KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 23 July 2015

TUJUAN PENUBUHAN GHB HANYA MAMPU TIPU BUDAK-BUDAK MENTAH KATA FATHI ARIS OMAR



Jangan tersilap faham, saya suka tafsiran-tafsiran baru, beragam dan progresif terhadap Islam.

Tetapi, dalam konteks politik pilihan raya saat ini, saya mengkritik projek parti baru Islam ( Gerakan Harapan Baru) ini.

Saya selalu percaya, walau jarang saya tulis dan huraikan, serpihan PAS ini sebenarnya sama totok saja dengan PAS lama yang mereka mahu tinggalkan.

Percayalah anak-anak muda, kalian akan kecewa dengan slogan "progresif" kumpulan Islamis baru ini.

Sebab apa? Sebab "progresif" hanyalah wayang kata-kata tanpa inti perbahasannya.

Semua mereka ini ahli politik yang mencaturkan diri dalam persaingan kekuasaan; bukan pemikir dan idealis yang mengutamakan perbahasan yang mendalam tentang idealisme atau ideologi mereka.

Lihat kata YB Khalid Samad: "Beza ‘Parti Baru’ dengan PAS hanya satu. Aqeedahnya sama, dasar perjuangan sama, kefahaman terhadap Islamnya sama.

Yang membezakan hanyalah kejujuran berkerjasama dan kommitmen kepada kaedah tahalluf siyaasi dan konsep PR."

Tidak ada bezanya serpihan PAS dengan PAS lama kecuali soal tahalluf siyasi dan komitmen pada tahalluf siyasi.

Lihat kenyataan asas Mohamad Sabu, pengerusi kumpulan serpihan ini, yang tidak mengiktiraf tokoh-tokoh progresif PAS seperti Dr Burhanuddin al-Helmy.

Sebaliknya hanya menerima tokoh-tokoh PAS era fundamentalisme Islam pasca-1982.

Fundamentalisme Islam PAS pasca-1982 yang membawa bala dan malapetaka kepada serpihan PAS ini!

Kenyataan ini dokumen utama hasrat penubuhan mereka.

Tetapi lihatlah betapa pendeknya perspektif mereka melihat sejarah PAS dan kemelut politik Islam di tanah air kita!

Mohamad Sabu: "Kami mengajak seluruh rakyat Malaysia untuk bersama-sama dengan gerakan ini bagi pembentukan semula kerjasama dan muafakat politik sebagai penerusan legasi perjuangan pemimpin terdahulu seperti Al-Marhum Tuan Guru Yusof Rawa, Al-Marhum Ust Fadhil Mohd Noor dan Al-Marhum Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk menjayakan usaha penubuhan Pakatan Rakyat 2.0."

Sebab itu saya berani sebut begini: Menjadi progresif dan berpura-pura progresif dua hal berbeza.

Budak-budak mentah bolehlah kita tipu!

- Fathi Aris Omar

79 comments:

  1. tak kisah la. janji asalkan jangan pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuh! Sedap betul kau tafsir dan belasah GHB ye en. fathi. Kata2 akhir kau tu betul2 berbisa. Tengoklah tak lama lagi kata2 fathi akan dibalas balik oleh anak2 muda. Nanti kau akan rasa cukup2 malu dan meminta maaf kerana tiba2 anak muda tidak mahu berkawan lagi dengan kau. Anak muda hari ini 10 kali lebih pandai kalau mereka mula meninggalkan alam hiburan yang dibawa umno. Kalau mereka mula mengambil tahu hal2 yang lebih positif atau nasib masa depan mereka. Mereka pasti membuat keputusan bijak menyokong GHB.

      Delete
    2. Anon 9:59 bukan anak muda tapi unur 50an perasan muda. Lim Sabu, Lim Khalus Samad, Lim Hatta cakap macam in la. Lim Sabu kan cakap yg nengalahkan mereka di Pelopori oleh Graduan UK ( Hizbi UK Eire}

      Jgn Lupa okey juak juak Lim-GHB

      Delete
    3. Patut nama parti ni PAK. Parti Ahli Kecewa.
      Parti ni hanya untuk ahli pas yang kecewa kerana tak dapat jawatan parti dan menolak perjuangan islam dan hudud yang sekarang mereka tolak.

      Delete
    4. Phahrulradzi pun salahkan G18 kerana tak dapat membendung Graduab2 yg bekas ahli Hizbi UK Eire, Pelajar Melayu, Right Sector, dan India Muslim Restiran Dari menguasai ranting2 PAS. Mereka ini dituduh berbaiah dgn MSU.

