KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 9 July 2015

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT .... PUNYALAH NAK PERTAHANKAN KENYATAAN PEMIMPIN PKR CADANGKAN KERAJAAN PERPADUAN SEMENTARA SAMPAI TERGAMAK CAKAP CARETAKER GOVERNMENT ADALAH KERAJAAN PERALIHAN



Kenyataan Umum


9 Julai 2015


"Caretaker Government" Adalah Bukan Kerajaan Perpaduan


1. Jika semua bersetuju WSJ betul dan benar maka kita juga mengakui BN telah menggunakan dana melampau yang mengatasi jumlah perbelanjaan yang dibenarkan dalam pilihanraya. Maka pilihanraya umum 13 (PRU-13) adalah tidak sah. Justeru kerajaan pemerintah yang ada hari ini adalah kerajaan haram.


2. Krisis hari ini bukan persoalan individu semata-mata tapi keabsahan sebuah kerajaan. Bukan saja Najib tetapi Muhyiddin, Zahid Hamidi, Shafie Apdal, Tengku Razaleigh dan semua pihak BN menang secara haram kerana guna dana awam dengan jumlah berlebihan dari yang dibenarkan. Kerana itulah, satu pilihanraya umum perlu dibuat segera bagi membolehkan mandat dipulangkan kepada rakyat untuk memilih tampuk pemerintahan negara.


3. Di atas sebab ini juga, SAMM semasa pertemuan NGO dah Ahli Parlimen di Parlimen tempoh hari mencadangkan satu "caretaker government" atau kerajaan peralihan yang merangkumi semua wakil daripada parti politik dibentuk untuk tujuan ini.


4. Kerajaan Peralihan (Caretaker Government) ini bukanlah seperti Kerajaan Perpaduan sebaliknya kerajaan untuk memastikan urusan pentadbiran negara terus berjalan sambil memastikan pilihanraya yang bersih dan adil dapat dilakukan dan memastikan tidak ada mana-mana pihak cuba menghapuskan bukti penyelewengan sekiranya berlakunya perubahan rejim pemerintah.


5. Caretaker Government (Kerajaan Peralihan) adalah bersifat sementara sehingga satu kerajaan baru dibentuk. Ini juga adalah bertujuan untuk mengeluarkan negara daripada krisis dan politik yang tenat sekarang ini. Manakala UG atau Kerajaan Perpaduang pula adalah gabungan politik yang melibatkan gabungan parti untuk terus memerintah (menjarah?) negara ini.


6. Justeru itu, SAMM merakamkan tahniah buat Naib Presiden PKR Nurul Izzah kerana telah menyambut baik cadangan SAMM dengan memfailkan saman sivil bagi membatalkan keputusan PRU-13.


Sekian


Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)



ULASAN OMAK KAU:-

Caretaker Government memanglah ertinya bukan Kerajaan Perpaduan tetapi Kerajaan Sementara .... bila masa dikatakan Caretaker Government itu maknanya Kerajaan Perpaduan ... BILA MASA?????

Caretaker Government sejak bila diertikan sebagai Kerajaan Peralihan ... sejak bila????  .. Kerajaan Peralihan maksudnya ialah Transitional Government.

Kata Kerajaan perpaduan adalah gabungan parti politik ... habis tu kerajaan sementara perpaduan yang dianjur dan dicadangkan PKR itu tidak melibatkan gabungan parti-parti politik????

Helo geng!!! ... kalau nak hina sekali pun PAS pastikan berfakta ... kalau nak sangat pertahankan parti anutan pun pastikan jangan dijadikan bahan lawak jenaka ketawa rakyat.

Jangan buat kenyataan semborono sarkas badut ... malulah membacanya.

Kenyataan dikeluarkan ini adalah ekoran dari kenyataan video klip suatu sidang media oleh YB Nurul Izaah Anwar dan YB William Leong yang mencadangkan suatu Kerajaan Perpaduan Sementara untuk kearah PRU semula ... tiada pun dia sebut kerajaan peralihan.

