KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 31 July 2015

HARGA RON97,RON95 DAN DIESEL TURUN 10 SEN SELITER



Harga runcit petrol RON9t, RON95 dan diesel turun 10 sen seliter bagi Ogos 2015 berkuat kuasa tengah malam ini (1 Ogos).

Harga baru RON95 ialah RM2.05 seliter, RON97 pula RM2.45 seliter selepas Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST), dan diesel RM1.95 seliter.

"Harga tersebut berkuat kuasa mulai 12.01 pagi, 1 Ogos ini," kata Timbalan Presiden Persatuan Penjual Pengusaha Stesen Minyak Malaysia Datuk Zulkifli Mokti ketika dihubungi Bernama.

Makluman ini sekali gus menafikan penyebaran tidak bertanggungjawap di media sosial oleh pihak tertentu yang mendakwa kerajaan telah menaikkan harga ketiga-tiga bahan api setinggi 35 sen seliter.

Dakwaan itu menggunakan "Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan" sebagai sumber maklumat tersebut.

18 comments:

  1. Harga barang turun tak...taik betul negara Malaysia ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pindah ke mesir pulak, sana minyak murah, peluru pun murah.

      Delete
    2. kita cerita ni minyak kat mesia, bukan minyak kat mesir
      yang ko bengap sangat ni apa hal?

      Delete
  2. Gang2 GHB akan cerita yg penurunan minyak sebab Telaga minyak depan komtar Penang keluar hasil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bulan ni turun seposen.
      Bulan depan naik duaplosen

      Delete
  3. Kita melihat keperluannya. Sekarang ni dilanda masalah-masalah negara. Kita lihat kabinet baru ni, yang baru ni...Dia nak (tak jelas) bagaimana masalah negara ni. Kita lihat dulu. Kita lihat dulu.

    Dan PAS bukan parti yang berebut kuasa. Pas ialah parti nak menunaikan amanah. Kita tak berebut kuasa."

    Bacalah PC Tuang Presideng.

    Dah lebih 57 tahun BN memerintah masih tak nampak-nampak kemusnahan yang dibuat oleh BN.

    Masuk pilihanraya ni untuk apa wahai Tuang Presideng.?????

    Mestilah nak berebut kuasa.

    Kalau dah ada kuasa barulah boleh menjalankan amanah.

    Kalau tak ada kuasa lagilah tak boleh jalankan amanah.

    Tu kat Kelantan dah ada kuasa pun mengapa tak jalankan amanah.

    Rakyat tidur dalam khemah tapi ulamak PAS pakai SUV Range Rover harga ratusan ribu.

    Makin hari makin tak keruan bila bercakap.

    Ada yang cerdik pergi halau habis.

    Ingatkan UMNO saja tak sukakan orang cerdik, rupanya PAS pun sama tak suka orang cerdik duduk sekali.

    Dah serasi sangat tu, jadi saya menyokong penuh kalau PAS bergabung dengan UMNO.

    Lagi cepat lagi baik.

    Sekarang ni pun ada dah Ustaz PAS yang terlupa pakai kupiah sejak mesra UMNO ni.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. asal bukan umno1 August 2015 at 00:35

      Mcm mimpi.. Kalau PAS dan UMNO bergabung... kah kah kah kah kah.. jgn harap lah nak bergabung dgn kabinet penyamun.. mimpi kena kencing.. bro bawa2 lah pi mengaji hari2 di masjid2 atau di mana2 ada pengajian percuma..

      Delete
    2. Tggu menang putrajaya duly baru nk ngaji....

      Delete
    3. Hadi memerlukan umno untuk menyokong hudud.
      Najib memerlukan pas untuk menyokong kedudukannya.
      Jadi memang eloklah kalau umno dan Pas bersatu ke arah UB.
      Dengan itu, kepercayaan melayu akan balik semula kepada UG.
      Kompom PKR dan GHB akan tergolek dog.

      Delete
    4. Melayu bodoh saja akn balik kpd umno dan ug. Cukuplah sesi memperbodohkan melayu.

      Delete
    5. Tahniah Sham. Anda merupakan anak Melayu yg mampu berfikir jauh kedepan. Biarkan macai bangang umno dan macai pasiku meroyan. Hanya yv bodoh saja pilih parti ug nih...

      Delete
    6. Sebelum ada GHB ni kau dlm parti mana? tentu dlm salah satu Parti yg bodoh tu kang? Maknanya kau ni bodoh dari keciklah, atau kecik2 dah bodoh, bila tua baru sedar diri tu bodoh.

      Delete
    7. ha.. cakap sekali lagi..
      pas parti yg tak berebut kuasa ????.
      kepala butuh hang....
      yg hangpa dok lawan pejatuh masa pemilihan tu apa benda... tak merebut kuasa ke tu...
      kalau tak mahu kuasa balik tidur lagi bagus dari dok ceramah sana sini...

      Delete
  4. Hebat kabinet baru kita
    Baru 3 hari lantik sudah berjaya menurunkan harga minyak 10 sen.
    Cuba bayangkan kalu dah berkhidmat 50 hari, tentu banyak lagi harga minyak turun.
    Sebab itulah kita perlu menyokong kabinet baru ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnya macai umno ni. Minyak dunia turun mendadak tak sampai $ 50 setong. Tp harga di Msia masih mahal. Kebinet baru semuanya talibarut najib.

      Delete
    2. Siapa saja ganti Hasan Malek tetap spesis umno . Umno yg tak jujur kpd bangsanya. Pembodek dan pengampu akn buat apa saja utk kejar jawatan. Ada jawatan poket pasti penuh. Nnt boleh beli cincin berjuta ringgit. Atau ikut cara Azlina beli kereta mewah banyak2. Dari mana dpt wang sebanyak itu ?

      Delete
    3. Habis tu nak gantikan dgn sapa? Pengerusi GHB? Nmti dia akan kata, kalau nak minyak murah Gunakan minyak angin, minyak afiat, minyak gamat, minyak masak yg dicampur dgn taik minyak.

      Delete
  5. Turun 10sen lepas tu naik balik 30sen bukan x pernah kena dgn puak munafik tu,dari bela najib baik bela babi.sekurangnya babi boleh makan jika ada logo halal dari jakim..ngeh3

    ReplyDelete