KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 20 July 2015

HIMPUNAN JATI 2012 DENGAN HIMPUNAN GERAKAN HARAPAN BARU (GHB) DI KOTA BHARU MANA LEBIH BESAR DAN HEBAT????


Mari kita dengan berlapang dada berdingin kepala kembali kepada tahun 2012 di Taman Guru Pintu Geng Kota Bharu dimana suatu himpunan oleh NGO JATI yang dikepalai Dato' Hasan Ali diadakan khusus untuk menyerang PAS akibat sifat dendam kesumat terhadap PAS yang memecat dirinya kerana mengajak rakyat terutamanya para pelajar dan mahasiswa agar tidak turun ke Mahkamah Jalan Duta Kuala Lumpur untuk memberikan sokongan kepada Anwar Ibrahim yang sedang berdepan dengan keputusan Mahkamah Tinggi kes meliwat bekas pembantunya Saiful Bukhari Azlan.

Antara himpunan JATI tahun 2012 dengan Himpunan Gerakan Harapan Baru (GBH) semalam 19 Julai 2015 di Dewan Perniagaan Cina Kota Bharu manakah himpunan yang dilihat lebih menampakkan dapat sambutan???

Untuk berlaku adil ambil jalan selamat tanpa bersifat bias anggap sahaja sama-sama mendapat sambutan dari segi angka kehadiran.

Kesudahannya adakah JATI mampu menumbangkan PAS pada PRU ke-13 setahun kemudiannya???

Jawapannya adalah tidak sedangkan ketika itu Hasan Ali bercakap besar berdegar-degar macam nak runtuh langit betapa PAS akan kecundang pada PRU 13 .. Kelantan akan jatuh ketangan BN ... realitinya??? .. tidak perlu nak sebut disini kerana semua rakyat sudah tahu.

Sebab itu Omak Kau cakap pada artikel sebelum ini betapa perangai warga Kelantan semula jadi ialah ingin tahu perkara yang baru dan pelik ... ingin mendengar dan beri peluang pihak tertentu untuk meluahkan perasaan dan pendapat mereka agar boleh di beri penilaian ... jenis tidak mudah hadam dan telan bulat-bulat apa sahaja yang kisah dan cerita dihidangkan kepada mereka.

Kalau ceramah diseluruh Kelantan oleh JATI ketika itu boleh dikategorikan sebagai mendapat sambutan yang agak memberangsangkan jika dilihat secara kasar angka dan jumlah kehadiran rakyat tetapi akhirnya jelas kehadiran itu langsung tidak diterjemahkan dalam bentuk undi dan sokongan bila tiba Pilihanraya Umum ke-13.

Jadi Gerakan Harapan Baru janganlah terlalu ghairah dan seronok sakan apabila himpunan semalam ada jua mendapat sambutan sebab tidak semestinya mereka hadir terus dakap perjuangan yang masih samar-samar serta dianggap proksi DAP oleh sebilangan besar rakyat Kelantan.

Terima hakikat betapa nama DAP cukup fobia dikalangan rakyat Kelantan yang masih lagi gagal dikikis dan dihakis dalam minda mereka walaupun PAS dan DAP sudah duduk sebumbung dalam gagasan Pakatan Rakyat.

Ikut hukum akal logik kalau ceramah Hasan Ali yang mampu membuat para pendegar terutamanya kaum wanita mengalirkan air mata masih gagal tumbangkan PAS di Kelantan apakah ceramah yang penuh dengan kutuk, caci, melabel dan diselang seli dengan lawak jenaka mampu lumpuh dan meranapkan PAS di Kelantan?????

Jangan mudah beremosi tetapi berpolitik secara realiti .. jangan ada percubaan mau menghina rakyat Kelantan dalam berfikir dan menilai serta membuat keputusan apa yang baik untuk diri mereka ... jangan sesekali berfikir rakyat Kelantan jenis mudah dicair dan dipesongkan dengan cerita-cerita yang dibawa oleh para pemimpin yang kecewa dan merajuk disebabkan tumpas dalam pemilihan parti.

