KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 13 July 2015

EKORAN KES AMUK DI PLAZA LOW YAT ... RUSUHAN BERLAKU DI BERHAMPIRAN PLAZA LOW YAT TENGAH MALAM TADI DAN BEBERAPA ORANG TERMASUK WARTAWAN MENGALAMI KECEDERAAN.



Beberapa wartawan yang membuat liputan dan kakitangan sebuah bar cedera selepas perhimpunan berhampiran Low Yat Plaza bertukar menjadi ganas.


Sehingga 1:00 pagi, pihak polis telah membuat beberapa tangkapan dan rusuhan telah merebak kebeberapa tempat.


Kumpulan itu  yang mendakwa bahawa mereka mewakili beberapa NGO Melayu  telah mula berkumpul di hadapan Low Yat Plaza petang semalam sebagai tindak balas kepada pergaduhan malam sebelumnya di pusat membeli-belah popular barangan elektronik.


Pada petang Sabtu, pergaduhan tercetus di tingkat bawah Low Yat Plaza selepas tujuh belia menyerang kakitangan salah satu kedai menjual alat telefon bimbit menyebabkan beberapa kakitangan lain
membalas dengan memukul tujuh belia berkenaan.

Video kejadian itu telah tersebar sekali di internet, tetapi perbahasan mengenai kejadian telah bertukar hodoh dan polarisasi mengikut garis perkauman.


Ini walaupun pada hakikatnya polis telah mengklasifikasikan kejadian itu sebagai rusuhan yang berpunca daripada kes kecurian yang dilaporkan.


Kira-kira 200 orang berkumpul di hadapan pusat membeli-belah itu kira-kira pukul 7 malam, malam Ahad atas alasan bahawa mereka menuntut keadilan bagi tujuh individu yang dikatakan mereka mangsa penipuan.


Bagi mengelak kejadian tidak di ingin berlaku Plaza Low Yat telah diarahkan tutup awal jam 9.00 malam apabila angka yang berkumpul semakin membesar.


Selepas bersurai secara ringkas, terdapat beberapa pusingan perbincangan dan rundingan panas tetapi terkawal dengan pihak polis.


Anggota polis telah cuba untuk meyakinkan mereka untuk bersurai dan membenarkan undang-undang untuk mengambil tempatnya.


Walau bagaimanapun, sebahagian anggota kumpulan berkenaan enggan mengalah, sering membuat hujah-hujah perkauman.


Kira-kira tengah malam tadi , sebahagian dari perusuh telah mula menyerang orang secara rawak, termasuk kakitangan bar dan beberapa wartawan.


Polis kemudian mengejar penyerang, menyebabkan keadaan seperti kucing dan tikus.
Pada masa laporan ini ditulis, semua wartawan telah dihalang daripada berada di kawasan Jalan Bukit Bintang, Jalan Alor dan Jalan Imbi.

Salah seorang wartawan telah dibawa ke klinik berdekatan untuk rawatan manakala seorang lagi telah diberikan di tempat rawatan perubatan.

Beberapa trak Pasukan Simpanan Polis (FRU) telah pun tiba dilokasi untuk mengawal keadaan dari merebak dan bertambah buruk.

101 comments:

  1. Kahkahkah.....padan muka cina. Mari kita hancurkan bukit bintang & petaling street. Peniaga kurang ajar kita hancurkan dulu...lps ni serang pusat urut, pusat judi online. Salute!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malam esok ada lagi. Kasi bakar terus

      Delete
    2. Hahaha.....bakarlah .....harap rumah saudara terbakar sekali, tak payah beraya biar syaitan jadi tuhan kamu. Sebab melayu bukan islam ! Islam bukan melayu! Melayu tetap melayu dtg dari belantara yg sering pandang hina kaum lain malah ketawakan org asli dari hutan tetapi lupa asal melayu juga di hutan. Suspec melayu yg di kenal pasti akan hidup melarat tiada org nak ambil berkerja sebab takut buat rusuh. Jadi melayu resis bukan cina dah terbukti melayu resis .

      Delete
    3. Resis lanciau la borneo..lu sakai tok nenek lu tangkap babi hutan. Apa "resis"? Lu BM spm pun gagal lg nk sembang lebih

      Delete
    4. Sembang ja lebih.....