      Fahrulradzi juga cakap mereka ni ramai si grassroot pemuda.

      G18 dikalahkan oleh pemuda dan bukan ulamak Dari sefi INI. Nampa sangat G18 bodoh piang tak tau APA yg Jadi kat akar umbi.

      Sapa cakap !!!! bukan TGHA, bukan TITM tapi Phahrulradzi Pasma yg friendly GHB

      Delete
    5. bangsa melayu tak leh maju kalau ada ramai macam mamat ni.

      Delete
  2. Kalau tak pas, maknanya GAGAL....

    Gagal Hancur Barua Dap...wakakaka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. takat tu je lah hujah bodoh kulop kau

      takat dok reka2 makna GHB

      reka lagi lah sampai 100 hihih

      Delete
  3. Makin ramai yg akan benci pas selagi tuang Jepung jd presiden. Makan hasil MP tp tak buat kerja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn jd barua lim sudah le

      Delete
    2. yg kita nk ialah sesekali jadi barua DAP sesekali DAP jadi barua kita

      barulah adil dan sepakat

      takde hinanya jadi barua kalau kerja itu baik

      yg hina ialah membaruakan org ygbuat kerja baik

      itu tololan

      Delete
  4. KELAB KABUT BETUL OMK POST N3 MERAPU SEMATA2 HALANG PENUBUHAN GHB. ARAHAN SIAPA LAH NIH?

    ReplyDelete
    Replies
    1. biarkan. kita layan dan gelakkan saja minah ni. bagi dia stim sikit.

      Delete
    2. haha, kau sibuk pehal, tak nak baca blah la. teruskan menulis kebenaran omakkau. saya anak muda terus memberi sokongan padu pada PAS, perjuangan hudud, perjuangan ISLAM, perjuangann perpaduan dan lain lain. i.allah perjuangan ini diredhoi.

      Delete
    3. Betul tu...kan kmai ahli pas lagi...kih kih kih

      Delete
  5. Takpalah GHB tipu budak2 mentah sebab nanti senang kita jar mereka akan jadi matang bila besar dan tak mudah pula ditipu oleh Umno dan ulamak Pas,Omak kau pun tak sedar ke ditipu oleh Fathi aris umar,Omak kau bukan tak tahu siapa Fathi aris umar ke..kalau oamk kau tak tahu ini menunjukan bahawa Omak kau tidak membaca atau meneliti setiap manusia,bagaman nak jadi bloger terkenal ,kau kena tipu.Omak kau teruskan lagi promosi GHB

    ReplyDelete
  6. Kemana pasiku nak mengadu bila pakatan 2.0 dibentuk. Sudikah umno berkawan dgn pasiku?
    Strategi umno untuk hancurkan pasiku dah tercapai.
    Pemimpin bodoh pasiku akhirnya termakan janji hudud umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Krn hududla tertanggal kopiah setan2...klu x...baiah talak 3 sanggp jd dpt kaburi mata rakyat...

      Delete
  7. Dalam parti baru GHB akan meletup dan dapat sambutan. Majoriti pemimpinnya mmg power dan telah terbukti hebat. Teruskan niat suci utk benamkan umno. Biar pas yg beri talian hayat kpd umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Angan2 jerla kt siber...smpi skrg pun x berani kiar pas...ckp beedegar2...

      Delete
  8. Biarkan budak2 muda ditipu oleh GHB asalkan nanti mereka ini tahu membezakan yang mana benar yangman salah,sebab muda mudah dilentur mereka masih rebung,TETAPI bagaiman susahnya kalau nak lentur orang tua yang bangang dalm kepinpinan Pas ,persan mereka ulamak tapi bahas ,perbuatan melebihi jin dan setan,.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrg pun bkn lentur je...cair dpn dap...hahahahaha...lu mau itu islam...lu check sama wa dulu tau..

      Delete
  9. tak pe la kena tipu dgn ghb. asalkan jangan kena tipu dgn pas.hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kene tipu dap pun x kisahkan...