Rakyat Kelantan akan mudah terusik emosinya jika yang berceramah dan memberikan penerangan adalah kalangan mereka yang dianiaya dan dizalimi ... masalah besarnya adakah barisan pemimpin Gerakan Harpan Baru dikategori sebagai pemimpin yang dianiaya dan dizalimi????

73 comments:

  1. Replies
    1. mohd razid lover particularly roket ada kulup

      Delete
    2. Ghb ialah gerakan harapan barua dap. Hehe. Nampaknya lagi ramai perhimpunan jati drp ghb...alamatlah tu ghb bakal hancur berkecai. Bakal kena tibai ngan rakyat..bak kata TGHH ghb takkan sampai 2 tahun maka akan berkuburlah .....kih kih kih.

      Delete
    3. Putar Belit Tuan Presiden ?
      Seri Maharaja Ming


      Perasmian Facebook smile emoticon

      Jom kita belajar cara ustaz lebai menipu

      Wartawan: apa akan jadi kepada PR jika Pas fasakh Dap?

      Haji hadi: saya tak tahu itu semua dalam ilmu ALLAH
      ......
      (after a month)

      Wartawan: Bagaimana pandangan tuan guru dengan Harapan Baru

      Haji hadi: Harapan Baru mampu bertahan selama 2 tahun

      Ana: macam mana haji hadi boleh tahu selama 2 tahun bukannya ia adalah bawah pengetahuan Allah

      Haji hadi: Ermmm... Barua... Broker... Jebon... Anjing... Kipidap

      Delete
    4. Dulu Pas bolehlah berbangga menang di Kelantan....
      Sebabnya Pas mendapat sokongan ahli2 profesional, PKR malah cina dap sendiri....

      Tapi Pru 14 ni.....Pas nampaknya akan kecewa. 20% ahli yang dulunya ahli Pas kini dah tidak akan mengundi Pas. Ahli PKR akan lari dari mengundi Pas juga. Ahli Dap pula tak payah la cerita. Pendek kata paling kurang Pas akan kehilangan sekitar 40% pengundinya. Jadi tidak mustahil kalau UMNO akan merampas semula Kelantan selepas ini.

      Pas jangan takbur sangat dan masih mengaku akan mengekalkan Kelantan!!!! Tuhan tak suka orang takbur, terutamanya jika yang takbur tu ialah golongan ulamak....

      99.9% saya percaya Pas Kelantan akan tersungkur.

      Delete
    5. anonmouse 00.41 sama je dengan OK ,bangang tak terkata,itu perhimpunan bila,perimpuanan tu masa kau masih mamai ,kini dah 2015,masa kau dah gila ni.ytak tahu nak beza tahun berlaku.bodoh campur bangang jadi bongang

      Delete
    6. Hahaha.......omak kau mula tunjukan belang dan marah pada pemikir berceramah menentang, namun omak kau lupa!! Walaupun rakyat kelantan majoritinya menyokong pas tetapi dulu siapa ketuanya dan skrg siapa persandangnya! Jadi....perpecahan akan belaku dlm pas begitu juga rakyat kelantan kerana semua pemimpin punyai penyokongnya dan pas hanyalah nama party! Tanpa tokohnya pas hanyalah nama semata2.
      Yg bongkah sombong hina mengutuk bukanlah ghb tetapi omak kau sdr sebagai bloger memburuk2 kan pasma g18 dan skrg ghb. Maka dulu omak kau kutuk bloger umno kini omak kau sdr dah berat sebelah tanpa berfikir dan berikan ulasan yg seimbang baik buruk bukan omak kau tentukan tetapi rakyat akan tentukan. Apa guna gunung tinggi langit kalau tiada org tinggal di atas sana! Rakyat mahukan kesejahtera keamanan keselamatan terjamin bukan siapa kuat siapa gagasan lebih besar, yg lama dikenang yg baru di beri peluang ,demi satu perubahan. Rakyat bijak berfikir mahukan yg baru punyai pembaharu, namun rakyat bodoh sempit akal hanya akan duduk meminta menunggu asal melayu di sanjung mrk senang.

