KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 23 July 2015

DUA PENCURI LEMBU DI PAKSA MAKAN NAJIS LEMBU DAN KERETA MEREKA DIBAKAR



Orang awam telah berjaya menagkap dua orang yang disyaki sedang mencuri lembu ... mereka telah mengambil tindakan undang-undang ditangan sendiri dengan membakar kereta kepunyaan pencuri berkenaan sambil memaksa mereka makan najis lembu.

Bukan nak pertahankan sikap dan perangai sipencuri .. tetapi wajarkah mereka diperlakukan sebegitu rupa???

Kejadian dikatakan berlaku di Rancangan Felda Jengka 17, Pahang.

64 comments:

  1. wahai oencuri, anda jecewa? Masuk GSB okey

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut suap tahi lembu dlm mulut GHB & macai dap.

      Delete
    2. Paslutut pun nak juga makan tahii lembu. Nak makan hasil penang dah x dapat.

      Delete
    3. Umno tak makan taik lembu. Cuma sedia kondo indah utk lembu. Rembat duit rakyat Dpt untung juta2 beb...

      Delete
    4. Manusia yg kebas duit berbilion tu tak nak bakar ke? Jgn ikan bilis je dibelasah teruk . Jerung yg cuba songlap wang TH.. wang zakat... wang rakyat patut dibakar juga.

      Delete
    5. GSB apa hah?

      geng serban besar?

      dalam serban yeeleek (kosong)

      Delete
    6. GHB : GERAKAN HARAPAN BERKECAI

      Delete
  2. pada hadi dan geng lututnya wajar la tu.... saksi dh lebih dr 4 org. eh,.... by the way, dulu kes khalid dgn lembunya apa jadi?? dia bagi lembu korban tu pakai duit rasuah ke duit halal. sj tnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit abah kau.

      Delete
    2. Bertanya tu bagus... tapi soalannya bodoh piang...

      Delete
    3. eh eh. betul la soalan camtu. bkn apa nak pastikan khalid tu tak bagi makan lembu haram pada orang ramai, gitu.. tak baik perangai camtu. tu je.

      Delete
  3. Omak kau pki bj keadilan ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. baju pun kena sponsor. ntah2 kamera tu pun sponsornya. beli sendiri tak leh ke.

      Delete
  4. Woi Omak kau cepatnay hilangkan isu Ustaz azhar idrus ,kenapa,tak maju ke isu tu .atau dah kantoiiii

    ReplyDelete
  5. Sejak pkr dan dap kuat ni.. ramai org ambil tindakan sendiri... tak taulah klu meteka memerintah nanti.. lu pikirlah sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg pelik tu melayu je yg ambil tindakan sendiri.

      Delete
    2. klu pkr dap perintah nnti, awk la org pertama kena humban dlm tong taik sbb bodo tanpa had.

      Delete
    3. kt Jengka tu majoritinya org Umno dan Pas

      Delete
    4. ye waa sudah pikir sendiri.....

      kalau PKR dan DAP memerintah nnti, LU SENDIRI MAU INGAT LAAAA

      jgn mcm2 haaaa

      Delete
  6. Cepat la PAS bergabung dgn UMNO, tak sabar nak ajar gang2 GSB ni.
    Ada ustaz kata klu kita berkuasa boleh kongsi ghanimah.

    ReplyDelete
  7. Lembu org bela bertahun bila dah besar kena curi memanglah sakit hati. Kalau sekadar tangkap pencuri dan hantar kebalai biasanya tak kemana. Mungkin payah nak buktikan akhirnya pencuri dilepaskan..Masyarakat dah bengang dgn pencuri campur bengang dgn undang2 yg tak boleh pakai . Jadilah mcm ni. Soalan omakkau apakah wajar pencuri dibelasah jawapnya ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. asal jngn pencuri tu di suruh menjubur lembu2 tu bergilir gilir udah le.

      Delete
    2. Anon 17.30 ni pasti macai umno. Hanya macai umno suka sgt cerita jobo menjubo. Satu Malaya dah tahu umno sesak dgn skandal. Utk alih perhatian cerita jubur jd pilihan wajib.

      Delete
    3. Ada sesiapa sebut jubo menjubo disini ? ............. gegaran berskala ???? Ricter telah dikesan di penjara sg buloh ! Awas !

      Delete
    4. yg suka sebut jubo tu jgn risau

      ammiinnn

      insyaallah satu masa anak2 tuan akan terlibat kes jubo

      apa yg mak bapak sebut selalu adalah doa dn akan makbul dlm bentuk bala kerana suka menyebar fitnah

      amat sedih kan kalau yg terlibat jubo nanti anak tuan yg perempuan pulak tu, yg kawin dgn osstad lagi

      Delete
    5. Ada sesiapa sebut jubo menjubo disini ? ............. gegaran berskala ???? Ricter telah dikesan di penjara sg buloh ! Awas !

