KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 29 July 2015

MESYUARAT MAJLIS TERTINGGI UMNO JUMAAT INI DIBATALKAN.



Susulan rombakan kabinet semalam, Setiausaha Agong UMNO, Datuk Tengku Adnan Tengku Mansor hari ini memaklumkan mengenai pembatalan Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO dan juga Sambutan Hari Raya UMNO yang dijadualkan berlangsung Jumaat ini.

Perkara itu dimaklumkan melalui satu pekeliling yang diedarkan kepada Ahli MT UMNO dan juga UMNO di peringkat bahagian yang mana program pada 31 Julai ini tidak akan berjalan seperti yang dirancangkan.

“Adalah dimaklumkan bahawa Majlis Taklimat Tertutup isu-isu semasa oleh YAB Presiden dan Majlis Sambutan Hari Raya yang dijadual akan diadakan pada 31 Julai 2015 bertempat di Dewan Tun Dr Ismail Aras 2, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) telah dibatalkan,” katanya Tengku Adnan memetik pekeliling tersebut yang bertarikh hari ini.

Pekeliling yang diedarkan kepada Ahli MT UMNO bertarikh yang sama turut memaklumkan berkenaan pembatalan mesyuarat Majlis Tertinggi yang memang pada kebiasaannya diadakan setiap hari Jumaat setiap minggu.

Sebelum ini, acara Sambutan Hari Raya dijadualkan berlangsung disamping turut menjadi medan untuk Presiden UMNO uang juga Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memberikan penjelasan berkenaan isu-isu semasa kepada UMNO di peringkat bahagian.

Bagaimanapun, program berkenaan yang dipercayai akan menjadi tumpuan ahli-ahli UMNO dan juga pengamal media Jumaat ini, telah dibatalkan tanpa disertakan alasan kepada pembatalan tersebut.

Majlis pada Jumaat itu dijangkakan akan menjadi hangat setelah Najib melakukan rombakan kabinet pada Selasa dengan menggugurkan empat orang menteri di dalam senarai jemaah menteri kabinet sebelum ini.

Tan Sri Muhyiddin Yaasin adalah salah seorang daripada empat menteri yang digugurkan dari senarai menteri kabinet yang sebelum ini berfungsi sebagai Timbalan Perdana Menteri.

42 comments:

  1. Kenapa batal?
    Mesyuarat tu penting tau....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penulis sangat menghormati Mahyuddin Yassain, kerana tak mengamuk malah tetap setia dengan umno dan redha walaupun dipecat dalam cabinet.

      Bayangkan, hilang jawatan timbalan perdana menteri dan hilang jawatan menteri pendidikan.Pendek kata hilang segala segalanya dan tidak ada cam lagi untuk kekal dalam umno walaupun masih setia dan redha.

      Tidak macam Mohammad Sabu Timbalan presiden PAS ( mat sabu) dan rakan rakannya yang kalah dalam pemilihan muktamar tahunan ke 62 tidak lam dahulu mengamuk sakan sehingga tergamak nak tubuh parti baru.

      Sesungguhnya tindakan Mat Sabu dan rakan rakanya itu boleh disifatkan sebagai mengkhianati PAS yang diperjuangkan selama ini.

      Apakah Mat Sabu dan rakan rakanya tak malu ke dengan Tan Sri Mahyuddin Yassin seorang tokoh yang berjuang atas dasar kebangsaan boleh setia dan redha dengan apa yang berlaku keatas dirinya.

      Tan Sri Mahyuddin boleh redha dan setia dengan parti miskipun telah dipecat, sedangkan Mat Sabu dan rakan rakannya yang mendadik dada berjuang atas dasar Islamik tak boleh redha sebaliknya menjadi pengkhianat dengan parti yang mereka dukung selama ini."

      Delete
    2. TELUR NAJIB HILANG...ROSMAH SOROK

      Delete
    3. Sekiranya Muhyiddin keluar umno dan join parti lain, dia tak setaraf dgn mat sabu, taraf mat sabu lagi tinggi sbb bila kna singkir dia tubuh parti sendiri yg dia boleh jd presiden.

      Parti yg teringin sgt mat sabu sertai ialah Parti Komunis Malaya, tapi sayangnya telah diharamkan di malaya. Kalau nak jugak jd komunis, terpaksa m sabu berhijrah ke korea utara atau China atau cuba.

      Delete
    4. Mengarut betul la orang2 pas kat atas tu..
      tak kanlah mat sabu nak masuk parti komunis
      mana ada parti komunis lagi sekarang ni?
      tak belajar sejarah agaknya org pas kat atas tu...

      Delete
    5. Orang PAS bukan bodoh sebenarnya, cuma dia tak cerdik itu saja.

      Delete
    6. Kenapa kasi batal??? Kan baik kasi bubar jer..