      Delete
    7. Jati yg ramai hadir org Umno la bongok!!!

      Delete
    8. himpunan khalid ibrahim lagi ramai he he he he

      Delete
  2. Omak memang bijak bikin golongan GHB jatuh semangat. He he he sebijik mcm Utusan. Pas sudah konfirm UG ngan Umno kah? Kenapa sekarang omak ambil alih peranan gomo sebagai panglima perang umnooo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai Wala'un DAP dikenali diatas. Mereka.ni yg menabor fitnah melalui Greenpork meloyawaves, adding Dan bahlol2 sejenia. Balik la woiii Wala"on DAP pun kaki cai waktu muktamar. Siap kaler lagi

      Delete
    2. setahu aku yang pakai gelaran wala'un tu ahli2 Pas aje...
      Yang lain2 tu profesional dan tak main la cium2 tapak kaki..

      Delete
    3. tak main tpk kaki tp blh kongsi calsberg semeja kah3

      Delete
  3. apalah yg dah jd dgn ko omak ooiii...the enemy bukan GHB...tapi the current corrupted gov. imam syafie bljr/berguru dgn imam malek...tapi lepas tu imam syafie buat mazhab sendiri yg imam malek langsung tak marah pun...inikan pula ahli kuar parti pastu tubuh parti lain - kes ni lg la kecik banding buat mazhab baru.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. layankan je. bagi dia khayal lagi

      Delete
    2. Macai Wala'un DAP dikenali diatas. Mereka.ni yg menabor fitnah melalui Greenpork meloyawaves, adding Dan bahlol2 sejenia. Balik la woiii Wala"on DAP pun kaki cai waktu muktamar. Siap kaler lagi

      Delete
    3. apa yg anon 23.40 tu ckp? takkan dah tertelan pil kuda gaks.

      Delete
    4. wala'un tu maknanya "kesetiaan menggila khinzir"
      ciri ni hanya ada pada ahlul partai ularmak aje

      setahu aku la....

      Delete
    5. Pas dan GHB sama je 2x5 tak beza pun omak kau
      kedua2 tak penyelwangan berlaku, perlukan tambung derma
      Pas tabung tin milo dan ghb dengan tabung tin biskut .
      Pas perlu fatwa di buat adi awang tampa merujuk pada jabatan agama dan ghb perlukan fatwa dap mereka perlu rujuk pada uztan anwar ibraham dan dinasti lim.
      Tak beza omak kau, mereka akan tiru taktik sama pas buat semasa pilihan raya menipu rakyat dan gunakan agama untuk kepentingan diri, cuma perbezaan aku nampak pas fatwanya tak undi pas tak masuk syurga, ghb pula tak sokong raja segambut nanti kena belasak macam pangikut kahlid itu


      Delete
  4. hehehe. dah sesak nafas ke omak kau. hehehe. so stupid. ada ke nak samakan himpunan pimpinan hasan ali dgn himpunan pimpinan mat sabu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai Wala'un DAP dikenali diatas

      Delete
    2. lebih baik jadi pengikut dap dari menjadi pengikut siku dan lutut

      Delete
    3. 23:36...tak kan la tuang presdeng dah jadi kaki fitnah pil kuda pong mung masih nak mewala'ung juge? Ni wala'ung ker mala'ung?

      Delete
  5. Omakkau gilo talak jugak kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg komen diatas adalah bahlul yg sama. Mujur ada Omak kau, TUC, Tranung yg membuka rahsia2 golongan secular bertopeng justice

      Yg Benar

      Jeff Ulu Bernam
      Reformist yg Originel

      Delete
    2. Jeff tolol barua

      Delete
    3. jeff....benda lain ko tak payah la nak pikir...
      ko pikir aje sapa yang masuk duit 2 juta tu dalam akaun big mama...

      kepala ko pun tak pening!!

