KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 24 July 2015

SUATU PERINGATAN TEPAT LAGI JUJUR KEPADA PEMELUK IDEALOGI GHB .... JANGAN SESEKALI ANGGAP DAP SEBAGAI WALI ATAU KETUA.



Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini mengingatkan ahli parti itu tidak menjadikan DAP sebagai "wali" atau ketua.

Beliau berkata hanya ahli parti yang sedar mengenai perjuangan Islam bersama fadilatnya dapat membezakan antara kawan dan wali.

"(Mereka) boleh berkawan dengan kalangan DAP dan sepertinya, tetapi tidak boleh berwalikan DAP kerana tidak beriman dan budiman," katanya dalam satu kenyataan di Kuala Lumpur, hari ini.

"Mereka yang tidak ada kefahaman dan kemanisan (perjuangan Islam) tersebut, sanggup hidup dan mati bersama kalangan DAP dan yang sewaktu dengannya, kerana tidak membezakan di antara kawan dan wali," katanya dalam kenyataan media bertajuk ‘Kepada sesiapa yang berkenaan PAS sahaja’.

Kenyataan Hadi itu sebagai reaksi kepada tindakan sekumpulan pemimpin PAS yang diketuai bekas timbalan presiden PAS Mohamad Sabu yang menubuhkan parti serpihan, Gerakan Harapan Baharu (GHB) yang diuar-uarkan akan menggantikan PAS dalam gabungan parti pembangkang.

GHB dijadual ditubuhkan pada 14 September depan. 

Beliau juga turut memuji ahli PAS yang tidak 'merajuk' dan terus beristiqamah atau taat menjalankan sesuatu urusan walaupun tidak terpilih dalam muktamar PAS atau tidak tercalon dalam pilihan raya dan 'tidak mendapat projek dan balak'.

"Mereka yang merasakan dirinya sangat bijak tanpa hubungan erat dengan Allah pasti tidak selamat dengan rasa bijaknya saja, tetapi tidak mampu mengubah dasar, mengalih matlamat kerana ingin mencapai cita-citanya yang segera menggunakan PAS.

"Sesiapa yang terkeliru tidak mengikuti PAS daripada awal dan pula hanya memintas di tengah jalan, hanya meramal untuk menang dunia saja," katanya.

Hadi berkata sesiapa yang tidak istiqamah atas akidah, dasar dan matlamat pasti akan berundur, melompat, terlompat atau dilempar keluar jemaah.

"Sesiapa yang hanya ingin berlakon, Allah maha mengetahui dia hanya pelakon dan dikeluarkan tanpa diduga dan disangka, bersama pelakon tambahannya," katanya.

37 comments:

  1. Sokong anwar membawa rebah..sokong kit siang membawa padah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Phahrulradzi pun salahkan G18 kerana tak dapat membendung Graduab2 yg bekas ahli Hizbi UK Eire, Pelajar Melayu, Right Sector, dan India Muslim Restiran Dari menguasai ranting2 PAS. Mereka ini dituduh berbaiah dgn MSU.

      Fahrulradzi juga cakap mereka ni ramai di grassroot pemuda.

      G18 dikalahkan oleh pemuda dan bukan ulamak Dari segi INI. Nampa sangat G18 bodoh piang tak tau APA yg Jadi kat akar umbi.

      Sapa cakap !!!! bukan TGHA, bukan TITM tapi Phahrulradzi Pasma yg friendly GHB

      Kira kupasan aku, Yg belasah G18 puak2 graduan 1995-2005 . Tapi G18 belasag ulamak.

      Adoiiiiiiii demi pangkat G18 Jadi buta hati Dan mata. Kecewa buat GBH

      Delete
    2. Sokong Anuar bawa rebah
      Sokong Kit Siang bawa padah
      Sokong Hadi bawa musibat kpd semua umat Islam.
      Bertopengkan Islam tp khianat kpd rakan2 dlm pr. Perlukah org spt ini kita hormat. Islan tidak ajar umatnya memBAHLOLKAN org lain. Tp Hj Hadi buat semua itu.
      Islam tak ajar umatnya maki hamun tamu yg dtg rumah tp Anuar dihamun tanpa rasa bersalah.

