KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 24 July 2015

MOHON JANGAN KETAWA .... CALON KETUA PEMUDA PAS YANG DAPAT 7 UNDI LAWAN SUHAIZAN KAYAT DUA TAHUN LALU MASUK DAP TIDAK SAMPAI SATU BULAN SUDAH TIBAI DAP KAW-KAW.



Tindakan Pemuda DAP Perak mengatakan pihak berkuasa tiada kuasa & tidak layak menjaga akhlak org ramai adalah suatu kenyataan yg agak keterlaluan.

Pemuda DAP Perak dikatakan mengeluarkan kenyataan tersebut ekoran pihak PBT menasihatkan pemilik panggung wayang membuang "couple seat" untuk mengelakkan perlakuan sumbang di dlm panggung wayang.


Ianya isu kecil tetapi melibatkan akhlak yg harus ditangani dgn berhemah & bijaksana.


Kita boleh berbeza pendekatan tetapi mengatakan pihak berkuasa tiada hak & tiada kuasa untuk menjaga akhlak & tatasusila rakyat itu sesuatu yg jauh menyimpang dr konteks.


Semua pemerintah baik di peringkat bwh sehingga tertinggi mempunyai tanggungjawab menjaga akhlak, tata susila & adab masyarakat melalui pendekatan2 yg sesuai. Itu tanggungjawab pemerintah selain tanggungjawab memberikan kesejahteraan kpd rakyat.


Jangan kerana isu kecil tentang pendekatan habis rosak semua benda baik yg kita buat.


Bijaksanalah dlm BERUBAH.


ZULHAZMI SHARIFF
24072015

110 comments:

  1. Dah terperangkap...salah masuk parti. Nak keluar dalam masa sebulan nanti org gelak. Pilih dap kononnya lain dari yg lain. Ala2 bijaksana, terbuka, matang, berfikir di luar kotak kalau join dap. Kan dah kena....ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami selaku pengkagum GBH menerima kritikan dan teguran drp ulamak2 serta walaun2 ulamak dgn hati yg terbuka. Yg baik kami jadikan panduan. Yg tak baik kami masuk telinga kiri keluar telinga kanan.

      Kami memikir dan rasional. Kami tak main baiah2 yg mengikat kski tangan kami kepada parti sedangkan hati meronta2 ingin bebas. Kami jenis terbuka dan bukan jenis walak menggila.

      Harap maklum.
      Terima kasih

      Delete
    2. Hello Anon 22:14 yang Bahlul

      THURSDAY, JULY 9, 2015

      Pimpinan2 GBH Pertahan DAP, Pimpinan2 Kajang Satay Move Majoriti Membisu

      Kalau tidak takkanlah Mr Roket sampai tersenyum pada Mursyidul Am GBH - LIm Mat Sabu kerana mempertahankan roket dalam tentangan rang undang2 hudud terbaru. Haji Lim Mat Sabu Al Kataki Fried Chicken pula mahukan PAS jangan mementingkan hudud di barulah boleh dikatakan PAS bersalah.

      Khalid Samad pula meminta bukti dikemukakan bagi mereka yang menuduh (Tok Usin Ceroi-TUC). Rafizi pun sama minta bukti dikemukakan untuk membuat PR 2.00 bersama GHB. Pada waktu yang sama, majoriti pimpinan2 PKR Selangor hanya diam membisu.

      Tak dengar pun pimpinan PKR Selangor hatta ADUN keluar mempertahankan GBH Al Kataki kecuali beberapa ekor sahaja, termasuk bini pemimpin bertaraf satay Nampaknya, GBH terpaksa bergantung pada DAP untuk hidup Tak kisahlah bantuan itu mengikut Syarie atau tak..

      Tulisan diatas diolah dari blog sampah masyarakat http://www.malaysiawaves.net/ supaya isi kandungan tetap relevan inclusive, exclusive, faham dan apa2 merepet lain yg disebut oleh GHB

      Tulang Badak@Murtabak Waves
      Tepat, Jitu dan tidak Membodek


      Delete
    3. Kah kah kah terbuka lah konon ......... sekarang baru tahu Dap mmg dah lama suka buka membuka ni sampai seluar dalam pun tak nak pakai ! Kah3 kpd walaun dan balaci Dap

      Delete
    4. Terbuka zip kot, ternampak roket pendek. Kah Kah Kah. Bahlol punya Anon 22.14

      Delete
    5. Kami pengkagum GBH terbuka pada kritikan demi penambahbaikan.
      Kutuk2, cela2 kami masuk telinga kiri keluar telinga kanan.
      Kutuk2 pun boleh jadi kaya....buat sakit otak aje....