Sepatutnya biarlah sipembuat kenyataan memberikan penjelasan bukannya ahli propaganda pula yang berlagak lebih sudu dari kuah sehinggakan mengeluarkan kenyataan yang perlekeh dan menghina kebijaksanaan rakyat berfikir dan menilai.

50 comments:

  1. kesian aku tgk ko ni. makin lama makin meroyan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerajan perpaduan apa yg pkr cakap kan kalah dulu dia orang bangga sagat dengan undi popular itu sekarang undi popular dah tak boleh pakai sebab dap dah keluar dari pr itu. Sekarang undi popular dan undi mejoriti berpihak pada bn pulak, pkr jangan malu ia . Nanti dikewakan oleh kami lagi ini , ice cream pkr, dah tak boleh cakap undi popular lagi

      Delete
    2. Kalau Anwar tak masuk penjara dah tentu dia istihar jadi PM sekarang,maklumlah bagi penyokong PKR keadaan politik sekarang cukup membimbangkan dan bercelaru bagi otak diaorang.

      Delete
    3. Aku sokong engko Omak Kau,penyokong2 PKR dah gian nak tengok ketua2 mereka jadi PM dan Menteri. Jadi angan2 mereka dah sampai ke langit.

      Delete
    4. biarlah Omak meroyan semahu-mahu dia sementara dia diberi keizinan Oleh Allah. Bila Allah tarik nikmat daripada Omak...dia akan berentilah meroyan...insyaAllah

      Delete
  2. Hihi...video tu terang2 sebut unity gov...mau tipu sapa lagi...aduh samm...sammpah je

    ReplyDelete
  3. OMK paling risau kalu Hadi tak di pilih sebagai PM.
    Khalid gahap tak dipilih sebagai MB.

    ReplyDelete
  4. Blog omakkau sesuai utk pembaca otak mcm ahmad maslan je percaya.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betui2...hanya dap mempunyai nilai2 islamhampir2 kita terpeecaya

      Delete
    2. Btl dap lg berprinsip.pas??!?? Uturn.....

      Delete
  5. Tukar nama blog la...omakkau maslan 3:85.kahkahkah

    ReplyDelete
  6. Kome komen ni yg x de otak.. mesti jenis kaki rasuah sebab nak bela sngt pkr dgn dap kaki kencing berdiri serupa ler korng mcm bn kahtuiiii

    ReplyDelete
  7. Kah32×! Oi meon kenapa ltk gambar bini ko? Ltk gambar sendirilah baru macho, kah32×

    ReplyDelete
  8. Kesain sungguh Omak kau ni ,dia tak perasan yang dia kini dah sasau .dia mencari berita yang membuatkan orang makin menyampah.buka blog dia bukan untuk mencari ilmu tetapi hanya untuk menghentam oamak kau.geng dia sekarng ni ialah khaldi ibrahim ,hadi,haron,najis,dan seumpama denganya.teruskan Omak kau supaya kau selalu mendapat cacian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mkn babi x najid...ueekkk

      Delete
    2. Terbaik omakkau. Penacai PKR & DAP dah naik benggang serba tak kena. Perasan bijak tapi bodoh naik ke dahi. Kah kah kah..... Meroyan gila kuasa.

      Delete
  9. Tak ada isu nak digelakan. Fokus utama rakyat sekarang ...bagaimana utk hidup. Dengan kos hidup yg tinggi. Rakyat terseksa. Msia kaya dgn hasil bumi tp penduduknya miskin. Pemimpin boros berbelanja. Rakyat dihimpit dgn berbagai cukai. Gaji tak naik tp harga barang melambung. Hampir semua agensi kerajaan terli at dgn rasuah. Pemimpin umno yg terbukti rasuah diberi jawatan dlm GLC. Semua syarikat milik kerajaan dikuasai politikus umno bn. Mereka hidup senang tp rakyat susah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2...sbb tu aki acah je nk letak jawatan...mana nk cari elaun byk camtu...mat sapu

      Delete
    2. kalau pakatan haram berani benarkan pac siasat akaun syarikat kerajaan negeri selangor, kelantan dan p.penang itu, tak salah salah aku pr banyak penyelewang berlaku pada negeri perintah pr itu, adudit pada kerajaan negei banyak salah dan angka di kokot tambah di bagi pada pusat. kita tengok negeri mana banyak jual tanah, jual aset, jual pasir, bagi elaun orang malas buat kerja macam anwar itu, bikin kontarak tinggil menasabah di akal,bagi kontarak mutu kerja tak bermutu, tak keluar mulut pr itu nak benarkan pac siasat akuan negari.