      Delete
    3. Dah mula kalut dah. Lebai-lebai mercun dah gelabah dah. Dulu masa halau diorang pakai kepala lutut. Cakap tak bertapis. Cakap macam orang dikedai kopi atau di pub!! Sekarang mula mengelabah. Itulah jangan kau ingat Hadi ooi kau tu banyak pengaruh. Orang sokong
      PAS bukan sebab kau, mamat ooi. Orang ramai sokong sebab Almarhum Tuan Guru Nik Aziz. Orang masih ingatkan dia, orang masih sayangkan dia dan orang masih ingat ajaran dan pesanan dia. Pengikut kau nak cakap apa cakaplah tapi sejarah akan membuktikan kau tu pembelot pada perjuangan PAS dan kau sekarang sudah jadi manusia gila harta dunia dan isinya!! Lagi cepat kau berhenti jadi presiden lagi cepat PAS diselamatkan!!

      Delete
    4. Sokong ghb...(gerakan harapan barua dap) akan hancurkan semua umat islam melayu. Sebab penaja ghb ialah dap. Dap anti islam dan melayu. Lim kit sial adalah salah seorang ketua komunis bintang 3 malaya masa masih muda dulu. Guano end ( anak kpd babi tua kit sial) adalah ahli jawatan kuasa pree meson sedunia berpusat di italy. Dgn itu je..habislah sesiapa ygbmasuk ghb pakai jadi murtadlah waliyazubillah mintak2 jangan. Dap adalah badan komunis yg berselindung dgn demokrasi dalam masa sama berpakat baik dgn yahudi free meson sedunia...mamposlah ko ghb. Kolid somad nipah yiddin hatta ..ko nak gi mana? Habis habis habis...nampak sangat bodo tongong punya ghb..bengap lagi dungu.

      Delete
  2. Sokong hadi membawa pecah...
    "Bapa perpecahan umat semalaysia"...
    selagi amanat sesat tidak ditarik balik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berbeza sgt Hj Hadi dgn TGNA. Senasa era TGNA pakatan subur dan cemerlang. Tapi bila TGNA tiada Hj Hadi jd lalang. Melentok ke arah ada pulus. Sokong separuh mati Khalid sbb ada Din Ayam. Menantu yg porak perandakan pas.

      Delete
    2. Budak Baboon Macai Jebon Kuli Roket. Kah Kah Kah. Useless idiot

      Delete
    3. 1981 AMANAT HADI 1.0 Berkata sesiapa memakan sembilihan umno...
      2015 AMANAT HADI2.0 Sesiapa wali kan DAP tak boleh.

      Pada 2015....Amanat hadi 1.0 dah corrupt hard disk
      Amnat hadi 2.0....Pada 2008-2014....boleh walikan DAP...Tapi kat selangorpun sebelah-sebelah dgn DAP..

      Delete
  3. omak kau ingat kata-kata hadi tu keramat ke?sejak akhir2 ini org tak brp nak hirau dah cakap hadi..dia pun dah meroyan sebab tau org makin jauh dari pas..maka mcm2 la yg keluar dr mulut dia...skrg mana ada dah perkataan jebon taghut munafik keluar dari mulut dia..yg keluar ayat-ayatugut jgn tinggal pas..hadi ingat pas ni akan sampai kiamat ke jangka hayat nya..pas umno pkr dll tak lebih hanya sbg parti BUKAN AGAMA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak may baca omak kau layan la Meloyawaves. situ ada hippies penyokong tegar Lim Mat Sabu Dan Lim Kalid Samad

      Delete
  4. Kepada ahli ahli PAS jangan anggap Hadi sebagai wali dan ketua. Wali tak hina kawan dan tak halau kawan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

      Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

      Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES
      SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTIISM

      Delete
    2. itulah biasa berlaku dlm politik. cakap tak serupa bikin

      ntah sapa yg benar2 bersih jujur adil n ikhlas

      Delete
  5. Inagt Oamk kau dan kau catit apa yang hadi cakap ,DAP pun tak tahu apa itu wali ,sekarng Dap baru tahu dan DAP berterimakasih pada Hadi yang memberi pujian baru pada DAP iaitu WALI.hebat DAP ,Pas pun tak dapat lebel ni.Teruskan Oamak kau membuat promosi untuk GHB dan DAP ,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guling TSKI Halal. Guling De Facto Haram Kurang setahun lebih selepas keputusan