      Delete
    2. i dh lama tunggu nk kena tipu dgn DAP

      malangnya tk merasa sebb DAP tk pandai tipu

      i dh lama nk mengelak dr ditipu umnu PASUG

      malangnya tiap hari umnu PASUG tipu i..... sungguh jahat melayu2 itu

      Delete
  10. ha3 orang muda, budak2 muda kena tipu dgn ghb kira okey la tu. yang x okey ialah omakkao yang dah tua lagi bergigi mancung serta tergilo2kan khaldi kena tipu dgn tuan presideng bentang hudud di jepong sama mursudor awam haruan jins samsoden, tak ke bodo namanye!

    jef ulu babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janji masyiuk...syukur pd dap pemberi rezeki

      Delete
    2. DAP amat pemurah dn perihatin pada umat Islam

      DAP memberi rezeki yg dikurniakan Allah pada haknya

      terima kasih DAP, kamu memang berintegriti

      apa guna bersunat kalau suka khianat
      apa guna berserban kalau mulut tkde insuran
      apa guna berjenggut kalau dh sokong taghut
      apa guna PASUG kalau dh memang tk guna

      Delete
  11. omak bila nak ulas pasal RM 2,600,000,000 masuk akaun piem? atau pascai RM 2,000,000 masuk akaun kak mah...ulas la sekali sekala, baru adil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalkan jgn ulas psl dap bg kami duit udah le

      Delete
    2. jgn ulas DAP bagi duit ok

      sebb DAP bukan nk riak mcm umnu yg nk nama

      DAP ikhlas membantu rakyat yg bayar cukai sama adil

      DAP dh rela melayu yg merasa tuan dinegara ini duduk dlm khemah macam badui mabuk sushi

      Delete
  12. komen dari orang yang sama berulang ulang.....sama taraf barua dan balaci dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kisah la berulang ke apa ke. tak kisah la barua dap ke apa ke. asalkan jangan jadi barua pas.

      Delete
    2. Bangang punya pil kuda

      Delete
    3. Slurppp slurppp...sedapnay lim...apa sup ini?

      Delete
    4. yg kau bengkak mata baca buat apa

      pergilah dgr keset ceramah hj hadi lebih berfaedah

      kau mana tau nikmat jadi barua DAP, menjadi popular disegani ditakuti dan ramai yg simpati tau

      jadi barua umnu apa ada untung, gaduh kt lowyat dapatlah beberapa hinggit

      Delete
  13. sape mangkok ni??....ya robbi OMK dh xde modal ke?..siut cmni pnyer knyataan pun ko publish gak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lim...kasi tambah ini sup satu lagi

      Delete
    2. yela ini sup haji hadi manyak sidap laaa

      tapi takde isi laa ada kuah saja

      ini sup haji hadi manyak tipu ooooooooooo

      Delete
  14. alhamdulilah...... cantekkkk.


    Seremban - Tiga bekas Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan membarisi ahli jawatankuasa Harapan Baru di negeri berkenaan.

    Mereka terdiri daripada Zulkefly Mohamad Omar yang dilantik Pengerusi, manakala Mohd Taufek Abd Ghani dan MK Ibrahim A. Rahman, masing-masing memegang jawatan Timbalan Pengerusi I dan II.

    Ketiga-tiga mereka pernah menjawat jawatan Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan malah MK Ibrahim kini masih memegang jawatan sebagai Yang Dipertua Pas Seremban.

    Sementara Mohd Faiz yang juga anak bekas Presiden Pas, Datuk Fadzil Noor turut memegang jawatan sebagai Setiausaha dan Yang Dipertua Pas Jelebu, Basri Sawar memegang jawatan sebagai Bendahari.

    Menurut Zulkefly, barisan pemimpin parti baharu itu diyakini mampu memperkukuhkan PR dalam misi menawan Putrajaya.

    “Agenda tubuhkan parti ini untuk kukuhkan PR. Sekarang kita tetap meneruskan misi untuk menawan Putrajaya pada PRU akan datang.

    “Strategi dan dasar perjuangan kita berdasarkan Buku Jingga PR dan agenda rakyat tetap diutamakan dalam perjuangan kami,” katanya pada sidang media memperkenalkan ahli jawatankuasa Harapan Baru Negeri Sembilan di sini semalam.

    Zulkefly berkata, kebanyakan barisan kepimpinan Harapan Baru masih ahli Pas dan status keahlian akan diperbaharui apabila parti baharu itu berdaftar secara rasmi.

    “Kalau ikutkan perlembagaan, keahlian kami sebagai ahli Pas akan terbatal apabila menyertai parti lain tetapi kami akan keluar secara sukarela bila tiba masanya.