      Delete
    5. bodoh takde keje

      cina tkde kau juga mampus tk makan

      cina tkde sapa nk bagi makan pemimpin2 kau tu

      takde cina sapa nk bela anak melayu kena rogol pemimpin melayu

      HANCUR ASSOBIYAH (melayu cina india apa saja), HIDUP ISLAM

      Delete
    6. Hahaha......islam tetap hidup selamanya ...dah pun ribuan tahun, tapi saudara melayu yg tak sedar diri tu entah bila akan pergi juga msk neraka. Launglah kuat2 hidup melayu sampai bila bertahan, kalau tidak kenapa dap bergabung dgn semua kaum tak kira bangsa! Tak mcm mca hanya cina mic hanya india umno hanya melayu tapi hilang ulama islamnya . tahu ajaran islam tidak akan hina manusia tanpa kira bangsa atau kaum dan kedudukan.

      Delete
    7. 15.52 syiah punya kaki. Pengikut mat sabu

      Delete
  2. Aku mmg mintak sgt 13 mei, kg medan no 2 jadi cpt sikit...cpt22222222.....mana kepala dap, mca? Bawak mariii....kl start dulu, lps ni sgor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu lemah di bawah BN dan pakatan dap.

      Delete
    2. Bodoh org mau aman .kamu semua mau gaduh.....sgt bodoh

      Delete
    3. apa jaminan kalau berlaku 13 Mei lagi kau atau adik perempuan kau yg masih sekolah atau mak kau tak mati kena tetak dgn kaum lain?

      kau superman ke? atau power ranger

      hanya org gila tak berakal saja yg suka tk aman

      hari tu marah perhimpunan BERSIH kunun menyebab negara tak aman, sekarang suka tk aman pulak

      sudah lah samseng2 tahi minyak.

      Delete
  3. Aku sokong!melayu bg muka cina pijak kepala!bgst pnye cina!

    ReplyDelete
  4. GILA, INI KERJA NAK KALIH ISU 1MDB.... CELAKA CELAKA DAN CELAKA.... SEMOGA ALLAH MENJAUHKAN SEBARANG USAHA JAHAT UNTUK MENYEBABKAN RUSUHAN KAUM.

    GST YANG MENCENGKAM HANGPA TAK GASAK, MENTERI SEBAT DUIT NEGARA HANGPA TAK BANGKIT, KES LUMRAH URUS NIAGA NAK BARANG MURAH KENA TIPU HANGPA NAK GADUH.... BODOH, BODOH DAN BODOH. KALAU DAH TAHU PENIAGA DI SITU SELALU MENIPU, YANG HANGPA PI GATAI BELI BARANG DI SITU APASAL.... CARILAH TEMPAT LAIN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imdb? Gst? Pukimak lu....ini depan mata cina belasah anak melayu siap hentak pakai kayu lu lagi nak cerita pasal politik. Hanjinggg punya org.. Kau nak suruh kitorang belasah sapa pasal gst? Belasah kastam? Belasah ceo 1mdb? Engkaulah CELAKA...kaki jilat punggung anak beranak kit siang.

      Delete
    2. Sapa suruh dia merusuh... pi buat report polislah kalau dah benar cina tu menipu? Atau melayu pun dah tak percayakan polis yang majoriti melayu.

      Nak belasah sapa pasal GST? BODOHNYA SAMPAI TAK TAHU SIAPA YANG USUL DAN LULUSKAN GST...SIAPA YANG BUAT ONAR TENTANG 1MDB... BELASAH NAJIB

      Aku melayu, aku kenal siapa melayu, bukannya baik sangat pun... di kedah potong 8 baby .... di kelantan melayu hentak budak 5 tahun hentak 13 tulang patah... melayulah tu.... di melaka satu kisah zaman purba dulu, kisah mb melayu balun budak bawah umur sampai mengandung... melayulah tu, di selangor satu ketika dulu kes mb konon buat sumbang mahram sampai ada anak... melayulah tu..... zaman dewa2 pembesar melayu singapura buang budak melayu ke laut kerana pandai selesai masalah serangan todak.... melayulah tu.... nak lagi aku nak tambah? takkan kit siang dan guan eng punya kerja kot.

      Kit siang dan guan eng ada tisulah nak kesat punggung depa.... takyah jilat pun... kecuali gay orang mcm kau yang selalu buat kerja tu....