      PRU13, Anuar Beraheem dan Gang lilin telah berjaya mengerah kesemua orang2 PKR untuk memilih jijah kipas sebagai MB. TSKI yang ketika itu berada di Shah Alam tidak tahu menahu lantas kerusi MB mahu dicabut dari beliau Alasan yg diberika TSKI membelakangi parti. Dulu pun lepas 2008, TSKI dijualang. Tapi Anuar Berahim tetap mau TSKI sebagai calon MB dlm sekelip mata. Dia tunggu sat dekat seminggu sampailah TSKI dilantik. Lepas tu PRU 13 cukup haul baru Anuar bagi surat sokongan kepada Bini dia dapat jadi MB. Ni semua bukti Anuar dan bini bersubahat menggulingkan TSKI. Atas sebab itu Tuhan nak tunjuk bini Anuar tak jadi MB. Padan muka. Sorang kena baling selipar. Sorang kena sepak. Inilah wajah "kepimpinan liberal-nepotism, pluralism dan despotism". Kepimpinan hasad dengki tamak haloba tikam belakang. Ada hati nak cerita pasal keadilan den reformasi konon. SELANGOR HAMPIR PASTI TUMBANG KEPADA bn Rahsia kekuatan PKR di Kelantan adalah perpaduan di kalangan ahli2 dan penggerak walaupun terdapat banyak perbezaan pendapat. Perpaduan ini hancur luluh apabila TSKI digulingkan oleh geng2 Kajang Move, Gang lilin serta keluarga Segam-Boot. Sedangkan TSKI berpengaruh besar di kalangan PKR Selangor serta pengundi2 Selangor. Bukan stkt dgulingkan, mereka yang amanah menyokong TSKI juga dibuang, digantung da nada dan dipecat dgn tiada belas kasihan i.e Che Gu Bard Sedangkan orang2 yang dikatakan rapat dgn TSKI ini banyak berjasa kepada PKR Selangor. Makanya, kalau Selangor jatuh adalah kerana hasil kerja tangan gang2 lilin pimpinan clan segam-boot dan Gang Kajang Move yang berjasa memecah belahkan PKR Selangor. Syabas kerana Gang Lilindah buat kerja untuk musuh. Sikap hasad, dengki, tamak, haloba puak2 ulama Kelantaan bakal menumbanngkan kerajaan Selangor dan menyerahkannya kepada musuh Gang2 yang sama ini jugalah yang ke hulu ke hilir bercerita pasal Justice. Cakap tak serupa bikin

      TULANG BADAK @ MURATABAKWAVES

      TULISAN TULANG BADAK@MURTABAK WAVESYANG DIILHAMKAN KEPADA SAYA DEMI MEMPERJUANGKAN KEBENARAN, KEADILAN DAN KESAKSAMAAN, HANYA UNTUK PASMACHA

      Delete
    2. Walit tu pulak burung. Kau catit ya 08.59

      Delete
  6. DAKWAAN HARAM MENUBUHKAN PARTI ISLAM SELAIN PAS ADALAH PALSU

    Dr Yusof Al-Qadhawi dalam bukunya yang bertajuk "Min Fiqh Ad-Daulah Fil Islam", Terbitan Dar As-Syuruq, Cetakan Tahun 1997, muka surat 151-154 menjelaskan seperti berikut:

    1. Adalah harus menubuhkan pelbagai parti Islam dalam sesebuah negara islam, yang setiap satunya memiliki ciri-ciri pemikiran, metodologi dan pendekatan politik yang berbeza-beza. Setiap parti islam mestilah disokong dengan hujjah-hujjah dan riwayat-riwayat yang sahih dalam tindakan mereka. Oleh itu sesiapa sahaja boleh menyokong mana-mana parti islam yang telah ditubuhkan mengikut keyakinan mereka masing-masing. Sesiapa pun boleh menolak jika didapati ada parti lain yang lebih baik.