      Delete
    4. tak usah marah jeff. kita tak tahu dia ni kapir ke muslim

      Delete
  6. omak kau tgh makan pil kuda lagi ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ramon Tay Lip (TB) nak Jadi ahli social democrat Nepal party
      Tapi tak perrrr dia bukan ahli lagi sebab tak bayar yuran. Ahli. Yuran tak Leh bayar. T shirt cap change bolei beli. Bodosssss

      Delete
    2. 23:52 mabuk pil kuda ka

      Delete
    3. Bodossssss lagi kalu dah tau tuang presdeng kaki fitnah pil kuda tapi masih juga nak mewala'ung2.... Tu org utara panggil memala'ung

      Delete
  7. untuk pencerahan buek OK yg x berapa nak cerah...prog ahsang jati doket kg den di kelantan disponsor sepenuhnya oleh umno...siap tbg bas dan duit poket lae...tak cayo coba tanyo tok pa, silap2 dio bagi omak solipar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Kelantan mana cakap Den. Kao ni salah crowd. Hang pi crowd salesman 501 levis Siam ni

      Delete
    2. 23:57 bodo piang

      Delete
    3. Kalu orang nganu panggil 'deng". Deng org tengganung tapi deng dah tak sokong tuang presdeng. Deng doa tuang presdeng tertonggeng pru14 nanti.

      Delete
  8. eh...ikut kawe la nok kkecek den ko, don ko...demo dok nyapok bakponyo...kawe baru nok ejah OK sbb tu lah kawe kkece nogori...demo kacau slaluh...kawe kkenne sunggoh ko giginya yg mancung tuh...

    ReplyDelete
  9. eh...ikut kawe la nok kkecek den ko, don ko...demo dok nyapok bakponyo...kawe baru nok ejah OK sbb tu lah kawe kkece nogori...demo kacau slaluh...kawe kkenne sengoti ko giginya yg mancung tuh...

    ReplyDelete
  10. Solat Hajat PAS Doa KO UMNO BN pun kalah dengan himpunan jati.

    ReplyDelete
  11. Ghb nk buat parti baru tp pas UG dan umno menyalak Xtentu hala.omakkau pun terus cpt2 sebar berita busuk mcm utuseks dan berita harian.kahkahkahjahjah. Awat kecut sangat noooo

    ReplyDelete
  12. Nt omakkau siarkan himpunan kalit ibrahim lebih hebat dari segala himpunan didunia ini.kehkehkehkeh

    ReplyDelete
  13. Putar Belit Tuan Presiden ?
    Seri Maharaja Ming


    Perasmian Facebook smile emoticon

    Jom kita belajar cara ustaz lebai menipu

    Wartawan: apa akan jadi kepada PR jika Pas fasakh Dap?

    Haji hadi: saya tak tahu itu semua dalam ilmu ALLAH
    ......
    (after a month)

    Wartawan: Bagaimana pandangan tuan guru dengan Harapan Baru

    Haji hadi: Harapan Baru mampu bertahan selama 2 tahun

    Ana: macam mana haji hadi boleh tahu selama 2 tahun bukannya ia adalah bawah pengetahuan Allah

    Haji hadi: Ermmm... Barua... Broker... Jebon... Anjing... Kipidap

    ReplyDelete
  14. Bila omakkau nk buat himpunan kalit ibrahim,kami 20juta akan berhimpun.hahahahahha

    ReplyDelete
  15. Harap #omakkau tidak menangguk di air keruh mengapi-apikan bangsa se agama. Biarlah mereka dengan pilihan mereka. Mungkin ada yg cerdik atau ada yg BANGANG, biarkanlah . Itu citarasa mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak bile pompuan kaki fitnah ni cerdik? Klau cerdik lama dh x jadi batuapi n sokong membuta tuli.. aku dh pesan bekali kali suh buang logo parti pr kt masthead blog dia. Ada dia nk buat?? Faekah bayar bape sebulan kt betina ni tah utk jd batu api..

