu kampung habis terbakar mana melayu nak tinggal??? Kot2 minta bantuan kerajaan juga. Ini je ke melayu kampung kat bandar maju pandai lakukan. Baliklah kampung beraya lagi baik dari buat kecoh mcm negara ini bapa kau yg punya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau memang spices cina haramjadah..org sial mcm kau ni suka membakar diri sendiri..khaaak ptuiii!

      Delete
    2. 13.49 cakap banyak taknak...aku & kau. Kalau kuat, handal....mari. kita tgk sapa mati dulu

      Delete
    3. Cina sakai pergi terjun lombong...
      Cina,cinalat tukar baju..oppo smartpon..lu kalau nak nipu baik jual kuih bulan..

      Delete
    4. Haha.anak cina mana reti amanah.hanya tahu ayat kelentong sama orang.guna bad way nak jadi kaya..sanggup menipu bajet bagus.kesihanilah masa depan kelompok cina sepet di kawasan lombongan yg tahu nak bergaduh dan berarak di jalanan..x sangka sebuah bangsa yg dibeei hak keatas tanah melayu hendak menodai maruah bangsa yg bertuan kepada tanah..kenapa rasis sangat ni...x de kerja lain lagi ke....adolai.manyak kasihanipon sama bangsa imigran yg datg dibawa british pada tahun 1877 untuk mengerjakan lombongan timah

      Delete
  7. Dari mana perkataan 'AMOK' dalam bahasa Inggeris diambil?
    Lihat,bahasa Inggeris terpaksa meminjam perkataan 'amuk' dari bahasa Melayu untuk menerangkan fenomena ini disebabkan mereka tidak mempunyai konotasi yang tepat dari bahasa mereka untuk menjelaskan jenis psikologi ini.

    Perkataan AMUK adalah seolah-olah ekslusif untuk bangsa Melayu walaupun semua manusia turut mengamuk jika berada pada tahap tertentu.
    lihat di Barat,sudah menjadi trend para pelajar yang dibuli atau menghadapi tekanan perasaan yang teruk untuk memikul senjata menembak secara rambang ke arah pelajar-pelajar lain.
    Tetapi setiap orang Melayu tulen amnya menyimpan alter berbahaya ini.
    Istimewanya,mereka pandai mengawal dan menggunakannya.
    Jika tidak,sudah tentu tidak ada seorang pun Cina atau India rasis dan kauvinis dapat hidup di Tanah Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang perasan kuat, perasan samseng kat malaysia sblm ni kaum cina. Jual dadah, tipu meniaga, bukak tempat judi, lintah darat..semua cina. Buat apa saja termasuk politik, bila cina perasan dia ramai, cina akan tunjuk samseng. Anak melayu tak takut, walau di tempat majoriti cina. 13 mei kedua bila nak muncul...kami sudah bersedia.

      Delete
    2. Jangan lupa diorang dulu banyak join kongsi gelap. Mmg banyak buruk kat cina. Nmpk tinggi pun sbb dia pegang ekonomi. Puihhh kalau bersatu melayu, lembik jugak. Diorg gelak sakan sbb melayu tk bersatu. Kalu naik budak budak melayu, masaaaak kau cinaaa huhu jangan main main woi

      Delete
    3. Kalau jadi 13 mei lagi skaliii, aku dah sedia nak bantai. takkan hilang melayu di dunia. Takkan! Darah berkocak lain macam bro. tak gentar, tak takut. Bak mai sini

      Delete
    4. tak payah nk sembang kencang sgt...kalau kau tak da pda isu 13mei tu jgn sembang mcm tu..siapa yg ada pada isu taman medan,13mei..kalau bole nk elak kan isu mcm nie jadi..sebab susah pada bangsa sendiri..stakat dlm nie bole ckp..

      Delete
  8. Next...petaling street

    ReplyDelete
  9. 5 bintang utk budak2 melayu ni.... syabasss.
    anda semua berani..kami melayu sokong kamu.
    tibai cina2 ni yg suka tipu melayu...jng tunjuk pondan..
    mana Brahim ali ..pekida yg berapi jaga melayu..
    mana anak kulup yg kata berani sangat tu..
    pundek..habok pun tarak..melayu kena tipu..kena pukul awak diam..cibai cina sepet..
    harap anak melayu inilah yg akan mengamuk bila pemimpin songlap duit rakyat.. ni baru kata ada biji telor...kalau tidak maka jadilah macam kulup yg pegang tongkat bercermin mata hitam, cincin batu kalah mata kerbau.. ada paku lagi atas bahu..pakai gelang akar kayu hokka..rantai di leher besar tali lembu..heee takutnya.. rupanya bila dipegang batang..tak ada telor..
    budak melayu inilah yg sepatutnya berpakaian begitu...

    ReplyDelete
  10. kn lagi cantik bawak barangan tipu 2 naik g lapor membeli barangan "CINA KLON" yg x da hasil.. settle cara professional.. walau apapun.. steady ank melayu, sebijik cm malik dlm cita kl gangster..

    ReplyDelete
  11. kn lagi cantik bawak barangan tipu 2 naik g lapor membeli barangan "CINA KLON" yg x da hasil.. settle cara professional.. walau apapun.. steady ank melayu, sebijik cm malik dlm cita kl gangster..

    ReplyDelete