KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 19 July 2015

ADAKAH GERAKAN HARAPAN BARU (GHB) BERMAKSUD GUNA PENDEKATAN LEBIH BIJAK UNTUK LAKSANAKAN HUDUD DENGAN MERUJUK TERLEBIH DAHULU KEPADA DAP?????


Sebelum ini satu dunia tahu betapa berlakunya kehancuran Pakatan Rakyat kerana isu hudud ...

Rakyat ingin melontarkan suatu soalan kepada GHB apakah dimaksudkan menggunakan pendekatan lebih bijak dari PAS ialah merujuk terlebih dahulu kepada DAP jika ada menyimpan hasrat dan niat mau melaksanakan hudud ... jika direstui dan mendapat izin dari DAP barulah mau dilaksanakan ... jika tidak jangan nak mimpi ... tidak merujuk kepada PKR tidak mengapa .... tetapi jangan sesekali membelakangkan DAP dalam apa jua yang berkaitan dengan Islam ... adakah begitu dimaksudkan????

Perlunya pihak GHB memberikan respon pada soalan mudah ini sebab sudah mulai kedengaran diakar umbi hatta dikalangan penyokong GHB sendiri, betapa memang benar kewujudan GHB lebih merupakan suatu entiti proksi DAP yang beperanan utamanya ialah untuk melumpuh dan memusnahkan PAS at all cost.

Berilah suatu jawapan yang menyakinkan betapa persepsi yang kini sedang terbentuk diminda rakyat termasuk para penyokong GHB betapa GHB ialah proksi DAP demi memusnahkan PAS untuk misi dan visi ke Putrajaya adalah suatu tuduhan liar, palsu dan tidak masuk akal.

60 comments:

  1. Sebenarnye..kami melawak sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo je diorang ni...langgar baiah...ada berani? Jatuh talak 3 tu...G18 kaki main mana boleh pisah dgn bini...kahkahkah

      Delete
  2. يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ أَطِيعُواْ ٱللَّهَ وَأَطِيعُواْ ٱلرَّسُولَ وَأُوْلِى ٱلۡأَمۡرِ مِنكُمۡ‌ۖ فَإِن تَنَـٰزَعۡتُمۡ فِى شَىۡءٍ۬ فَرُدُّوهُ إِلَى ٱللَّهِ وَٱلرَّسُولِ إِن كُنتُمۡ تُؤۡمِنُونَ بِٱللَّهِ وَٱلۡيَوۡمِ ٱلۡأَخِرِ‌ۚ ذَٲلِكَ خَيۡرٌ۬ وَأَحۡسَنُ تَأۡوِيلاً
    Yang maksudnya:
    “Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada “Ulil-Amri” (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Quran) dan (Sunnah) RasulNya - jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu), dan lebih elok pula kesudahannya." [An-Nisaa' : 59.]

    Itulah pengajaran Al-Qur'an. Tetapi kenapa PasMa dan G18 tidak mahu mengenahkan pengajaran Al-Qur'an tersebut sedangkan mereka berada dalam PAS di mana hukum tertingi PAS adalah KITABULLAH?

    Adakah mereka mahu berpolitik walau pun mereka ahli PAS (yang sepatutnya berakhlak Islamiah) tetapi mahu menggunakan politik sebagaimana maksud politics oleh Hendry Adams, iaitu:
    “Politics as a practice, whatever its profession; has always been the systematic organisation of hatred.” [Hendry Adams (1838 – 1918)].

    Allah SWT Berfirman:
    (وَمَن يَعۡشُ عَن ذِكۡرِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ نُقَيِّضۡ لَهُ ۥ شَيۡطَـٰنً۬ا فَهُوَ لَهُ ۥ قَرِينٌ۬ (٣٦
    Yang maksudnya:
    ”Dan sesiapa yang tidak mengendahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya." [Surah Al-Zukhruf : 36.]
    [Tafsir PIMPINAN AR-RAHMAN kepada Pengertian Al-Qur’an, Bahagian Hal Ehwal Islam, Jabatan Perdana Menteri, Kuala Lumpur, 1995, Cetakan ke-6, hal. 1307-1308].

