KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 22 July 2015

DEMI KELICINAN PENTADBIRAN NEGERI SELANGOR TANPA DI GANGGU GUGAT DENGAN MASALAH POLITIK REMEH, AZMIN PERLU SEGERA PILIH ANTARA PAS DENGAN DAP SEBAGAI RAKAN KONGSI MENTADBIR SELANGOR KATA KHALID IBRAHIM



Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali dinasihat supaya membuat keputusan segera sama ada mahu bersama Pas atau DAP dalam mentadbir negeri Selangor.

Gesaan itu dibuat bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim susulan dua parti itu yang telah membuat keputusan untuk tidak melakukan sebarang kerja sama lagi.

“Perkara Itu perlu diselesaikan dengan cepat dan juga bertanggungjawab. Jangan biarkan negeri berada dalam keadaan tidak menentu.

“Saya rasa ada baiknya mereka membuat keputusan dengan lebih cepat supaya dapat menentukan pentadbiran Selangor yang lebih mantap serta boleh menentukan pembangunan negeri,” katanya ketika ditemui pemberita pada majlis Rumah Terbuka Parlimen, di perkarangan Bangunan Parlimen pada Rabu.

Mengulas lanjut, Abdul Khalid berkata, beliau enggan mencampuri pergolakkan yang berlaku antara parti pembangkang sebaliknya menyerahkan kepada mereka untuk membuat keputusan terbaik.

“Saya adalah Ahli Parlimen Bebas. Sata tidak mahu mencampuri pergolakan politik parti pembangkang.

“Saya ada pandangan, tetapi sebagai orang yang profesional dan berdisiplin saya tak boleh mencampuri aktiviti dalaman parti lain,” katanya sambil menambah beliau juga tidak berminat menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB).

43 comments:

  1. Abg Khalid dah tak sabar jadi MB semula ye

    Azmin + PAS + UMNO + Abg Khalid formula yang ideal.

    Abg Khalid jadi MB semula.

    OK akan jadi permaisuri Abg Khalid.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...ilang gagapnya...

      Delete
    2. Wakakaka.. itu lah yg di idam2 kan oleh OK selama ini. Wala sungguh OK nih kat abg khalid .Mintak mintak dpt laa dia jadi permaisuri abg khalid . Takbir !

      Delete
  2. Apa hal Khalid gagap dok menyibuk nih. Dia ada parti ke ? Dulu masa dlm pkr dia buat sombong. Semua keputusan tak rujuk parti. Akhirnya di pecat. Kesiannn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi ,apa kau ni ,kan khaldi ni ada parti,parti BEBAS.ikut dia nka kata apa nak buat apa pun ,sebab dia bebas ,dia nak amik duit bagi sesama geng dia pun lantaklah ,sebab dia bebas,macam Omak kau juda dia ni janda ,dia bebas nak pilih siapa,bangala ke ,siam ke melayu ke.cina jangan,ha,betui tak OK.

      Delete
    2. oi2 ckp siang jeling2 sikit. omak pilih btg yg besar aje tau...kholdi dah le tua kecut pulak tuh...goncangpun blm tentu naik. omak ounya gg mancung. hati2 nanti terluka. tuang guru jepung sesuai kot?

      Delete
    3. Bodoh kau anon 21:09 Azmin nk jadi mb rujuk pada parti ke???..Azmin membelakangkan arahan parti tau tak...
      Pukimak lu anon 21:09...

      Delete
    4. kan dh ckp, sesapa yg komen khalid pasti omak belasah

      tu anon 23:42 tu.. omak tu .. dok marah bro 21:09 kaw kaw

      hahaha

      actually khalid ni hensem juga, cuma sikit gagap, tp omak boleh settle kan.. tunggula mlm pertama nnti.. esok paginya dh ilang gagap

      Delete
  3. Aku syorkan supaya Azmin pilih DAP. DAP lebih bernaruah berbsnding PAS. Semasa kemelut mb dulu PAS yg buat onar. Mujur ada dua ADUN yg cerdik dan berjaya menghalang hasrat Khalid utk berUG. Petualang PAS spt Nasarudin dan Hasan adalah contoh merosakan pemilihan mb baru. Presideng pil kuda lagi teruk perangainya. Hari ini cakap lain esok buat u turn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha...., terhiburnya hati ini.

