KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 13 July 2015

EXCO SELANGOR TUDUH RUSUHAN BERLAKU DI PLAZA LOW YAT AWAL PAGI TADI DILAKUKAN OLEH MEREKA YANG DI UPAH OLEH UMNO

"Upahan UMNO menyerang Lowyat utk mcetuskan kekacuan bg menutup isu 1MDB. Sy akn di Low Yat jam 12tgh esok utk menyokong peniaga yg jujur"
Dari ayat-ayat diatas bolehlah disimpulkan, Exco Selangor yang juga merupakan ADUN Bukit Lanjan dan Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti KeADILan Rakyat YB Elizabeth Wong dikatakan melalui media sosial laman twitternya bahawa kejadian rusuhan malam tadi dilakukan oleh mereka yang diupah oleh UMNO demi menutup isu 1MDB .. bagi tunjuk tanda solidariti kepada para peniaga yang jujur,  esok jam 12 tengah hari beliau akan akan berkunjung ke Plaza Low Yat.

Ini adalah suatu pertuduhan yang agak serius kerana YB Eli secara terus terang menyatakan pendirian tegasnya betapa kekacauan di Plaza Low Yat dilakukan oleh mereka yang diberi upah oleh UMNO demi menutup isu 1MDB.

Kalau sekadar menyatakan dilakukan oleh ahli atau penyokong dan pendokong UMNO itu boleh lagi diterima sebab dari maklumat diperolehi rata-rata yang berkumpul di Plaza Low Yat malam tadi sebelum berlaku rusuhan nampaknya memang ahli atau penyokong UMNO .... tetapi menuduh mereka lakukan semuanya itu kerana diupah UMNO rasanya sudah agak keterlaluan dan melebehi batas dalam menyerang pihak lawan.

Memberikan sokongan padu dan solidariti kepada peniaga-peniaga yang jujur adalah suatu tindakan yang sungguh mulia dan disokong ... tetapi pastikan ianya bukan disebalik kerana para peniaga tersebut adalah berketurunan Cina yang menyerang kaum Melayu ... siapa jua peniaga yang jujur yang dianiaya dan dizalim mesti disokong dan di bantu ... siapa yang melakukan jenayah tidak kira keturunan dan fahaman agama mesti dikutuk dan lawan habis-habisan.

Omak Kau secara terbuka tidak menyokong kenyataan Elizabeth Wong bahawa pelaku kekacauan di Plaza Low Yat malam tadi diupah oleh UMNO tetapi sokong jika beliau berkata ianya dilakukan oleh kebanyakkannya ahli dan penyokong UMNO.

Kenyataan Elizabeth Wong ini sudah pasti mendedahkan dirinya untuk diambil tindakan saman fitnah oleh UMNO ... dalam keghairahan menyerang pihak lawan jangan lupa batasan.

Agaknya demi bersangka mulia di hari dan bulan yang mulia ini mungkin beliau memiliki bukti kukuh betapa perusuh-perusuh malam tadi ada menerima imbuhan atau upah dari UMNO ... mungkin dirinya ada bukti transaksi wang berlaku ... mungkinlah .. sebab itu beliau berani mengeluarkan kenyataan dan tuduhan sebegitu.

Apa-apa pun adalah lebih baik YB Elizabeth Wong memberikan respon demi pencerahan mengenai tuitnya ini.

60 comments:

  1. Cina dan melayu gadoh2 merusuh dapat aper? Akhirnya dap kena saman.1mdb tepok2 tangan.pak kaduk bersorak gembira tapi kampung tergadai.sekian terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

      Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

      Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.


      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES
      SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

      Delete
    2. Tulang Babi ni dok cerita apa? Kita bincang isu Low Yat dia merapu mabuk pil kuda.

      Delete
    3. Hahaha.......salah semua salah, mrk yg rusuh tu melayu kalau umno upah pasti bangla atau perbagai bangsa supaya tidak mengena keatasan umno. Jadi melayu sejatilah yg lakukan semua ini sebab islam tidak di pandang tinggi syaitan pula mrk sanjung sebab tu jadi begini. Melayu jenis ini biasanya kaki pukul kaki dadah kaki botol kaki samun kaki rompak kaki pencuri dan samseng melayu kampung dll. Apa pun tunggu dan lihat kalau pihak berkuasa tak mampu selesaikan dgn baik pasti perang bangsa akan tercetus dan melayu yg serang tu telah dijejaki pasti akan lihat langit tu tinggi atau tidak.

      Delete
    4. Rusuhan, demonstrasi ni anwar yang ajar. Polis kena belasah, vandalisme...puncanya anwar. Anak haram elizabeth wong ni pun suka merusuh.