    Sekarang mereka mahu menubuhkan sebuah parti baru yang kononnya sebuah parti yang berlandaskan Islam tetapi bagaimanakah mereka mahu memertabatkan Islam sebagai Ad-Deen sebagai perjuangan mereka sedangkan mereka telah Allah Berikan gilongan zalim sebagai teman kepada mereka?

    Yang sepatutnya bila berada dalam sebuah Gerakan Islam seperti PAS mereka seharusnya bersifat Islamiah menerima saja keputusan demokrasi di Muktamar PAS yang baru berlalu itu; dan redha dengan tidak kira siapalah yang majoriti perwakilan PAS Kawasan dari seluruh negara itu pilih bagi memimpin PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang sepatutnya pemimpin PAS lebih bersifat Islamiah berlaku adil kepada semua jemaah, tidak memihak semasa pemilehan, tidak menggunakan cai, tidak mengiktiraf kempen kotor, jika berlaku segera hentikan, sentiasa bawa berbincang dalam jemaah, hadir ke mesyuarat penting dalam menemtukan halatuju pakatan

      Delete
    2. G18 pun pakai cai. piiirahhhhh.

      Delete
    3. kempen G18 melalui meloyawaves, greenpork Dan adding tu okey, manyak cantik

      Delete
  3. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  4. mungkin doa orang ramai dah hampir makbul ,nampaknya pemikiran Omak kau makin biul,dia memang tak sedar apa yng berlaku pada dirinya.orang nasihat taknak dengar dia selalu mencari isu yang menyakitkan hati penyokong mana2 parti samada parti Pas,PKr .DAP .GHB dan tidak Umno,Omak kau liaht wajah kat cermin .samada masih berseri atu dah kusam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. butoh hang, orang cerita G18 la bodoh

      Delete
    2. Bersetuju dgn tuan.kenapa berfikir tahap tolol ni?dlm ghb jg rujuk fakta dan data dan lebih realistik drp veto presideng.

      Delete
    3. butuh mak hang la.tak payah cerita G18 lah bangang

      Delete
  5. Suhaizan! Urus dulu GHB hingga berjaya. jangan menyibuk dengan perkara yang mungkin menimbulkan konflik baru. Sediakan rumah dulu baru cerita bagaimana nak isi dan hias rumah kamu tuh..
    Tapak rumah dan rumah masih dalam pelan perancangan dah mula nak bergaduh bagaimana nak isi dan hias rumah dengan keperluan dan hiasannya. Nanti sepuluh orang bercakap sepuluh masalah dan konflik baru pula yang timbul. Alih-alih duk sibuk mengurus konflik rumah langsung tak siap lalu orang-orang yang sudi nak bantu buat rumah tuh menjadi bosan dan akhirnya cabut lari. Bodoh biar sekali. Jangan berkali-kali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah buat rumah baru. Rumah baru tajaan G18 adalah sama dgn masjid Abdullah bi Ubay yg diarahkan runtuh sebab menjalankan tugas al- munafiqun

      Delete
    2. Abdullah bin Ubai dah rampas jawatankuasa masjid.... ahli jemaah sebelum ni semua dibarua, broker, hawaii 5 0, dihalau, ditolol, dipengkhianatkan menggunakan cai siku dan lutut... so nak bina masjid baru yang lagi best.... masjid sebelum ni dibina atas dasar iman, namun kini dijangkiti penyakit waham boleh diisytiharkan bahaya boleh runtuh akidah.... so better bina masjid atas dasar iman yang ditanam oleh pejuang2 PAS terdahulu kecuali ustoad hading hawang. Biasalah dalam satu mukim ada dua masjid...

      Delete
  6. Maksud nya pendekatan dgn lebih bijak tu.. maksudnya jika pada masa tu jika PAS dah terkubur, kaedah pendekatan yg lebih mudah untuk memahamkan hudud pada golongan non muslim. Kaedah yang tidak menguris hati bangsa non muslim tatkala mulut berbicara nak laksanakan hudud. Jelas serta hukuman atau anekmen mana yang nak di bawa ke parlimen.. bukan stail sorok sorok hukum bhg mana yg nak di bahaskan seperti sekarang yg cuba dibawa oleh PAS. Cuba fikirkan positif. Hudud bukan sahaja boleh diperjuangkan oleh PAS.. malahan ngo lain pun buleh juga dalam memberikan penjelasan tentang hudud.. especially hukum mana yg nak dibahaskan di parlimen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa pun x perlu laa susah2 tubuh apa2...
      buang masa buang duit aje...
      tambahan pula...
      dap kan dah cukup islamik bagi depa...
      tok guru dap pun x kurang tawadok...
      x perlu malu2...