      Delete
  10. Kah kah kah kah 1000x.

    Teruk betul PKR ni kan, OK.

    Patut sangat la PAS tak nak kawan dengan PKR.

    Saya nak joint OK kutuk PKR boleh tak.

    Mana la tau boleh dapat sikit projek kalau PAS jadi berUG dengan UMNO nanti.

    Harap OK sudi.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas je x ok...ada ke nk buat hudud utk org islam...sedangkan tuan guru lks dh kuar fatwa x perlu buat...x takut ke lwn ulamak?

      Delete
    2. Pas bkn keluarkn fatwa tp fuckwa

      Delete
    3. Hati² knyataan anda. Fatwa ok. Not f***wa. Masyaallah. Mncrut di bulan mulia ini mmprlihatkan diri anda sebenar. Jngan hina islam.

      Delete
  11. Kesian betul lah baca komen puak2 Pkr bin umno ni. Spin sampai dia sendiri pun tak tahu mana pangkal mana hujung sebab pening. Cadang tubuh Kerajaan Perpaduan, caretaker government merangkumi semua parti, umno, mca, mic, parti2 komponen bn kain, pkr dan dap ( Pas tak boleh masuk sebab dia tak sebulu dengan Dap). Oooh, ini bukan Unity Governmant UG yang disebut2 okeh Pas. Eh, Kerajaan Perpaduan ini bukan sama dengan UG, tidak, tidak. Patutlah sekama ni apa yang dibuat ole Pas semuanya salah, tapi apa cacian oleh Dap semuanya patut dan benar. Pkr bin umno tak pernah berubah otaknya,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulisan pun berterabur

      Delete
  12. Ntah apa-apa.le.. tafsirkan mcm mana pun... pandangan masing-masing...apa masalahnya......

    ReplyDelete
  13. Baca di sini & teliti mcm mana DAP manipulasi mesy agung CEC oleh gabungan anak-bapa Dinasti Lim supaya mrk kekal mengawal DAP. http://thedapinsider.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bingung bertingkek2

      Delete
  14. X kira la caretaker ke atau undertaker ke..

    Yang penting PAS UG UMNO berkubur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..aku setuju sgt. X kira caretaker ke undertaker ke...hahaha...PASUG Dan UMNO bolehlah lantik OMAK KO MASLAN sebagai blogger belaan dgn pangkat anugerah tertinggi RANI KULUP..hahaha...baret itam kaler pink...hahaha..

      Delete
  15. KAH KAH KAH....

    CARETAKER KEPALA BAPAK LU...

    DAH TRANG2 KATA UG...

    PI TONGGENG LUBANG JUBOR LA...

    LOW CLASS LA LU... SAMMDOL...

    ReplyDelete
  16. Bila macai dapig n pkr yg x phm english mengulas.. memang btul, william leong n nurul izzah stuju dgn unity government n setuju najib d kekalkan jd pm smpai pru ke-14. Sgt selaras dgn kenyataan TGHH sblum ni.Hapus amngok be end, dapig n ahli pkr jadi- jadian!!!

    ReplyDelete
  17. Pas pis pus
    Parti agama semalaysia
    Parti islam semalaysia
    Parti ulamak semalaysia
    Pas pis pus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap dip dap dip dap dip.....