      Delete
    2. DAP adalah pilihan terbaik.... rakan seperjuangan yg tidak khianat dibelakang dgn sekongkol dgn musuh.

      pengkhianat tk layak dibuat kawan. biar kawan kita bkn islam tp boleh dipercayai dan berintegriti.

      Delete
  4. JGN MARAHKAN ABG KHALID NNTI OMAK KAU MENANGIS ISH ISH ISH.....

    ReplyDelete
  5. Serius betul OMK nak jatuhkan Azmin. Kini nampak jelas OMK dan Khalid bersatu dgn restu umno.

    ReplyDelete
  6. Azmin passti pilih Dap bila Gerakan Baru dah tertubuh kerana ada adun PKR kaum cina dan penyokong pkr juga cina dan Baguslah tapi perlu terima juga yang Pakatan Rakyat menjadi Pakatan ber-4 apabila tertubuhanya parti baru kelak. Terang-terang PKR dan DAP setuju untuk membawa masuk parti baru dlm PR. Pas setuju atau tidak terpaksa menerima idea tersebut kecuali PAS keluar dari pakatan tersebut.
    Pas paling akan terkesan jika kekal bersama kerana Parti Baru akan menuntut hak di kawasan DUN dan Parlimen yg mereka menangi sebagai menegkalkan status Quo.

    Selangor juga akan berubah kerana Parti Baru akan mengambil 1/3 hak Pas dlm kerajaan Negeri ( 1 exco dan jawatan dlm GLC ) Ini berlaku jika 2 adun yg di BARUA dan digantung menyertai Parti Baru.

    Pas keluar PR dan sendiri lg parah, pasti sekadar sedikit utuh di Pantai Timur sahaja kerana pola politik pantai barat berbeza. Jika sertai UMNO pasti grass-root Pas tak akan dapat terima kecuali kabilah Walaun sahaja lah. Pantai Timur juga tiada jaminan dan lihat Terengganu dapat sepenggal sahaja kerana Hadi tidak wujud di hati rakyat Terengganu seperti Arwah Tuan Guru di hati rakyat Kelantan, maka Terengganu kekallah jika ceramah di Rusila berkilometer kena jalan kaki kerana ramai datang tp bila PRU tetap BUNGKUS juga.
    Jadi diseur seluruh warga PAS yg berjawatan di Pulau Pinang diarah letak jawatan seandainya Muktamar/Dewan Ulama/ MSU lebih mulia dari DUIT. Berambus lah dari Kerajaan Negeri Pulau Pinang sebagai bukti masih bermaruah dan bertelur.

    Teruskan lah maju jaya pd Barisan Kepimpinan Cai yg ada antaranya suka MENJEBON, MEMBARUA dan MENTOLOL kan orang lain.

    Harapan Baru

    ReplyDelete
  7. Geng hantu raya kelab Greenboc buat kacau dalam omak kau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abg jeff ulu babi mana.rindula.kahkahkah

      Delete
    2. Buat kacau amende ? Omak kau boleh tulis sampah kat blog dia .. apa kita tak boleh balas kat komen ??
      Kalau tak happy tutup je blog nih.. pastu suruh omak kau masuk meminang abg khalid... hidup bahgia sampai anak cucu. Tak payah jadi blogger sampah lagi.

      Delete
    3. blog politik kalau tkleh nk komen tutup aje la atau no komen

      baik siar kisah2 cinta abg khalid.. baik siar foto2 persiapan kawin, bunga telur, pelamin, kad kawin dll.

      tapi greenboc memang power la ... tk perlu cemburu

      Delete
  8. sila berambus masuk dalam kelambu Dapig dan kandang babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak masuk kandang kena minta izin dgn Abg Jeff dulu ye...