      Delete
    3. Imdb ye, abis tu ko xdengar nama celake jho low taik tu, ank cina bangsat yg gunakn duit rakyat pg berpoya2 kt hollywood tu? Klo bkn bngsat cina tu bg idea menipu kt bahalol tu, xdanya masalah ni jd steruk ni, dasar bngsa penipu

      Delete
    4. Kit siang apek dari tanah besar cina kau banggakan lupa pesan kau dah baca ke sejarah apek didunia ini.
      Kenapa apek tamak kuasa sampai belaku perang 6negara sejarah kono itu.
      Kenapa apek tanam hidup2 gundik dan macai apabila raja dia mati
      Kenapa apek di cina suka jatuh Mararaja dia sendiri di sebab tamak, fitnah, gila perempuan
      mahaRaja apek di cina Pun ada gay cuba baca sejarah dia dia.
      Apek di singapore rasuah perempuan polis di tangkap disebabnya
      Apek di china tangkap sebab menipu tendar keretapi laju
      Apke di hong kong banyak kongsi gelap
      Apek di meniga kebayakan meniaga benda haram macai jual cina doll pada anwar itu.
      Apek di malaysia memaksa pembeli mebeli barang walau pun penguan tak beli.
      Apek di malaysia tamak kuasa contoh pap dan dap itu dengan melaga2 pkr dan pas.
      Apek di malaysia suka beli orang melayu dengan wang dia termasuk mat sabu itu.
      Apek di malaysia nak sokong perkahwinan LGBT
      Apek di malaysia suka cakap orang orang hutan.
      Apek di malaysia kalau ambil pekerja hanya untuk orang cina. China only
      Apek di singapura bodohkan orang melayu singapore.
      apek di taiwan kahwin sama jenis.

      Ini kejahatan apek dap


      Delete
    5. Sir, you give me mind blow!

      Delete
    6. dah la orang melayu, jangan gaduh2 lagi, baca komen sama komen melayu pun dok bergaduh lagi, mcm mana kita nak bersatu kalau mcm ni

      Delete
  5. Melayu pengecut. Asyik ulang 13 mei. Itu dulu punya cerita. Zaman melayu ilmu silat tinggi. Sekarang melayu lembik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak lu yg lembik. Kote tak naik

      Delete
    2. Aku rasa anon 2:58 adalah hasil persenyawaan inzal pra matang makbapak dia... sebab tu dia tak boleh bezakan antara sifat berani dengan zakar tegang.

      Delete
    3. Ada juga spesis manusia macam 258 fikir pakai kote, macam kucing jantan tumpang rumah aku yang dia pandai pancut tanda sempadan, seminggu kalau 2 kali balik kaki tak hencot2 sebab kena hentam dengan orang sebab pancut merata2, bukan kucing jantan ikut fikir pakai benda alah tulah.

      Delete
    4. Mana ko taw mlayu pengecut? Ko ingat along2 cina ko tu hidup niaga bg masalah tu bawah sapa? Ganster mlayu taw x, ko taw? Mesti ko xtau kn bodo, jgn ingt diorg xda, padahal korg cina bleh ilang bila2 je, aku bkn satu golongn nga ganstet mlayu, tp tu la hakikatnya,korg cina yg konon taiko sbnrnya lmbik, idup bwh payung ayahanda mlayu

      Delete
    5. Aku ada meniaga payung.... ayahanda kau nak beli tak? Ayahanda kau tu ahli freemason ye.... sebab yang aku tau tu antara gangster yang paling gedebe di muka dunia ni.... tapi taklah gedebe sangat.... gedebe lagi aku punya AL MALIK - RAJA SELURUH ALAM.... DIA kalau bakar.... kau dengan ayahanda kau dengan aku boleh rentung berkali2.... gangster tak AL MALIK aku?

      Delete
    6. Al malik kau kaki jubur. Kaki isap konek

      Delete
  6. Inilah akibat bila dimata rakyat pihak berkuasa dah tak boleh diharap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa tujuan DAP bagi kenyataan nak kecilkan bilangan kakitangan awam sekiranya pembangkang tawan putrajaya? Sebab utamanya nak lemahkan penguatkuasaan supaya kaum cina bebas berniaga barangan/kegiatan haram.

      Delete
    2. Bodoh... mesti tak pergi universiti. Di universiti orang ajar tentang kualiti dan kecekapan. Kau tak pakai helmet depan jiran polis kau? Pernah dia tahan kau? Itu makna ada kakitangan ramai tak guna kalau tak efektif.

