KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 29 July 2015

SETELAH MUHYIDDIN DIPECAT KINI NYAWA POLITIK MUKHRIZ PULA SEPERTI DIHUJUNG TANDUK




KENYATAAN MEDIA
BADAN PERHUBUNGAN PAS NEGERI KEDAH

12 Syawal 1436 | 28 Julai 2015

"Mukhriz Dirundung Dilema, Kedah Terumbang Ambing"

1. Negeri Kedah kini berada dalam keadaan tidak menentu ekoran Menteri Besar, Dato' Seri Mukhriz Mahathir dilihat terumbang ambing mendepani situasi politik semasa khususnya pergolakan dalaman Umno-BN.

2. PAS Kedah tidak menolak kemungkinan Umno Negeri Kedah sedang turut dicengkam pertembungan dalaman yang cuba disembunyikan sebagaimana sedang berlaku dalam Umno di peringkat nasional.

3. Terkini menyaksikan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin digugurkan dari rombakan kabinet yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Dato' Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

4. Umum beranggapan Mukhriz gagal menyatakan pendirian jelas berhubung asakan bapanya, Tun Dr Mahathir Mohamad yang lantang mengecam pentadbiran Najib. Dilema itu diakui beliau sebagaimana tersiar di media.

5. Tambahan pula pengalamannya sebagai Timbalan Menteri dahulunya tidak mampu memberi impak besar kepada negeri Kedah dan rekodnya selaku Menteri Besar sehingga ke hari ini menunjukkan beliau belum mempunyai wawasan realistik melainkan hanya retorik.

6. Bahkan kehendak Mukhriz untuk mengadakan pembangunan mega yang dibanggakannya tidak menjejak ke bumi nyata dan tidak menyentuh keperluan sebenar rakyat negeri ini, selain tanpa pembelaan sewajarnya terhadap isu dan hak rakyat sebagaimana cengkaman kejatuhan harga getah, kenaikan harga barangan, masalah perbekalan air, pampasan harga tanah dimanipulasi dan sebagainya.

7. Adalah malang, apabila 6 projek mega di Kedah tidak tersenarai dalam agenda pembangunan Rancangan Malaysia Ke-11 (RMK11) yang diumumkan baru-baru ini. Sama ada Kedah diabai dan didiskriminasikan atau lantaran permainan politik dalaman Umno-BN, yang pasti rakyat negeri Kedahlah mendapat kerugian atas semua itu.

8. Sehubungan itu, PAS Negeri Kedah berazam dengan sepenuh tekad untuk kembali ke Wisma Darul Aman menerajui Kerajaan Negeri Kedah, seterusnya menyambung semula usaha mensejahterakan rakyat negeri Jelapang Padi tercinta ini dengan pemerintahan dan perkhidmatan lebih baik.

9. PAS Negeri Kedah menyeru agar seluruh rakyat memberi penilaian secara adil dan bersama kami untuk memastikan hasrat ini direalisasikan menerusi undi pada Pilihan Raya Umum akan datang.

Dato' Dr Mohd Hayati bin Othman
Timbalan Pesuruhjaya
PAS Negeri Kedah

42 comments:

  1. Pas jgn menyibuk boleh tak? Parti sendiri bermasalah nak campur urusan parti lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Semua Dan Hai,

      Waduh Waduh Rafizi Ninja Turtle Cuba Jadi Hera dgn Isu TSMY, sama juga Mat Sabu dgn Tony Pua.

      Sokongan mereka ubi sokongan hipokrit. Mereka inilah yg menjatuhkan TSKI demi nafsu Viagra mat matang terhadap pangkat Dan nepotism.

      Yg Benerrrrrrr

      Jeff Ulu Bernam
      Reformist yg Originel

      Delete
    2. Kah kah kah .... ahli pas pun ramai da blah ... ada ati nak tawan kedah ..... lawak2

      Delete
    3. Kedah perlu ditawan Pas demi kesejahteraan poket pas...banyak bukit
      lg kat kedah..dulu tu baru satu bukit je botak...

      Delete
    4. bang....kene carik lagi 50k ahli...klu x dap xnak release payment...skrg x smpi seribu...camner ni? puas dah berceramah ke hulu ke hilir...tapi isi borang x seberapa...parah ni...klu kita guna database pas tolong isikan tuk mereka boleh tak?

