KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 8 December 2014

KENYATAAN MEDIA TERBUKA KEDUA BERANI MATI ANAK MUDA ANGGOTA KEADILAN MENGENAI AZMIN ALI.





Azmin akan sampaikan cita - cita Mahathir

KENYATAAN MEDIA TERBUKA
8 DISEMBER 2014

AZMIN SOKONG PENARIKAN GELARAN DATUK SERI DAN TUDUHAN PENDERHAKA TERHADAP ANWAR IBRAHIM ?

1.       Ada usaha penyokong tuli YB Azmin Ali yang mengatakan saya dan teman – teman membawa cerita basi dan menjadi alat musuh politik YB Azmin Ali dengan tidak sudah sudah menyerang beliau.

2.       Ingin ditegaskan saya dan teman – teman tidak bermusuh dan bermasalah dengan Azmin Ali secara peribadi, tetapi kesalahan Azmin antaranya ialah Ingkar araham parti dengan melobi diri sendiri untuk menjadi Menteri Besar sehingga memalukan presiden dan menyebabkan parti dilihat negatif. Kesalahan ini bukan setakat disapu dibawah karpet tetapi akhirnya dia berjaya membuat PKR itu membuat ‘u turn’ dengan ketegasan hanya satu calon tunggal. Ketegasan inilah yang menyebabkan YB Datuk Seri Utama Anwar Ibrahim digelar penderhaka sehingga ditarik gelaran dan parti serta PR itu sendiri mendapat impak negative dalam isu perlantikan Menteri Besar baru.

3.       Dalam soal melawan Umno dan Barisan Nasional, sama sekali saya dan teman – teman tidak kompromi. Kita mengkritik Umno / Bn sebagai tidak adil dan mengamalkan dua set undang undang tetapi dalam mendepani isu ini jelas PKR mengamalkan dua set undang – undang. Azmin dan yang rapat denganya semua lepas tetapi yang lain kritik sikit sudah digantung atau dipecat. Ini yang perlu diperbetulkan.

4.       Ingat kerana kerakuasan Azmin Ali lah langkah Kajang yangs eharusnya dibuat secara teliti terpaksa dibuat tergesa gesa, Tanyalah Presiden PAS bagaimana Azmin pada peringkat awal secara sulit melobi dirinya tetapi apabila diketahui Anwar Ibrahim, Azmin menyalahkan Hj. Hadi yang memujuk beliau agar khianati parti dan ini juga antara punca kekalutan dalam PR itu sendiri.

5.       Pada yang mengatakan kami membawa cerita basi dan yang sudah itu sudahlah , jawapan kami mudah bagai mana nak sudah kerana impak kesan tamak Azmin melobi diri terus terjadi dan yang terbaru Anwar Ibrahim dihina Istana dan ditarik gelaran. Ada pula yang yang mengatakan kami dibayar oleh Khalid Ibrahim. Saya menjawab tidak satu sen pun kami mendapat bayaran dari sesiapa, malah dalam hal Khalid sendiri pun berbakul kritik kami khususnya dalam hal pampasan RM2.6 juta kepada 6 kakitanganya. Audit Selangor sudah menyatakan perkara itu salah, jika Khalid penuh integrity minta sahaja bekas kakitangan kamu itu pulangkan pampasan tersebut. Dari jumlahnya sahaja iaitu RM2.6juta untuk 6 orang sudah tidak munasabah. Selaku MB, disokong Azmin menggunakan semua saluran undang – undang mendapatkan semula wang tersebut dan pulangkan semula kepada rakyat Selangor.

6.       Bila kami bercakap soal Azmin kami diserang sebagai dibayar oleh Khalid. Bila kami bercakap soal Khalid kami dituduh diperalat Azmin. Mana politik baru dalam PKR ?

7.       Soalnya mana badan disiplin parti dalam isu Azmin ini ? Jelas kesalahan serius Azmin selaku Timbalan Presiden Parti ingkar arahan parti dia secara senyap berjumpa ADUN menyusun lobi ke Istana. Siapa pun Sultan jika menerima nama Presiden secara rasmi tetapi mendapat lobi yang kuat dari Timbalan Presiden sudah tentu akan meminta lebih dari dua nama kerana jelas nama satu calon itu tidak mendapat sokongan kukuh.