      Delete
  2. Undi melayu nak...
    duit melayu nak...
    hudud utk org melayu xnak...
    tapi ttp memiliki nilai2 yg menghampiri islam...haru biru betul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org melayu ada hudud ker?
      Sapa buat hudud org melayu?
      Tahun berapa org melayu buat hudud?
      Yg buat hudud melayu tu org umno ker org pas?

      Hudud org melayu?
      Kahjahkahkah
      Biol betol la wallaun nih

      Delete
    2. Sah bukan melayu lagi sah bukan Islam. Hudud dilaksanakan di melaka, terengganu, kelantan n kedah sebelum kedatangan penjajah barat. Pi Baca batu besurat apa dia tulis. Jawi tak Faham bm n bi ada. Takan umno buat batu besurat palsu pulak.

      Delete
    3. hudud adalah subset dalam perundangan Islam termasuk Qazaf yg sedang diguna pakai oleh wawi. Walhal Qazaf utk tuduh org berzina tanpa 4 saksi Adil. Hubungan sex sejenis bukan zina, meliwat lagi bukan.
      Sah hudud bukan umno atau pas yg buat sebab ada dlm Al Quran yg wujud lebih lama dpd umno dan pas.
      Atau al Quran kat msia tidak sama dgn al Quran kat Merah, Jakarta, London.
      Kau pernah bukak dan Baca al Quran tak.

      Delete
    4. Adakah umno atau pas ada time machine leh mengembara ke masa lampau tambahan ayat hudud dlm al Quran.
      Kalau ada baik ubah benda lain.
      Kau nak bahas bab hudud ke, sila buktikan umno atau pas buat hudud. Sebab Asas hukum hudud dlm al Quran. Sila jelaskan bila masa umno atau pas ubah suia al Quran

      Delete
    5. Hudud memang ada dalam Quran. Untuk semua umat Islam. Semua orang Islam maklum.
      Bukan utk Melayu aje.
      Bukan hudud melayu.
      Melayu tak buat hudud.
      Ker ada melayu yang mengaku buat hudud?

      Delete
    6. Hudud bukan untuk orang melayu sahaja
      Semua orang Islam wajib melaksanakan hudud

      Kalu kapir tak nak hudud tu kita memang tak pelik la
      Kalu Dap tak nak hudud pun tak pelik sbb mereka pun kapir

      Yang peliknya bila yg islam tak nak hudud
      beriya2 nak sokong hudud, tetiba habuk pun tarak
      yang kena salahkan dap kapir tu jugak
      Kenapa nak salahkan dap kapir tu kalu hudud tak berjalan?
      Salahkan la islam melayu sendiri
      sebab mereka tak nak sokong/ tak nak bincang pun kat parlimen
      Tak kira parti la.....tak kira yang sini atau yang sinun
      2 kali 5

      Delete
    7. Bila nak pilihanraya
      Bila parti ada masalah
      Mulalah kecoh pasal hudud
      Yang salah mesti Dap
      Yang paling pelik, Org benci hudud pun mula bincang pasal hudud

      Apa punya turrr

      Delete
    8. Oiiiii basar...
      Ko tak nak baiah cerai bini ko talak 3 ker?
      Peluang baik turrr....
      Ko kan dah masuk PUS

      Delete
  3. Tak salah menegur. Bukan mcm pasug tak boleh tegur nanti tak wala. Kenapa omak nak buat isu. Bagus jaga TSKI yg kemaruk jadi MB. Omak nambak terdesak sekarang nak attack Pakatan baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...komen tuan.

      Delete
    2. Yang setuju tu org yg sama... pemacai DAP.. siap bertuan tuan lagi tu.. ptuihhh...