      Delete
  16. Kepada sesiapa yang tak sokong parti tuang presdeng, cubalah korang buat sesuatu.
    Cuba korang pekena pil kuda barang 5 butir, nescaya korang akan menyokong tuang presdeng dengang sepenuh hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg telan pil kuda skg tuan presiden, yg jilat kulup komunis skg guan eng. Sama je

      Delete
    2. tak sama....
      tak percaya kalu, cuba sebelum jumpa tuang presdeng pekena pil kuda 7 bijik. Nanti ko rasa wala'ung lain macam aje....

      Delete
  17. Akhlah TERPUJI ULAMA PAS ialah pandai memaki orang ! Akhlah UMNO pula pandai kelentong rakyat! Akhlak #omakkau..melagakan orang Melayu Islam sambil ketawa....MUlai hari ini, KITA PULAUKAN BLOG INI. Tq

    ReplyDelete
  18. MACAM NI LA...
    DULU AKU PAKAI IPHONE 3
    BILA ADA IPHONE 6 ULTRA, AKU TUKAR KE IPHONE 6 ULTRA.
    KORANG TAHU KENAPA?
    SEBAB SISTEM IPHONE 6 ULTRA LEBIH BAIK.

    KORANG MASIH NAK PAKAI IPHONE 3 YANG DAH KETINGGALAN SISTEM TU?

    ORANG AKAN GELAKKAN KORANG KALU KORANG MASIH WALA' PADA IPHONE 3 KORANG TU.

    ORANG AKAN GELAK GULING2 KALU KORANG MASIH KATA IPHONE 3 YANG KORANG WALA' TU IALAH HAND PHONE TERBAIK DI MALAYSIA.

    KALU KORANG MASIH WALA' KAT IPHONE 3, AKU PUN CUMA MAMPU GELAK AJE. KELAKAR LA KORANG YANG WALA' GILA BABI KAT IPHONG 3 NIH SEDANGKAN SUDAH ADA IPHONE 6 ULTRA YANG TERBUKTI MEMPUNYAI SISTEM AMAT CANGGIH!!
    SAMALAH JUGA MACAM PAS DAN PARTI BARU TUR....
    KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

    ReplyDelete
  19. PARTI AMANAT SUSHI kepanasan sekarang.Sudah berjaya membersihkan parti tapi mereka seperti kehilangan arah tuju parti.Apakah yang tinggal didalam PARTI AMANAT SUSHI adalah orang yang dikategorikan sebagai "loser"?Gagal mengorak langkah selepas menyingkirkan golongan progresif melalui chai.Bayangan UG semakin hampir, sokongan kepada syarikat modal berbayar Rm1 jota tapi menjana hutang Rm42 bilion itu pasti.

    ReplyDelete
  20. Kalau dalam umngok cap ayamnya mat meselang, dalam pas pula nok buduh dan serbanvire.ada orang suka mengharamjadahkan orang sama taraf dengan kaki pelabel dalam pas.Walau macam pong kita tetap suka kerajaang ug.boleh la parti amanat sushi pakai buang calon mca dan mic untuk bertanding dikawasang dap.

    ReplyDelete
  21. Dalam banyak- banyak entri bangang OK, maka entri yang ni la paling bangang sekali.

    JATI tu NGO wahai OK.

    Dia tak masuk pilihanraya.

    Walau hadir 10 juta sekalipon tak jadi apanyaaaaaaaaaaa.

    NGO dan parti politik tak tau beza ke wahai OK ku sayang.

    Tu la jadi macai UMNO PAS UG lagi, akal pon makin lama makin ke belakang.

    Sebab tu orang kata kalau nak cerdik kita kawan dengan orang cerdik dan begitulah sebaliknya.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  22. ha ha ha Lihatlah...betapa DANGKALnya omak kau.....Tahniah Abg Mat dan semua yg menjayakan GHB.