      Delete
    3. Ko lagi bodo, klo ko cina, mmg patut pun, ada ko bahagi samarata untung ko kt melayu, bg bngsa ko berganda2 padahal kerja photostat dokumen je,klo ko mlayu, meh sini aku citer, ko rasa klo kakitngan dikurgkn, pluang kerja kurang, bnyk org xboleh mulakn family, bkn semya boleh cri rezeki meniaga serentak dan ko ingt gji kakitngan tinggi? Xdinafikn yg atas2 mmg mangkuk nk gji tinggi, tp biarla kakitangan kt bwh ni leh hidup nga berkeluarga nga gji 1800 ke 2k lbih. Ko bygkn klo ramai menganggur sb xda kerja, jenayah naik taw x bodo, n skali lagi nk ckp, klo ko cina, ko niaga tu dri hasil tanah warisan kami dan ingt ko nk kaut untung sorg2 bngsa ko, pegi mampusla, ko guna, ko salurkn la blik untuk kerajaan, blik kpd gak org mlayu, nk tnggu ko, mampus nk bg

      Delete
    4. Yg ko bodo sngt pehal ? Tk hbis2 gik kutuk org cina pehal ? Klau tk sebab cina tk maju lah malaysia ni sbab ada kaum melayu bodo mcm kau ni . Tk sedar diri .! Bodo nk mampuss ! Tknk hidup dh pegi mati . Nk tmbah dosa mngutuk org !

      Delete
  7. Pencuri menyebabkan rusuhan.apa punya tuurrr

    ReplyDelete
  8. Sebelum komen tengok YouTube.
    Mcm mana pekerja2 Low Yat rata2 Cina menghina melayu.
    Melayu dah hilang sabar dengan keangkuhan mereka bila ramai.
    Mereka ingat Melayu tak berani masuk Bukit Bintang. Rata2 peniagaan dikuasai Bangsa Cina.
    Harap Polis & Jabatan Kerajaan mengawal keadaan dari jadi lebih serius.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pernah tengok dalam youtube ada pemilik kebun getah maki gila2 kat pencuri getah yang ditangkap.... siap disuruh telan getah sekerap yang dicuri.... ada beza ke?

      Aku pernah lihat youtube peniaga melayu maki habis2an sebab ada kereta cina parking di lot gerai meniaga dia... ada beza ke?

      Si melayu merusuh dan buat kacau di kawasan depa meniaga... dah tentulah kena maki.

      Delete
    2. Bro. Benda dah salah takde sapa boleh soalkan.
      Ni kes
      Beli HP claim Ori.
      Dapat Clone
      Dtng Tanya Balik
      Kena Game cakap curi & kena pegang
      Sapa tak marah?? Tak teraniaya ka?
      Diorg buat salah org. Budak ada baju punya.

      Dulu ada igt mamat tanya HP je lepastu kena lempang sbb taknak beli.
      Dkt Low Yat juga.

      Semalam punya kes diorg buat dkt salah org.
      Diorg igt besar & banyak lansi.

      Pengajaran utk lebih hormat sikit. Jgn tengok selekeh ja.. Ini cibai punya org..
      Suka2 boleh kasi aniaya.

      Mau test power. Ini la jwbnya.

      Rusuhan harini lebih kepada bro2 utk settle & Jaga air muka Melayu.
      So jgn risau Sgt.
      Lps ni jgn pandai usik2
      Silap2 nanti tak terkawal.

      Cara diorg main tak cantik bro...

      Delete
    3. Polis dah sahkan melalui cctv si melayu memang mencuri.... so nak kata apa lagi?

      Delete
  9. Yang menipu aku pun Melayu jugak. Omakkau bertaubatlah. Take payahlah ko nak menangguk di air keruh mainkan isu perkauman dalam kes ini.

    Kes ni kes Melayu kena tipu dengan Cina. Tapi berapa ramai Melayu kena tipu dengan Melayu?

    Adakah kita kena maafkan kalau yang menipu itu Melayu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau melayu tipu melayu umpama gaduh sama keluarga. Habis besar pun dalam tu ja.
      Kes penipuan jual HP bukan dkt low yat ja. Sg Wang, The Mines , Pertama Komplex. Google ja berapa bnyk org mengadu dkt blog.
      Ni sampai budak tu kena tangkap buat tuduhan lain. Melampau lah.
      2 kali buat silap. Mulut pulak mcm longkang. Itu yg fhm.. Ayat2 Manis yg tak kita fhm..
      Menang sorak kg tergadai.

      Delete
    2. yg kaki ragut..ragut sampai mati plk tu..samun..rogol..bunuh..sapa punye bangsa?lagi nk panggil adik beradik duk bincang mintak maaf ke?family leh kawtim maa...haisss..

      Delete
  10. Lalaltul kadar x jadi turun kat mesia.....terutama di kawasan bukit bintang.........mlm lallatulqadar tukar jadi mlm 13 mei

    ReplyDelete
  11. Malaysia dunia dan syurga barangan ciplak

    Apa kastam di rojak buat ?