      Delete
  2. Menanguklah diair keruh semoga mendapat untung besar.harapan baru pi kacau johor sana ok.kuburkan umno dsitu.harapan cerah utk jd kaya juga.langar najib.langar johor langar sabah hidup harapan baru

    ReplyDelete
  3. Sokongan penuh kepada 1MDB

    1. Sebagai warga Felda, saya rasakan penyiasatan ke atas 1MDB perlu dihentikan serta merta. Juga kepada siasatan PAC dan audit mestilah dihentikan kerana sebagai PM, Dato Seri berkuasa penuh untuk membuat apa saja keputusan berdasarkan perbincangan dengan Datin Seri Rosmah

    2. Apa sahaja tindakan/keputusan Dato Seri Najib dalam 1MDB pastinya membawa kepada kebaikan kepada warga Felda yang menyokong penuh tindakan bijak 1MDB yang melabur diluar negara.

    3. Dato Seri buatlah apa saja hatta menjual tanah peneroka sekalipun. Kami akan tetap menyokong penuh segala tindakan Dato Seri yang bijak melabur.

    4. Apa sangatlah RM2.6billion yang masuk ke akaun peribadi Dato Seri Najib dan RM2juta ke akaun peribadi Datin Seri Rosmah berbanding jasa yang tidak terhingga yang telah Dato/Datin Seri curahkan. Sewajarnya Dato Seri Najib dan Datin Seri Rosmah mengambil RM 5billion seorang diatas sumbangan yang hebat kepada negara.

    5. Kami juga menyokong Dato Seri memecat sesiapa sahaja yang tidak menyokong Dato Seri seperti TS Muhyiddin dan TS Gani Patail. Jika TS Zeti atau TS Kebab atau TS Abu Kassim atau TS Ambrin juga seperti tidak menyokong Dato Seri, pecat sahaja pengkhianat-pengkhianat itu yang tidak tahu berterima kasih kepada Dato Seri yang telah memberi mereka makan selama ini.

    6. Gunalah akta hasutan, ISA, bafia, OSA, media cetak atau apa sahaja akta kepada semua pembangkang/NGO/media yang cuba membuat laporan yang tidak menyokong Dato Seri. Mereka ini tidak pernah bersyukur dengan Malaysia yang aman.

    7. Janganlah Dato Seri bimbang dengan majoriti rakyat yang mengutuk Dato Seri. Nanti bila mereka dapat BR1M, senyaplah tu.

    8. Kami warga Felda tidak terkesan langsung dengan GST kerana tiada GST di Felda. Walaupun teh tarik, roti canai di warung dan brang2 keperluan lain telah naik harga , tapi kami masih mampu membelinya. Sebagai negara membangun, naikkanlah kadar GST kepada 25% supaya negara kita setanding dengan negara maju lain.

    9. Abaikan saja nasihat Tun M yang tidak faham tentang masalah Malaysia masa kini berbanding Dato Seri yang dikelilingi penasihat yang bijaksana. Untuk pengetahuan Dato Seri, kami warga Felda memang benci dengan Tun M yang tiada sumbangan pun pada warga Felda selama 22 tahun memerintah berbanding Dato Seri walaupun baru tetapi Dato Seri telah berjaya meletakkan saham FGV di bursa Malaysia. Dalam masa 2 tahun saja saham FGV telah turun menjunam rm3/unit yang menjadikan ia sebagai kejayaan yang membanggakan bagi kami para peneroka.

    10. Diharapkan semasa pilihanraya nanti Dato Seri dapat meningkatkan 'hadiah' dari sehelai kain pelikat/batik dengan tambahan 1peket tepung atau minyak. Pasti kami akan bersyukur tidak terhingga dan hadiah itu sudah cukup bagi kami memilih BN.