      Delete
    2. abang lim,

      dulu masa lu belum masuk melayu, masa lu cina, pernh makan babi ke?

      apa lasa? syiiooook ke?

      sikalang lu sudah jadi melayu umnu, lu masih sebut itu babi maaaa

      lu masih lindu sama babi salai ka?

      lagi satu..... lu sudah potong ka?

      Delete
  9. Jgn hina TS Khalid nanti Omak marah. Tapi bolehkah Omak tolong highlight tentang kesengsaraan penduduk melayu yang masih lagi tinggal dalam khemah. Mereka ini perlu di bela dengan segera. Kalau pemimipin boleh beli kereta cash kenapa mereka masih terpingir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ciss...jgn kao sentuh psl mangsa banjir. itu nik amar yg punya. dia ularmak tersohor sekali dale negeri kelate...nanti dia kasi lu siku lutut dan dibantu cakar limau nik beduh.
      jeff ulu babbi

      Delete
    2. kerajaan PAS kelantan berjanji akan...

      membaikpulih khemah2 jemaah banjir di kelantan

      ini kerana banjir adalah fenomena tiap tahun di kelantan dan khemah adalah tempat tinggal paling kondusif di sana.

      ini juga akan dapat memberi peluang kpd kerajaan PAS kelantan utk menumpukan kpd perlaksanaan hudud di kelantan dpd hanya memikirkan masalah khemah semata2 yg bersifat keduniaan itu

      Delete
  10. maaf, mangsa banjir pandai2 la nk hidup

    ReplyDelete
  11. Omak kau.. abg ts kim salam.. dia bilang i love u.. harap2 malam ni tido nyenyak... mmuaahhh..

    ReplyDelete
  12. Sian sungguh assmin...mb paling singkat di sgor...skian tima kasih

    ReplyDelete
  13. Abangalim...setuju, gang macai haramjaddah, pukimak kelab greenboc, addin, marhaen, kedahlanie... Woooooi pie berambus lah

    Ini blig omakkau, suka hati omakkau nak tulis apa pon daaaa, suka baca, komen...tak suka berambus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah.omakkau meroyan mabuk pil kuda.kahkahkahkah

      Delete
    2. helo 23:09

      napa marah2 ni? tk dapat balik raya ke?

      jgnlah maki2 nanti makin jelas penyokong umnu PASUG ni takde hujah

      anyway tq atas sokongan anda pada omak.

      i suka omak kerana disebalik perjuangan politik, ada terselit kisah cinta sejati yg sanggup lautan api direnangi.... bersama abg khalid

      komen khalid tu memanglah tanda dia masih kempunan nk jadi MB semula, walaupun sukar

      bukan jawatan MB yg dia gilakan tapi jawatan itu akan menjadi mas kahwin abg khalid terhadap omak nanti....Puan Sri Omakkau

      Delete
  14. Hahahahaha.kesian blog omakkau kene bahan je.hahahaha.ok juga ada blog bodoh mcm ni sng nk marah,luahkan pada omakkau sbb omakkau bodo sgt.hahahaha

    ReplyDelete
  15. Omak Ko byk mkn Roti cicah budu ni.. kesian

    ReplyDelete
  16. Omak Ko, dgr pantun ni.. pastu jwb..
    Anak ikan bermain api
    Anak kuda bgayut2
    Anak ular mlompat2
    Cinta Omak Ko ditolak azmin ek?
    Haaaa jwb Omak Ko Jgn tak jwb....

