KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 31 July 2015

HEBAHAN MEDIA OLEH PEGUAM ROSMAH MANSOR MENGENAI ARTIKEL DI ASIA SENTINEL MENGENAI RANCANGAN MAU MENYINGKIRKAN ZETI AKHTAR AZIZ SEBAGAI GABENOR BANK NEGARA




Asia Sentinel pada semalam telah melaporkan isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansur sedang merangka perancangan untuk menyingkirkan Tan Sri Zeti Akhtar Aziz dari posisi gabenor bank negara. Maklumat katanya didapati dari sumber berpengaruh yang berpengkalan di Kuala Lumpur.

Laporan tersebut menyebut ;

1. Rosmah marah dengan kebocoran maklumat berkenaan account banknya dan mengenai kemasukkan wang ke dalam account peribadinya.

2. Sekaligus cakap2 mengenai gaya hidup dan perbelanjaan mewahnya menjadi sasaran rakyat dan menjejaskan persepsi terhadap pentadbiran Najib.

3. Susulan dari penyebaran tersebut, Rosmah telah mengarahkan Zeti untuk menyiasat dan memaklumkan padanya pihak yang mendedahkan maklumat peribadi account banknya atau meletak jawatan dalam masa 72 jam.

4. Zeti enggan melayan permintaan Rosmah dan sejak itu Zeti dijadikan target untuk dijatuhkan.

5. Selain itu, isu mengenai siasatan 1MDB juga menjadi antara punca kenapa Zeti perlu disingkirkan menurut sumber.

6. Ini kerana Zeti akan menyerahkan semua bukti berkaitan perbankan dan transaksi2 yang melibatkan syarikat2 yang berkaitan dengan pelaburan 1MDB kepada pasukan khas. Zeti dikatakan akan memberikan kerjasama penuh kepada pasukan khas. Walaupun Zeti tidak mendedahkan sebarang maklumat kepada media.

7. Perkara inila yang merisaukan pentadbiran Najib memandangkan Zeti tidak boleh dipecat sewenang2nya apatah lagi tidak pula Zeti mahu berkompromi dengan sesiapa demi pertahankan kedudukannya.

8. Pada tahun 2009, Najib meluluskan satu usul yang mana bank negara dikecualikan dari terlibat dengan sebarang tekanan/pengaruh politik ini termasuklan soal perlantikan ke atas jawatan tertinggi.

9. Cadangan ini dikemukakan oleh Zeti atas alasan bagi memastikan bank negara bersikap telus dan bebas dari sebarang unsur2 politism dalam mengambil atau membuat sebarang keputusan.

10. Jawatan gabenor bank negara hanya boleh dipecat, ditukar atau dilantik oleh agung semata2nya.

11. Agong (dari Kedah) dilaporkan berkata kepada Mahathir bahawa dia bersikap berkecuali dan tidak mahu melibatkan diri dan biarkan undang2 menjalankan prosesnya.

12. Selepas seketika muncul satu blog yang memaparkan artikel kononnya Zeti terlibat dalam skandal. Dipercayai berkaitan Rosmah Mansur.

13. Blog tersebut menamakan Zeti telah menggunakan kedudukannya untuk memperolehi tender berkaitan kementerian pendidikan mengenai pembekalan air. Tender tersebut diserahkan kepada syarikat yang berkaitan suami dan anak2 Zeti.

14. Selain itu, dilaporkan suami Zeti telah memperolehi komisen yang sangat tinggi dalam 'bank deal' sebagai third party antara pihak bank dengan pelabur. Suami Zeti, Tawfiq Ayman mengambil manfaat kedudukan Zeti untuk memperolehi maklumat dalaman yang kemudiannya digunakan untuk menjayakan perjanjian perniagaan tersebut.

15. Suami Zeti agak goyang dengan perkembangan terbaru ini.

16. Sumber Asia Sentinel juga berkata agak sukar untuk menjatuhkan Zeti dari kedudukannya memandangkan Zeti bukan sahaja diakui berkredibliti dan berkeupayaan mentadbir kewangan dalam negara bahkan turut diiktirafkan di pentas antarabangsa.

