KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 12 January 2015

IBU BAPA MERUNGGUT APA KEWAJARAN SESI PERSEKOLAHAN DI BUKA DALAM KEADAAN SEKOLAH MASIH KELAM KABUT.






X FAHAM ..
Sesi sekolah dah bermula...

Tetapi keadaan sekolah hancur, peralatan sekolah xde, kerusi meja hanyut dibawa air banjir, lumpur sana sini, bekalan lektrik dan air bersih xde.
- Apa rasionalnya menyuruh kanak2 ke sekolah?
Budak nak belaja x boleh..
Cikgu nk ngaja pon x boleh...
Bilik darjah xde kerusi meja..
Bilik air xde bekalan air..
Kantin sekolah x berfungsi..

Lumpur sana sini..
Debu2 berterbangan..

Kalo anak2 kena penyakit bawaan air banjir atau demam..mcmana? Lagi susah kpd keluarga..dah la rumah rosak, duit xde..mcmana nk ke klinik..klinik pon tenggelam banjir?
Kenapa pelajar2 menjadi mangsa?
Kenapa KeraJaan x prihatin akan perkara ini?
Kenapa anak2 sekolah kena jd kuli mencuci bilik darjah dan sekolah?

Adakah KeraJaan tunggu ianya menjadi Wabak, baru nk tutup sekolah?
Kenapa x betul2 bersihkn dulu sekolah, sediakan dulu peralatan, baiki bekalan lektrik dan sediakan bekalan air bersih dulu..
BARU LAH BUKA SEKOLAH?

‪#‎BanjirKelantan‬

40 comments:

  1. Setuju sangat...patutnya jemput Lebai Din dtng tgk sendiri...jgn bg arahan dr dlm bilik aircond sj...

    ReplyDelete
  2. Lebai Dn tengah pening kepala nak selesaikan masalah Lebai Zahid tulis surat kat FBI minta bebaskan RAJA JUDI dan RAJA SEGALA RAJA dalam Malaysia. Lebai Jib sakit perut kena virua E-Coli. Lebai Syam pula masalah pengganas di Malaysia tak sattle2 lepas satu kea satu kes. Tok Siak Khalid ikut arahan Tok Lebai suroh cuci lantai dia cuci lah.

    ReplyDelete
  3. Perbedzaan
    Sek cina.
    ibu bapa akan turun bantu tenaga atau wang untuk membolehkan anak belajar. Tidakakan tunggu bantuan saja.

    Sek keb.
    ibu bapa komplen sebab bantuan lambat

    ReplyDelete
  4. Melayu Kelantan memang Jenis Melayu Sial, Baghal, Boddoh Nak Mampus, Celaka sangat..

    Padan muka kena Bala, Negeri Serambi Mekah nie..

    Orang Kelantan Lelaki :
    1. Minum Arak pie Tak Bai, Golok

    2. Langgan Pelacur di tempat sama.

    3. Yang Alim Janggut Kambing, dok suka mencarut, memaki hamun, ceramah kutip duit orang ramai, but harta sendiri, buat dana untuk Parti HamPAS..

    YG Perempuan jadi Minah Kilang, Pelacur, GRO..

    Mengandung pas tuuh Buang Anak mana2..

    Kebanyakkannya Orang Kelantan..

    Nik Ajiz.. Ceramah.. maki maki maki..

    Padan Muka kena BALA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1755.mak dan bapak ko lg bodo sbb xajar org bbudi bahasa,xbg didikan agama yg baik.dpt rkyat mlysia mcm ko lg jhanam mlaysia,dh la bodo budi pkerti xde.agama ape lg.nk suruh ko blaja agama pn blm tentu ko nk blaja.sbb ko ni kturnan mlayu bodo pemalas hrmjadah yg mnjahanmkn mlaysia.bodo piang ko ni anon 1755...

      Delete
    2. Swemoga bala mennimpa kamu sekeluarga

      Delete
    3. Anon 17:55...komen tak ada iman...hang tak percaya kepada qada dan qadar Allah. FYI...para anbiya dan org2 yg beriman sentiasa diuji Allah. Mengucap sedara mengucap. Komen ada amat menyesatkan. Menfitnah dan menuduh sesama muslim dosanya amat besar...neraka jawapannya. Fikir-fikirkanlah...Subhanallah..

