Tuesday 14 July 2015

ANTARA BERITA PALSU YANG DIMUAT NAIK PAPAGOMO SEHINGGA KINI MENJADI BURUAN POLIS NOMBOR SATU NEGARA????



Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menggesa blogger UMNO, Papagomo segera menyerah diri kerana terlibat menyebar maklumat palsu.

Papagomo menyebar maklumat palsu yang mendakwa pergaduhan di Plaza Low Yat berpunca daripada isu perkauman.

“Pihak-pihak di media sosial membuat cerita yang tidak betul. Menggembar-gemburkan berita yang tidak betul antaranya Papagomo dan beberapa lagi,” katanya sewaktu ditemui di Plaza Low Yat pada Isnin.

Katanya, polis telah mengeluarkan arahan supaya Papagomo atau sebenarnya Wan Muhammad Azri Wan Deris ditahan untuk siasatan lanjut.

“Kita akan tahan dia. Eloklah dia menyerah diri sebelum kita cari dia. Ada beberapa orang yang telah kita kenal pasti, tetapi Papagomo itu, saya beritahu awal.

“Kita memantau semua laporan dalam sosial media dan akan ambil tindakan segera.

“Selain kita juga akan menangkap pihak-pihak yang menyebarkan berita yang tidak benar hingga menyebabkan rusuhan. Isu ini langsung tidak ada isu perkauman,” tegasnya.

Khalid berkata, polis akan memastikan tidak ada lagi pergaduhan mahupun himpunan di hadapan Plaza Low Yat.

“Kita akan ambil tindakan yang tegas jika perkara ini berulang lagi,” katanya.
Menggunakan akaun Twitter, Papagomo telah memuat naik beberapa status yang didapati mempunyai unsur perkauman.

“Memang time raya la depa ni nak.tipu Melayu kaw kaw. Melayu je tak sedar,” antara tweet Papagomo.

7 comments:

  1. Siapalah yang percayakan papagomo? Kalau bukan lucah, sentimen bangsa itu bukan papagomo.Teringat filem p.ramli nujum pak belalang.

    ReplyDelete
  2. Antara bloger bangang seperti dilabelkan pok jib.Bila pas dan dap cerai dia nak test market sejauh mana cerai tu dikalangan masyarakat.betul la kata nujum pak belalang, mustahil x nampak tujuan sebenar blogger bangang papagomo

    ReplyDelete
  3. Apa lagini.. Cerita lain pula..
    Papagomo paling kuat support Najib..



    ReplyDelete
  4. Papagomo bekas polis trafik yang dikenakan tindakan sebab kes rasuah beberapa ringgitkan?

    ReplyDelete
  5. Hahaha.....susah sgt ke tangkap si papagomo tu??? Sampai mahu perintah melalui tv! Mcm nak papagomo cepat2 cabut adalah. Kalau nak tangkap usah ckp byk terus tangkap ! Rupa mcm pakistan ada arab ada bangla ada melayu ada, ni mesti kacukan campuran.

    ReplyDelete
  6. Nampak U turn pulak OMK...takut kena tangkap ke?... hari tu bukan main lagi

    ReplyDelete
  7. Bohong, benar, separuh bohong, separuh benar, kehadapan, kebelakang, terus, u-turn, sokong, hentam, sumer ada kat blog opah kau. Ikut keadaan.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...