    -warga FELDA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bravo bravo bravo... Tq warga felda.... Kalau nak sokong PM.. Jgn lah tulis masa AM.. terima kasih pd barisan kabinet penyamun

      Delete
    2. Warga Nepal Meloyawaves. jgn buat provokasi gaya MGR di sini

      Delete
    3. memang tepat apa yang ditulis oleh warga felda,sepatutnya warga lain juga terus memberi sokongan kepada najis dan rosmah agar terus mengambil harta malaysia ini.sebab mereka sekeklurga memberi sumbang yang kepada warga apa juga.lagi pun najis sekleuraga memerlukan duit yang bnayak untuk mentara kleurganya yang miskin.kami warga nelayan juga bersetuju agar semua pasir dalam sungai serta bot2 nelayan dileleong untuk membantu najis ini

      Delete
    4. Sokong Warga Felda.
      Semoga Najib akan mentadbir negara selama 10 penggal lagi.
      Dan bolehlah mewarisi kepada Reza Aziz. Kerana janji ditepati.
      Terima Kasih dato sri kerana memahami kehendak & hasrat Rakyat. Kehebatan dato sri menjangka apa yg rakyat iginkn amat kami kagumi.
      Kami Rakyat semua akan menyokong dato sri buat selamanya walaupun dato sri tukar ke Parti Lain.
      Kehebatan dato sri hingga gah dan terkenal seluru mata dunia kami amat bangakan dan akan kami ceritakan pada anak cucu cicit tentang lagenda kehebatan cara dato sri menerajui Malaysia.

      Delete
    5. Sokong Warga Felda.
      Semoga Najib akan mentadbir negara selama 10 penggal lagi.
      Dan bolehlah mewarisi kepada Reza Aziz. Kerana janji ditepati.
      Terima Kasih dato sri kerana memahami kehendak & hasrat Rakyat. Kehebatan dato sri menjangka apa yg rakyat iginkn amat kami kagumi.
      Kami Rakyat semua akan menyokong dato sri buat selamanya walaupun dato sri tukar ke Parti Lain.
      Kehebatan dato sri hingga gah dan terkenal seluru mata dunia kami amat bangakan dan akan kami ceritakan pada anak cucu cicit tentang lagenda kehebatan cara dato sri menerajui Malaysia.

      Delete
    6. Sokong Warga Felda.
      Semoga Najib akan mentadbir negara selama 10 penggal lagi.
      Dan bolehlah mewarisi kepada Reza Aziz. Kerana janji ditepati.
      Terima Kasih dato sri kerana memahami kehendak & hasrat Rakyat. Kehebatan dato sri menjangka apa yg rakyat iginkn amat kami kagumi.
      Kami Rakyat semua akan menyokong dato sri buat selamanya walaupun dato sri tukar ke Parti Lain.
      Kehebatan dato sri hingga gah dan terkenal seluru mata dunia kami amat bangakan dan akan kami ceritakan pada anak cucu cicit tentang lagenda kehebatan cara dato sri menerajui Malaysia.

      Delete
  4. Salam Semua Dan Hai,

    Waduh Waduh Rafizi Ninja Turtle Cuba Jadi Hera dgn Isu TSMY, sama juga Mat Sabu dgn Tony Pua.

    Sokongan mereka ubi sokongan hipokrit. Mereka inilah yg menjatuhkan TSKI demi nafsu Viagra mat matang terhadap pangkat Dan nepotism.

    Yg Benerrrrrrr

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
  5. PAS parti tak bermaruah tak payahlah nak bising2. Dulu jadi anjing DAP sekarang kena sepak terajang dengan DAP.Lepas tu cuba nak mengorat PKR pulak tapi setakat ni PKR kata-parti sampah mana ni nak mengorat aku?kah..kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang non je blh ayat 3 parti ni duduk semeja minum beer....org lain jgn mimpi ler...hehehe

      Delete
    2. kan lebih afdol kalu ko suruh mak ko dengan bapakkk ko duduk semeja minom beer tu.... ajak 3 adik-beradik ko sekali.

      Delete
    3. Anon 1017 jangan sebar fitnah melibatkan benda haram. Tak ada saksi nanti di akhirat larat ke nak tanggung gunung

      Delete
    4. Pas teruk, so umno la bagus? Ahahaha... dah buta kutt

      Delete
  6. Tsm dan mukhriz boleh join ghb..lembu dicucuk hidung oleh dap..sapot ulamak, tolak biawak (ghb).

    ReplyDelete
    Replies
    1. gbh - geng hambat biawak
      geng hambat biawak VS geng biawak

      Delete
  7. Gang Halal Beer di kedai 24 jam dulu kecih di Shah alam. Haji Sekular hari2 wit wit hingaq

    ReplyDelete
    Replies
    1. halal barua ada?
      halal pil kuda?