    ReplyDelete
  23. astaqfirulllah,mengapa omak kau ni.apa jadi dengan kau ni.ambil wudud dan solat,minta ampun pada allah.tenang,makan,minum,rehat.kalau ada ubat telah dulu.rihatkan minda.supaya Omak kau dapat berfikir dengan tenang,ini jiwa kau tak tenang ,kelamkabutada persaan dendam,sehinggakan Berita apa ni ?kalau hadi dan haron lihat mualanya dia gembira kerana disangkanya ada perhimpuanan Pas rupanya perhimpunan hentam pas dan tahun 2012 pulak nanti mereka jatuh penggsan.omak kau/omak.kau

    ReplyDelete
  24. Bagus owner blog ni berani siar ulasan yg kontra.
    Tak macam blog greenboc....syiok sendiri.
    Sendiri masuk bakul...

    Aku terima pendapat omakkau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kontra je xpe ni memaki hamun mencarut mcm bahasa tipikal org umno n pas ug buat apa? Tambah dosa je membacanya..

      Delete
  25. Omak.....omak, sekarang ni zaman dah berbeza. Orang mengikuti perkembangan melalui internet. Tak ramai tak bermakna tiada sambutan. Jangan rasa yakin sangat. Omak kena banyakkan berita mengenai PAS, ambil kesempatan berita UMNO yang semakin teruk sekarang. Penyokong GHB tak Akan berkurang, malah makin bertambah dari hari ke hari. Ahli PAS sudah tentu Akan berkurangan. GHB dah mula kerja secara senyap. Ada activist PAS di KL dah mula buat survey di Kelantan. Saya pasti Abang Mat dan kawan 2 Akan dapat maklumat dalam masa terdekat bila saya dan semua orang KL balik dalam minggu ni. Keadaan agak membimbangkan, Kelantan mungkin jatuh. Saya sebagai penyokong PAS sejak sekian lama risau dgn keadaan ini. Cubalah usahakan supaya PAS dan GHB dapat bekerjasama menentang UMNO habis habisan. Mulakan kerja omak, jangan berlengah lagi. Saya dah siap kan lapuran survey kepada Ahli PAS di KL. dia nampaknya dah beralih angin ke GHB. Setiap pilihan raya, saya pasti Akan bawa satu pengundi balik ke kelantan (setiap satu undi tu penting).

    ReplyDelete
  26. Segala yg dituduh oleh kepimpinan kini sudah jelas terbukti kebenarannya:

    JEBON - ADUN yg melompat menyokong serta mengisytiharkan kesetiaan kpd kepimpinan parti lain (tindakan yg sama oleh ADUN DAP) tanpa mendapat arahan dari kepimpinan parti sendiri dlm isu MB Selangor..

    TOLOL - membenarkan setiap tindakan DAP malah mempertahankan tindakan DAP yg memutuskan hubungan tanpa menghiraukan bhw kepimpinan parti itulah yg memulakan menyerang kepimpinan parti sendiri secara terang2an..

    BARUA - berusaha menubuhkan parti baru (yg sudah mendapat pengiktirafan DAP) tetapi dlm masa yg sama masih lagi TIDAK BERANI meninggalkan parti sediada..

    MUNAFIK HARAKI - di masa berkempen begitu beria2 mewar2kan bahawa niat bertanding hanya ingin membantu tuan presiden (sedangkan bila DAP serang presiden dia buat2 tak tahu). Tapi bila sudah kalah, merancang pulak nak buat parti baru. Terbuktilah kini bertanding hanya utk rebut jawatan semata2 bukan atas dasar berkhidmat.. tak ada langsung ciri2 sikap Khalid ibnu Walid... yg ada cuma ciri2 sikap Khalid ibnu Samad..

    BROKER - Menganjurkan ahli2 PAS yg lain agar bersama2 menjadi ahli parti baru (yg bakal bekerjasama dgn DAP utk Pakatan 2.0) jika ditubuhkan nanti; walaupun sebenarnya si broker itu sendiri masih lagi menjadi ahli parti PAS..

    Jadi di manakah silapnya tuduhan2 berasas di atas?? Di mana???

    Sekian! Wallahua'lam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang lain ko tak ulas ker?