    “Setakat ini, kami masih lagi ahli Pas dan kita yakin ramai ahli Pas yang lain akan menyertai Harapan Baru kerana kita menerima respons yang amat baik daripada semua tidak kira latar belakang parti dan agama,” katanya.

    Zulkefly berkata, pihaknya sedia memberi kerjasama kepada Pas sekiranya parti itu bersetuju menjalinkan kerjasama dalam misi menawan Putrajaya.

    “Tiada istilah musuh antara kami kerana perjuangan kami sama iaitu untuk menang pada PRU akan datang dan menumbangkan BN.

    “Kita tidak mahu PR terkubur, jadi masing-masing mempunyai agenda dalam perjuangan parti. Apa yang lebih utama ialah untuk menang pada PRU nanti,” katanya. -SH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka semua nih budak2 ke ?

      Delete
    2. "apa yang lebih utama ialah untuk menang pada PRU nanti" elok la perjuangan berasaskan dunia mcam ni, jadi parti islam yang takde beza la dengan PKR dan DAP. baik masuk je PKR terus. lebih mudah.

      Delete
    3. perjuangan berasas dunia tak salah sebb kita memang warga dunia, bukan warga kayangan

      yg salah ialah mendabik dada tknk dunia, nk akhirat dn redha Allah je kunuuuun tp perangai dlm perjuangan lebih teruk dpd ahli2 dunia yg tk beragama

      GHB perlu tubuh parti baru ,jgn masuk PKR atau DAP sebb ia perangkap umnu dan PASUG

      yg lebih afdhal diseru ialah supaya PASUG masuk umnu

      kepingin melihat hj hadi bersongkok hitam... dok sebaris dgn ayahanda rani kulop kifedup

      Delete
    4. Ckp berdegar...sambutan bertali arus tp nk kuar pas..x jgk berani2...tong kosong lbh...buat lawak...

      Delete
    5. eeeeeee takutnya nk keluar PAS nnti takde orang dlm PAS dh

      sunyi sepi mcm kubur lama

      kesianla pulak kan

      tp PAS lagi la takut nk pecat, sebb tkde lawyer dh dlm PAS

      buatnya dicabar GHB di mahkamah, sapa nk bela? nk harap nik beduh dia tu seorg pendiam

      nk harap tantawi dia ckp laju langgar habis semua fakta, pantang dpt mikrofon

      so biarkan je la, tubuh parti baru otomatik la keluar PAS, jgn buang masa isi borang keluar PAS,, rugi dakwat

      Delete
  15. Hasrat rakyat utk kubur kan bn dah hampir tercapai. Khalid lah yg jd penghalang flm usaha Kajang Move. Umno cepat2 penjara Anuar agar tak jd MB Selangor. Kajang Move nak dekatkan PR dan Putrajaya sekali lg dihalang olh Hj Hadi. Hadi takut benar Anuar jd PM. Pertemuan di Tganu sgt memalukan. Anuar di maki olh Hj Hadi.
    Dlm isu 1MDB Hj Hadi sekali lg pertahan Najib. Sekarang kita tahu siapa Hj Hadi sebenarnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro kalau lepas ni komen u ada org maki hamun, ketahuilah bahawa itu dr omak

      omak memang cukup pantang org komen kekasih dia khalid

      Delete
    2. Laaa...ada jgk bengap percaya tmi mk...parur otak x berkembang...mkn fitnah...tahi pun fitnah

      Delete
  16. PKR jadi lemah bila Anuar di penjara.
    PAS jadi lemah bila Mat Sabu & rskan disingkir
    PR jadi lemah bila PAS jd talibarut umno
    Kini GHB dibentuk utk kuatkan PR tanpa PAS.
    OMK bertungkus lumus nak halang GHB sbb takut Hj Hadi susut pendapatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak jadi lomah lutuik dan colah lutuik bilo abg kholid ditondang dr MB solangor

      tp cinto omak tahan ujian doh

      Delete
    2. Ckp berdegar2...tapi masih ahli pas...letak jawatan berranding...baru leh ckp besar...apsal? Tuan guru lim x kasi...hahahahahaha

      Delete
  17. GHP ialah geng GOK..Geng orang kalah atau geng orang kecewa keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu je??? dh lawak sgt la tu ?

      haha

      org kalah dan kecewa itu masih bermaruah dn lumrah

      org maki hamun kemudian takut org belah itulah yg tk bermaruah
      dan luar tabiie

      Delete
    2. Org bermaruah ialah istiqomah dalam perjuangan walau menang atau kalah..bila dah jadi budak sundal DAP kalah nak tinggal rakan rakan..itu bukan maruah tapi pelacur politik keh keh

      Delete
    3. Maruah apa ek masih ahli pas...ikut siber mcm satu malaya dh nk masuk...x lawak ke?