    2. Pelbagai parti dalam bidang politik adalah sama seperti pelbagainya mazhab dalam bidang fekah. Perbezaan pelbagai mazhab tidak boleh dielak disebabkan setiap madrasah pemikirannya memiliki dasar-dasarnya yang khusus di dalam memahami syariat dan mempunyai perbezaan cara mengeluarkan hukum daripada dalil-dalilnya yang komprehensif. Oleh kerana parti politik islam juga mengambil daripada pelbagai mazhab yang berbeza aliran pemikirannya ini, maka cara, pendekatan dan metodologinya juga tidak sama. Maka wajar berlakunya kepelbagian parti politik.

    3. Terdapatnya parti politik yang berpendapat bahawa Syura itu bersifat mulzimah (wajib dipatuhi keputusannya) dan terdapat juga yang berpendapat Syura itu hanya sekadar Mu'limah(hanya sekadar memaklumkan pendapat masing-masing dan ketua tidak wajib mengikut) . Sudah pasti pertembungan ini memberikan keputusan yang berbeza dalam mengambil tindakan politik.
    RUMUSAN

    1. PAS dan GHB memiliki perbezaan itu. Antara yang terbesar ialah PAS mahu mendahulukan perlaksanaan hukum syariah terutamnya hudud dalam negara sebagai indikator penting menepati ciri-ciri parti islam mengikut keyakinan dan kefahamannya. Mereka ada hujjah dan riwayat-riwayat yang jelas mengenai pendirian tersebut. Manakala GHB pula juga mahu melaksanakan syariat hudud dalam konteks yg luas iaitu mahu mendahulukan isu-isu kebajikan, memberikan kehidupan selesa kpd rakyat, membentuk kerajaan yg amanah dgn membenteras rasuah, penyelewengan dana negara serta yang berkaitan isu rakyat dan orang awam, barulah melaksanakan hukum Qanun Jenayah tersebut. GHB berpendapat, bahawa melaksanakan isu kebajikan dan menentang penyelewengan itu merupakan asas penting dalam pembentukan sebuah jemaah dan ummah yang menyuruh kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran. Mereka juga memiliki hujjah yang konkrit dan bukannya sebarangan meskipun hujjah itu tidak popular di kalangan ahli PAS.

    2. PAS lebih mesra dakwahnya kepada orang melayu dengan sidikit tambah nilai kepada non-muslim yang dimainkan peranannya oleh Dewan Himpunan Penyokong Pas. GHB pula mesra kepada orang melayu, mahu merapatkan jurang di kalangan pelbagai bangsa dan warna kulit dan sedia bekerjasama dengan sesiapa yang berlainan ideologi dalam menjayakan penolakan kepada kezaliman. Oleh itu PAS dan GHB perlu fokus dalam bidang masing-masing disebabkan setiap mereka mahu melaksanakan islam. PAS fokus kepada negeri-negeri Pantai Timur manakala GHB di negeri-negeri pantai barat.

    3. Perbezaan yang ada akan menjadi pelengkap satu sama lain. Apa yang tiada pada GHB ditampung oleh PAS dan apa yang tiada pada PAS ditampung oleh GHB ini disebabkan masing-masing mahu mendaulatkan islam.

    Sekian,
    Ust Zul hilmei Mohamad Rohani,
    Ketua Urusan Ulamak
    Pas Kaw Batu Pahat.
    www.zulhilmei.com
    www.facebook.com/ustzul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hujah plaster plak


      apa yang tiada pada PAS ditampung oleh GHB

      Delete
  7. Perlukah kita hormat Hj Hadi? Hari2 makan elaun MP tp ponteng Dewan. Halalkah duit yg diterima...
    Jujurkan Hj Hadi dgn rakan Pakatan? Masing2 bertegang urat di Parlimen tp dia sedap makan sushi di Jepun.

    ReplyDelete
  8. Tuang presideng tetiba bingung menganggap orang diluar kepimpinan chai mengangkat dap sebagai ketua dan wali.Jadi selama ini dalam pasikulutut tu ada wali la.Orang diluar kepimpinan kertas chai nampak dap teguh berprinsip, macam mana kalau orang menuduh ug jangan berwali dan berketuakan umngok.Tuang presideng jepung bagus diam sebab mulutnya tidak pernah tidak dengan kata2 berunsur fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira kau ni IQ macam Tulang Badak la. Kah Kah Kah

      Delete
    2. Kita selalu cakap "islam itu indah", "islam itu memudahkan".orang bukan islam tiada komen dan terima kata-kata kita.Beza apa yang keluar dari mulut ulamak sedunia, setiap kali berkata-kata penuh dengan unsur-unsur fitnah.