      Delete
    6. woi anak-anak luar nikah! Nak main jubo panggil saya 016 271 5067

      Delete
  8. Sya, hal lembu ni bagi polis la settlekan, k.
    PAS Negeri Sembilan dah collapse. Macam mana Ni Sya. Kan I dah kata dua tiga hari lepas kena berjaga jaga. PAS Rantau Panjang pun dah bagi signal hari tu. I dengar Perak dan Kedah Akan menyusul dalam masa terdekat. Tapi jgn risau sya, PAS tetap ada dan keahlian tetap melebihi GHB. Ahli bukan matlamat utama tau sya, yang penting sokongan orang yang tak berparti. Ini kena ingat baik baik. I Akan remind lagi dalam minggu depan. Ok Sya, cheers

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sya tgh pening tu bro.
      Jgn kacau dia.

      Delete
    2. apa ? byk lagi PAS akan masuk GHB?

      umat islam dh marah kat PAS sebb tknk buat hudud

      dari dulu kita sokong PAS sebb hudud

      tp PAS mcm tk minat hudud, so tinggalkan PAS la... parti islam sekular
      sahabat parti melayu sekular umnu

      org tk berparti pun ramai sokong GHB

      sebb ?

      sebb mereka akan cari maklumat apa yg berlaku sekarang

      mereka tk join mana2 tp mereka nk tau juga isu2 semasa

      bila mereka kaji dlm internet, maka mereka pasti akan tolak PAS

      segolongan lagi org yg tk berparti ialah rakyat yg sgt lagho
      yg tkkisah apa nk jadi pun

      biasanya depa ni mengundi pun tidak

      Delete
  9. ini berita sangat baik disampaikan kpd sharizat
    ...........................

    ingat tak dulu umnu fitnah khalid ibrahim kekasih omak isu lembu korban

    tp sebb khalid pun disokong PASUG yg disokong umno... omak pun sama lah


    ReplyDelete
  10. Aloi ! Macam Dap kenakan GHB jer for New Hope ! ..makan taik lembu suci..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maae bangang. Hanya mic saja kata taik lembu suci. Bodo punya orang...

      Delete
    2. ko, keluarga ko dan nenek moyang ko hari-hari sembah lembu dan makan taik lembu,

      kalau ko nak kena hentam lagi panggil saya kat 016 271 5067

      Delete
  11. Omak kau tlong siarkan semula isu ustaz azhar idrus ,kami nak baca semula.tolong ye,kami cari tapidah padam ,mengapa? ada hal ke

    ReplyDelete
  12. kalau curi lembu kena hukum makan tahi lembu

    so kalau khalid berjaya mencuri hati omak, apa hukuman agaknya kan kan


    mohon jawapan dari yg arif penyokong GHB saja

    adapun penyokong umnu dan PASUG sila pejam mata, ni hal org tua2 jgn campur

    ReplyDelete
  13. Kalau dah Dapigs low yutt buat cam ni darurat satu WP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang curi kat Low Yat tu geng umno. Geng ikan bilis je. Tp klu curi berbilion macai umno buat senyap x berani buat bising.

      Delete
    2. beratus org balaci umno, dgn modal upah tk seberapa sen....

      telah diperkuda utk tutup kes

      seorg ketua umno dan seorg budak cina gemuk yg merompak modal billion2

      jgn harap nk dharurat lah, jgn berangan nk 13 mei laa

      sekarang ni tanpa cina, pemimpin umno tkleh hidup... percayalah ckp gua ooo

      balaci2 pergilah gaduh mandi darah, depa melayu dan cina yg kat atas tu senang lenang kt kelab2 malam enjoy

      hanya si bodoh je yg bersemangat melayu konon nk perang dgn cina.... poraaah

      korang nk perang dgn cina, korang hadapi dulu pemimpin2 umnu yg akan bela mereka

      Delete
  14. Omakkau ♡♡♡ Ts. Khalit....

    ReplyDelete
  15. Yang tak hilang lembu bolehlah cakap macam-macam. Tak kena bolehlah cakap. Cuba kena baru tau marah keluar api. Walau apa pun tahniah. Nak harapkan orang lain tak payahlah buang masa saja!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro 19:01, i sokong u ckp betul la

      bygkan kalau yg curi lembu 250 juta RM

      lagilah rasa nk sembelih je kan org itu kan


      tapi pencuri tu dibela umnu

      Delete
  16. mahu main nombor ikut cakap aku . pigi tangkap GHB punya orang sumbat tahi lumbu

    ReplyDelete
    Replies
    1. lim lu cina masuk melayu sudah potong kaa?

      Delete
  17. Mengapa sakit hati dgn GHB ? PAS DAN UMNO rasa sgt tergugat. Peluang utk bungkus semakin cerah dan putrajaya akan bertukar tangan.