      Delete
    4. org bermaruah tk rela dihina munafik dll

      org tk bermaruah yg tk tubuh jawatankuasa siasat tp terus fitnah dn label rakan sendiri dlm jemaah

      tk pelru susah2 keluar PAS, PAS dh tk ujud secara bermaruah nya
      buat apa buang masa mengadap pejabat PAS antar borang keluar

      biarkan saja PAS umnu hangat dubur tgk GHB terus ke hadapan

      koyak je sijil ahli PAS habis cerita

      Delete
  18. Patut muhasabah diri passaipe ahli taknak pilih sedangkan dulu mereka dipilih oleh ahli yang sama...rakyat beri mandat untuk keluar dari dari rahang UBN.. tapi PR pula buat projek projek pembaziran bodoh kajang movie..pecat TSKI..Jadi khadam DAP..kacau dalam kelambu sahabat....korang lempang para ulama takpe..bila ulama lempang balik mula GHP merapu meraban keh keh keh

    ReplyDelete
  19. kita kena hati2

    omak ni pakar manipulasi(menipulasi) berita2... diambil ekerat2 yg sesuai dan diolah bagi nampak sokong UG

    buat sementara ni kita layan dulu la....

    diantara pathi dan kesemua pemimpin GHB, aku mengenali pemimpin GHB yg byk berjasa membela rakyat. fathi baru hari ni nampak foto, sapa entah.

    keduanya ;

    sapa yg ckp mat sabu tk iktiraf dr burhanudin helmy? fathi sebut atau omak yg tambah

    mat sabu sebut nama arwah ust fadzil dan TGNA bukan makna dia tolak pemimpin lain sebelum itu. ini permaina saikologi putar belit SB. dan omak adalah SB umnu yg menyusup dalam spender khalid berahim

    GHB dan PAS memang tk byk beza tapi perbezaan adalah besar.. diantara PAS yg undur ke belakang dng GHB yg sesuai dgn arus semasa... beza yg besar walaupun tk byk

    so lepas ni omak cari lah pulak caption kata2 apek tepi jalan low yatt atau india cuci longkang kt brickfield dan olah sikt utk burukkan GHB

    yg herannya;

    kenyataan 'fathi' tu bukan ulasan nuetral, tapi lebih kepada seruan kpd anak2 muda utk jgn percaya GHB yg berhujahkan ramalan tok nujum togel semata2.

    so nampak sangat kenyataan fathi itu memihak kpd PASUG yg bermakn juga memihak kpd umnu BN dan najib rosmah..

    that's it laaaa.. bukan susah pun nk kenal musuh dlm spender ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedapla sup lu lim...lailahailla dap...mmmuahhh

      Delete
    2. biar kita bergaduh kerana politik, biar mcmana kau benci DAP sekali pun......

      TAPI DENGAN NAMA ALLAH

      TOLONG JANGAN PERMAINKAN KALIMAH SHAHADAT

      TOLONG JANGAN PERMAINKAN KALIMAH SHAHADAT

      TOLONG JANGAN PERMAINKAN KALIMAH SHAHADAT

      TOLONG JANGAN PERMAINKAN KALIMAH SHAHADAT

      TOLONG JANGAN PERMAINKAN KALIMAH SHAHADAT

      nauzubillahiminzalik aku berlepas diri dpd puak2 jahil ini Ya Allah

      Delete
  20. Steady la omak kau, dalam senarai ramai lagi yang nak diketengahkan pendapat mereka.Bila lagi nak fokus pendapat mat maslang, hasang ali, berahim katak, nek beduh, serbanvfire,kak semoh dan ramai lagi.teruskan tunjuk ketakutan kepada GHB.

    ReplyDelete
  21. Pegi mampos la dngn PAS..Berlagak mcm dh hebat sangat..PRU nnti puak2 pu je la yg pangkah. Org bukan islam jgn harap nk sokong mu. Org berketayap putih tp hati hitam je yg sokong... Hidup GHB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaaa..ckp berdegar2 tp x jgk kuar2 pas x berlagak ke

      Delete
  22. GHP jangan berlagak nak jadi naga kalau setakat jadi khadam dan keldai DAP keh ke keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai unno x ada idea baru. Klu isu GHB mesti DAP yg sponsor. Pernahkan macai nih tanya siapa sponsor bn / umbo? Bukan dr 1MDB ke ?