      Delete
    3. Betul. Begitulah cara org berparti boleh ditegur dan boleh menegur. Omakkau sakit hati sangat sebab TSKI bukan ditegur tapi digugur...keh keh

      Delete
    4. Hantu walaun aje x boleh ditegur.
      Klu kena tegur dia tukar jadi hijau.
      Sbb dlm kepala dia ada batu besar.

      Delete
    5. Khalid dah byk kali kena tegur
      Tapi tak jalan
      Kepala byk keras
      Last2 kasi gugur
      Tapi tak apalah......
      Pkr tak suruh dia letak jawatan adun dan mp.
      Tak la macam parti PUS.....keluar parti kena letak jawatan. Alasan dulu menang guna nama parti pus.

      Apa punya walakkkkk

      Delete
  4. Aku rasa gang GHB lepas ni lompat masuk Perkasa.
    Penyokong tak derrrr buat abia duit DAP saja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasihat tuan kami terima.
      Insyaallah kami tak lompat perkasa.

      Delete
    2. Anon 22 45, Are you Katak???

      Delete
    3. Jadi katak jauh lebih mulia drp jadi kaki fitnah pil kuda.
      Tak percaya?

      Delete
    4. pil kuda pil khayal
      kapal dah nak karam

      Delete
  5. Adding, Greenpork dgn meloyawaves termasuklah macai bahlol GBH lain. Kalau GBH spesis katak. Korang tu langau katak.

    Wachaaaaaaaaaa

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langau tu lebih mulia drp tokey fitnah pil kuda dan jauh lebih mulis drp kaki sapu harta negara. Baik jadi langau drp jadi perompak dan lanun.

      Delete
    2. Jef Ulu Babi tak berjual ke malam nih...ngeh3

      Delete
  6. Zulhazmi katak
    Lim Mat Sabu katak
    Hanipa katak
    KolidSamad Katak

    Bagus la tu. Penang bukit syka makan katak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik makan katak drp makan harta negara.
      Baik makan katak drp makan daging saudara sendiri. Cipta fitnah pil kuda tu sama macam makan daging sedara sendiri.

      Makan katak lagi baik.

      Delete
    2. Dapat elaun MP tp tak masuk dewan... hukumnya haram tak?

      Delete
    3. Entah.....cuba tanya tuang presdeng.
      haram ker tak haram?

      Delete
    4. tanya lge dia banyak kali tak masuk parlimen sibuk kerajaan negeri.

      Delete
  7. perjanjian dan ikrar yang dibuat tanda kita setuju ikut apa yang diarahkan . semua perkara rasmi mesti ada perjanjian . kalau orang langgar wajib dihukum . Parti Pas ada cara dan peraturan serta syarat yang mesti dipatuhi sebelum jadi calon dan selepas menang pilihanraya . kalau tak ada perjanjian orang akan langgar habis segala tiang akan tercabut dan rumah akan runtuh . Islam terbuka luas selagi tidak melanggar perkara2 yang diharamkan oleh Allah taala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perjanjian gila mana ada dalam islam. Islam rak suruh cerai bini talak 3 kalu keluar parti pas. Rasulullah dan khalifah Umar tak buat benda2 mengarut ni sampai talak 3 bini. Org bodo aje sanggup kena ikat tangan kaki.

      Kalu nak keluar pas tak perlu talak 3 bini. Cukup bayar denda. Bagi makan org miskin. Tak mampu bole puasa 3 hari. Baiah bodoh jsngan ikut. Ia lahir drp otsk org2 bodoh.

      Delete
    2. Abang Lan Chau kalau merapu mmg nombor satu. Tp bab halal haram mmg bodoh.

      Delete
  8. Itulah ketelusan namanya. Tegur pada yang sewajarya ditegur. Undang-undang perlu dijaga. Maka apa salahnya teguran beliau. Tegur pada perkara yang benar bukankah itu demi kebaikan pada perjuangan.

    Tajuk yang diberi pada entri blog ini sahaja menimbulkan fitnah dan menunjukkan sakit hati tuan blog. Adillah dalam perjuangan.