17. Zeti telah berkhidmat dalam dunia perbankan selama 36 tahun dan mula diangkat sebagai gabenor pada tahun 2000.

18. Pada tahun 2009, bakat dan keupayaan Zeti diiktirafkan menerusi pentas antarabangsa menerusi award antara ketua (gabenor) bank negara terbaik dunia dan terus menerima pengiktirafan yang lebih kurang pada tahun2 selepasnya.

19. Melihat kepada ketokohan yang dimiliki Zeti, sumber memaklumkan kepada Asia Sentinel, rakyat mungkin tidak akan mempercayai dakwaan terhadap keluarga Zeti yang tersebar menerusi blog.


Hari ini melalui Messrs Noorhajran Mohd Noor telah mengeluarkan kenyataan akhbar tuntut The Asia Sentinel membuat penjelasan mengenai artikel berkenaan dan bakal berdepan dengan tindakan undang-undang.

Isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor menafikan dakwaan dalam portal The Asia Sentinel bahawa beliau berusaha untuk menyingkirkan Tan Sri Zeti Akhtar Aziz dari jawatan gabenor Bank Negara.

“Sindiran dan tuduhan itu dibuat dengan niat untuk menjejaskan reputasi Datin Seri Rosmah Mansor dalam kapasiti beliau sebagai isteri perdana menteri.

“Kata-kata yang digunakan oleh En (John) Bethelesen (penulis artikel tersebut) bersifat berseteru dan 'fakta' yang tidak bermaklumat itu diolah untuk menggambarkan dan mencipta persepsi negatif ke atas Datin Seri Rosmah Mansor memandangkan tulisan itu berada di ruang awam,” kenyataan Rosmah dipetik.

Kenyataan itu dihantar melalui firma guamannya, Tetuan Noorhajran Mohd Noor.

Tulisan di portal The Asia Sentiel itu diterbitkan hari ini dengan tajuk 'Malaysian PM's wife seeks Central Bank governor's ouster'.

17 comments:

  1. Puaka dah bersuara..tugas utama puaka : shopping untuk negara. Sumber untuk shopping : dari mana pun boleh..duit suami, duit negara, duit warisan, tabungan sendiri, tabungan orang lain & sumber tidak diketahui. Macai : ramai..termasuk OK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib umumkan hari ni 1200 orang imam, ketua kampung & jkkk dapat pergi tunai haji free sumbangan 1mdb. Senang2 je nak cuci perbuatan diorang...buat sumbangan. Ni mesti idea azeez suruh org kampung tutup mulut.

      Delete
    2. Mereka yg terpilih tu juak2 umno je... itu pun yg ada jawatan. Nnt bila balik boleh tolong iklan .... umno tu baik hati. Duit Msia adalah duit umno. Kau nak berapa bilion?

      Delete
    3. Ada unsur rasuah tak...kalau ada unsur rasuah bukan dapat haji,dapat dosa je..

      Delete
    4. Wahai tok mufti ...
      nak tanya sikit...
      boleh ke pegi haji dengan duit org ramai yg diambil dari org islam dan bukan islam untuk buat tunai haji..
      munkin ada juga yg ampunya tak setuju beri kpd tok imam yg nak pegi haji...
      senang2 kau nak bahagi2 duit entah dari sumber mana..

      Delete
  2. Rakyat didahulukan? Minyak naik lagi esok.

    ReplyDelete
  3. Rosmah pukimaqq!!!turunla woii najib....we totally lost our trust in you....

    ReplyDelete
  4. Tahniah Azlina tomboy. Ganti Hasan perangai pun mcm Hasan jugak. Lepas ni bolehlah susun kereta mewah dgn tiket KPDKK. Minyak naik lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulut azalina dah terlebih kurang ajar

      Delete
  5. rosmah kepala taik betina haramjadah laknatullah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hish hish tak baik kutuk. Doakan agar dia taubat...

      Delete
    2. Dia susah nak taubat. Dengan adik beradik pun dia buat tak kenal ini kan pula dgn macai umno.