      Delete
  8. GHB Ulangi Sejarah Buruk Semangat 46
    Dulu Tengku Razaleigh buat.

    Sekarang Lim Mat Sabu ikut

    Tahun 1996 Tengku Razaleigh isytihar Semangat 46 putus hubungan dengan PAS. Namun, Tengku Razaleigh tidak izinkan Timbalan Menteri Besar II dan 3 exco Kelantan wakil S46 letak jawatan dari kerajaan Kelantan.

    Hari ni Lim.Mat Sabu n friends nak buat party pecahan tapi tak mau blahh

    Alasan yang Lim Mat Sabu guna sama dengan alasan yang Tengku Razaleigh guna:

    Lim Mat Sabu ==> Mandat YB G18 dipilih atas mandat PR bukan mandat PAS

    Patutlah Tengku Razaleigh jadi calon Perdana Menteri

    Sama Lim.Mat Sabu fengan Tengku Razaleigh rupanya.

    Tulang Badak@Murtabak Waves
    Tepat, Jitu dan tidak Membodek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang babi kalau jual pasti x laku. Nanti tak cukup modal minta kat dap. Malu aku jd anak Kelantan mangsa banjir cina yg tolong. Bukan cina Kelantan tp cina dap. Hari2 sumpah dap tp tangan minta sedekah daripada dap. Ada pemimpin pasiku. Tapi harap telor je besar. Satu sen x guna. Hari2 cerita hudud tak sedar rakyat sendiri kebulur.

      Delete
    2. Tuang presdeng ada peluang jadi pm

      Delete
  9. GHB pulak taik kambing. Cari nyawa lepas ditolak oleh akar umbi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas yg cari nyawa selepas ditolak golongan akar umbi dan warga muda
      sbb tu dia meroyan
      tak bole tido malam
      cipta ayat2 puisi

      Delete
    2. langgar baiah dulu...baru leh ckp pas carik nyawa

      Delete
  10. Kah kah kah......ko selesai kan masalah ko dulu..berak pun merata rata ....puiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. langgar baiah dulu...baru leh citer sape pemberak

      Delete
  11. Aduuuh pedih pedih komen warga felda tu....menusuk ke dalam kolbu hamba....adeeeh!....

    ReplyDelete
  12. kesian jeff kafir tu masih sakit hampir nak gila,tapi nasib baik masih bolih menulis komen dalam Omak kau,terusksn Jeff semoga bertambah gilanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn gila dap dh ler....semua nampak islamik walaupun xnk hudud

      Delete
  13. Geng Barua lawan Geng Sorban Bosau...
    aku undi kau dulu agar menang tumbangkan najis
    umno..
    . tapi tak kesampaian kerana Pas telah melahirkan anak ular tedung yg akhirnya mematuk ibu sendiri..
    Munkin dia disalah didik.. puak sorban tunjuk contoh buruk berebut jawatan...jatuh menjatuh..
    makanya geng mat sabun pun nak jawatan juga..
    Sudah la Mat Sabun... balik tengok P.Pinang tu..
    Lim Gong Eng dah sapu banyak tanah melayu bagi kat cina...hak melayu dah tinggal ciput..
    yg kau sebok berebut tubuh parti baru apa tujuan kau dan geng sabun tu..
    hem.. bila ada lebai dan ulamak tak cerdik berpakat dng geng gila glamour jawatan beginilah kesudahannya..
    apa nak hairan pahrul babi kena kencing dng mat sabun...
    mat sabun kena kencing dng Lim Gong Eng.
    Peresideng kena kencing dng anak menantu...
    Khalid kena kencing dengan punahsihat bung nuar.
    najib kena kencing dengan bini dia..
    Hai doniaa...donia. dah tak ada org yg boleh percaya sekarang ni..

    ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak apa...
      janji jangang jadi penyamung duit negara

      Delete
  14. Pecat jer mukriz tu...ganti dgn anak lebai sudin.....hahaha....ganti dgn rosemah pung bole gok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ganti dengan tuang presdeng pong bole

      Delete
  15. Ada sapa2 berani nak pecat mukhriz?
    aku sunat lagi sekali la nampaknya.....

