Friday 12 December 2014

PIALA SUZUKI 2014 SEPARUH AKHIR KEDUA STADIUM MY DINH, HANOI ... APA KATA AKHBAR VIETNAM POST.


"Harimau baham kita dilaman sendiri ... Kami tidak boleh menerima kekalahan ditangan Harimau Melayu ... Harimau mempamirkan permainan yang bagus dengan menyumbat gol awal .. pemain kita tidak bermain seperti mana biasanya .. pemain senior merasakan sebahagian dari pemain sudah jual permainan .. jika apa yang dikatakan ini benar wajah persatuan gantung mereka seumur hidup ... sebenar Harimau Melayu tidak kuat mana pun ... pemain handalan mereka Safee Sali dan penjaga gawang tidak diturunkan tetapi pemain Kelantanlah punca utama mengapa permainan mereka lebih baik berbanding semasa perlawanan di Kuala Lumpur .. Pemain yang mempunyai potongan rambut yang hodoh walaupun sudah tua tetapi masih berbisa dan berpengaruh .. beliau bermain seperti Eric Cantona .. Keseluruhannya Harimau baham kita dan Safee Sali adalah pemain terbaik perlawanan malam tadi"


Begitulah lebih kurang apa yang mau disampaikan oleh pengarang akhbar Vietnam Post mengenai perlawanan antara Harimau Malaya dengan Vietnam di Stadium Kebangsaan My Dinh, Hanoi malam tadi.

Sekejap kata corak permaian Harimau Malay mantap dan cantik .. sekejap kata tidak sehebat mana pun.

Kata Safee Sali tidak diturunkan tetapi dinobatkan sebagai pemain terbaik perlawanan pula.

Dalam masa yang sama kutuk Indra Putra Mahyudin sebagai pemain tua yang mempunyai potongan rambut yang hodoh tetapi berpengaruh dan masih berbisa.

7 comments:

  1. Akbar vietnam ngan utusan mlysia same je.. Dua2 cm taik hanjing

    ReplyDelete
  2. Tp rase nye lg hanjing binatang yg balun penonton vietnam pd perlawanan pertama dulu.

    ReplyDelete
  3. Itu bukan satu kutokan terhadap indra putra.tetapi satu compliment untok beliau.
    Ada kebenarannya jika di katakan mungkin pemain pemain muda telah menjual peemainan. Sebab corak permainan pasokan mereka jauh berbeza semasa bermain di shah alam. Afc perlu menyiasat dakwaan ini.

    ReplyDelete
  4. Bila masa indra asal pemain kelantan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang tak molek yang hudoh tu orang kelantan la
      yang molek yang comey yu orang OMNO Joho

      ada paham ka ????

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...