      Delete
    2. Setuju tuan.. hari tu pengerusi Golongan Haru Biru ada keluarkan kenyataan bahawa beliau menyokong kerajaan pulau pinang kerana apa yg diamalkan oleh kerajaan tersebut adalah mengikut cara islam atau islamik.. Dia tak sebut apa2 pun pasal kerajaan kelantan.. maknanya bagi GHB, tok guru LGE sudah cukup utk membimbing golongan haru biru nih..

      Delete
    3. Bila TGHA nak bentang hudud di parlimen ni... senyap je....DAP halang ke? Eh eh lupa pulak kerjasama dah putus.... DAP takleh buat apa2.... calon DAP halang?.... eh eh calon DAP dah tersingkir.... kenapa tak bentang lagi? Kenapa tipu dengan umno ye?

      Delete
  7. Jadi nak suruh mereka lepak kat mana?.Depan rumah engko ke..? Ko pun semakin minat dengan dengan UBN nampaknye.. Ko nie penggiat parti atau ape..? Baru setahun jagung bergiat dalam politik dah tak tahu hujung pangkal matlamat dan starategi perjuangan yang dilagang kepimpinan ko...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada UG, itu semua cerita tahyul rekaan wala'un2 DAP. Sapa tu... sore loser yg tak boleh menerima akar umbi Pas menolak mereka

      Delete
  8. adapun DAP itu sangat menepati ciri2 dan sifat sebagai kafir harbi...ditubuhkan dengan matlamat mahu menjadi penguasa "sama taraf" di atas tanah yg berdaulat kepada bangsa melayu...ditiupkan roh dan semangat didlm DAP agar budaya dan kepercayaannya diangkat agar seiring dengan iktiqad syahadah bangsa melayu...lalu dicantikkan dengan slogan "malaysian malaysia"... ketahuilah mereka juga menderita pada penyakit rasuah..ketirisan..penyelewengan.kezaliman..ketidakadilan..itulah fitrah yg datang bersama2 lahirnya setiap anak adam...mereka yg berjaya bukanlah kerana tidak pernah dihinggap penyakit2 tersebut ...tetapi mereka yg berjaya adalah mereka yg mampu berhenti dari melakukan dan bertaubat ...sedang MCA secara zahirnya merupakan golongan non muslim yg dihalalkan untuk bertahaluf padanya diatas keakuran mereka mengakui dan bernaung didlm kedaulatan bangsa melayu dan ikatan syahadahnya...maka tatkala hancurnya MCA ...jelas memperlihatkan betapa bangsa yg dahulunya menumpang dan akur serta bersama2 menjunjung hak2 yg berhak kepada bangsa melayu dan iktiqad syahadahnya ...kini majoritinya lebih gemar menjadi golongan kafir harbi ...akibat tuntutan hawa nafsu yg tidak akan mati ...sebelum matinya manusia itu terlebih dahulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa pun x perlu laa susah2 tubuh apa2...
      buang masa buang duit aje...
      tambahan pula...
      dap kan dah cukup islamik bagi depa...
      tok guru dap pun x kurang tawadok...
      x perlu malu2...

      Delete
  9. Hudud...ramai dikalangan ulama' dunia masih berselisih pendapat mengenai keutamaan perlaksanaanya. Rasuah, bunuh, zalim, penyalahan guna kuasa, zina, peras ugut.....semua ulama' dunia satu pendapat bahawa ianya wajib dibenteraskan 100% serta merta.
    Apa yang saya "nampak"....ini tidak ada dalam DAP atau PKR. Kalau adapun ianya kurang berbanding dalam UMNO. Dalam UMNO....setiap hari saya dengan terbaca mengenai salah laku itu terutamanya kebelakangan ini. Nak cari parti politik yang benar-benar bersih memang jawabnyer tak ada di Malaysia ini. PAS?... Kalau PAS bersih kenapa kucar hanyar sekarang? Orang yang bersih akan cari kawan yang juga bersih untuk berjuang bersama. Kenapa PAS mengutamakan UMNO. Berapa banyak duit negara telah hilang begitu saja di bawah pentadbiran UMNO (berdasarkan apa yang saya baca). Berapa banyak negara atau negeri hilang dibawah pemerintahan Nik Aziz, Haji Hadi, Lim Guang Eng serta Azmin?....fikir2kan lah jika kamu diberikan AKAL

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa pun x perlu laa susah2 tubuh apa2...
      buang masa buang duit aje...
      tambahan pula...
      dap kan dah cukup islamik bagi depa...
      tok guru dap pun x kurang tawadok...
      x perlu malu2...