      Delete
    5. 12.28 sakai borneo. Orang utan. Tok nenek dia pegi mana2 pakai cawat

      Delete
    6. Hahaha.....kalau sy sakai borneo pasti saudara hantu raya malaya org bunian. Datuk nenek tiap tahun sedih bila musim raya kerana cucunya hantu raya.

      Delete
  2. Bagos...awal2 lagi exco kominih dah beri perlindungan pada peniaga2 penipu...
    pru 14 nanti ramai la peniaga2 penipu sponsor yb komenih...

    ReplyDelete
  3. Exco kaki bogel, kaki yamseng anjur oktoberfest ni yang korang layan buat apa??? Dulu orang kuat khalid berahim, ganti azmin dia masih jadi exco. Aiskrim azmin ke????? Lanciauuuuu punya exco..buah kelapa jatuh pun dia tuding orang lain punya keje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri bogel sontot amoi cina dah lupa ka?

      Delete
    2. Tu cina mca sontot cina dap...bukan melayu sontot cina. Melayu sontot china doll dah masuk penjara. Tu haramjadah namanya...

      Delete
  4. Budak melayu tu ta heran pun pasal politik..
    Xberi pekdah pon...dia cuma mahukan hak dia setalah ditipu cina koninih...

    ReplyDelete
  5. Kes ni akan berkesudahan dgn yg berduit akan menang...tungguuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes ni akan berkesudahan budak melayu tu mengaku bersalah mencuri setelah geng exco dapig sumbat 10k dlm mulut budak tu dan mengesahkan budak tu macai amno bila disiasat ada sejumlah wang dlm acc budak tu...drama dapig dah basi...hehehe

      Delete
    2. Macai umno resah gelisah takut budak melayu ngaku diupah samseng umno.

      Delete
  6. Belum pegi lawat low yat siang2 dah sebut "menyokong peniaga yang jujur"? Kau jaga selangor je cibai...selain caj 20 sen utk beg plastik apa lagi idea yang kau ada utk majukan selangor? Apa kau buat eli wong?? Bila terpalit skandal, kau nangis mcm budak kecik..siap ada gambar terkangkang, berserabut, bulu ketiak tak cukur. Ini exco kebanggaan rakyat?? Dok mkn gaji & elaun buta2 je..

    ReplyDelete
  7. Penagih dadah jangan dibiarkan berkeliaran nanti buat kacau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju sangat

      Delete
  8. Inilah pemimpin kebanggaan PKR & rakyat selangor termasuk jugak muslimat yg nangis sakan bila eli bukit TElanjanG ini terkantoi gambar bogel.

    kpd rakyat selangor, mohon dikekalkan ADUN ini sbb berjiwa rakyat. dia berbogel pun utk rakyat jugak. Rakyat negeri lain boleh tumpang semangkok.

    Kalau pegi lowyat nanti jgn lupa bawa kuih raya utk diagih2 kpd rakyat melayu selangor yg mengundi kamu. Mereka akan kata kamulah pemimpin berjiwa rakyat sebab beri kuih raya walaupun kamu anak beranak dah 3 haari tak mandi pagi.

    ReplyDelete
  9. Memang S??? kenyataan exco ni ,dia nak panaskan lagi keadaan , bukan nak semua orang bertenang , Apa nak jadi sikit sikit UMNO ,budak belum jadi ahli pun di tuduh UMNO yg salah

    ReplyDelete
  10. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila mat banggang komen merapu2

      TULANG BADAK SEMOH
      MURTABAK 3.85
      SELEKEHNYO PASNO (PENYOKONG UG UMNGOK+PAS SUKA LABEL RM &JAWATANG)

      Delete
  11. Omak kau ni blog ug pasno, la ni tempat rasis juai bangsa dan agama berkampung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aloooooo Tarzan, apasal kao mwrapu. Nak merapu pi layan meloyawaves. Kat blog mat Gemuk tu ada artikel2 pelawak sarkas

      Delete
    2. ye ke lihat gaya macam ye. ye ke? tengah dibuat penilaian ini namanya kaunter attack

      Delete
  12. Tahniah omak kau

    ReplyDelete
  13. temgok dulu apa polis kata..

    ReplyDelete
  14. Replies
    1. Nak buat macam mana pengomen macam dipengaruhi dadah bebas komen juai sentimen agama dan bangsa.

      Delete
    2. jual sentiment Pasmacha the idiots

      Delete
    3. CCTV dn kamera China doll dn penzina nerangkap peliwat juga harus diteliti

      Delete
    4. Cctv pun anwar & penyokongnya tak pecaya...