    ReplyDelete
  9. THURSDAY, JULY 9, 2015

    Pimpinan2 GBH Pertahan DAP, Pimpinan2 Kajang Satay Move Majoriti Membisu

    Kalau tidak takkanlah Mr Roket sampai tersenyum pada Mursyidul Am GBH - LIm Mat Sabu kerana mempertahankan roket dalam tentangan rang undang2 hudud terbaru.

    Haji Lim Mat Sabu Al Kataki Fried Chicken pula mahukan PAS jangan mementingkan hudud di barulah boleh dikatakan PAS bersalah.

    Khalid Samad pula meminta bukti dikemukakan bagi mereka yang menuduh (Tok Usin Ceroi-TUC).

    Rafizi pun sama minta bukti dikemukakan untuk membuat PR 2.00 bersama GHB.

    Pada waktu yang sama, majoriti pimpinan2 PKR Selangor hanya diam membisu.

    Tak dengar pun pimpinan PKR Selangor hatta ADUN keluar mempertahankan GBH Al Kataki kecuali beberapa ekor sahaja, termasuk bini pemimpin bertaraf satay

    Nampaknya, GBH terpaksa bergantung pada DAP untuk hidup Tak kisahlah bantuan itu mengikut Syarie atau tak..

    Tulisan diatas diolah dari blog sampah masyarakat http://www.malaysiawaves.net/ supaya isi kandungan tetap relevan inclusive, exclusive, faham dan apa2 merepet lain yg disebut oleh GHB


    Tulang Badak@Murtabak Waves
    Tepat, Jitu dan tidak Membodek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa tulang babi nih suka copy & paste. Dah x ada idea ke?

      Delete
    2. perangai ko pun dah macam mak badak

      Delete
    3. Tulang babi kalau jual pasti x laku. Nanti tak cukup modal minta kat dap. Malu aku jd anak Kelantan mangsa banjir cina yg tolong. Bukan cina Kelantan tp cina dap. Hari2 sumpah dap tp tangan minta sedekah daripada dap. Ada pemimpin pasiku. Tapi harap telor je besar. Satu sen x guna. Hari2 cerita hudud tak sedar rakyat sendiri kebulur.

      Delete
  10. Kalau mat sabu masuk hutan jd komunis, mat sabu patut ajak mamat bingai ni sbgai penunjuk arah untuk ke pejabat operasi rejimen ke 10, PKM yg dah kehilangan ketua. Gerakan Hambat Babi (GHB).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 22;30

      Aku rasa salah skit. GBH ni ikut ideologi Gagal Harus Blah (GBH). Bila dah blah baru buat Gang Hambat Babi (GBH)

      Itu yang semua jadi katak tu. Penang Bukit memang suka katak goreng

      Abang Lim Mat Sabu tak titun lagi kerrrr. Dah la grassroot tolak, sekarang jadibahan lawak plakkk. Piiiiraaaaahhhh

      Delete
    2. Terima kasih atas teguran.
      celaan kami masuk telinga kiri keluar telinga kanan.
      Tak nak simpan la takut hati jadi gelabah.
      Nanti tido malam tak lena pulak.
      Mula la merepek cipta ayat2 puisi.

      Delete
    3. Elok jugak jadi geng hambat babi
      Hambat babi sampai masuk dalam hutan
      Barulah aman kampung dan pekan
      Tak ada ler babi tu rosakkan tanaman

      Delete
  11. Ni baharu betul .. JANGAN JADI PAK TURUT SAHAJA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAK TURUT tu kira wala la
      wala tu macam walaun
      bini pun sanggup bagi hadiah talak 3
      apa punya walakkkkkk

      Delete
  12. Yang tak boleh ditegur ialah ULAMAK SUCI LAGI MENYUCIKAN.

    Mereka ini maksum.

    Kalau ditegur akan diBARUAkan dan diTOLOLkan.

    Selepas itu akan dihalau dan disuruh tubuh parti lain.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. THURSDAY, JULY 9, 2015

      Pimpinan2 GBH Pertahan DAP, Pimpinan2 Kajang Satay Move Majoriti Membisu

      Kalau tidak takkanlah Mr Roket sampai tersenyum pada Mursyidul Am GBH - LIm Mat Sabu kerana mempertahankan roket dalam tentangan rang undang2 hudud terbaru.