8.       Parti,PR dan malah tidak keterlaluan dikatakan Anwar sendiri tanpa mengetahui keadaan yang Timbalan Presiden PKR sabotaj Presiden telah memilih untuk sedikit berkeras dengan Istana. Bukan sahaja Anwartetapi rakyat pun mempersoalkan tindakan Istana ketika itu, namun ketahuilah ia berlaku kerana lobi diri sendiri yang begitu hebat oleh Azmin Ali.

9.       Akhirnya melalui kawan – kawanya dalam korporat, politik da nada yang rapat dengan Umno/Bn pun dia berjaya melobi kemudian dia berjaya membuktikan bukan dia dikawal parti sebaliknya Parti terpaksa membuat pusingan U berkeras dengan satu calon kepada tunduk longlai bersetuju pencalonan dia. Dia tidak mempedulikan kesan yang bakal ditanggung parti malah Anwar Ibrahim sendiri.

10.   Episod terbaru ialah Anwar ditarik gelar oleh Istana. Kepada Anwar Ibrahim yakinlah penarikan gelar ini walaupun tidak dinafikan ada kesan kepada pengundi saluran satu khususnya Melayu yang maklumatnya terbatas namun bagi kami anak muda kami tetap bangga dengan kamu. Anwar tetap kereta kebal terbaik merempuh regim korupsi ini.

11.   Tetapi muncul persoalanapa peranan Azmin. Melalui maklumat yang diperolehi, Sultan Selangor tidak akan mengambil keputusan menarik gelar jika tidak mendapat persetujuan Dewan Diraja Selangor iaitu sebuah Jawatankuasa Penasihat Istana Selangor yang dianggotai tokoh – tokoh penting seperti Kerabat, Tokoh Masyarakat dan Lantikan dari pemegang jawatan penting dalam Kerajaan negeri Selangor. Isu penarikan gelar ini telah dibincangkan pertengahan November lagi dengan salah seorang anggota panelnya ialah Azmin Ali sendiri. Ramai mahu mendengar apa dialog Azmin dalam mesyuarat tersebut ? Keputusan sebulat suara bermaksud Azmin juga bersetuju dengan 4 alasan yang merumuskan Anwar derhaka dan ditarik gelar dari Istana ? mana janji kesetian Azmin.

12.   Melihat perkembangan ini jelas politik Azmin licik seperti bapa angkatnya. Dilihat baik dan setia tetapi rencong menikam di dalam. Rakyat perlu diperingat selepas berjaya lobi diri sendiri hingga memalukan Presiden  dan Ketua Umum tetapi imej baiknya konon terpaksa menjadi MB kerana menjunjung taat atas arahan Istana, kerana Sultan mahukan dia. Hari ini dia menjunjung kasih taat setia kepada Istana menyokong menarik gelar dan Istana menggelar penderhaka ke atas Anwar dan tidak menolak kemungkinan selepas ini dia akan menjungkung kasih taat Istana singkir Anwar dari berperanan di Selangor termasuk penasihat ekonomi. Kemungkinan ada selepas itu juga dia akan menjunjung kasih selaku Azmin, Menteri besar bergelar Datuk Seri Selangor pula akan menyingkirkan Anwar dari PKR itu sendiri dan menghimpit Anwar berehat lebih awal dari politik. Dia akan berselindung di sebalik Istana. Liciknya mengingatkan kita pada bapa angkatnya.

13.   Silapnya pada siapa ...? Silapnya pada Anwar sendiri kerana sejak awal memberi payung emas menjadikan Azmin kebal... selepas PRU 2008, Azmin keluar TV3 kutuk Presiden sebagai pengamal nepotisna dan kronisma tetapi Anwar diam....kemudian 2010 dan terbaru 2014 pemilihan penuh  trajedi ... berkilo bukti dipersembahkan Anwar diam.....akhirnya anak emas ni telah menjadi dinasor tamak yg tidak boleh ditahan lagi.