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. betul kata orang bijakpandai...wanita bisa goncang dunia...empayar ismail pasha Mesir tumbang ankara faktor wanita... empayar rusia di bawah Boris Yeltsin ranap berkecai akibat faktor wanita ... gaya hidup bermewah ada kaitan dgn doktrin 3P ... ramai wira politik & wira koprat kita amat taksub mengenggam erat doktrin ini ... soalan cepumasnya : mungkinkah empayar umno bakal terima nasib serupa dgn kedua-dua empayar itu ... hamba bukan tok nujum maupun bomoh jampi... tapi skrip, plot, jalan cerita kemelut yg berlaku dlm negara nampaknya ada kesamaan...rd5

    ReplyDelete
  8. Penguguran TSMY & yang mempersoalkn isu 1MDB
    Penguguran UG tanpa Alaskan kukuh
    Pelantikan angota PAC dlm kabinet..... melihatkan Najib takut pada bayang2 sendiri.
    Org BODOH sahaja percaya semua tu untuk langkah utk mengukuhkan kerajaan.

    Faktor utama adalah untuk mengkukuhkan kedudukan Najib dlm kabinet & gangguan siasatan dalam isu 1MDB yg kelihatan Najib jelas terlibat.

    Setiap tindakan Najib mudah untuk rakyat menjangka apa tujuan segala tindakannya.
    Segala yang dilakukan ada udang di sebalik batu. "Money is King"

    Pendirian Hadi tentang tindakan Najib amat mengecewakan. Inikah yang dikatakn memperjuangkan hak Rakyat?
    Adakah Hadi benar jujur & ikhlas apa yang dikatakan.
    Adakah daya pemikiran Hadi begitu lemah hingga tidak tahu mana yang lebih utama utk kepentingan rakyat?
    Tidak tahu bezakan mana yang baik & buruk? Layakah Hadi menyandang jawatan presiden jika bersikap sedemikian.
    Pendirian Hadi 360 darjah terpesong dari pendirian penyokong PAS dalam melibatkan isu 1MDB & segala tindakan Najib.
    Menghalalkan segala tindakan Najib tanpa persoalan mencermin kan Hadi seperti barisan majlis tertinggi UMNO yg menyokong padu Najib.

    Nampaknya bukan UMNO sahaja yang perlukan perubahan dalam barisan kepimpinan.
    PAS juga memerlukan presiden parti yang tegas & berintegriti untuk menuju hala tuju parti.

    Nak bersekongkol dgn UMNO tiada masaalah.
    Tapi jika pemimpin UMNO masih Najib pasti majoriti ahli PAS menolak.

    Hadi mesti jelaskan pendiriannya. Bukan bersikap play safe.

    ReplyDelete
  9. Rosmah memang menguasai.... tetapi malangnya kekuatan Rosmah berada.pd kedudukan Najib sbg PM. Jatuh PM jatuhlah Kekuatan Rosmah. Sbb tu Najib tidak dibenarkan utk letak jwtn KECUALI diturinkan oleh org UMNO. Kalau org UMNO penakut.... maka rakyatlah yg akn menjatuhkannya. Jatuh Najib jatuhlah Rosmah....

    Sejauh manakah kekuatan seseorg pemimpin... sehebat2 Dr.M pun akhirnya turun juga dia.... skg kita nak lihat adakah Rosmah lebih hebat dari Dr. M. Bolehkah dia kekal sampai mati sbg 1st Lady?

    Allah yg Maha Berkuasa... Allah beri kuasa kpd sesiapa yg Dia kehendaki & Allah tarik kuasa drp sesiapa yg Dia kehendaki.... Kalau Najib ada buat aniaya terhdp sediapa atau rakyat... ingatlah doa org yg dizalimi akan diterima Allah. Melainkan org itu tidak percaya dgn janji Allah.. Na'uzubillah...

    Sekiranya berita ini betul... ini alamat kejatuhan Najib.... Najib akan melakukan kesalahan demi kesalahan walaupun pd Najib ia sedang melakukan yg terbaik utk dirinya.... tetapi Allah mempunyai perancangan tersendiri.... semoga Allah selamat org2 yg tidak berdosa drp golongan yg sombong & angkuh....

    ReplyDelete
  10. Tak baik doakan najib dan rosmah yg bukan2....baik kita doakan dia dua ekor ni mati saja

    ReplyDelete