      Haji Lim Mat Sabu Al Kataki Fried Chicken pula mahukan PAS jangan mementingkan hudud di barulah boleh dikatakan PAS bersalah.

      Khalid Samad pula meminta bukti dikemukakan bagi mereka yang menuduh (Tok Usin Ceroi-TUC).

      Rafizi pun sama minta bukti dikemukakan untuk membuat PR 2.00 bersama GHB.

      Pada waktu yang sama, majoriti pimpinan2 PKR Selangor hanya diam membisu. Tak dengar pun pimpinan PKR Selangor hatta ADUN keluar mempertahankan GBH Al Kataki kecuali beberapa ekor sahaja, termasuk bini pemimpin bertaraf satay

      Nampaknya, GBH terpaksa bergantung pada DAP untuk hidup Tak kisahlah bantuan itu mengikut Syarie atau tak..

      Tulisan diatas diolah dari blog sampah masyarakat http://www.malaysiawaves.net/ supaya isi kandungan tetap relevan inclusive, exclusive, faham dan apa2 merepet lain yg disebut oleh GHB

      Tulang Badak@Murtabak Waves
      Tepat, Jitu dan tidak Membodek

      Delete
    2. mana boleh terima teguran
      itu kira dah tak walakkk dah turrr
      presdeng aje boleh tegur

      Delete
  13. Baiah di buat bukan dgn pas utk pas. Tetapi baiah dgn pas untuk Allah S.W.T.
    Selamat-jahat iblis dia tahu Allah S.W.T Tuhan yang menjadikan Alam Semesta tidak iblis menyekutukan Allah S.W.T dgn sesuatu yg lain.
    Hang pa pi sekutu akan Allah S.W.T dgn LGE LKS azab azab. Syrik tiada Maaf ooooo infinity dalam neraka jahanam.
    Orang lain lepas rentung masuk balik syurga Syrik mana mungkin Allah S.W.T dah janji Abadi abadan dlm neraka jahanam. Allah S.W.T tidak pernah mungkir janji.
    Sapa nak makan buah berduri logam cecair melegak kepanasan melampaui batas leh join jadi keldai ahli neraka jahanam LGE n LKS. Depa semeja dgn Abu jahal, firaun n namrud...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baiah talak 3 bini...
      Apa punya baiah...
      Rasulullah dan Khalifah Umar tak suruh pun baiah cara ni
      Macamana pas boleh keluar baiah cara ni.....

      Akhir2 ni banyak betol macai umno masuk Pas
      Pelik .....
      Pelik gila...

      Delete
    2. amboi2 pertama kali dengaq ada orang yang sekutukan Allah dgn LGE n LKS...dasyatnya. kalau betui tlg habaq mai sapa, bila, dan dimana mangkuk tu dah lakukan kerja syirik tsbt...tlg bagi bukti sekali bro. kita minta dan doakan supaya dia bertaubat sungguh2 sebelum dia gol. TAPI kaau ustaz sengaja fitnah tolong tanggung sendiri tau! kami tak campoq

      Delete
    3. Bila pulak GBH sekutukan Allah dgn LGE dan LKS ni?
      Fitnah apa pulak ni?
      Basar...ko bukan ahli Pas kan? Ko ahli ameno kan?
      Ko dah basar/ besar drp Allah ker??

      Delete
    4. Apa punya baiah cerai isteri talak tiga??
      Kalau pompuan? Baiah apa pulak?
      Perjanjian bangang oleh puak2 bangang
      Macam la tak ada benda lain nak buat baiah.....

      Delete
  14. Hahaha..cantik olahan ayat brader ni, ghb( hambat babi)

    ReplyDelete
    Replies
    1. baik hambat babi drp jadi kaki fitnah pil kuda
      hambat babi negara lagi baik

      Delete
    2. bila babi dah kena hambat masuk hutan
      barulah tanaman2 dapat hidup subur
      kekayaan negara akan bertambah

      jadi kita kena hambat babi masuk hutan

      Delete
  15. Wa cakap lu itu halapan balu aa (balua) mmg wa suka sbb itu butut2 kasi wa halapan meniaga ada untung ........ haiya wa mmg suka ini balua maa !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ada 2:
      satu, dari kosong ada harapan jadi agung.
      dua, dari agung ada harapan jadi kosong.