    Apa kpdn buat ?

    Apa MdC buat ?

    Tidooorrrr zzzzzz..... Rasuah.....?

    Pelancong tengok puas puas siap masuk CNN lagi. Malaysia jual barangan pukiCiplak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tak ciplak rompak cuma china doll je.... senang masuk senang keluar depan lubang hidung imigresen malaysia.

      Delete
  12. Yang Paling Best
    NAJIB TIDUR NYENYAK LAGI SAMPAI SEKARANG. TAK SAHUR KA.
    NO CONCERNS AT ALL WHAT HAPPENED LAST NIGHT.

    ReplyDelete
  13. cucu mamak kutty13 July 2015 at 06:46

    maklaikat rahmat nak datang kat KL terus batal sebab org kl gaduh dimlm lailatulqadar.....tapi kau org jgn lupa,malaikatmaut tetap akan datang,dia sedang perhatikan je tu....ko org taknak raya ke....kan ke baju raya semua dah beli,kuih raya dah berbotol2 kat rumah tu.....ni semua keje2 gila .....bende kecik sampai jadikan mcm gunung berapi nak meletup....kau omak kau,ko jgn jadi batuapi,ko tak rasa lagi hidup masa tragedi 13 mei,nak cari mentahkedarah pun susah masa tu....cerfew.....dok dlm rumah je.......nak cekik apa ...kedai semua tutup....mintak2 di lindungi ALLAH SWT......

    ReplyDelete
  14. Ini baru pencuri kecik belum lagi pencuri besaq, entah apa yg berlaku bila pencuri besaq yg menghasut supaya berlaku rusuhan.

    ReplyDelete
  15. Dh tau tmpat tu selalu tipu jual brg.. wat ape beli kt situ??..x fhm betullaa... pastu melalak kena tipu henfon clone... dia sendiri yg cari pasai...sendiri buat sendiri tanggung... x pakai otak

    ReplyDelete
  16. WUJUDkan

    Wujudkan system khidupan yg TERANG damai berCAHAYA

    SYSTEM khidupan ygTERANG tiada songlap RASUAH ddlm gelap

    SYSTEM khidupan yg berCAHAYA TERANG tiada ciplak-ROMPAK khianat

    SYSTEM yg bnar2TERANG dpt mnyuloh org/pmimpin yg bnar2JAHAT/korup

    SYSTEM ygTERANG dpt mmbezakan tipu-KECIK dgn tipu-ygBESAR


    SYSTEM ygTERANG tak perlu kalih isu 1'MDB RM42billion utk buat rakyt celaru & keliru

    CAHAYA ygTERANG akan menyatukan kita smua sbg SATU kluarga besar yg brASAL drp keturunan Adam as..hidup harmoni saling mmahami..PEACE..

    ReplyDelete
  17. Says telah buat repot polis atas Blog OMK kerana menjadi prmangkin isu2 perkauman. OMK bersedilaah untuk di ziarahi sebentar lagi. Mohon sediakan pakai lebih, sbb mungkin kamu akan beraya di balai

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus..., bagi kaum kita masuk balai..., janji boleh bela cina kapir...

      Delete
    2. Kaum ke apa...tak tanya pun kat kubur...time msghrib2 bula puasa dok lalut kat shopping komplek tu aoa?

      Delete
    3. Alah media macam the malaysian insider dan Yahoo pun allow lagi banyak racist comment.

      Delete
    4. 10 report pun xde hal...lanciau

      Delete
  18. Aku pun dah kena tipu...duit 250 juta aku bayar cukai untuk niaga kembu, dah jadi beli kondo anak bini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya...melayu yang tipu 250 juta
      Setakat phone appo tu berapala sangat

      Delete
  19. Beli speaker wifi kat Low Yat....rosak pulak....resit hilang pulak....salah aku sendiri....kena cari mcgyver adik aku repair laa jawabnya.. Isu perkauman ni kalau silap hari bulan, boleh jadik balik 13 mei. Siapa yang rugi?... So tak payah lah main isu perkauman. Yang penting orang Melayu sedar diri di tahap mana sekarang. Ekonomi pun orang melayu kurang mantap, politik haru biru, akhlak teruk, sesama melayu PhD, pendidikan pun jauh tertinggal dari bangsa lain... Muhasabah laa kalau nak berjaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis tu kau ingat perangai cina harbi ni elok sangat ke? Sikit2 silap melayu, sikit2 silap Islam, cina semua betul, dapigs semua betul. siapa sebenarnya di sini yang perlu muhasabah diri?????

