KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 13 January 2015

APABILA ANAK-ANAK DI BERI NAMA YANG CUKUP PANJANG.


Guru nak panggil apa pun tidak tahu ... Nur Fathaniah ke? .. Thariyah ke? ... Karimah ke? ... Farwizah ke? .. Zahabiyah ke? ... Syahirah ke ? atau Nur Fathaniah Thariyah Karimah Farwizah Zahabiyah Syahirah.

Bukan nak mempersoalkan hak ibu bapa nak menamakan anak-anaknya tetapi perlukah diberikan nama yang begitu panjang?????

39 comments:

  1. Nama Anwar bin Ibrahim tak panjang. Dalam masa rakyat melalui masalah besar yakni banjir besar dan banyak lagi isu2 lain, Anwar yakni ketua pembangkang dan de facto menghilangkan diri, Dimasa Salahuddin Ayob, Azmin dan ramai lagi memperjuangkan nasib rakyat, Anwar Missing in Action

    KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

    Yang benar

    Oh MaMa Ulu Yam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tanya Ulu Yam ni duk kat area mana ye.

      Dengar macam kawasan orang Amazon je, ala yang pakai cawat tu la.

      Takde ke Ustaz2 mengajar sampai kesana...???

      Delete
    2. Amalan atau budaya 'dinasti' ditolak oleh parti PKR itu, kata akar umbi penyokong PKR di Ulu Yam. Sebaliknya, akar umbi menasihatkan PKR supaya menapis dan memilih pemimpin yang berminat untuk diletakkkan di tempat yang sesuai bagi memimpin parti itu.

      Pemimpin yang tidak berhati perut dan mementingkan kepentingan keluarga dalam parti perlu disingkirkan kata aktivis parti yang hanya mahu dikenali sebagai Jeff

      Ulu Yam, Semenyih, Broga dan Kalumpang sekarang menjadi nadi kepada gerakan untuk membawa PKR keatas landasan yang asal yakni berbalik kepada semanagat reformasi rakyat bawahan ulas Jeff lagi

      Delete
    3. Hoi mangkuk ko duk kat ulu yam lama atau ulu yam baru,

      Delete
  2. Weh Mat Matang, banyak betul hang punya eksyen. Mai sini aku nak tau brapa besar De Facto hang tu. Elaun wakil rakyat dan ketua pembangkang bukan guna untuk beli tom yam tapi untuk buat ronda risik dan memahami masalah rakyat. Weiii Tambhi, Lu punya masalah suruh rakyat dengar.......... rakyat punya masalah lu tak mau dengaq abang non woi

    ReplyDelete
  3. Abang Non ada lagi ke atau dah dah padam? Almaklumlah, semua pemimpin pembangkang sibuk menolong rakyat dan mangsa banjir, tapi Anwar ghaib macam magician Dynamo yg kat dalam TV tu. Wehhh Anwar, kalau kamu culas baik tak payah jadi YB. Kamu bawa saja bini kamu dan anak kamu berambus ke Cherok Tok Kun. Tian Chua, Azmin dan lain2 lagi boleh buat kerja. Wahhhh Anwar lu ada masalah lu minta rakyat kasi kesian sama lu. Rakyat susah lu tarak peduli sama rakyat. Lu Tong Kosong la. Cakap macam ejen skim cepat kaya Pong Pang Pong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekosong Tin Biskut (TB) dari Murtabak Waves. Wei Deramang kamu pokak ker

      Delete
  4. Anon 18.32 Eloklah mamat tu padam, kalau ada pun meyusahkan parti saja. Berbuih mulut nak terangkan kepada rakyat mana hilangnya Anwar. Hilang waktu orang susah pulak

    ReplyDelete
  5. Untuk Mamat cherok took kun, kamu tu Zalim tau tak. Kamu pecat TSKI, kamu gantung Che Gu Bard, kamu tak peduli Rakyat marhaen. Sebenarnya kamu ni setaraf dgn Ibrahim Ali saja.

    ReplyDelete
  6. Mati terjun tasik
    Oleh Mohd Hasbi Sidek
    Shah Alam: Seorang wanita berusia 29 tahun ditemui mati selepas terjun ke dalam Tasik Shah Alam kira-kira 3.30 petang ini.

    Jurucakap bomba berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan daripada orang awam yang menyaksikan kejadian 3.43 petang sebelum dikejarkan ke tempat kejadian.

    Menurutnya, anggota bomba kemudian menjalankan operasi mencari dan menyelamat sebelum menemui mangsa beberapa minit kemudian dalam keadaan tidak sedarkan diri.

    "Pasukan perubatan daripada Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) yang dipanggil ke lokasi kejadian kemudian mengesahkan mangsa sudah meninggal dunia.

    ReplyDelete
  7. Kisah sedih diatas tidak dipedulikan oleh Nurul izzah. Yelahh sesi touch d hanjing pi tapi orang susah kat Pantai dalam tak peduli. Mangsa berrasal Dari Pantai dalam.