      Jika ada perpaduan dan kerjasama, insyaallah jadi agung.
      Jika geng sendiri, in Sya Allah jadi kosong.

      Delete
    2. Aku tak jadik la nak masuk pas
      Kang kena baiah cerai bini talak 3 pulak

      Delete
  16. GBH - Gagal Harus Blahhhh. Padan muka kena kutuk dgn Ibrahim Ali.

    Lim Mat Sabu Al Kataki
    Lim Kolid Samad Al Kataki
    Lim Hanipa Al Kataki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang SYIAH memang suka maki memaki orang lain. Kalau kamu bukan SYIAH dah tentu kamu ni YAHUDI. Ingat, SYIAH dan YAHUDI itu KAFIR LAKNAT.....

      Delete
    2. Mat sabu syiah....hahaha..

      Delete
    3. Kamu yang jatuhkan hukum syiah pada mat sabu.
      Sebab hati kamu hitam.
      Hitam sebab hati kamu tak tenteram.

      Delete
    4. bila hati tak tenteram mula la tak bole tido malam
      bila tak bole tido malam mula la cipta ayat2 puisi

      kalu lama sangat tak bole tido malam nanti hati bengkekkkk aje
      bila hati bengkekkk, makan pun tak lalu
      bila tak lalu makan, lama2 jatuh sakit
      bila sakit nanti mampooooss

      kan ker susah.....

      Delete
  17. Brader zul..keluarkan saman ekor (kase) utk dapsy perak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana bole...
      Saman pil kuda pun tak settle lagi....
      Ahmad Awang pun tgh pikir2 nak saman
      Parah2
      Tak tenteram pikiran
      Malam tido pun mengigau2

      Delete
    2. Halo Rambo....
      Bila hang nak baiahkan bini hang talak 3?

      Delete
  18. GHB Geng Hambat Babi... Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. GBH Geng Hambat Babi Negara

      Delete
    2. sama2lah kita hambat babi masuk dalam hutan
      biar babi2 tu duduk dengan geng2 dia dalam hutan saja
      bila babi2 duduk dalam hutan baru aman kampung dan pekan

      Delete
  19. ghb pi la pakat mengkedarah babi dgn cina dap... progresif liberal n cerdas... pi lah ajak ambiga sama pakat makan satu talam curry babi masak pedas .. minta lks baca doa bg kalid samad n mat sbu amiiiin bg bunyi kuat2.... masa dulu dok dlm tahaluf siyasai dok takut n seriau kat Ulamak... la ni dah lks jadi musrsyidul am ghb...maka lancar le gerakan hangpa....biaq le hang pa dok nyanyi lagu ug n jv dgn umno n kami mkn daging lembu nfc bakar cicah ayaq asam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na pon dah malaun.
      Ni mesti GSB gang serban besar.
      Bahasa lucah dan mencarut adalah wirid harian GSB.
      Sayang, ckp pejuang Islam tp bahasa dan perangai cukup huduh.

      Delete
    2. Dia ikut cara tuang presdeng dia kot...

      Delete
    3. Dari nama pun pun dak sewel ,nama aawang MELAUN.ni manusia ke babi?KALAU MANUSIA OTAKNYA KALAU GILA PUN DIA TAK TULIS BEGNI ,TAPI KALAU BABI LANGSUNG TAK BOLIH .aGAKNYA DIA NI TAI BABI

      Delete
  20. Amboi sedapnya mengata kat orang....kamu tu baik sangat ker..sokong ULAMA SYIAH pulak tu. SYIAH anti Islam sebab mereka menolak kenabian Nabi Muhamad saw dan menolak al-quran. Lidah memang TAK BERTULANG tapi LIDAH juga boleh bawa anda ke NERAKA atau SYURGA.
    Ini politik YAHUDI untuk memecahbelahkan umat Islam. PAS pun parti sekular cuma nama saja ada perkataan Islam. PAS ambil bahagian dalam demokrasi sekular/barat...dia bukan JEMAAH ISLAM!
    Berhati-hati bila kamu bercakap....

