KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 8 July 2015

MAT SABU DI DAPATI TIDAK BERSALAH MEMFITNAH POLIS ISU BUKIT KEPONG.



Mahkamah Sesyen Butterworth hari ini membebaskan bekas timbalan presiden PAS Mohamad Sabu yang dituduh memfitnah polis Bukit Kepong dan keluarga mereka.

Hakim Meor Sulaiman Ahmad Tarmizi dalam penghakimannya berkata, pihak pendakwaan gagal membuktikan kes terhadap Mohamad, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu.

Keputusan tersebut disambut dengan sorakan Allahuakbar daripada mereka yang hadir di galeri.

Mat Sabu didakwa membuat fitnah menerusi kenyataannya berhubung kejadian Bukit Kepong pada 1950, yang menyaksikan 25 anggota polis dan keluarga mereka dibunuh oleh komunis.

Beliau didakwa berkata, Mat Indera yang mengetuai serangan itu adalah seorang wira negara dalam melawan British. Beliau dikatakan membuat komen itu pada satu ceramah di Tasek Gelugor pada 21 Ogos 2011.

27 comments:

  1. Jahat2 komunis pun xde la merompak sampai billion2...try fikir secara logik komunis ke UG yg komunis..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat sabu dah xde masa depan..bwk teksi jelah. Mulut mcm celaka, hidup pun sama.

      Delete
    2. tahniah mat sabu sebab berani memberi gelaran sheikh aljuburi.

      Delete
    3. Mat sabu tak nak jadi PM. Tak macam hadi, dia mimpi nak jadi pm UG

      Delete
    4. Tanpa Mat Sabu yg aku kagumi..ceramah pas jd layu dan bisu. Cepatlah tubuh parti baru supaya cahaya G18 bersinar terang.

      Delete
  2. Replies
    1. tapi Mat Sabu bersalah menyokong Apek DAP kepong

      Delete
    2. Pasmadap bodoooooo

      Delete
    3. 1439/ 1438.... bapak ko lagi bodooooo

      Delete
    4. PASMA ada kebas duit rakyat ke? Pasma tak pukul orang dgn siku dan lutut. Pasma berhati suci x seperti pas parti u turn.

      Delete
  3. Hahaha....yg bodoh bukan mat sabu tetapi melayu kuno melayu tak sedar diri melayu yg tidak pernah berubah dgn pemikiran yg sempit, sedangkan dunia ini besar manusia lebih kecil dari semut. Namun manusia yg kedil menganggap diri begitu kuat berkuasa tetapi tidak punyai akal hanyalah kebodohan melebihi kebijakan berfikir.
    Rakyat bijak pandai sedang menunggu perubahan yg menyenangkan rakyat bukan mengekalkan kesusahan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg bodooo ialah yang masukkan duit dalam akaun bank bapak dianya
      dia ingatkan duit tu duit pesaka bapak dianya punya

      Delete
  4. Bila memperkatakan tentang politik terutamanya poitik kepartian sepatutnya dalam negara seperti Malaysia yang telah merdeka dekat 60 tahun ditambah dengan kemajuan yang telah dicapai dalam pelbagai aspek kehidupan terutamanya pendidkan, sepatutnya sudah tiada lagi unsur-unsur nasionalis. Nasionalis ni barang lama sewaktu kita masih dibelenggu penjajah. Sekarang ni perkara tu dah tak ada dah. Sentimen politik yang mengasingkan ras/kaum dalam sebuah negara adalah satu pemikiran kuno.

    Anda boleh caci maki menggunakan kata-kata nista dan sebagainya tetapi cuba tanya hati anda apakah dengan caci maki dan kata-kata nista akan menjadikan anda seorang yang hebat. Apakah ianya akan menjadikan apa yang cuba anda "impose" kan ke atas orang lain itu benar???