      Delete
  10. Semua G18 bolei Jadi dewan ulamak DAP. Ahmad Awang Mursgidula Am DAP. Suhaizan kayat pun boleh jadi unit amal DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betui.........bye bye to penjilat tegar dubur dap.............. Lazat berkrim, selama in setakat calit dgn tissue role sajaaaa

      Delete
    2. Depa ni semua boleh tubuh rejimen ke 10 parti dap semalaya

      Delete
  11. Cubalah bertanya kepada yang lebih arif dalam label-melabel umat islam.Bertanyalah kepada ketua konsevatif ug tuang hajie hardy (darjah kurniaan sultan jepung).pasai apa hari bentang hari tu juga nak gi jepung? Kenapa hari2 lain sibuk pula caci mencaci label melabel?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kempen G18 melalui meloyawaves, greenpork Dan adding tu okey, manyak cantik

      Delete
  12. Geng 18 perosak islam, lebih kurang amno gak..mereka tunduk kpd dap drpd tunduk kpd allah. Org bkn islam xakan setuju trhdp islam sehingga kiamat. Kami tolak puak taghut, teruskan usaha utk laksanakn hudud di klate dan negara 1 msia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Membangun bersama kepimpinan kertas chai.Amanat hajie hardie pon susah nak laksanakan amanat suci 1981 dimana amanat kafirkan umno bn, inikan lagi 30 tahun kemudian dengan kepimpinan label-melabel yang ternyata telah memecah belahkan pakatan rakyat.kalau pakatan rakyat pecah belah tidak apa sebab berpisah dengan orang bukan islam.Sampaikan pas sendiri berpecahbelah disebabkan kepimpinan jawatang din ayam.apa punya tuuurrr?

      Delete
  13. Alhamdulillah.
    Makin terang kini. Allah memisahkan golongan munafik dengan pejuang Islam sebenar.
    Bersihkan PAS. PAS mesti dipimpin ulama .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Golongan munafik ialah golongan yang mengunakan otak siku lutut dan cakar harimau.apa dalil dalam alquran yang menghalalkan tindakkan boo, label-melabel dan fitnah ? Apa guna tuang jepung bila buat statement penuh dengan unsur2 fitnah? Apakah tuang jepung sudah cukup handal mengeluarkan statement berunsur fitnah?

      Delete
    2. anon 12:13
      kempen G18 melalui meloyawaves, greenpork Dan adding tu okey, manyak cantik

      Delete
  14. Terimakasih atas informasinya :) semoga sukses slalu .. Ditunggu informasi menarik selanjutnya :) senang berkunjung ke website anda, terimakasih. sekali lagi thanks.

    ReplyDelete
  15. Atas pelmintaan lamai Wa sikali lagi mahu ucapkan salamat hali laya ketiga ! Sila latang rumah terbuka Dap ......... manyak hidangan spt babi goleng , babi pangang dll ........ semuanya ditonggeng halal kelana itu tuan galu LKS dan LGE kasi sembelih ......... lagi itu yam seng pun ade sama itu main majong pun ade . ....... kalau mahu lebih enjoy itu amoi Ipoh mali pun ade ......... jgn takut jgn segan itu dosa semua tuan galu LKS dan LGE boleh kasi ampun dan ada applovement dpd itu ulamak2 DAP punya ........ ini mcm punya balu butut2 Islam bukan itu macam tuan gulu haji hadi yg mahu hudud kasi susah sama melayu Islam mahu enjoy dan bikin kacau ekonomi olang cina mahu niaga itu judi , babi , yam seng sama itu amoi jual body maaa ........ kalau talak suka itu amoi , itu pondan pun wa ade boleh main bontot maaa ..........haiya itu pasal wa suka sama PKR dan Halapan Balu punya macai .......... ini macam wa butut2 ada halapan niaga kasi untung sebab olang melayu Islam boleh jadi customer wa .......... hidup halapan balu ! ........... ini macam halapan balu butut2 ada ong !
    Wa butut2 ikhlas dgn ucapan ini talak sombong punye ........... jgn ada yg tersinggung dan tegulis hati aaaa khususnya buat kapla jebon, pasma, g18, ghb , macai2 dan balaci2 semua .......... mcm itu olang malayu cakap maa ..........."kalau tak makan cili tak pelu lasa pedas maa" wa minta dili dulu maa dgn ucapan maap zahil batin !

