KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 29 July 2015

NGO BUAT LAPORAN POLIS KEATAS WANG ZAKAT SEBANYAK RM5JUTA DIAGIH-AGIHKAN KEPADA KETUA-KETUA CABANG PKR SELURUH NEGARA TANPA MELALUI LEMBAGA ZAKAT SELANGOR.



Angkatan Rakyat Sedar (ARAS) membuat laporan polis berhubung laporan media yang mendakwa Kerajaan Selangor mengagihkan dana zakat bernilai RM5 juta di seluruh negara melalui ketua-ketua cabang PKR tanpa melalui Lembaga Zakat Selangor (LZS)

Ahli Jawatankuasa ARAS, Nasiruddin Mohamed berkata, agihan zakat itu menimbulkan keraguan dan kegusaran dari segi keabsahan senarai penerima iaitu adakah mereka yang menerima zakat itu merupakan golongan asnaf yang benar-benar layak.

“Peranan dan fungsi lembaga zakat negeri dan institusi awam berkenaan diketepikan kerana Lembaga Zakat Selangor (LZS) sendiri dilaporkan tidak dimaklumkan terlebih dahulu sebelum pengagihan ini dibuat

“Kemungkinan, demi mencapai matlamat politik sesetengah individu dan kepentingan kepartian sempit, wujud elemen salah guna dan penyelewengan dana awam serta salah laku lain, bertentangan dengan prinsip-prinsip urus tadbir yang baik merangkumi ketelusan, kebertanggungjawaban dan integriti,” katanya ketika dihubungi FMT.

Laporan polis dibuat di Balai Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam pada Rabu.

Ahli PKR itu berkata, pihaknya khuatir pengagihan zakat tanpa melalui pihak berwajib melanggar prosedur dan tatacara pengagihan yang ditetapkan mengikut hukum syarak.

“Mewakili rakyat Selangor yang menolak kebobrokan dan kejelekan seumpama ini daripada terus meracuni pentadbiran negeri, saya mohon agar Polis Diraja Malaysia, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan pihak berwajib yang lain segera menjalankan siasatan menyeluruh tanpa rasa takut atau pilih kasih,” ujarnya.

FMT pada 23 Julai lalu melaporkan Penyelaras BN Selangor, Mat Nadzari Ahmad Dahlan berkata cara kerajaan Selangor agih zakat RM5 juta meragukan kerana tidak melalui LZS.

LZS juga mengesahkan pihaknya tidak dimaklumkan tetapi meminta kerajaan negeri atau anak syarikat yang terbabit supaya menghantar laporan penuh.

Agihan zakat sebanyak RM5 juta oleh kerajaan Selangor itu diketahui umum selepas majlis penyerahkan bantuan zakat itu diadakan Pahang.

45 comments:

  1. Ini cerita Pak Pandir ....
    Bilalah manusia Melayu nak berhenti membuat fitnah? Dari orang biasa, tokoh akademik, tokoh politik, .... entahlah.
    Entah ini satu taktik mengalih pandangan dari masalah 1MDB. Bakar jangan tak bakar ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2.6 bilion masok akaun seorang x nak cerita plak.

      Delete
    2. macai2 yg masih tak puas hati bolehlah menonton video

      Delete
    3. elehhhhh......
      jin bole la ko kelentong kasi masuk dalam botol
      mat sabu sory la kalu ko nak kelentong

      Delete
    4. Agihan yg meragukan...apa salahnya diperjelaskan pd rakyat???
      1mdb sibok nak penjelasan...
      Asalkan pkr walau meragukan rakyat pun xperlu penjelasan kah???

      Delete
    5. Siasat juga duit MBI yg 3 bilion TSKI tinggalkan... dah tinggal berapa sen.... entah2 dah habis utk beli taat setia ?

      Delete
    6. hahaha......nampak sgt org umno yg report polis atas nama zakat konon!!! tapi kes 1mdb tiada pula org report polis, pelikkan??? kenapa pembangkang buat apa sj tak betul ada syaki apa2 report polis fitnah itu ini tetapi kenapa pemerintah buat salah tidak pula report polis!!
      inilah kenapa melayu selamanya mundur hanya kerana atas nama melayu hidup melayu tetapi melayu juga yg rugi...ini adalah hakikat hanya melayu itu tak sedar.....bermimpi disiang hari hanya kebaikan di depan mata. masa depan anakcucu tergadai dibiarkan mrk hidup susah merana asal skrg mrk belum susah!! sayang anak kononnya tetapi keturunan nenek moyang tidak di jaga .

      Delete
    7. Siasat juga 2 hotel bangkrup. ....

      Delete
    8. Siasat juga 2 hotel bangkrup. ....

      Delete
    9. Siasat juga 2 hotel bangkrup. ....

      Delete
  2. Time kalit xda sebok2 check zakat.negeri2 lain punya zakat sonyap jo omakkau. Kahkahkahkah.bodo bertingkek tingkek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kutis kulit pkr...nampak daging umno...perangai lbh kurang...cuma kumlah jer berbeza sebab pot size berbeza2...rm3bil pun ntah ada ke idak lagi

      Delete
  3. Zahiddd senyum jawatan pm dlm genggaman. Desakkan dr dlm juga bonus pd dia kerana harapan utk jd pm selepas ni semakin cerah. Ramai mula jd pro zahiddd sebab tahu najibbb akan turun sebab desakkan semakin kuat. Pro najibbb pun sudah mula berpaling arah. Tahniah zahiddd strategi anda berjaya. Biar tpm johor tu turun..suka aku sebab apa org johor boleh buat? Lg pun johor kubu mesti menang punya walau apa pun terjadi pd umno. Hidup zahidddd. Terbaik

    ReplyDelete
  4. Umno senasib dgn pas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nope...pkr seperangai dgn umno..