    Mungkin nyawa hanjing lebih bernilai Dari nyawa orang

    ReplyDelete
  8. Nama panjang lebar tu mungkin syair2 pak sheikh arab padang pasir.....tah apa2 tah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua nama tu dia suka mk buat cmna

      Delete
    2. Bukan syair Pak Syeikh Pasir padang pasir...tapi senarai nama Bohsia Melayu dari kampung yang kerja kilang di Shah Alam yang digang bang oleh Mat Rempiit

      Delete
  9. ish ish ish .. besag sikit lagi haroeh nak menikah pon payah kot...
    nganten lelaki jenoh dok hapai nama nak jawab nikah..
    kesian tok imam..bepeloh nak sebut habih nama tu

    payah payah suroh pak dia jadi jurunikah.. baru kena gaya
    awat hang pi buboh nama anak panjang bejela jela

    ReplyDelete
  10. Brother Anwar Bin Ibrahim pun panjang gak sebab tu orang keba buat short form sikit...ahaks ....BABI....baru senang org ingat kah kah kah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu kamu islam cepat2 la ngucap sebelum kamu d panggil Allah. Kamu ngelar org dgn nama binatang yg paling haram...tkt2 nnti mati mayat kamu memyerupai binatang itu...Nauzubillah

      Delete
    2. Klu kamu islam cepat2 la ngucap sebelum kamu d panggil Allah. Kamu ngelar org dgn nama binatang yg paling haram...tkt2 nnti mati mayat kamu memyerupai binatang itu...Nauzubillah

      Delete
    3. Klu kamu islam cepat2 la ngucap sebelum kamu d panggil Allah. Kamu ngelar org dgn nama binatang yg paling haram...tkt2 nnti mati mayat kamu menyerupai binatang itu...Nauzubillah

      Delete
    4. Klu kamu islam cepat2 la ngucap sebelum kamu d panggil Allah. Kamu ngelar org dgn nama binatang yg paling haram...tkt2 nnti mati mayat kamu memyerupai binatang itu...Nauzubillah

      Delete
    5. Babi lebih mulia dari sang anon 22:27...rupa aje cam manusia tapi otak serupa keldai keh keh keh

      Delete
    6. Klu kamu islam cepat2 la ngucap sebelum kamu d panggil Allah. Kamu ngelar org dgn nama binatang yg paling haram...tkt2 nnti mati mayat kamu memyerupai binatang itu...Nauzubillah

      Delete
    7. Hanya Allah yg tau sape salah atau betul...biarlah Dia yg menghukumnya...

      Delete
  11. Apa yang lembu2 ni ngarut kat sini...???

    ReplyDelete
  12. Anon 22:27 dan yang sewaktu dengannya.

    Ulang lah berkali-kali caci nista anda BABI atau apa saja gelaran kpd saudara Anwar Ibrahim berkali2.

    Kerana setiap cacian dari anda, anda akan mendapat satu dosa Anwar dan satu pahala anda akan diberikan kepada saudara Anwar.

    Ya, sila teruskan tanpa henti sehingga anda muflis pahala anda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umnu ni yang haram bagi mereka mkn babi je..
      selain dari tu halalan toiyiban.

      Delete
    2. Ya ke mazhab mana kau pakai ia dari tokong dap ke? Mencaci itu orang mendapat dosa ia, dia kena caci itu dan jika bersabah dapat pahala ,mana ada pahala bagi pada orang selain orang berhutang, orang pr suka tak nak bayar plptl kena bayar pahala dia nanti akhirat habis di bagi pada rakyat malaysia nanti siapa tak buta2 rakyat malaysia dapat pahala

      Delete
  13. Tu termasuk nama 7 generasi ...kerana tu panjang nama hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu semua nama tu ada makna yg elok2 takpe...

      Delete
    2. Time mamat ni hilang kamu bising... Time org mengelilingi dunia gunakan duit negara(duit rakyat juga) waktu rakyat d timpa musibah bnjir kamu diam saja...sian kamu...sedar lah

      Delete
  14. Amalan atau budaya 'dinasti' ditolak oleh parti PKR itu, kata akar umbi penyokong PKR di Ulu Yam.

    Sebaliknya, akar umbi menasihatkan PKR supaya menapis dan memilih pemimpin yang berminat untuk diletakkkan di tempat yang sesuai bagi memimpin parti itu.

    ReplyDelete
  15. Assalam. Saudara2 ku seagama Islam...jgnlah kita jdkan internet ni utk mencaci cerca org lain...sungguh pun dia ada buat kesilapan..biarlah Allah yg menghukumnya kelak...kita manusia tidak lari dr buat kesilapan oleh itu sentiasalah perbaiki amalan hidup di dunia yg sementara ini.....Wallahualam.

    ReplyDelete
  16. Semua nama2 tu muatke nk sumbat dalam Surat beranak Dan ic budak tu...macam orang hilang akal makbapak budak tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh mnjd satu kemengahan lh pulak...dlm rasa pandai tu banyak gak bodohnye...manusia, manusia

      Delete
  17. Kami lawan BABI bukan semata mata nama dia anwar...kita lawan bukan nama dia bang non...kita lawan dia bujan pasal dua melayu ....kita lawan pasal dia topeng yahudi zionis...topeng pluralalisma agama...topeng libralisme penghancur agana islam...topeng pejuang lgbt....malah topeng yg memusnah akidah dan murtad...topeng ini nampak cantik di mata tapi bertopeng kan BABI berwajah manusia......

    ReplyDelete
  18. 11:22 Aku taulah ko tu spesis babi....menyondol tak kira tempat kan BABI...dan yang paling ko suka ialah longkang dan makan taik....

    ReplyDelete
  19. Anwar dah jadi liabiliti pada pkr...pkr akan di tolak selagi lahabau ni terus menjadi diktator dlm parti...sbb dia jugaklah pas dah semakin menjauhkan diri...

    ReplyDelete
  20. Selagi BABI berperangai serupa BABI...wajib kita hapus kan BABI itu....

    ReplyDelete
  21. Bodoh....politik2....ini isu nama bukan politik....bodoh betul pembaca blog ni

    ReplyDelete