      Delete
    2. Dah memang melayu buat silap... takkan dah buat silap nak kata dia buat betul? Kalau anak hang pakai kasut silap kaki tegur tak? Kalau bini kau pakai baju dan seluar nak pergi shopping, kemudian dia pakai coli dan seluar dalam di luar.... kau tegur kata dia silap tak? KALAU SILAP KENA KATA BENDA TU SILAP... KALAU KATA BETUL JUGA JAWABNYA NAHAS.

      Semasa aku menulis, polis sahkan pemuda melayu tu memang mencuri melalui cctv.

      Delete
    3. Hang ingat Al Malik yang dimaksudkan siapa? Kalau kau Islam kau dah hina Tuhan lu sendiri.

      Delete
  20. Pdrm kpdnkk dan lain2 perut sudah kenyang dah suap dek rasuah...zaman ni sapa ada wang dia mst jd king la...ape pun cina mmg pukimak babi..penumpang xsedar diri..hdp merempat kat tanah melayu...pg blk cina la cina babi..xsdr diuntung...hdp keje nk mnipu je...cina mmg pukimak

    ReplyDelete
  21. Najib baru bangun tidur ...lewat sahur....shhhhh...diam diam jangan kacau dia nak tidur.....kul 10 kang baru lapur kejadian di low yat....ssssshhhh.....klu bagi tau cina jugak dia bela.....diam....jgn bising ....shhhsshhh

    ReplyDelete
  22. Boikot product orang cina.....bertindak serta merta

    ReplyDelete
    Replies
    1. BOIKOT... jangan hanya cakap saja... tapi aku melayu... aku tahu sikap bangsaku... hangat2 tahi ayam je.

      Delete
    2. Lu mmg tahi...keluarga lu semua mkn tahi

      Delete
  23. Kes macam ni pun ada melayu dok backup cina lahanat lagi,...... punah betoila..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polis sahkan melayu tu yang mencuri hasil pemerhatian cctv.

      Delete
    2. Lulah makan tahi.... boikot cina konon sebab apa? sebab melayu mencuri. Polis sahkan melayu tu yang mencuri hasil pemerhatian cctv.... malu lu, lu makan lu punya tahi sendiri.

      Delete
  24. Padan muka cina lahanat...depa ni tk boleh hidup kalau tk menipu...ingat KL tu bapak dia punya ke...ingat melayu tk berani masuk bukit bintang ke?...bangsa ni tk boleh bg muka...Cara berpakaian pun tk boleh ditegur...species pemakan babi ni mmg kena di ajar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa yang bela depa.... umno.

      Delete
  25. Cina kominis mkn taik babi sama mat sabu syiah jilat jubo cina heh heh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat johor yang jual tanah kpd cina kominis tu dap ka?...

      Delete
    2. Aku dah lupalah... kerajaan mana tah yang serah Singapura pada cina lee kuan yew? Rasa kerajaan tu ada huruf U, ada huruf M, ada huruf N dan ada huruf O....

      Delete
  26. Cina memang lahanat!!

    Tapi kalau tak beli ngan cina ak nak beli dengan siapa?

    Jom kita tingkatkan ekonomi melayu supaya peniaga melayu pun boleh jual hanphone original.

    Listkan semua barang2 daripada melayu, buat database kedai2 melayu.
    Kita support barang2 daripada syarikat Melayu yang tidak bersekongkol dengan Apek cina!

    Hidoooppp Melayu!!

    ReplyDelete
  27. This is what we call typical malay, low educated people.....kerja asyik nak bergaduh, tolong lah sedar...I don't really like this kind of people yg tak reti nak uruskan hidup sendiri....this is not about kene tipu ke apa, ni pasal attitude yg kurang berpendidikan... kalau ye pon kene tipu, people!!!, we have law..... please be professional, tu pasal kita ni duk bawah kepompong, asyik kene tipu, sebab kita yg pilih untuk benda tu, kene tipu, kene maki and whatsoever.... I'm not saying that malays are stupid, but we insist to make thing complicated.... we choose to waste our time instead of moving forward.....buat benda tak berfaedah like gaduh, merempit and whatsoever korang lah paling beriya.....kalau buat benda yg lain, tak fikir pulak....think malay think !!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kena pada diri sendiri mcm mcm komen boleh tulis. Sendiri kena kalau baru tahu whether things are complicated or not? Having gone thru an education process doesn't make a person automatically educated thus has the right to make judgement upon others.