    Tidak kira lah anda siapa, Cina ka? Melayu ka? India ka? Zaman sekarang jiwa kena besar bukan besar kepala denga konsep ketuanan atau lain2 perkara mengarut. Hebat sangatkan ketuanan melayu apabila segenap sudut dikuasai oleh orang lain. Dulu kata orang Cina kuasai bidang ekonomi besar-besar tetapi Melayu puas hati sebab ada juga pembabitan dalam perniagaan runcit dan kecil-kecilan. Bagaimana hari ini? Berapa ramai peniaga kecil Melayu yang masih berniaga di Chow kit???? Itu di KL, cuba tanya pula siapa yang menguasai pasar Wakaf Che Yeh yang terkenal di Kelantan????? Melayukah??? Siam kah??? atau Pakistan kah????? Kalau Malaysian Pakistani tak apa lah jugak. Ini Pakistani yang datang dari Pakistan (read Afghani Pashtun). Mereka banyak duit hasi apa ya?? dari negara yang kacau bilau perang sejak sekian lama??? Tanaman paling subur di bumi Afghan adalah POPI!!!

    Kita sama kita tak kira apa bangsa asal Malaysia hari hari gaduh, cari isu untuk panaskan hati. Tak hiraukan keadaan sekeliing hingga semua benda orang asing dah sapu semuanya. Gaduhlah lagi, buang rasa hormat menghormati antara satu sama lain. Last sekali semua jadi kuli di negara sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa yg bawak masuk itu pendatang asing sial tu?
      Menteri Umno ker Menteri PR?
      Jadi.....Jangan bising..
      Tutup mulut dan pergi pak cucing

      Delete
    2. Anwar pun ada sama bawa pati siap di jadikan jambu dan pelacur pulak itu, fikirkan ia

      Delete
  5. Melayu x kisah hidup merempat asalkan mah dapat beg handbag birkin baru tiap2 bulan..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. merempat pun tak kisah sebab masih ada siku lutot...

      Delete
  6. Nasib baik ada Mat Sabu.

    Ramai Home Guard dapat pampasan tanah.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa ada komunis dulu, pemimpin melayu tak rompak duit simpanan rakyat dan tabong hajee. Bila komunis dah tak ada, dah aman, pemimpin melayu lumba2 rompak duit simpanan rakyat dan merembat tabong hajee

      Delete
    2. nasib baik bangunanan tabung haji tu tak dibawa lari sekali.
      bukannya boleh dibuat kira puak2 umno ni.

      Delete
  7. Klu zaman komunis duit rakyat tak dikebas. Tp zaman umno habis harta rakyat dikebas. Bukan berjuta tp berbilion. Jadi siapa juara penyamun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana bukti umno kebas duit?
      Sapa kata komunis tak kebas duit?

      Delete
    2. umno tak curi, yang bertenggek atas kepala umno tu yg kebas..

      Delete
  8. Saya nampak orang berebut masok parti pkr dan dap, yang anehnya pasno sedang sebok tongkat menooongkat.Jangan tuduh orang lain spin, bayangkan bila amanat dan pundekar menoongkat mesti mau hebat spin dari orang yang tarafnya dilabel sebagai spinner

    ReplyDelete
  9. PasUG harapkan siku lutut dan cakar rimau je,nk harapkan IQ tahap lembu je..ngeh3

    ReplyDelete
  10. Parti KITA itu telah dibeli dan ditukar nama kepada Democratic Islam Party (DIP), dakwaHazwan Faisal dalam Facebooknya hari ini.
    “Pada minggu lepas, Parti KITA Malaysia telah dibeli oleh seorang korporat dengan harga RM140 ribu. Pembelian parti ini diurus oleh Ishak Surin, bekas Yang Dipertua PAS Batu.
    “Parti ini kemudiannya akan diubah dengan nama Democratic Islam Party (DIP) dengan Presidennya Dr Sidiq Fadhil dan Timbalannya, Mat Sabu.
    “Sebanyak 40 NGO Islam akan menyertai parti ini dan akan diumumkan selepas raya. Geng 18 akan menyusul kemudian.

    ReplyDelete