      Delete
    7. NAJIB DAH JADI TIKUS MEMBAIKI LABU...KAHKAHKAH. USD$700 JUTA MASUK AKAUN PERIBADI...MCM MN BOLEH JADI MCM TU? SEBAB NAJIB LEKA, DIA FIKIR DIA DAH JADI ORANG PALING BERKUASA DLM NEGARA NI...BOLEH BUAT APA SAJA. TAKDE ORANG YG BERANI LAWAN DIA..TAKDE ORANG BERANI TEGUR APA DIA NAK BUAT. SAMA MACAM ROSMAH. DUA2 BANGSAT NI BUKA AKAUN AMBANK...MILIK AZMAN HASHIM. MANA BERANI DIA BUKA AKAUN PUBLIC BANK MILIK CINA / CIMB MILIK ADIK SENDIRI. SILAP HARIBULAN ADIK SENDIRI BLACKMAIL DIA. HARI2 TERAKHIR KAU DAH NAK SAMPAI NAJIB. KAU DGN ROSMAH NAK LARI MANA??? KAHKAHKAH

      Delete
    8. KAHKAHKAH banyak nyer ketawa..

      Delete
  2. Takut Lim Mat Sabu mengamuk tak dapat Jadi cabinet

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan Jadi cabinet gang2 GHB ni. Jadi rak kasut

      Delete
    2. gue ialah kontrekter dari malang indon
      gue ngak bisa ngomong apa-apa
      kelihatannya seperti partei pas ini dalam kesukaran
      bimbang amat sama mat sabu
      sedangkan mat sabu itu langsung ngak dikenali
      kelihatannya gue jugak udah pening
      partei islam kok bisa jadi gini

      Delete
    3. apa la kelebihan mat sabu ni
      org macam tu pun macai pas takut sangat

      Delete
    4. janganlah takut sangat pada ghb
      parti tu belum wujud lagi pun
      kita masih boleh tidur lena

      Delete
  3. Mat sabu masuk dlm kabinet dapur d rumahnya, dia terkejut beruk sbb dlm kabinet itu ada lipas, lalu dia bersuara spt bapak beruk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa yg bersuara spt bapak beruk kerana rasa ketakutan dan cemas kerana ramai ahli partinya semakin menjauhkan diri? Siapa yang sekarang ni susah nak tidur malam hingga sanggup meluangkan masa mencipta ayat2 puisi?

      Delete
  4. Mat Sabu hang ajak Hanipa dgn Kalid Jadi astronaut je lahhhh. Masuk Roket.

    Mengakula hang tu proxy DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut suka ko la
      masuk telinga kiri keluar telinga kanan

      Delete
    2. serius...
      aku bimbang sangat Pas akan musnah
      dadaku rasa berdebar-debar siang dan malam
      aku benar-benar marah pada mat sabu

      Delete
    3. untuk mengelakkan pas musnah, marilah kita macai2 pas mengutuk dan mempitnah mat sabu serta khalid secara berjemaah

      Delete
  5. aku cadangkan tansri muhyidin bersaralah
    Lepas tu ceburkan diri dalam bidang perniagaan yg lebih menguntungkan
    kepala pun tak pening
    waktu cuti bole bawak cucu makan angin luar negara
    atau ajak anak isteri buat umrah kat mekah
    buat apa nak pening2 kepala pikir pasal 1mdb
    umur pun dah sesuai sangat pencen politik
    sekarang masa nak senang2 rehatkan otak
    tak payahlah nak berpolitik sampai mati
    bukan dapat apa pun
    rehatlah dengan tenang
    banyakkan amal ibadah
    banyakkan bertaubat nasuha
    mudah2an hidup senang kat jannah
    nak berpolitik aje sampai bila pun tak habis masalah
    sekarang duduklah dgn orang2 kampung
    dekati orang2 ugama kat masjid2
    belajar ilmu2 agama yang dulu tertinggal
    Insyaallah hidayah Allah berganda2 tiba
    tak perlu rasanya simpan dendam itu ini
    biar Allah yang menentukannya
    Sekarang waktu tansri bebaskan diri dari politik
    jadilah rakyat biasa, rakyat marhaen
    duduk sama tinggi, berdiri sama rendah
    jawatan tak bawak ke mati
    lagi tinggi jawatan lagi banyak tanggungjawab
    lagi banyaklah kena tanya kat akhirat
    tak kena cara, sebelah kaki kat neraka
    rehatlah dengan hati yang penuh pasrah
    dekatkan diri pada-Nya
    mohon keampunan drp-Nya
    kejar dunia aje tak ke mana

    rakyat kan lebih maklum
    jadilah rakan kepada kami
    rakyat biasa
    nasi sepinggan kita kongsi bersama
    mati nanti kita ke tanah jugak
    tak bawak apa2
    bawak amalan kat dunia
    jadi tambahlah amalan, sedekah jariah
    hidup ini bukan dunia aje pengakhirannya
    dunia satu lagi tu lagi panjang hayatnya
    yang itu patutnya kita kejar
    kat sana kita jumpa, duduk sama2
    dalam kehidupan yg lebih sempurna

    dengan doa dan harapan
    kehidupan tansri akan lebih mulia di sisi-Nya
    In Sha Allah
    Amin Ya Rab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah h, inilah nasihat terbaik yg pernah aku baca dan wajar diikuti.
      Tan sri, ikutlah nasihat ini, selamat dunia dan akhirat. Amin.