      Serigala, babi, anjing, pil kuda.......
      ulas la..
      kalu tak boleh ulas, sila rujuk tuang presdeng

      Delete
  27. Segala yg dituduh oleh kepimpinan kini sudah jelas terbukti kebenarannya:

    JEBON - ADUN yg melompat menyokong serta mengisytiharkan kesetiaan kpd kepimpinan parti lain (tindakan yg sama oleh ADUN DAP) tanpa mendapat arahan dari kepimpinan parti sendiri dlm isu MB Selangor..

    TOLOL - membenarkan setiap tindakan DAP malah mempertahankan tindakan DAP yg memutuskan hubungan tanpa menghiraukan bhw kepimpinan parti itulah yg memulakan menyerang kepimpinan parti sendiri secara terang2an..

    BARUA - berusaha menubuhkan parti baru (yg sudah mendapat pengiktirafan DAP) tetapi dlm masa yg sama masih lagi TIDAK BERANI meninggalkan parti sediada..

    MUNAFIK HARAKI - di masa berkempen begitu beria2 mewar2kan bahawa niat bertanding hanya ingin membantu tuan presiden (sedangkan bila DAP serang presiden dia buat2 tak tahu). Tapi bila sudah kalah, merancang pulak nak buat parti baru. Terbuktilah kini bertanding hanya utk rebut jawatan semata2 bukan atas dasar berkhidmat.. tak ada langsung ciri2 sikap Khalid ibnu Walid... yg ada cuma ciri2 sikap Khalid ibnu Samad..

    BROKER - Menganjurkan ahli2 PAS yg lain agar bersama2 menjadi ahli parti baru (yg bakal bekerjasama dgn DAP utk Pakatan 2.0) jika ditubuhkan nanti; walaupun sebenarnya si broker itu sendiri masih lagi menjadi ahli parti PAS..

    Jadi di manakah silapnya tuduhan2 berasas di atas?? Di mana???

    Sekian! Wallahua'lam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan presiden kaki fitnah.
      Anak buah meneruskan fitnah tuan presden.

      Cantikkkkk!!
      Boleh kongsi saham kat neraka....

      Delete
  28. Tak kisahlah sama ada ramai ke sikit ke orang sokong GHB. Yang mustahaknya ramai orang tak mahu gulungan ulamak jadi pemerintah. Apa pasal orang Terengganu bagi peluang sepenggal sahaja? Apa pasal orang Kedah bagi peluang kepada PAS hanya sepenggal sahaja? Sebabnya kalau bagi lama-lama kepala rakyat pun kena penggal!! Untuk mengajar ugama boleh, untuk bagi kuliah dengan berkitab okey ulamak memang diperlukan. Tapi untuk jadi Perdana Menteri sorry!!! Lain negeri boleh. Bukan Malaysia!!! Pasal apa Kelantan boleh diprintah lama oleh PAS. Bukan pasal PAS bagus tapi sebab ada seorang ulamak yang takutkan kemurkaan Allah s.w.t Rakyat berbilang kaum bukan sahaja di Kelantan bahkan di merata tempat menghormati beliau sampaikan UMNO Selangor tak bagi peluang Almarhum memberi khutbah Jumaat!! Itulah dia pengaruh seorang ulamak yang dikasihi umum. Beliau telah pergi dan yang tinggal hanyalah ulamak-ulamak cai yang kuat memaki, yang tak reti apa itu setiakawan. Yang difahami ialah kuasa , duit dan &^(!+. Kalau UMNO menggunakan bangsa sebagai paksi perjuangan, PAS pula menggunakan Islam dan bangsa sebagai matlamat. Tiada beza. Satu pakai songkok tinggi dan satu balut kepala dengan kain. Itu sahaja!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan pendapat anda.Songkok atau serban, akhirnya rakyat dan negara yang rugi kerana politik juai agama dan bangsa.

      Delete
  29. Ulamaak u turn sampai lam kubo....puiiii

    ReplyDelete
  30. Ucapan LGE adalah utk hapuskan agama (khususnya Islam). LGE mahu org Islam tinggalkan Islam secara beramai2. LGE/DAP hendak hapuskan Artikel 153 - Hak istimewa org Melayu & DEB. Cita2 & hasrat LGE/DAP ini hanya boleh tercapai dgn pertolongan GHB. LGE/DAP marah kpd Hadi sbb Hadi tak mahu ikut telunjuk LGE/DAP.