    ReplyDelete
  16. Tak habis-habis dengan GHB.

    Jaga saja rumah tangga masing-masing.

    OK lebih baik tumpukan pada isu-isu nasional yang membelenggu rakyat seperti dulu.

    Isu seperti ini tidak lebih dari isu yang menjadi batu api dan kebencian semata-mata.

    Jadi lah bloger pejuang rakyat bukannya bloger pemecah belah rakyat.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  17. Kami ahli-ahli PAS:- 1- sayang ulama kami yang akhlaknya amat buruk, tak ubah spt ulama syiah krn sanggup maki hamun , caci mencaci dan bohong membohongi. 2-Kami sedar dan tahu, ulama kami (PAS) tak akan bentang HUDUD sebabtu boss kami lari ke TOKYO di hari-hari akhir parlimen dan yg terjerit-jerit hanyalah Mahfuz Omar (G18). HUDUD hanyalah mainan politik kami (PAS). 3-Kami pun hendak menjalinkan hubungan dgn UMNO yg dulunya kami anggap TOGHUT dan kafir-kafir spt MCA, Gerakan, PPP, MIC dll yg kami tahu kereka juga penentang HUDUD. Kesimpulannya, walaupun nama kami berbeza TETAPI badan kami sama dengan UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamlah akhlak kau tu baik sesangat ....... ingat yg perasan diri dia baik adalah syaitan dan iblis ............ dah anak buah buat kerja bodoh dan tolol pasti ketua akan tegur lebih2 lagi anak buah yg bebal dan degil perlu ditegur dgn agak keras ....... itu pun tegurannya lebih baik dpd macai blogger Pkr dan balaci DAP @ blogger porno yg maki hamun + icon2 dan gambar2 sex ......... kalau tak percaya kau pi tanya libang libu dan gendang perang ............Bodoh piang tak payah cakap nanti org tahu kau bahlol .......... aku khuatir satu hari nanti kau tuduh quran pun menyeleweng sbb ada teguran keras terhadap abu lahab dan puak yahudi bani israel !

      Delete
  18. #omakkau, berhati-hati tulis artikel kerana artikel adalah gambaran akal anda. Jangan mempamerkan KEDANGKALAN akal/minda anda. Artikel anda ini telah menunjukkan aras pemikiran anda amat rendah, mungkin letak di kepala lutut sahaja. Bye

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang sorang jerrr cerdik. Piiiiirahhhh

      Delete
  19. Dey thamby macha balaci DAP ........ kasi nasihat sama DAP dan PKR jaga rumah tangga masing2 .......kenapa masuk campur masalah dalaman PAS dan jadi batu api ! ............ tarak baca punya worang .......... salah worang dia cari tp salah sendiri tarak nampak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi walak on jaga pas je sudah la.apa nk sibuk2 dgn ghb.jaga pas pastu mkn pil kuda byk2 ya
      Hahahahaha

      Delete
  20. Apa yg omakkau dan UG team takut sgt dgn ghb ni.br nk tubuhkan dah melalak mcm2...nmpk sgt belum apa2 pas dah kecut. Kahkahkahjah

    ReplyDelete
  21. negara
    OLEH ZULKIFLI SULONG, PENGARANG ANALISIS DAN RENCANA

    Published: 19 July 2015 1:23 PM

    Sidang media selepas Gerakan Harapan Baru ditubuh Isnin lalu. Sokongan kini mencurah-curah daripada individu dan pertubuhan NGO. – Gambar fail The Malaysian Insider, 19 Julai, 2015.
    Sidang media selepas Gerakan Harapan Baru ditubuh Isnin lalu. Sokongan kini mencurah-curah daripada individu dan pertubuhan NGO. – Gambar fail The Malaysian Insider, 19 Julai, 2015.