14.   Sejak naik sebagai MB dia telah memulakan proses pembersihan bukan penyokongnya dan meletakkan penyokong berperanan di mana – mana. Ia akan melebar bukan sahaja dalam Kerajaan Selangor tetapi dalam parti seluruh negara selepas ini atas alasan mudah disalurkan dana.

15.   Kepada Ketua Umum,Presiden PKR…ibu dan bapa gerakan reformasi… Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail… banyak sudah pengorbanan kamu, kami bukan setia membabi buta tetapi kami sedar kamu sedang dihimpit teruk oleh Azmin Ali dan kuncunya. Kamu sedang diuji dalam dan luar parti. Bertahanlah cuma permintaan kami jujurlah dan bertindaklah.

Sekian.

MEGAT KHAIRUL ANUAR B. RAZALI
B 030003354
Anggota PKR Cabang Hulu Selangor




PERLU AKUI BETAPA KENYATAAN TERBUKA INI ADALAH SUATU PERTUDUHAN YANG AMAT SERIUS.

PARTI WAJAR MEMBERIKAN PERHATIAN YANG LEBIH SERIUS LAGI UNTUK MENANGANI AGAR TIADA LAGI KENYATAAN BERTARAF BERANI MATI DARI ANAK MUDA INI.

LAGI LAMA PARTI MEMBISU DAN MENDIAMKAN DIRI MAKA LEBIH PARAH INTEGRITI, MARUAH DAN IMEJ PARTI.

41 comments:

  1. THE SHOW HAS JUST BEGAN. ni lah sebab ah juburi tak di penjarakan. bagi laga laga kan gan azmin. lepas tu baru kasi masuk. new game plan.

    ReplyDelete
  2. Mahadir taik hanjing

    ReplyDelete
  3. Setan tu memang licik, lg2 setan yg dikenali tu, selalunye dia mencari badut mcm ni lah sebagai umpan ... umpan dh pun mengene, dikaburinye pula mata badut dengan ketamakan kuasa, akhir yang baik jd jahat yg jahat jd baik ... selicik licik setan ni dia lupa Allah lg maha berkuasa ke atas segala galanye ... semoga Allah patahkan lah niat jahat puak2 ni ... amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin.....amin....amin...

      Delete
  4. Itulah hukum karma. Anwar buat kat Mahathir. Azmin buat kat Anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tk tau lh hukum karma ke ape ke, yg nampak jelas madey nk buat kt anwar dr dulu x menjadi jadi, jadi dia gunakn azmin kali ni utk buat kt anwar tu pun belum tentu menjadi ...hahaha

      Delete
    2. Dalam Islam tidak ada Hukum Karma.
      Hukum Karma hanya fahaman orang Hindu.

      Delete
  5. Budak megat tu aps ade hal.....keadilsn rsys untuk semua...krosls nepotismavysng dijajs selama ini sebenarnya pada Anwar dan kroni saja..menegakksn kesdilan raya perlu kan pengorbanan walau istana segambut sekali jadi penghalang sekali pun ia perlu dikorban dan dihancurkan..azmin orang yg pelopor reformasi...budak megat tu sapa ksmu dikalangan rra reformsi dulu.....azmin untuk semua walau pdn istsna segambut perlu dikorban kan suatu hari nnti....kereta kebal yang dah berkarat dan layak jadi besi buruk ...lagi lama kereta kebal tu berkarat jadi besi buruk lagi tak relevant di mata rakyat....tinggalkan saja kereta kebal berkarat terlampau banyak isu yang tak mampu dipertahankan lagi....kereta kebal dah jadi kereta tong taik.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang jelas puak keadilan raya ni ada DNA syaitan yang dikenali...patut pun perangai macam haram...dah kena saka setan Kerala...