      Delete
  9. GHB ada jamu bihon sop macam Pasmacha. Bawa la Lim Hanipa buat ucapan nangis Dan Lim Mat Sabu buat ucapan merajuk.

    Sila bawak kacang Dan koci. Drama soap opera free. Kah kah kah. Berhibur sambil pekena bihon sop.

    ReplyDelete
  10. Aku lebih hormat dgn LGE dan LKS. Dia bukan WALI tp berwatak lebih baik dr Hj Hadi. Hj Hadi didepan sokong PR tp dibelakang berpeluk2 dgn UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira kau ni IQ macam Tulang Badak la. Kah Kah Kah. Post aku (Tulang Badak) ada 2/kat sini

      TULANG BADAK @ MURATABAKWAVES

      TULISAN TULANG BADAK@MURTABAK WAVESYANG DIILHAMKAN KEPADA SAYA DEMI MEMPERJUANGKAN KEBENARAN, KEADILAN DAN KESAKSAMAAN, HANYA UNTUK PASMACHA

      Delete
    2. Biarlah tuang presideng jepung label diri sebagai wali, bior dier jadi wali takda prinsip.

      Delete
  11. MP SELALU PONTENG...!!!! TAK BERAPA SANGAT NAK MEMBAWA MASALAH RAKYAT.. TIME RUU HUDUD DIA HILANG.. NGKIN DIA TAK TAU NAK CAKAP APA DI DEWAN KOT... ENGKAU KHIANAT LAH HAJI... ENGKAU KHIANAT...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira kau ni IQ macam Tulang Badak la. Kah Kah Kah. Post aku (Tulang Badak) ada 2/kat sini

      TULANG BADAK @ MURATABAKWAVES

      TULISAN TULANG BADAK@MURTABAK WAVESYANG DIILHAMKAN KEPADA SAYA DEMI MEMPERJUANGKAN KEBENARAN, KEADILAN DAN KESAKSAMAAN, HANYA UNTUK PASMACHA

      Delete
    2. Apa yang anon 09.16 ni dok merapu. Klu x ada idea nak tulis dok diam2 sudahlah. Jgn tunjuk sgt kebodohan mcm Mazlan cgpa 3.85

      Delete
  12. Takkanlah kita nk anggap ayoh hadi Ping sebagai wali?

    Anggap Najib amno sbg wali... 2.6 billion hancur

    Anggap zeti sebagai wali ringgit 3.81 esok 4.80

    Anggap pas sebagai wali habis bini talaq 8

    Ayooo yoo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pundek punya keling

      Delete
  13. itu je lah yang mampu dicakap oleh lebai bodoh ni. merepek2 mcm sakai tak berugama. tak ada sape yg nak ikut ckp lebai bodoh ni. kalau ada pun lembu2 je.

    ReplyDelete
  14. Mazlan tu JINious.. cerdik skit dr JIN IFRIT. Tp sepsis Mnum darah jugak la.. kategori GSTbivour.. tak mkn daging cuma mkn nasi goreng GST je.. 3.85 je. Takde la BODOH sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg tak mkn daging tu keling...yg mkn babi tu cina..

      Delete
  15. Tn hj.. time p berubat.. takut2 darah tn hj dah tercampur dengan darah2 orang pagan, cina, hindu, atau darah2 melayu yang tak wala... sebelum tn hj berubat.. baik cek dan sahkan dahulu dengan saksi 4 mata.. saksi mestilah yg beriman.. dari mana sumber2 darah atau ubat2an.. kalau was2 dengan ubat atau darah.. baik mati.. dan redha ketentuannya..

    ReplyDelete
  16. abisss...hadi nak suruh semua orang anggap dia wali...nak mengaku malu..lepas tu buat taik kat dap..aku islam..tapi mcm ni ker rupa pemimpin parti islam???sikit-sikit tuduh orang kafir..bukannya nak tunjuk contoh terpuji atau memujuk..kan orang islam diberi akal yg lebih matang dari bukan islam

    ReplyDelete