      Delete
    2. Saper sponsor akaun kok semoh sampai 2 jotaaa....? Siapakah keldai dan khadam tukang bank in dan tukang cari fulus untuk akaun kok semoh? Kalaulah nak menyaman orang yang buat fitnah takan nak sekat laman web pembocor pula.bior la fitnah bertimbon-timbun supaya senang jawab di mahkamah.lupa pula wsj nampaknya minta disaman,dah melepasi tarikh, mana teloq? mana poie pok jib?

      Delete
    3. hang tanya pasai teloq noo! hampa x tau ka pasai omak dah telan abih dah teloq tu, x sempat nak kunyah sbb mancung sgt...teloq sapa? coba terka...a) khaldi b) tuang jepong c) haruan jins samsoden
      sapa pandai cek bagi roti pok jib seketoi

      jef ulu babi
      reformist hot and spicy

      Delete
    4. helo 11:30,

      GHP ? - Golongan Haprak PASUG

      tak payah menulis la kalau mengeja pun silap... B dgn P pun tk kenal beza huruf

      tak payah buang masa lah kalau takat nk ulang slogan 'jadi keldai khadam DAP'

      kita tk pedulilah kadam or kaldai, semua tu perumpamaan je bukan jadi keldai betul2 pun. tak jejas apa pun malah membakar semangat kami utk terus maju dan gegarkan malaysia dgn GHB

      kalau memang DAP bawa kebaikan dan perjuangan yg benar, maka menjadi keldai DAP itu adalah wajar

      tp kalau PASUG membawa kapal kpd karam, maka perjuangan keluar dr PAS itu adalah wajar

      bersama bukan Islam yg membawa kebaikan lebih baik dpd bersama melayu islam yg membawa kemusnahan

      ingat nama besar ini G H B

      sapa yg tkde keje dn kurang ilmu bolehlah reka makna GHB ikut nafsu masing2.. tk jejas apa pun pada perjuangan kami

      hasil perjuangan kami nnti yg tumpang untungnya geng2 umnu dan PASUG juga

      hidup GHB, PKR dan DAP

      kpd PAS, teruskanlah tidor bersama umnu



      Delete
    5. Kami bkn keldai dap la...singa dap tau..dum dum dam dum sum dam...dap bwk bola duit...kami menari kejar duit.

      Dum dum dam

      Delete
    6. aku bangga jadi barua DAP

      dpd ditipu dgn hudud umnu PASUG

      so what?

      Delete
  23. Mengapa tak kata ameno hanya mampu menipu melayu yang bodoh-bodoh, takde pelajaran, kalau ada pelajaran pun sebab nak menipu macam ketua-ketua mereka!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno kami dh tau menipu cuma kamu baru jelas pun kaki penipu...terima kasih hudud..tertamggal kopiah dan serban krn hudud...baru kenal wajah sbnr

      Delete
  24. GHB terdiri dari golongan yang sudah hang dalam gerakan Islam PAS kerana DNA mereka rosak serta bercelaru bila dimanipulasi oleh virus virus geng geng mata sepet DAP...mereka dendangkan lagu UG UG UG sedangkan dalam senyap senyap geng geng mata sepet DAP ber UG dengan MCA dan Gerakan...GHB tempat bagi DAP melampias nafsu serakah mereka ...tapi canang ada maruah kah kah kah

    ReplyDelete
  25. PAS ajar yang menang beristifar dan yang kalah bersyukur.Apa hikmahnya...... Harap kembali kepada Allah dan Rasul berpandukan AlQuran dan Sirah Rasul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhmdlh sekiranya begitu....

      Delete
    2. presideng yg ulamak besar senyap jeee

      tk ckp pun dia mcm ni

      yg adanya dia kembali dari nippon

      Delete
  26. hanya melayu spesie flibbertiggibet saje yg kena tipu..yg lain kena pukau oleh kalimah progressive...tiap-tiap parti pasti politik pasti ada kalimah pukau....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ilmu pukau RM umngok x nak belajor ker?

      Delete
    2. antara kalimah pukau umnu ialah HUDUUUUUUUD

      maka ada org tu jadi zombie ikut je ckp umnu bila kena pukau tu

      Delete