      Delete
  6. Sebagai org yang paling hampir dg Anwar sejak tahun 1987 lagi, Azmin tentu org yang paling tahu dimana kekuatan dan kelemahan Anwar . Anwar sebagai manusia biasa bukannya maksum. Dan dalam politik tidak ada kawan/lawan yang kekal. Dan apabila kau attack di tempat kelemahan maka ko terpaksa mengalah.

    ReplyDelete
  7. pro otak ug ada dimerata tempat kalau dah melayu memang ada otak iblis umno didalam diri mereka ada saja yg tak betul , buangan kan segala apa yg ada dalam diri yg bersangkut paut dgn umno bn kalau luuu semua nak ada perubahan dalam politik dimalaysia okey mat samdul

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno,pas dan pkr akan bergabung dan menghantar dap ke tempat dari mana mereka datang dulu.

      Delete
    2. Ye ke? habih tu si bangla, pakistan, karala, kemboja, vietnam, negro, filipino, nepal, mynmar dll yg dh ade ic tu nk hantar ke mane yob?...

      Delete
    3. Oops! lupa satu lg si indon ...

      Delete
    4. mereka semua sembah tuhan yg esa ko sembah tuhan perot boncit

      Delete
    5. Kami semua boleh kahwin sesama - ko saja yang cari geng ko.

      Delete
    6. 21:22 dn 21:27 hek eleh! sedapnye kalu org2 bangang bercakap ... kahkahkah

      Delete
  8. What goes around comes around (apa yang anda buat kepada orang akan terjadi kepada anda). Betul ke rakyat sokong Anwar dalam hal pencalonan Wan Azizah? Setahu saya kebanyakan rakyat (termasuk yang dahulu menyokong PR) menyampah dengan mainan politik kotor si KETUM tu....membuang masa dan wang dengan mengadakan pilihanraya kecil hanya untuk Wan Azizah jadi MB. Sudah sangat nyata WA tidak layak menjadi MB....cakap kat dewan pun lebih baik lagi Mak Cik jual tupperware...macam tu ke MB material?

    ReplyDelete
  9. Apa ni, cakap baik2 sikit. PKR mana ada U-turn. Yg pandai buat U-turn hanya PAS. Macai PKR apa mcm sekarang? Tiba giliran PKR bergelut sama sendiri. Komenlah semua org nak dengar, kot kot sebab PAS jugak, mana tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 21:40 banyak ko punya tau ...kalu x tau jgn berlagak tau, baik diam dr merapu rapu ...hihihi

      Delete
  10. Adik beradik perangai macam celaka ada bapak angkat setan pulak...lurus diluar rencong di dalam...darah derhaka memang ada dalam keluarga mb ni...tempat lain boleh la ko bela penyokong dungu tapi bukan di hulu Selangor...semuga kau akan jadi mb paling singkat.aku sokong 110% kenyataan megat...Azmin Ali ingkar arahan parti tak kena pecat.Khalid ingkar arahan parti kena pecat...dah jadi cacamarba PKR ni.

    ReplyDelete
  11. Siapa yang calonkan Azmin jadi mb???? PKR tak PAS tak DAP pun tak.oooooo calonkan diri sendiri ropa ropaanya...what goes around comes around...Azmin awak takkan lama jadi mb kalau naik dgn cara paling keji camni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lici mace kepalo beluk azmi ni huk aloh....kahkahkah

      Delete
  12. dengan azmin auar memang tak berani keras, ingat bini azmin tu dulu tempat anuar bercumbu , shamsidar tu skandal persundalan anuar, ..rahsia anuar dalam tangan azmin! jangan sampai azmin cerita satu dunia siapa sebenarnya anuar , kerana dengan satu media azmin hayat politik anuar boleh ternoktah ..

    nona azizah tahu, anuar tahu , shamsidar pun tahu , azuan si bapok pun tahu , jangan cabar azmin untuk bersuara !

    ReplyDelete
    Replies
    1. astagfirullah

      tulisan tuan akan dibentang di akhirat.

      Delete
  13. Ajuburi taik hanjing

    ReplyDelete
  14. Kalau betul bini Azmin tmpat nuar bercumbu brsundal kenapa Azmin simpan lagi buat bini...jantan dayus la Azmin ni...tk sangka jantan dayus boleh jd mb...