    ReplyDelete
  17. Pandainya boy omak kau mengajar orang lain.Dipunahsihatnya mb memilih pas atau dap sedangkan dirinya lupa parti dengan memilih menjadi adun bebas.begitulah tindakkannya nak melicinkan pembentukan kerajaan ug kot, pas+bebas+umngok = kerajaan jentik2.Apa punya tuurrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu

      pandai2 je sekarang suruh azmin pilih PAS atau DAP

      sedangkan khalid masa jd MB dulu pun tk pilih PKR, dia pilih utk dengar umnu lagi

      tapi pilihan yg paling tepat oleh khalid ialah.................memilih omak utk jadi kekasih hatinya

      yg ni rakyat bersatu hati tk kira agama bangsa, tak kira makanan kegemaran, tak kira jenis handphone yg digunakan..................... semua setujuuuuuu !

      Delete
  18. wah leganya terubat rindu sesekali keluar berita khalid, kekasih omak

    jgn ada sesapa berani kutuk khalid dlm ni, gerenti omak belasah balik.

    apa ada pada kebenaran, cinta adalah segala2nya tau

    tanpa cinta apa makna hidup ini.


    nota:

    tiada lagi bantahan omak isu kecintaannya dgn abg khalid.
    diam tanda betul

    ReplyDelete
  19. utk melicinkan pentadbiran kena rujuk najib

    sampai licinnn harta negara dikerjakannya

    licin mcm kepala dia juga

    .......

    abg khalid, tak baik tangguh2 kerja baik nk bina masjid tau... dh lama si dia menunggu

    ReplyDelete
  20. ni lgi sekor..seraga ngn madey kutty...dh pencen nk cakap gak...pulang balek duit 6 juta yg ko qeqah aritu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. qeqah bersama feqah

      Delete
  21. Anwar yg ajak Hadi UG dgn UMNO di London. Tapi Hadi tolak. Lalu Anwar sebarkan fitnah bhw Hadi nak UG dgn UMNO. Lalu penyokong DAP pun turut menyebarkn fitnah tersebut sehingga menjadi viral. & org yg malas mencari maklumat terus percaya walau pun Hadi bafikannya.

    Kemudian LKS pula ajak UG dgn BN. Tapi media tutup cerita ini walaupun beberapa kali LKS menyebutkannya. Tetapi yg di persalahkan adalah Hadi. Dgn sentimen marah dgn PAS semua kewarasan hilang lalu org Melayu jadilah diri mereka org tak tentu hala cakap diluar tajuk dan penuh dgn maki hamun sesama sendiri. Ini baru DAP cuit sikit saja dah maki hamun sesama sendiri. Maka DAP sudah tau kelemahan org Melayu & skg ni mereka sedang mempergunakan GHB utk memecahkan org Melayu. Akhirnya jumlah DAP yg sedikit akan dpt mengawal org Melayu yg ramai melalui lagaan antara Melayu dgn Melayu. Skg pun DAP sedang bergelak ketawa betapa senang dan BODOHnya org Melayu di manipulasikan. Akhirnya bila dah sedar "KAMPUNG TERGADAI".Dulu Mat Saleh.buat kat org Melayu....skg org sebelah timur pula buat kat org Melayu....kononnya org Islan tak akan kena tipu dua kali....ni dah berapa kali dok kena tipu....tapi masih kena tipu juga....sbb itulah OTAK ORG MELAYU MAHAL kerana tak digunakan. Tapi yg guna hotak kepala lutut.

    ReplyDelete
  22. Hang macam banyak otang kat bank.Harap2 otang hang tu kat bank isle boleh menontot ilmu camna nak settle otang kat bf omak kau.Hang jangan cakap berdegar-degar tapi otang tah kemana x da guru nak ajor settle.

    ReplyDelete
  23. azmi gambung umno je.padam dgn muka DAP dengan permimpin pkr yg asyik main isu bodoh..nanti naik permimpin PKR lain..tak puas hati lagi ...

    ReplyDelete
  24. azmi gambung umno je.padam dgn muka DAP dengan permimpin pkr yg asyik main isu bodoh..nanti naik permimpin PKR lain..tak puas hati lagi ...

    ReplyDelete