      Delete
    2. Pill kuda detected

      Delete
    3. Penjilat buntut lge detected....jimat la lge xyah beli tisu dah pasni

      Delete
  18. kah kah kah oooooiiiiiii mana puak macai pkr dan balaci dap !
    mana Jaguh spinner merangkap macai PKR dan balaci DAP mengalahkan umno ........... macai pkr dan balaci Dap spt greenboc, malaysia waves, gendang perang, libang libu , yong suka kuning, mso, cipan tapir tenuk dsbnya telah mengatasi utusan melayu , berita harian , tv3 serta rtm !
    ni apa cerita ? inikah yang dikatakan Pas nak berUG dgn umno ? kah kah kah bukankah ini boleh dikatakan bahlol wal tolol ? kah kah kah nampaknya kembar siam umno yg terbit dari lubang taik yg sama lebih advanced dpd umno dari segi fitnah, tohmahan dan maki hamun ! Nah sekarang apa cerita UG ni wahai puak walaun @ bahlol @ tolol molol oooooooiiiii .......... kalau kat hang pa semuanya boleh , u-turn, UG boleh , tolak hudud boleh, pesta beer boleh, jubo menjubo pun boleh.........apa2 pun boleh asalkan direstui oleh tuan guru khalifah almaksumi LGE dan LKS......... kapla bananana kau !!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENULISAN PANJANG LEBAR DARI PENULIS YG TAK PERNAH MASUK UNIVERSITI DALAM ATAU LUAR NEGARA

      Delete
  19. Pro00ooTttttTTTttttTT!! Arghh leganya

    ReplyDelete
  20. Bercita cita tinggi puak caretaker ni. Teringat pasal undertaker.
    Tak payah lah. Kalau Najib takde pun kurang satu kerusi je.
    Naik turun naik turun mahkamah.. Akhirnya sampai next PRU.. So buang masa je.
    Kalau kita ikhlas dan sayang pada Parti dan penyokong..
    Dan kita pun pula sudah tempang..
    Berundurlah.. Jgn memaksa yg lain pun kelihatan berjalan tempang.
    Ini pun salah satu transformasi.

    ReplyDelete
  21. Kepada semua penyokong pkr parti yg dicintai...marilah bersama sama mengangkat kembali chegu bad pejuang negara.
    Marilah kits berdoa agar keahlian beliau dlm pkr dikembalikan semula demi perjuangan nusa bangsa Dan Islam!

    Anak bush SAMM

    ReplyDelete
  22. UG tak wujud seperti mana tak wujudnya bigfoot. UG adalah hasil khayalan blogger bodoh macam Meloyawavea Dan Greenboc. Makan lagi bihon sop Pasmacha kan Jadi bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nakhie ahmad pun tahu ug pas ada.nasharudin mat isa pun budak suruhan pil kuda yg kena maki dengan arwah tok guru nik aziz.next.kau kuat sangat khayal dengan ubat pil kuda hadi ke ni?hadi pun tak berani jumpa dengan parti pembangkang lain. Pembangkang memang selalu bergaduh. Mari sertai BN. Tak perlu bergaduh kami lebih harmoni saling hormat menghormati demi perpaduan negara kaum dan agama.

      Delete
  23. Assalamualaikum, maaflah ganggu semua.. cuma nak tanya.. laki yang minum 'Kopi Kapal Api' sampai terpelanting ke langit tu dah balik ke bumi ke belum??.. raya nak dekat dah ni.. takkn tahun ni nak raya dekat langit lagi..

    ReplyDelete
  24. Boddo2 belake macai dap pkr ...unity pun d maksudkan peralihan...keh keh

    Org asli sg dua pun tahu maksud unity...lain kali jgn jilat sampai licin najis dap...kan dah dpt boddo...keh keh

    ReplyDelete
  25. Ok ug pr untuk adakan pru guling najib,tp UG pas untuk sambung nyawa umno apco.kah kah KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadimaru gi jepung nak makan sushi hudod, macai ularmak jadi bisu pekak bodo membodokan diri bila urusan kerajaan donia lebih penting dan mustahak didahulukan daripada bentang hudud ala pasikulutoot.apa punya tuuurrrrr

      Delete