    ReplyDelete
  15. Satu sje mesti ingat dn sedar,kte merancang Allah menentukan. Plan baik punye klau dh tsurat dia xjdi itu atau ini drancang bserahla. Mmg sukar trima but God is great God is almighty.ade hikmah nye kutuk pun buat dosa je dtambah

    ReplyDelete
  16. Azmin Ali ni abang Umi Hafilda Ali dan Azwan Ali kan....patut la pon

    ReplyDelete
  17. tak sangka...........dlm gelap ada org berUG.................ku sangka tghh rupa2nya ...........lu pikir la sendiri ! tp tak pa si putar alam akan ada, besok atau lusa depa spin cerita bagi cover kemaluan depa........tup tup tghh juga dikambing hitamkan depa peduli apa yg penting dendam kesumat krn tghh tak jadi pak turut depa..........kita pakat tengok gelagat tulang bab!, rottweiler, al-kusyeen dsbnya mcm mana depa nak putar cerita.

    ReplyDelete
  18. Diminta guru-guru pamerkan result upsr-spm mereka di papan kenyataan sekolah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak megat and the gang. ...ko bawak.le kereta kebal ko tu ke ulu ke hilir....kereta kebal bawak tong taik....nnti bole tembak dengsn taik bang non jugak. ....keadilan raya utk semua

      Delete
  19. Masa tghh kene tuduh kau diam...bila time gini baru nk suruh tanya tghh plak...poorah pkr...mmg sah kaki kencing semua. Klu blh pkr ni nk pas jd tukang baca doa jer lah mcm kt gereja tu.

    ReplyDelete
  20. Pkr dan umno sama2 mengarut

    ReplyDelete
  21. PukiMa dituboh oleh barua Pkr dan DAP dalam pas.konon nak mempeekuatkan PR.
    Nah. Sekarang siapa sebenarnya yang gila nak berUG?
    Tak kah pula gang kajang move nak tuboh kan NGO macam PukiMa? PKRma ke atau PkrNon?
    rupanya PukiMa takutkan hantu yang dia sengaja cipta untok menakutkan budak budak
    Akhirnya dia sendiri di usik oleh hantu yang menjadi kawan nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa mcm kenal je tulisan maki hamun lepas geram kecewa sgt ni... hihihih

      Delete
  22. sampai masa anwar memang kena rehat.

    terpaksa juga serahan pada pemimpin lapisan.

    saifool dh lama mengaku kena liwat, menangis2 bersumpah2 paksa rakyat percaya dia kena liwat dgn bangga dan takaburnya... haram rakyat tk percaya.

    inikan pula kenyataan budak mentah si megat komeng ni.

    just tell us how much barua um um um bayar u, we can pay double.

    yg penting kita pantau azmin sebagai MB selangor, jika bagus kerjanya membela rakyat, tiada masalah siapa dianya walaupun dr Parti Dayak Papua New Guinea

    ReplyDelete
  23. Dia tengah pantau Azmin la tu...tapi ko cop dia barua umno bayar...ko tak sedar Azmin jadi badut setan Kerala yang dikenali.PKR kan anak gampang UMNO .

    ReplyDelete
  24. ini semua keje perisik perang saraf umnu.

    surat tu takde asas, byk spekulasi dan teori2 politik umnu.

    azmin akan berdepan ujian berat kerana umnu nak langkah selangor mereka berjaya.

    gandingan anwar azmin amat ditakuti umnu

    ReplyDelete
  25. Kalau dasar dtg dari acuan yg sama gitu lah jadinya..yg berkobar kobar mentaati reformasi jadi tahi ayam yg di bakar buat baja akhirnya lain di tanam rumput di sangkan sayur bayam...bila masak sayur air terasa pahit pulak ..nak tak nak kena telah sebab dok lama tunggu hasilnya

    ReplyDelete
  26. Kehancurannya sebuah Parti yang tidak diredhai kerana tamak Dan KUASA serta agenda yang dilahanati Allah swt.

    ReplyDelete