      Delete
    2. Tahniah nasihat anon.
      Mudah-mudahan pengakhiran kehidupannya dipenuhkan dengan jalan yang lurus. Amin.

      Delete
    3. TSMY...
      Mulai sekarang sama-samalah kita mengingati bahawa;
      BENTUK LUBANG KUBUR KITA, TERMASUK SAYA, KAWAN-KAWAN KITA, YANG KAYA ATAU YANG MISKIN, YANG HINA ATAU YANG MULIA, YANG PANGKAT TINGGI ATAU YANG PANGKAT RENDAH ADALAH SAMA. SEBABNYA ADALAH KERANA SEAGAMA INI ADALAH BERSAUDARA. BEZANYA IALAH AMALAN KITA SAHAJA. TAK LEBIH DAN TAK KURANG.

      Delete
    4. Nasihat mcm TSMY langsung takde didikan agama langsung....mcm tak pernah berguru walaupun sekadar mengaji al Quran.

      Maklum lah TSMY kn tak pernah sembahyang berjemaah. Jadi Imam?lagi la tak layak. Ditambah kaki salah guna kuasa bagi projek kat adik beradik & kroni duit beribu juta masuk acc sendiri..
      Tapi satu ja TSMY tak suka.. main golf sebab taknk terkenang masa dulu berkebun pegang cangkul. Maklum la arwah Yassin org kg biasa2 ja. Pesan tolong keluarga dulu baru tolong org lain. Sebab tu TSMY tak layak jadi TM.
      Kurang Didikan Agama, Rasuah & Kroni.

      Lain lah Najib boleh jadi imam jemaah solat raya di Masjid Negara.
      Rakyat Menyokong Penuh Segala usaha Najib utk memajukan Negara.
      Kerana rakyat bertambah kaya bawah pemerintahan Najib.
      Rumah mampu milik 400k murah sgt bagi rakyat Malaysia. Sepatutnya 400k tu utk harga rumah kos rendah.
      Semoga Malaysia Bertambah Terkenal & Makmur dimata dunia.

      I LOVE PM




      Delete
  6. Azmin Ali lahir di Singapura pada 25 Ogos 1964 dan merupakan abang kepada pengacara televisyen yang penuh kontroversi iaitu Azwan Ali.Beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Gurney Road (2), Kuala Lumpur dari 1971 hingga 1976. Kemudian beliau bersekolah menengah di Sekolah Tinggi Setapak, Kuala Lumpur (1977 - 1979) dan Institut Teknikal, Jalan Cheras, Kuala Lumpur (1980 - 1981). Beliau menyambung pelajaran beliau di University of Minnesota, Amerika Syarikat. Beliau berjaya mendapat master pada usia 24 tahun beliau juga adalah anak angkat Tun Dr Mahathir namun terus setia dengan DSAI sejak awal reformasi pada tahun 1998 hingga sekarang.

    Macai ado?ngee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tolong nasihatkan pengerusi GHB serta mahfuzz...bodo buatlah cara bodo.

      Delete
    2. kesiannya aku tengok 18.16...
      menggigil2 tangan masa taip kat laptop
      jangan la ikut sangat perasaan marah tu
      kang darah tinggi naik....

      Delete
    3. agaknya tentu mat sabu panik bila kita kutuk dia kaw2 macam nih...
      tentu dia merajuk tak nak tubuhkan ghb lagi
      meh kita kutuk dia lagi...

      Delete
  7. Makasih ya omak kau sbb infonya.teruskan semoga mendapat kebaikan drnya.biar la org nak kutuk masing masing punya kepercayaan sendiri.mesyuarat umno batal krn bosnya ada something to hide.lg pun sudah jd tak penting semua sudah tahu tiada soalan n bantahan boleh dilakukan.cuma anguk anguk kepala tanda setuju sj.bosnya juga risau jika ada repot repot krn timbnya mahu dpecat.gimana jika ada yg tak puas hati mahu ada kerusi melayang.jd dibatalkanatas faktor keselamatan sebenarnya.lgpun barangkali ada penjilatnyayg buat kecoh supaya timbalannya dipecat kali kedua.aduh jd bikin repot umno dbuatnya.bosnya juga tak faham 1mdb jika ada yg bertanya tak dpt djwb lg.jd katanya biar tenang dulu semuanya.tak perlu tembak byk kali nanti tertembak diri sendiri.lg pun jika sudah mati apa guna bazir pelurunya .tgok dulu jika timbalannya masih bisa menenbak.aku bkn indon ok ini bahana byk tgok senetron.