      Delete
    2. Mat Indon!!

      Delete
  5. Zakat ni sebaiknya disampaikan terus kepada asnaf.

    Kalau melalui Pusat Zakat jawabnya ramai la asnaf yang tak dapat.

    Perkara ini sudah ditegur oleh Mufti Perlis betapa Pusat Zakat suka menyimpan dari memberi kepada asnaf.

    Kalau beri pon ala kadar sahaja.

    Kalau betul zakat ini diuruskan dengan amanah, nescaya tiada orang miskin di Malaysia ini.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Konsep matlamat menghalalkan cara...

      Delete
  6. Replies
    1. hang kalu tak pecaya hang pi tengok video

      Delete
    2. nurul..kalu dahi hang dah mula rasa panas, dada ko dah mula berdebar2, jantung ko goncang kuat macam nak luruh, darah tinggi ko dah mula nak naik..... baik ko jangan tengok video buat sementara waktu ni...

      Delete
  7. Ghb hanyalah proxy dap... Muhyidin takkan layan laaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nurul basar....hang kalu tak puas hati lagi hang boleh tonton video

      Delete
    2. tapi aku nasihatkan ko jangan tonton video buat sementara waktu nih. takut ko terkejut berok terus meninggal.

      Delete
  8. Pegawai2 zakat banyak kerek....gaji rm1100 pun dah tak layak dpt bantuan...kesian ibu2 tunggal dtg PKM mengadu hal...patut pun dia org ambik bantuan dari paderi...

    ReplyDelete
  9. 1MDB - sejenis kueh raya
    GHB - species hantu raya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak pulak spesis apa...???

      Delete
    2. Babi dap ke keldai dap?

      Delete
  10. Lentinula edodes, apa ke hal

    ReplyDelete
  11. Ya ke.. aku ketuaa cabang tk dpt tuk agihkn zakat mcm omak kau ckp ni?... nmpk sangat penipunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sgt kau ketua ponteng..xamik pot apa berlaku bwh lubang hidung kau

      Delete
  12. Game sermakin menarik sekarang.

    Bukit Aman terbako.

    Macam-macam report pulak sekarang ada.

    Polis dan SPRM tak menang tangan.

    Abang Sado lega semakin kaya.



    ReplyDelete
  13. betul ke gabenor bank negara sdh resign.????

    makin menarik game ni nmpknya.

    ReplyDelete
  14. Buktikan zakat masuk poket muhyidin dan anak jutawannya baru aku sokong

    Buktikan zakat masuk poket raja judi las vegas baru aku sokong

    Buktikan zakat masuk poket syed mokyhar bakardiri baru aku sokong

    Jika tak mampus lah fitnah korang buang tong sumpah

    ReplyDelete
  15. pkr ni spesis amnu...x heran pun perangai songlap masih berbisa...sekular la katakan...kah kah kah

    ReplyDelete
  16. Macai dap meliwat macai pkr...macai ghb pon nak join sama...nak hentam lobang mana lagi, macai pasma pon berlari lari anak, nengok pon jadi ler...

    Macai dap yg ada kelas sikit, boleh keluar ayaq mani 4cm.

    Apa apa pon, Macai pkr TETAP jadi juara kerna kemut paling kuat.

    Ermmmm auuuw auuuuw!!!

    ReplyDelete
  17. Ari ni viral satu doonia video durasi 53 saat mahyuddin dakwa 2 billion msuk dlm account najib .....aku percaya cakap mahyuddin tu...kalau anwar aljuboori yg cakap tobat lahum aku tak caya...srbab anwar aljuboori bapak pembohong Malaysia. ...ahakss

    ReplyDelete
    Replies
    1. eloklah ko ni cam munafik aje. satu dipercayai dan satu lagi tak dipercayai atas isu yang sama.... hahahahahaha

      Delete
  18. kah kah kah adik(pkr) dgn big brother(umno) dua2 serupa ................. jenis kekah mamah (baham) duit rakyat,............ sbb tu tolak hudud ............ sapa tak takut hilang tangan ooouuuuuuwwwww !

    ReplyDelete
  19. apa masalahnya, wang zakat diberikan terus kepada orang yang memerlukan mana ada undang-undang mewajibkan nak keluarkan zakat mesti melalui LZS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah org yg mengagihkan zakat terbukti seorang yg 'adil' dan amanah...ke zakat utk ahli keluarga shj...itu yg meragukan...

      Delete
  20. Saya sendiri menyaksikan agihan bantuan zakat dari Selangor.

    Salah satu lokasinya ialah Daerah Bera Pahang.

    Ramai juga orang Melayu Islam yang dapat bantuan makanan harian dan wang tunai.

    Malu rasanya orang miskin Pahang dibantu oleh orang Selangor.

    PZ Pahang buat apa masa tu...?????????????

    Kebanyakan PZ suka simpan daripada memberi.

    ReplyDelete