      Delete
    2. I don't really think malays yg study abroad and high achievers really give a damn on this..... I'm not gonna put my level to yours.. u may say that because you, probably, are one of them, low educated people.....

      Delete
    3. hoii.. lu tengok attitude lu punya bangsa.. penipu, pembohong.. sudah salah lagi takmo ngaku.. cctv pun semua tipu.. cina bangsa penipu.. lanjiooo

      Delete
    4. hoii.. lu tengok attitude lu punya bangsa.. penipu, pembohong.. sudah salah lagi takmo ngaku.. cctv pun semua tipu.. cina bangsa penipu.. lanjiooo

      Delete
    5. hoii.. lu tengok attitude lu punya bangsa.. penipu, pembohong.. sudah salah lagi takmo ngaku.. cctv pun semua tipu.. cina bangsa penipu.. lanjiooo

      Delete
  28. Apa Nak jadi skrg ni?
    kerana nila setitis rosak susu sebelangge...
    now 1 family aku takut keluar umah coz kite org melayu..
    korang megah laung name allah pijak kepala org..
    klu family aku kene pijak,korang nk aku laung name sape?
    name korang?Semua Manusia berdendem..kenal x sapa manusia?
    aku bukan jenis yg suke kekerasan..
    klu terjadi kat mane2 org melayu..sapa nk bertanggungjawab?
    klu nk pikir 13mei..bertaburan peluru kat KL tu nnti..
    bukan nk down kan mane2 pihak..
    klu rase nak angkat name melayu..
    Nak Jaga bangsa kite..ni bukan caranya?
    korang dah start nk bermain dengan Nyawa..
    Nyawa kene balas ngan Nyawa?
    rentikan je yop.. tiada kesudahan..

    ReplyDelete
  29. Kena tipu oppo tak ori 500 ringgit bukan main pahlawa melayu turun...ayahanda, datukanda bagai.

    Kena tipu 3 keturunan, lembu jadi kondo, rezab melayu tergadai, 42 billion....... oleh pertubuhan kebangsaan melayu bersatu selama ni, sonyap saje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik lagi....lu ni darah kambing la. Barua cina kimak

      Delete
    2. Depa mana reti kira billion2.... ratus2 ribu2 bolehlah depa kira kosongnya.... 1 billion ada berapa kosong ye?

      Delete
  30. Jangan jadikan isu nie sebagai perkauman...benda sikit je..terus naik isu perkauman bagai..siapa yg nk isu 13 mei tu sgt?? dh hebat sgt ilmu dlm diri tu? haa..ckp pasal kg medan semua..kalau tak berada dalam situasi tu jgn bercakap lebih..kau tak kan nk lagi jadi isu mcm nie kalau kau berada dalam situasi tu..susah anak bangsa sendiri..lain kali ada otak fikir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu nak jd mcm artis otak 3/4 afdlin shauki ke? Kahkahkah

      Delete
    2. Otak ahmad maslan 3.85.... best.... otak....otak.

      Delete
    3. Kene game ngan peyamun n kaki dadah.

      Delete
  31. KALAU LAH HUDUD DILAKSANAKAN, HUKUMAN POTONG TANGAN MENANTI BUDAK MELAYU SAMSENG TAIK MINYAK YG MENCURI ITU.

    BILA LAAAA UMNO DAN PAS NK LAKSANA HUDUD KAT MALAYSIA NI?

    ReplyDelete
  32. benda2 bodoh mcm ni jgn jadikan isu perkauman

    yg susahnya melayu juga nanti. sebb ramai samseng2 melayu makan upah dari tokeh2 cina bkt bintang juga.

    budak tu dikatakan isap dadah kemudian mencuri, makhluk perosak mcm tu ke yg kita nak bela atas nama melayu..... kenapa bangang sgt budak2 melayu ni?

    kalau rusuhan perkauman yg mati nnti rakyat melayu dan cina juga
    yg susah melayu dan cina juga
    yg selamat merompak harta negara ialah pemimpin2 melayu yg sekongkol dgn penyamun2 cina juga (Jhu Luvv tu bugis ke)

    yg bergaduh kat bawah ni konon pertahan melayu, benci cina ialah lembu2 pemimpin tadi. kita mati bergelimpangan, pemimpin2 batu api tadi sedang sedap rehat lari ke Dubai.

    ingat tak peristiwa Prebet Adam mengamuk?