    ReplyDelete
  8. Kalau sebut spesis umno ni, dr no1 Sampai la bujta2 prangai sama je. Lantik la sape pun... takde yg eloknya

    ReplyDelete
  9. Ye murid2.. ari ni kita blajar subjek sejarah ye.. pada zaman dahulu, para pengkaji sejarah tlh menjumpai symbol DACING di tepi jamban dpercayai kepunyaan manusia gua. Tp ada juga saintis mgatakan bahaya symbol itu kepunyaan manusia zaman Batu.. walaubagaimana pun, tajuk ini tak penting malah tak pnh ada lg soalan exam keluar bg tajuk ni. Okay murid2.' Skrg murid2 Blh kluar rehat.. terima kasih

    ReplyDelete
  10. RAKYAT MESIA KAYAAA
    FLOM MY LOVER MISKIN
    PEMIMPIN AMENO MISKIN
    SELAMAT BERPESTA DAN BERSUKARIA.

    .

    ReplyDelete
  11. Percaturan Muhyiddin dari awal PRU13 untuk mengantikan Najib. Melibatkan 6 Tan Sri dan 3 Tun. Rampasan kuasa menerusi kospirasi yg terbantut. Tun M salah langkah. 1MDB adalah platform terbaik untuk jatuhkan Najib. Allah maha berkuasa, perisik PDRM dapat mengesannya dan dengan bantuan perisik antarabangsa maka pecah tembelang dengan tertangkapnya Justo diThailand. Berjuta2 wang dihabiskan untuk perangkap Najib. Bantuan The Edge, Sarawak Report, cyber troopers pembangkang dan media antarabangsa memainkan peranan menghasut rakyat dengan pembohongan. Jarum fitnah berjaya. DAP juga mainkan peranan yg besar.

    Muhyiddin dah tahu dia akan dipecat dan ucapan diCheras adalah pancingan apabila dia dipecat maka dia akan dinobatkan sebagai hero menentang Najib. Mana Tun M dan yang lain2 selepas Muhyiddin dipecat?

    Akta hasutan dan POCA patut digunakan terhadap petualang Negara yang telah menipu dan fitnah akan sistem Negara ini.

    Yang malangnya ramai yang tidak tahu dan tertipu oleh blog dan marah ikut emosi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu mana ada emosi, dia katak macam Ibrahim Ali.Hanipa dgn Kalid tu berudu

      Delete
    2. Dua soalan yg paling mudah. Tolong jawab.
      1. Di mana tersimpanya wang 42 bilion kepunyaan rakyat?
      2. Mengapa urusan 1MDB tidak dibincang dgn TPM dan jemaah menteri?

      Delete
    3. 2004 bodo piang masih tak percaya penyamun songlap duit 1mdb.. ada juga manusia mcm ni yg tak mau guna akal yg ALLAH beri...

      Delete
    4. 20.04...ORANG BODOH BACA CERITA REKAAN RAJA PETRA. AUTA LEBIH..BUDAK SURUHAN DAH BYR BERJUTA KAT RPK

      Delete
  12. Dua soalan mudah yg perlu dijawab.

    1. Di mana PM sembunyikan wang 42 bilion milik rakyat?

    2. Mengapa TPM dan jemaah menteri tidak dibawa berbincang 1MDB?

    ReplyDelete
  13. Aku tak reti nak jawab, aku dah pass soalan kau pd rafizi, mat sabu serta mahfuzz. Jawapan yg diberi pd aku;

    Rafizi: aku bergurau aje cakap 42b tu hilang
    Mat sabu: aku takut nak jawab sbb aku takut org pas tanya aku kat mana aku sorok duit tabung memali.
    Mahfuzz: 1MBD tu menatang apa? Sejenis kueh raya ke?

    ReplyDelete
  14. Anon 20:04 ni sebanarnya sedang berada dwad sakit jiwa.didapati sakit otak krn byk sgt menjilat.sesiapa yg melihat kemungkaran hendaklah ia mengubahnya.menghapuskan kejahatan adalah kewajipan semua org termasuk muhyidin yasin.mana ustad unknow sudah kantoi ke.

    ReplyDelete
  15. Hasil daripada perbincangan panjang lebar sepanjang dua hari ini, kesimpulan yg boleh kita buat ialah... 1MDB ialah sejenis kueh raya yg amat popular di kaw Parlimen Pokok Sena, Kedah

    ReplyDelete