    Sokongan secara terbuka kepada penubuhan Gerakan Harapan Baru mencurah-curah ekoran pelancarannya Isnin lepas, termasuk daripada individu dan juga pertubuhan.
    Kebanyakan mereka menzahirkan sokongan ini melalui kenyataan yang dibuat secara terbuka melalui media sosial, khasnya laman Facebook.

    Antara sokongan yang mengejutkan datang daripada Karathu Muruthaiah, jurulatih bola sepak negara yang lebih dikenali M Karathu, yang secara terbuka menyatakannya kepada penyelaras Harapan Baru Kelantan Datuk Wan Abdul Rahim Abdullah.



    "I like your Harapan Baru. I wish your new party all the success. Majukan Harapan Baru (Saya suka Harapan Baru anda. Saya doakan semoga parti baru anda berjaya. Majukan Harapan Baru)," tulis jurulatih bolasepak Perak itu kepada Wan Rahim melalui Facebook.
    "Terima kasih Datuk. Datang dari personaliti semacam anda, ia memberikan makna yang besar kepada saya," tulis Wan Rahim membalas ucapan itu.

    Sementara itu, Ikram Malaysia menjadi pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang pertama menyatakan sokongan terbuka kepada Harapan Baru.

    "Ikram dengan ini mengalu-alukan Gerakan Harapan Baru; sebuah NGO yang mendukungi Islam yang syumul dengan pendekatan yang inklusif, progresif dan peduli kepada rakyat," kata timbalan presiden Ikram, Hasanudin Mohd Yunus dalam satu kenyataannya.

    Serentak dengan pengumuman Harapan Baru oleh pengerusinya Mohamad Sabu Isnin lepas, mereka menubuhkan jawatankuasa pro-tem di setiap negeri dan kawasan di seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.

    Di Johor, tapak utama gerakan ini, ia dipimpin sendiri barisan pimpinan PAS negeri sebelum ini apabila bekas pesuruhjaya sesi lalu, yang juga ahli Dewan Undangan Negeri Parit Yaani, Aminul Huda Hassan, menjadi penyelarasnya.

    Di Perak, bekas bendahari PAS Pusat, Asmuni Awi sendiri memimpin gerakan itu dengan bekas menteri besar Perak Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin sebagai timbalannya.

    Di Wilayah Persekutuan pula, bekas pengarah pilihan raya PAS Dr Mohamad Hatta Ramli sendiri memimpinnya manakala di Kedah ia dipimpin bekas exco Kedah, Dr Ismail Salleh.

    Pemimpin lain ialah Wan Rahim yang menerajui usaha itu di Kelantan, Dr Hamzah Jaafar (Pahang), Hamzah Abdullah (Sabah), Abang Ahmad Kerdi Abang Masagus (Sarawak), Izham Hashim (Selangor), Adly Zahari (Melaka) dan Zulkifli Mohamad Omar (Negeri Sembilan).

    Harapan Baru dilancarkan dengan rasminya Isnin 13 Julai lalu oleh pemimpin progresif yang tersingkir PAS.

    Ia merupakan medium aktiviti kumpulan tersebut sebelum parti mereka diluluskan dengan rasmi oleh Pendaftar Pertubuhan.

    Bagaimanapun, ketika sokongan mencurah untuk mereka, serangan mula datang daripada parti lama mereka iaitu PAS.

    Pengarah pilihan raya PAS Datuk Mustafa Ali menyifatkan parti ini tidak akan berjaya kerana ia hanya proksi DAP, manakala ketua penerangannya Nasrudin Hassan menyifatkan pemimpin mereka sebagai pengkhianat kepada PAS.

    Strategis PAS Dr Zuhdi Marzuki pula menyifatkan Islam mereka ala Islam Amerika dan akan disenangi Sister in Islam, Lawyer for Liberty, Comango, pendukung golongan LGBT dan DAP sendiri. – 19 Julai, 2015.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelahhhh mencurah curah

      Delete
    2. Antara sifat org beriman ialah mereka kasih terhadap org beriman dan tidak terhadap kafir..