    ketika itu ketua pemuda umno(PM sekarang) sedang bertikam lidah dgn Lee Kim Sai isu perkauman

    stadium raja muda jadi tempat berkumpul org melayu yg sedang diprogram otaknya oleh org politik utk kunun nk perang dgn cina

    dgn kehendak Allah tiba2 tak jadi.... alih2 yg kena tangkap ISA pemimpin2 pembangkang, najib dan lee kim sai sehelai bulu pun tk gugur. sungguh pandai sandiwara politik kotor cina dn melayu itu.

    bygkan kalau bergaduh ketika itu, mandi darah cina melayu sia2 mati katak mati jahiliyah masuk neraka... pemimpin mereka cina dan melayu sedang yam seng happy peluk2 kat luar negara.

    kalau pun cina low yatt menipu... mereka tidaklah menipu sampai 700 juta Pound Sterling... ooops silap US Dollar.

    kalau budak melayu mencuri, tidaklah sampai RM42 b hilang. so amat bodoh lah nk cetus perkauman atas isu kecik ini

    pemimpin melayu+cina (JhoLow) gelak besar sebb dh bagi rakyat bodoh melayu gaduh dgn cina.

    JGN SESEKALI JADI MANGSA PERMAINAN POLITIK PUAK ASSOBIYAH.

    ReplyDelete
  33. Budsk isap dadah mana ntah, 7.50 kat kedai phone...itu waktu berbuka dan solat maghrib...puada ntah tidak, magrib lagilah

    ReplyDelete
  34. India ke Cina ke melayu sama je.. KNP suka gaduh?,APA manfaat..? Cuba bertenang. Cina pun manusia.. India pun manusia.. Kau pun manusia.. Jangn suka hina agama Lain kalau nak orang hormat agama kita. Jadilah melayu yg sopan santun . berbudi bahasa. Sebelum nk gaduh pukul orang fikirkan keluarga kita. Mak ayah kita.. Adik beradik.. InsyaAllah

    ReplyDelete
  35. Sape ckp pasal cctv tadi..kepala angguk kau..polis ckp ko percaya...budak tu polis xleh tahan,pasal ada resit,bukan curi, cuma tukar yg ori secara paksa,sbb babi tu xnak tukar yg ori!

    ReplyDelete
  36. Ni dok kutuk sna sini . Apa faedah ? Buat panas hati je . Klau dh pndai sngt tu prgi jdi perdana menteri . Ni dok mngutuk ckp bhasa kasar bln puasa ni pehal ? Dh tk tau mna bgi dosa dgn pahala . Korang jwb lah dgn bila dh masuk neraka nnti . Jgn nk kutuk kaum lain . Kita sesama mnusia . Apa guna dduk malaysia klau tk bleh brsatu . Ko org melayu dh pndai sngt ke ? Klau tk sbab cina mmg tk maju dh mlaysia ni . Nk hrpkn melayu mmg hampeh . So jgn nk kutuk mngutuk timbulkn isu perkauman . Kita saling memerlukn

    ReplyDelete
  37. Yang cakap melebih2 tu masih belum matang & tidak berpengalaman luas spt mengembara ke negara2 lain. Masih sempit penglihatannya. Suatu masa kelak semua ini is just a waste of time.

    ReplyDelete
  38. Benda kecik d besar2kan smpai jd haru biru....sepatutnya benda2 mcm kita jdkan iktibar bkn brgaduh sesama sendiri. cuba pikir kenapa melayu jd mcm ni? Kenapa cina blh pegang ekonomi negara sedangkan kita tahu Malaysia ni tanah air kita....kenapa kita ke blakang sdngkan bngsa pendatang blh jauh maju ke hadapan...sebab kita ni terlalu byk sangat leka dan lena di buai mimpi indah. cuba kita ambk apa yg dah terjadi ni sebgai satu peringatan kepada bangsa Melayu untk berstu dan bangkit menjadi bangsa yg di segani...bkn bngsa yg di cerca....ayuh bangsa ku kita bngun dan bersatu di bawah satu payung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Payung apa? dah 57 di bawah perubuhan kebangsaan melayu bersatu...ini lah yang jadi...bersatulah sangat.

      PAS?...habis semua di cop parasit, nyamuk, tolol, barua.

      Hanya ada Harapan Baru...

      Delete
  39. Orang mcm kau la yg menyempitkan lg org melayu....kau sendiri x nk berubah...jgn kau salahkn org kalau kau merempat di negara sendiri

    ReplyDelete
  40. Kalau dah dasar bodoh sombong memang susah nak di ajar

    ReplyDelete
  41. Sume mrepek merapu..

    ReplyDelete
  42. Sikit punyo hal..bukan kono bunuh pun

    ReplyDelete