    ReplyDelete
  18. Lain kali jangan curi lembu, curilah duit lembu.kalau kedapatan curik duit lembuno takan derang nak suruh makan kondo.

    ReplyDelete
  19. Dengar cerita seorang sudah meninggal dunia.

    Orang tukang pukul mungkin mendapat dosa besar kerana membunuh.

    ReplyDelete
  20. SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
    1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
    2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
    3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
    4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
    5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
    6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
    7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
    8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
    9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
    10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
    11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
    12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
    13. dia mencanangkan hudud Allaha swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
    14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
    dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu olang tua memang musat punyaaa jilake

      olang suluhangkat itu hulud, lia pigi sinang2 sana nipon

      waa lengar dia tertinggai lia punya seleban sana nipon ooooo

      itu pasat sini balik, itu hulud sulah lupaaa

      manyaaaakkk jilake laaa

      Delete
  21. Ketua syoru ularmak haru jin + tuang presideng kaki tuang parlimen makang elaung harang ardy ahwang = mantop. Bai'ah ke bid'ah. Mufti penang kata bid'ah tu tidak sah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu mufti lim guan eng anak komunis yg cakap.

      Delete
    2. dh aagak dh,

      kerana tk sesuai selera PASUG, mufti pun dituduh DAP

      lepas ni Dr Maza pula nk disabotaj puak2 assobiyah melayu dan UG ni

      bila kalah hujah, maki hamun jd makanan


      DAP je komunis, GERAKAN dulu yg terlibat 13 Mei tk komunis ke

      MCA yg tolak hudud tk harbi ke

      sudahlah umnu UG, kalau dpt amoi, tk ingat DAP dah, terus terkam mmmmmmm cakar hari hari mau

      munafik je depa ni

      Delete
    3. Presiden GHB tu yg terkam bini org, kmudian tuduh org perangkap, elok sgt jd ketua kau, anjing pengesan Dap

      Delete
  22. Duit tabung memali hilang Mcmana? Oooooo.....cerdik jugak presiden GHB ni, tak dapat jawab kemana duit tabung tu yg jutaan ringgit hilang, tuduh perwakilan sabotaj geng progresif /profesional (konon), duit Kohilal mna? Normah mcmana? Sedap mah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 22:58 bodoh sgt nape

      Delete
    2. duit memali PASUG la songlap

      mangsa memali umnu lah syaitan yg bunuh mereka

      normah? PASUG mana ada norma2 perjuangan, semua dh hancur dh lebih umnu dr umnu

      mcm reduan tee yg dh lebih melayu dari melayu tu

      Delete
    3. Relax la bro.

      Blog ini blog penglipulara.

      Kalau semuanya cerdik dan berhujah dengan ilmu tak meriah la pulak.

      Delete
    4. Ramai jgk anjing pengesan Dap kat sini.

      Delete
  23. Sya, I baru faham fasal Isu baiah talak 3 yang baru2 Ni hangat diperkatakan. Teruk la Sya siapa yang buat sumpah tu. Tak Kan lah nak pajak gadai isteri untuk parti? Satu lagi janganlah membabitkan Allah atau Nabi bila kita kianat parti. Ini melampaulah macam zaman jahiliah. GHB ni orang pro + ada pengetahuan tentang islam yang tinggi dari orang kebanyakan, so kena tukar approach sya. I yang rendah ilmu tentang islam Ni menentang habis habisan tentang sumpah yang kurang cerdik ni.
    Sorry sya, bagi komen lewat pagi, baru habis kerja prepare untuk meeting esok.

    ReplyDelete
  24. Sya....lupa nak cakap. G18 tu sebenarnya bukan kianat parti tapi parti PAS yang kianat kat dia orang. Ikut logik mana boleh keseluruhan golongan PRO dikalahkan dalam pemilihan baru baru ni kecuali ada perancangan terperinci pihak yang tak bertangung jawab. Patutnya orang PRO ni kita nak kena simpan dan jaga baik2. Contoh kalau Liverpool ada PRO player macam Suarez, Cautinho, Gerard, kita buang semua. Yang tinggal tak berapa pandai main bola. Macam mana nak menang Sya? Score pun tak boleh, ashik kena bolos je. Dari top 5 team, silap 2 turun division 2.
    Ok sya, nitez......

    ReplyDelete
  25. Tahniah atas tindakan pihak keselamatan tapi saya nak tanya kenapa insident d low yat kl org mencuri yg teruk di pukul cina di dakwa menekala cina yg pukul melayu di pertahankan sungguh sedih fikir2kanlah

    ReplyDelete
  26. Omak kau sekarang dah macam najis lembu. Berbeza debgan blog greenboc.

    ReplyDelete
  27. ... Bongok tulla... Last2 suspek dilepas, Org yg membelasah diberkas...
    bagus..

    ReplyDelete
  28. ... Bongok tulla... Last2 suspek dilepas, Org yg membelasah diberkas...
    bagus..

    ReplyDelete