    ReplyDelete
  16. Mukhriz Pemimpin Mesra Rakyat Negeri Kedah.
    Selalu cuba mendekati rakyat.
    (bukan mendekati rakyat bagi ceramah politik memburuk burukan org lain).
    Berfikiran terbuka dan suka dengan idea2 baru.
    The one only MB yang mahu duduk bersila makan atas padang & bersedia untuk menjadi Imam pada jemaah ( dalam UMNO).
    Memang payah kalau ada niat untuk memperjuangkan rakyat dan berlainan pendapat dengan team pemimpin yang terlampau cintakan kebendaan.
    Klu PAS memerintah balik Kedah takut jadi hal mcm kt kg sg kok.
    Mukhriz yang menangani isu yang ditinggalkn oleh PAS.
    Sayang mungkin menjadi korban seteru antara Najib & Tun.
    *terpegun tengok gambar Mukhriz di signboard tepi jalan. Manisnya senyuman. MB paling sempoi.
    Mungkin ada pertikaikan kurang projek besar yang berbillion2 mcm Najib buat. Dan sekatan perentukan utk projek mega di kedah.
    Tapi Mukhriz banyak menjayakan projek untuk membantu & memajukan rakyat di Kedah. Terpaksa Najib turun Kedah beberapa kali buat perasmian.
    Contoh yang membantu rakyat yg terpinggir adalah bantuan serta kursus bidang perniagaan & kemahiran utk memajukan belia yang terpinggir dalam pelajaran.
    Terpulang pada rakyat Kedah utk mengambil peluang yang ada. http://kedahkekl.blogspot.com/2014/08/hot-apa-kerajaan-kedah-buat-selama.html?m=1

    Cina2 tokey2 besar ingat diorg sekolah habis ka? Cina Diorg rajin & bersabar.. Diorg yakin habuan besar pasti akan klu rajin berusaha. Cuma cepat atau lambat. Bergantung pada nasib. Memang kita nampak cina banyak kedai. Tapi tau ka kita mcm mana survival diorg utk pertahankan entiti perniagaan yang dimiliki? Ada setengah mcm hidup segan mati tak mau tapi masih bertahan.

    Suatu usaha yang baik oleh Mukhriz dan ramai yang akan mendapat menafaat.
    Yang penting kena bergerak utk ambil peluang yang ada.
    Duduk saja lepastu salahkan kerajaan kerana hidup susah tu sifat org yang rugi & kufur.

    Apa guna projek berbillion2 utamakan tapi rakyat terpinggir?
    Apa guna kalau rumah mampu milik sampai rm400k. Rata2 isu rumah penduduk Malaysia dlm 2000-3500. Mampu ka beli rumah 400k?
    Kadar inflasi yang semakin meningkat, kejatuhan nilai mata Wang, kegagalan pengurusan syarikat milik kementerian kewangan, penyelewengan dll
    Keadaan Malaysia yang kurang harmoni contoh kes low yat, sarawak4sarawakian, isu khalimah allah, kebocoran di lahat datu, penyataan sensitiviti kaum dll..

    Sepatutnya bagilah...

    Menteri Kementerian Kewangan & KDN yang kena tukar. Barulah ada transformasi & tambah keyakinan rakyat.
    Rakyat hanya nak hidup aman & makmur. Cukup serba serbi walaupun tidak mewah.

    Menteri KPDNKK tu memang patut kena tukar pun.
    Sebenarnya boleh dapat masaalah kesihatan klu duduk dlm kementerian ni..
    Harga minyak naik dia kena,
    GST syarikat telco tak ikut dia kena,
    Apa harga barang naik dia kena,
    Operasi besar besaran barang tiruan dia kena,
    Susah n sakit kepala berurusan dgn taikun2 besar & ada tekanan dari eksekutif.
    Segala cadangan & gesaan tak dihiraukan.
    Tapi bila jadi isu Hasan Malik juga kena jwb.. Maka keluarlah ucapan berbentuk Satira oleh baliau....

    Sama mcm Ghani Patail sampi menghadapi masaalah kesihatan bila dapat kes besar mcm 1mdb.
    Jangan nanti Zeti & Khalid pon jatuh sakit2 ahhh syudah.
    Tapi tengok Khalid mcm semakin sehat & cargas. Lagi2 KDN bawah TPM.





    ReplyDelete