    Bila TSKI meletak jwtn MB, LGE/DAP sokong Wan Azizah sbb LGE/DAP dpt kontrol Wan Azizah. Tetapu bila Hadi sokong Azmin, bererti Hadi/PAS tidak ikut kehendak & telunjuk LGE/DAP. LGE/DAP melihat tindakan Hadi itu menentang kehendaknya. LGE/DAP merasai dirinya ketua dlm PR & kata2nya adalah perintah/arahan. Bila LGE/DAP tidak dpt mengawal Hadi/PAS itu puncanya LGE menyerang Hadi habis2an lalu merancang menjatuhkan Hadi.

    LGE/DAP menggunakan mrk dlm PAS yg tidak puas hati dgn Hadi tetapi tidak berani bersuara. Desakan & serangan bertubi2 LGE/DAP ke atas Hadi memberi semangat kpd G18 utk menentang Hadi.

    Walaupun LGE/DAP berjaya memecahkan PAS & dpt menarik beberapa org Melayu masuk DAP, tetapi amat sukar utk menilai akar umbi PAS serta org sikap Melayu umumnya terhadp DAP.

    DAP masih lagi parti Cina tok2. Buat masa ini Cina tidak akan undi org Melayu di kawasan majoriti Cina & DAP tidak akn letak calon Melayunya di kawasan majoriti Cina. DAP akn letak calon Melayunya di kawasan Melayu. Jadi cakap LGE kononnya nak hapuskan bangsa & agama dlm dokumentasi adalah retoriknya utk kepentingan bangsanya supaya Melayu hilang identiti Melayunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ularmak pulak rosakkan sistem agama
      keluar parti bini kena talak 3
      kui kui kui

      Delete
    2. dah buat apa masuk pilihanraya....kita perang sabil laa camni kalau dah betul cina nak hapuskan Islam kenapa masih nak berpolitik???
      JIHAD

      Delete
  31. Himpunang..himpunang itu je lah gambarang yg boleh ko beri utk tunjukkang sokongang..aku sekeluarga adik beradik 15org pung xpenah gi himpunang..tp tetap menyokong ghb sbb semuanyeng dh ada berita dalang internet..semuanyeng org tahu lagu mano betul hok xbetol..xyoh gi himpunang pung org menyokong ghb..org tahu blako..demo nok rakyat sejahtera dulu ko dmo nok buak unde2 dulu..baghu hiduk rakyat sejahtegho..sekaghe ni make xcukuk nok buak unde2..pirah..kito nok mene..buakla cagho nok mene..pah tu nok buak apo pung buakla..nok panggey yusop qardawi jadi pm pung xpo..ni blung apo2.. Nok buak unde2 supayo ummat sejagat terpelihagho..dmo tahu tepelihagho lagu mano..xdok kapateghbe hile,kapa hile,duit hile,gunung nok ghuntuh,xdok banjir mache2lah hok Allah dok beghi tunjuk tu..NAPOK TOK?

    ReplyDelete
  32. Mat sabu yg pernah kna tangkap basah dgn bini kawan sendiri di bilik 121 hotel perdana kota baharu & kalah dlm pru 3 kali berturut2 tu ko org lantik jd presiden GHB?.... Memang dah dekat benor nak kiamat dunia ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro ada bukti sahih ke? Atau main fitnah? NauzubiLLAHiminzaalik.
      Habis abg mat sabu masuk keluar ISA demo dok kira? Ada mat sabu pakai kete mercedes macam pemimpin PAS kelantan?
      Jgn nak sebar fitnah bro jika tiada bukti 4 org (demo kena wala dgn ulamak cari saksi dulu 4 org) ke tak wala' ni

      Delete
  33. Itu presideng ghb,sebuah ngo..parti belung tertubuh lg be..dmo terkelighu ni..

    ReplyDelete