      Antara tanda org yg dijauhkan rahmat Allah swt, hati mereka benci kpd alim ulama..

      Delete
  22. Klu kat greenboc & addin tak jumpa comment2 mcm ni. Penyokong GBH jadi golongan haru biru.. Tau sumpah seranah ja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau tak per...

      Blog Red Bean Army-Kelab Greenboc, Addin, Kedzhlanie, Anak Sg Derhaka, blogger sial, pukimak, haramjaddah.

      Bila komen pasai Mat Sabu Ularmaki, Nipah Maiden, Kolid Samat, tak siar... Celaka kau orang.

      Blog Omakkau Terbaik, berita bagus, komen siar.

      Hei Cina Pukimak, Jangan kau hina Ulamak Pas, Umno kerna meteka nie Ulamak.

      Jgn kau hina Tn Guru Dato Seri Hj Hadi Awang, Datuk Harun Din, mereka nie berpengetahuan tinggi mengenai Islam, bila kita bergaduh, berselisih pendapat, cari org alim utk hakimi kita.

      Apa nak cari Kafir Harbi Lim Guang Eng babi sial tuu ker? Mangkuk... Nak cari Mat Sabu kaki maki hamun, ker nak cari Nipah maiden kaki belit, or kolid samad Boss Bangla

      Delete
    2. Anon 1423, hang nak ikut alim ulama tu hang ikut la....orang lain tak mau hang jangan la marah...biaq pi la kat depa...masalah orang kita ni, risau dan kesian sangat kawan nak masuk neraka...macam diri sendiri dah kompom booking syurga saja. Orang tak mau masuk syurga hang...biaq pi la oi. Dok hingaq pasai kubuq orang buat apa. Tok sah dok penin pasai neraka orang, yang penting kita masuk syurga. Setiap insan ada akal.

      Delete
  23. Nampak nya semakin hari, PAS semakin kepanasan.

    Serangan bertali arus menyerang GHB, namun gagal menjaringkan sebarang gol.

    PAS melalui bloger upahan dan juak-juaknya meyerang dari segenap sudut tapi masih gagal menyakinkan rafkyat.

    Masalah utama negara seperti rasuah, scandal dan bermacam-macam kebobrokan sudah tidak pentig lagi.

    Dosa menubuhkan GHB adalah lebih besar dari dosa rasuah, scandal dsbnya.

    Yang penting serang GHB habis-habisan.

    Ini kerana kalau menyerang UMNO bererti menyerang PAS juga.

    Walaupon meteka ada dua kepala tapi badannya sudah menjadi satu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wala'un DAP dikesan Pasmacha. Useless prick.