    ReplyDelete
  21. Sekurang-kurangnya MAT SABU ada telog (maruah) bukan macam GENG SYIAH PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bab telur mat sabu aku setuju, memang ada dan besar. Guan Eng suka ramas telur mat sabu. Bab syiah aku tak setuju sbb mat sabu minat komunis. Bila jd komunis mat sabu boleh mkn babi spt yg dia pernah kata. GENG HAMBAT BABI. Babi ni species telur besar.

      Delete
    2. Lebih baik menghambat babi drp bercakap/ menulis ikut cara babi

      Delete
    3. Menulis cara babi aku tak rahu, tapi GENG HAMBAT BABI aku tau. Presidennya pernah kna tangkap khalwat dgn bini org. Nmpak muka ada iras iras......

      Delete
    4. Baik pergi hambat babi drp berperangai babi.

      Delete
    5. sama2 kita hambat babi2 tu masuk dalam hutan
      biar dia duduk dgn geng2 dia dalam hutan

      Delete
  22. PUS ni macam jantan tak guna.
    Time suka, dia cucuk sampai jadi anak dua tiga
    kentut busok pun dia kata wangi
    taik busuk pun dia sanggup cium

    Tapi bila dah tak suka, tenaga dah tak kuat, kote dah tak naik
    dia cari alasan salahkan bini
    kutuk bini, cela bini, ceraikan bini jadi janda

    kalu dah janda macam2 dia kata
    body dah terbarai la
    barang dah longgar la

    tapi dia tak sedar, kote sendiri yg dah tak bole pakai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab dia tak tau janda punya kepit baik punya....
      heeeee

      Delete
  23. Omak kau, aku doakan supaya engkau dengan keluarga kau kemalangan dasyat atau kena penyakit serius seperti kanser ke, aids ke, jantung ke tapi jangan mati terus biar mati secara perlahan-lahan supaya dapat lah kau merasa akibatnya menjadi penghasut perpecahan sesama Islam.. Ya Allah Ya Tuhan Ku kabulkan lah doa ku ini.. berikan lah kesengsaraan yang teramat sangat kepada Hanisya Abd Hamid kerana menjadi penghasut dan batu api supaya umat Islam di Malaysia berpecah dan seterusnya Islam terkubur di bumi Malaysia. Amin Ya Rabbal Alamin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiiii...apa ko merepek nih....
      Perangai pus jangan ikut la woii...

      Delete
    2. amiiiiin semoga doa jahanam kau tu akan kembali puak2 kau spt mountdweller, gendang perang, alhussyen, malaysia waves, libang libu, yong suka kuning, addin, cipan tapir & tenuk, mso, bloglist dsbnya sbb depa ni kepala batu api @ kapla batu peli*q !

      Delete
  24. Aku kalu baiah setakat kereta sebijik tu bole la terima
    Tapi kalu baiah talak 3 kat bini, aku tak sanggup
    Bior ler aku masuk GBH aje.....

    ReplyDelete
  25. Baiah bodoh je pas ni.igtkan bijak rupenye bangang2 ulamak pas nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak elok ko bangangkan ulamak pas
      tu nama tak wala'
      nanti ko kena cerai bini talak 3 baru ko tau

      Delete
  26. Sian omakkau kene kutuk je.patutla makin lama makin bebal je blog ni

    ReplyDelete
  27. Kerusi dalam bas dan taxi bila na buang

    ReplyDelete
  28. Ini semua pasaiPas terlampau sebok hal orang lain.ugama itu bukan untuk dijuai atau untuk mengawal orang lain.Kawal diri sendiri dulu kalau x boleh juga kawal jangan nak memandai nak kawal orang lain.kalau x beginilah jadinya.

    ReplyDelete
  29. Parti Pas ni sebenarnya baik
    Cuma sekarang ketuanya kurang baik
    Patutnya tukar la dengan ketua yang baik
    Baru boleh jalan lancar.

    Ketua sekarang tak pandai drive
    bas pun jalan sangkut2
    Macam bas rosak aje

    Tukar la ketua tu
    Dia tak pandai jaga enjin bas la...