      Delete
  15. Eli wong show us ....don't accuse without the proof umno behind this...the same script aljuboori did to the people before...welcome home 13 mei...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepala hotak bapakkk ko

      Delete
  16. Takanla geng pencuri yang merusuh dah kena tangkap keluar merusuh sampai lewat malam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pencuri 1MDB masih bebas berkeliaran.
      Macai umno x nak tangkappencuri wang rakyat ni ke?

      Delete
    2. Peniaga Penipu tu pon sama mcm pencuci la ngok...ambik duit orang tanpa
      Izin...

      Delete
  17. Iklan Tidak Berbayar

    Anda Kecewa, tidak dapat menerima kenyataan, kalah teruk atau apa2 lagi masalah tekanan jiwa, sila hubungi PASMA atau G18.

    Kaunselor2 kami Bro Mat, Bro Khalid dan Bro Fahrul sedia membantu

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam sedih aje bunyi....
      takut ularmak mampossss kebulor kot?

      Delete
  18. ada akai pakai.. wa tatap sokong tulang badak.. watluuuu

    ReplyDelete
  19. terima jelah si china tuduh parti melayu bersatu, siap nak sokong peniaga jujur. demi raqyat demi bangsa malaysia.

    ReplyDelete
  20. Kena tipu oppo tak ori 500 ringgit bukan main pahlawa melayu turun...ayahanda, datukanda bagai.

    Kena tipu 3 keturunan, lembu jadi kondo, rezab melayu tergadai, 42 billion....... oleh pertubuhan kebangsaan melayu bersatu selama ni, sonyap saje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal itu semua anon 14:53 yg penipu..hehehe...

      Delete
  21. Apa kejadah bulan ramadhan @7.50 kat kedai phone...itu waktu solat mahrib, itu pun kalau pun tau apa itu maghrib....orang macam ni nak bela? padan muka kena tipu, muka macam tak pernah cecah wudhuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia dah solat kat surau PLY ngok...
      ko ada solat?

      Delete
    2. Solat taik kucing...orang habis solat jamn8 lebih...buka puasa pun ntah

      Delete
  22. Sapa suruh menipu.ingat melayu penakut ker.byk kali kena cabar.skrg sokong syed mokhtar.dan org melayu buat factory byk2.
    tiada kena mngena umno .walaupn aku bkn org umno.apabila melayu kena buli ...kesabaran tak tertahan dah.
    ini amaran kpd kaum2 yg lain2 jgk..aku pun ikut hati nk belasah juga penipu2 yg konon dh kuat sgt segi ekonomi nih.

    Tentang mdb dan pelombongan bauksit d pahang tu.undang2 jgn buta .istana ke pjbt mb ke jika trlibat dakwa..kita sokong melayu.tapi kita mual dgn melayu perompak negara.dan menginanya negara.

    3 pm terawal boleh d prcayai.yg trkemudian trlalu bnyak cacatnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engko dah kena tipu berbillion ringgitdgn orang melayu, tak sedar ke?

      Delete
    2. Ko kena tipu dgn macai2 dapig tak sedar ke??

      Delete
    3. PLY mana ada surau...tokong ada la..memang muka kaki tak jejak surau lunya orang...puasa pun ntah

      Delete
  23. Kisah macam gembala kambing mempermainkan orang kampung.

    ReplyDelete
  24. melayu bodo ....... duit kerajaan hilang berbillion-billion rm, hepi dan tak peduli .... sebab melayu yang kebas .... kena tipu 3 ratus rm sudah mahu gadoh .......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ko hari2 otak kena tipu dgn cai2 rba tu bangga la sangat...bodo..

      Delete
    2. nasib baik tak gi merusoh kat yg ambik bilion2 tu

      Delete
  25. Jika pihak berwajib Polis, KPDNKK dan mana2 yg terlibat tak pandai kawal smua benda ini secara professional tak mustahil berlaku peristiwa hitam di bulan syawal....mintak2 tak berlaku tapi tak mustahil.....

    ReplyDelete
  26. Last2 nt omakkau kata Anwar jugak yg salah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ishh...itu last2 omakau kata anwar salah...tapi cina lan chow elli wong pulak awal2 lagi dah salahkan umno...gila apa??..

      Delete
  27. Saya sangat bangga dengan semangat orang melayu
    Walaupun saya seorang yang tolol

    ReplyDelete
  28. POLIS KATA MEMANG BUDAK TU CURIK HEMPON
    KORANG NAK KATA APA?
    KAN DAH MALUUU...

    ReplyDelete
  29. Melayu bangang..sokong pencuri handphone...lepas tu buat huru-hara. Islam ajar mcm tu kot..

    ReplyDelete