      Delete
  24. Mmg manusia sekarang ni pantang diuji sikit dgn kesusahan dan kesukaran terus merintih, memberontak dan meroyan ........ tengok puak2 macai dan balaci DAP depa dok kutuk ulamak dan marahkan ulamak bila dikatakan cari redha ilahi sbb depa utamakan redha undi dan cina Dap ........... depa nak tongkat langit tak ingat mati , nanti kat akhirat kita tengok apakah puak2 Dap akan membela depa dpd api neraka ?
    Bodoh piang puak2 macai PKR dan balaci DAP ni ......... la ni NASA sendiri pun akui tentang kebenaran Islam spt kehebatan lailatul qadar dan batu hajarul aswad hingga ada pegawai NASA yg telah memeluk Islam tapi kat malaysia ni ada melayu islam bahlol nak cemari Islam dgn agenda sekular, kristianisasi, cauvinisme , lgbt dan sebagainya .............. ulamak terus difitnah dan dicaci ....... LGE dan LKS dipuji dan restu dicari hanya kerana mengejar cita2 politik depa
    Jaguh spinner macai pkr dan balaci Dap spt greenboc, malaysia waves, gendang perang, libang libu , yong suka kuning, mso, cipan tapir tenuk, addin, sisi bukit, alhussyen, bloglistb dsbnya telah mengatasi utusan melayu , berita harian , tv3 serta rtm ! Depa tuduh TGHH suka kata barua dan tolol ………….. sebagai seorang ketua sesebuah organisasi adakalanya perlu ditegur agak keras anak buah yang buat kesalahan yg tidak wajar secara semberono walaupun berkali2 diingatkan bagi menimbulkan kesedaran lagi pun pun alquran pun ada sebut perkataan bodoh dsbnya kepada manusia yg degil seperti ini agar mereka sedar. Depa kata TGHH suka ponteng sidang parlimen sedangkan TGHH mungkin ada komitmen lain …………. Tapi hairan bila depa boleh pejam mata bila Anwar dan LGE ponteng sidang parlimen utk bercuti di New Zealand dsbnya. Depa kata Pas nak UG dgn umno ………….. tapi sampai sekarang tak da UG …………….. yg ketaranya PKR dan DAP yg bersungguh2 nak UG dgn umno tapi depa spin jadi CG (CaretakerGovernment) …………. nampaknya kembar siam umno yg terbit dari lubang taik yg sama lebih advanced dpd umno dari segi fitnah, tohmahan dan maki hamun ! .......... kalau kat hang pa semuanya boleh , u-turn boleh, UG boleh ,ponteng boleh, tolak hudud boleh, pesta beer boleh, jubo menjubo pun boleh.........apa2 pun boleh asalkan direstui oleh tuan guru khalifah almaksumi LGE dan LKS......... kapla bananana kau !!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ORANG YG NAMPAK JAHIL KALAU MENCURI TAK NAMPAK SGT BURUK KELAKUNYA.
      TP ORANG YG NAMPAK ZAHIRNYA ALIM DAN WARAK KALAU MENCURI NAMPAK SANGAT BURUK KELAKUNYA.
      LGE KALAU PONTENG DIA BUKAN ISLAM DAN TIADA HALAL HARAM BAGINYA.
      TAPI KALAU TUAN MAHAGURU YANG TAHU DOSA PAHALA HALAL DAN HARAM PONTENG LAGI TAK BOLEH PAKAI.

      Delete
  25. Serangan PAS sekarang diperkuatkan lg dgn bantuan UMNO melalui Shahril Samat yg satu ketika dulu juga menentang Hudud. Klu dulu UMNO itu difatwakan KAFIR kerana menentang Hudud, tp skrg fatwa itu sdh tidak terpakai lg asal AWAK TOLONG SAYA, SAYA TOLONG AWAK.
    Jadi yg KAFIR skrg mcm dh jatuh kpd group GHB pula.
    Itulah perjuangan PAS skrg. Klu ada yg tak setuju dgn pendapat mereka org itu jatuh kafir. Tp klu yg sealiran dgn mereka org itu suci lg menyucikan dan haram disentuh.

    ReplyDelete
  26. Serangan PAS sekarang diperkuatkan lg dgn bantuan UMNO melalui Shahril Samat yg satu ketika dulu juga menentang Hudud. Klu dulu UMNO itu difatwakan KAFIR kerana menentang Hudud, tp skrg fatwa itu sdh tidak terpakai lg asal AWAK TOLONG SAYA, SAYA TOLONG AWAK.
    Jadi yg KAFIR skrg mcm dh jatuh kpd group GHB pula.
    Itulah perjuangan PAS skrg. Klu ada yg tak setuju dgn pendapat mereka org itu jatuh kafir. Tp klu yg sealiran dgn mereka org itu suci lg menyucikan dan haram disentuh.

    ReplyDelete
  27. Benarlah Templakan Allah S.W.T terhadap GBH. Depan org Islam GBH bilang Allah S.W.T tuhan mat sabu namun Apabila bertemu LGE LKS kamulah sembahan GBH.
    Tadi kami yakin mat sabu buat Lawak sahaja. Tunggu azab Allah S.W.T terhadap GBH sebab Allah S.W.T tidak pernah mungkir janji.
    Dipersika join ahli neraka jahanam.

    ReplyDelete
  28. Kami orang muda genarasi muda melihat memberi kita ruang yg lebih bagus nk harapjan umno sekarang ni dah semakin tenggelam pas yg diharapkan pn dh nk karam yg terbaik cari kapal baru...sara hidup semakin tinggi nk salahkan siapa...? Tentulah pemimpin melayu yg tak pandai berpilitik gilakn kuasa dan wang ringgit itu yg kami nampak ....

    ReplyDelete
  29. amboi nuuuuuuruuulllll, Allah temmpelak GBH no. tumpang tanya GBH ni apa, geng bini hang ka?

    ReplyDelete