    ReplyDelete
  30. Dulu suami Omak kau tu dari adun Pas,sekarang Omak kau menjanda kena talak 3 sebab baiah ,sipa yang minat sila rujuk pada hadi atau haron

    ReplyDelete
  31. pas dah mcm umngok. ketua berbelit lidah masih wala. kena faham yg wala tu semua macai yg x kebolehan iq setaraf a. maslang dan hasang malik. ucapan syabas pd pasitut skrng dah boleh masuk slot buletin tv3 hari2, dah macam kompenan parti bn. mic dan mca pun dah kurang masuk berita. jgn malu2 masuk bn aje la nak selindung buat apa, kami faham..hehehe

    ReplyDelete
  32. MACAM NI SENANG CERITA JANGAN GADUH2 LAGI.

    PAS DAH TAK BOLEH PAKAI SELAGI DRIVERNYA TAK DITUKAR.

    FULL STOP.

    ReplyDelete
  33. Pas kena tukar driver, yg dah kalah pula elok masuk hutan jd GENG HAMBAT BABI (GHB)

    ReplyDelete
  34. Bila sebut nama hadi teringat perbuatan dan pecakapan yang tidak baik.Jangan pula suatu hari nanti nama hadi ini macam nama hassan malek dan mat maslan yang sinonim dengan kebodohan.Suatu hari nanti akan ada orang berkata

    1. "janganlah awak hadikan orang" maksudnya seseorang kawan menegur kawannya supaya jangan mengumpat/fitnah/tipu/label orang lain.

    2. Ponteng - Seorang guru bertanya kepada muridnya "kenapa awak hadi kelas kelmarin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apasal kau fitnah orang minum black label??? Inilah GHB. Gang Hati Busuk

      Semata2 kepuasan bukit Penang kao sanggup lakukan APA saja. Seteruk2 Ibrahim Ali dia pun tau jadi langau Bukit Penang tu lahanat. OKey Lim Nat Sabu aku harap hang sedar

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan yg Originel

      Delete
  35. Msia negara demokrasi. Tubuh lah parti apa pun. Masing2 ada vision. Ada yg utamakan hudud wpun rakyat dok dlm khemah. Terpulang lah. Jgn kita kutuk org lain babi, anjing dll. Umno pula konon parti melayu tp nama Inggeris lg. Nampok sgt anak didik British. Huhu. Mana macai umno. Haha

    ReplyDelete
  36. Omak bila mau kawin sama TS khalid? Opps abg khalid. Tp kena minta izin isteri tua dulu. Bila ada izin baru ok. Kawin senyap nnti datang fitnah. Haha

    ReplyDelete
  37. Hebat GHB. Hari hari Ada promosi Dari omak. Dah la penyokong semua Hebat Hebat belaka. Ada aura tersendiri. PAS kalau tak gabung dgn MCA dan mic (umno) kita sokong. Tapi sebab Ada cita Cita nak gabung dgn MCA + mic (umno) kita lawan habis habisan

    ReplyDelete
  38. Aduyaaiiiii.... Apa jenis Agama yg d anut oleh penyokong2 pas ni... suka memakihamun, memfitnah, cakap kotor, hipokrit, taksub.. harap2 kamu bukan orang Islam...

    ReplyDelete
  39. GHB (Geng Hambat Babi) majoritinya tediri bekas ahli Pas yg berperangai ala-ala babi masa dlm Pas. Spt Unit Amal Pas (unit anjing pengesan - UAP). Elok sgt keluar Pas & sertai GHB - Geng Hambat Babi. Pengerusi GHB pun bukan org tak tau perangai dia. Hidup atas ehsan duit Bapak Babi Guan Eng.

    ReplyDelete
  40. Melayu hebat berapi-api di fb @media maya tetapi hakikatnya majoriti habuk pun tak ada dan tak bermaya. Kelentong saja lebih. Pergi kerja la, balik pergi masjid surau dan jaga akhlak rumahtangga.

    ReplyDelete
  41. Baguih la lagu tu. Sekurang-kurangnya dia berani menegur. Pemuda PAS... ketua sendiri tak nak bercakap... nak guna fesbuk je. Nak taip dlm fesbuk tak yah jadi Ahli Parlimen... ko jadi blogger je. Tahniah Zulhazmi krn ada keberanian menegur. Bercakap benar walaupun pahit. Say no to parti 'da ma cai'!!!

    ReplyDelete