      Delete
    4. 17:55 tengah tenat sakit jiwa jgn dilayan....

      Delete
    5. org cerdik bercakap atau mengeluarkan pendapat mengunakan akal dan kecerdikannya, org bodoh bercakap menggunakan nafsu dan ketololannya.

      Delete
    6. Mahkluk macam ni memang Tuhan jadikan atas muka bumi sebagai peringatan dan ujian untuk orang2 yang beriman.

      Delete
    7. anon 1755 lahir kat dunia ni tak cukup bulan sebab itu dia ni terencat sikit atau pun selepas mak/bapak kawin 4 bulan terus melahirkannya, "bikin dulu pas tu hamil dan baru baru kahwin. (itu dinamakan anak haram)

      Delete
  5. Khairy Jamal;uddin suka kena liwat kote plastik dgn Nori, anak Pak Lah sial tuuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke? Kalau cam tu besar le lubang jubor dia tu..tikus pun senang masok dn bersarang dlm lubang jubor dia yg hodoh tu.

      Delete
  6. Bagus lah pie sekolah...

    Tengok apa Kerajaan Sial Nik Aziz dah buat,...

    Boleh beritau Mak Bapak Nenek Datuk, Sedara Mara..

    Betapa Haramjaddah Nik Azziz dan Husam Musa dah buat kat Kelantan..

    Memang Sial siapa yg undi PAS..

    ReplyDelete
  7. Biarlah Kelantan Jahanam.. Hancur..

    Padan Muka Orang Kelate nie..

    Dok Maki hamun orang, doa bala untuk orang sekarang kena kat muka sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga bala menimpa kamu 7 keturunan

      Delete
    2. semoga anak-anak kamu dirogol, bini kamu bermain kayu tiga dan kamu dipanah petir dan menderita sepanjan hayat.

      Delete
    3. Tertingal satu lagi bhai-diaorg suka layan pil kuda dan ice-dtg tempat org tunjuk bgus je diaorg ni

      Delete
    4. Siapa yang cakap pasal bala itu orang bodoh. Kalau pemimpin Melayu macam Najib tu percaya tentang bala, maka dia takkan sapu duit rakyat dan bercuti keklilingi dunia dengan badaknya.

      Delete
  8. Orang beri cuti satu minggu untuk settlekan benda-benda inilah, apa cikgu dan kakitangan sekulah ini buat? pergi bercuti kah? jangan makan haram. sekadar bertanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu Bodoh dan Bodoh

      Delete
    2. Cikgu sekulah ini patut di pecat jika satu minggu diberikan utk bersihkan sekulah dibazirkan kemana? Sekadar bertanya

      Delete
    3. Cikgu pun jd mangsa banjir.baju nak pakai pergi mengajar pun hanyut.apa korang tahu.salahkan cikgu sahaja.korang tak ada pada keadaan ni boleh la sembang cikgu gaji buta la apala.

      Delete
    4. Woi, hang pa ni ingat cikgu sekolah itu tukang cuci kah ? Awat tak minta duit daripada pemimpin yang kaya raya, yang hidup senang-senang dalam rumah mewah ?

      Delete
    5. Suruh je cikgu tu jemput azmin...bersih disental abg azwan ni....silap2 warna kain batik leh tukar jadi warna kain kapan...huhuhu...dasatnya lakonan ahli politik malaysia...tahniah azmin...award 2014 hang punya...2015 satu drama dah tercalon...hihihi...pkr dan drama ibarat tahi dan lubang jubur...tak dapat dipisahkan....hihihi

      Delete
  9. Melayu..melayu..lu olang punya otak manyak bodoh...

    ReplyDelete
  10. Sesiapa yg mngumpat keji klantan dan kepimpinan ulamak mmg amat mlmpau..insyaa allah tggu la ujian dr Allah mnimpa kamuorg nnti..kalu benci sgt dgn islam..xnak sokong kearah memartabatkan islam spt yg terkandung dlm Al Quran..diam2 sja la

    ReplyDelete
  11. Ramai budak2 x cukup akal dn jiwa kacau bg komen merepek dn melalut....akai tarak...anak2 sapa lh ni ....

    ReplyDelete
  12. Sejarah telah membuktikan bahawa Kejatuhan Kesultanan Melayu Melaka hancur berkecai dan tewas kepada Portugis hanya kerana penyelewengan dan tipu belit Bangsa MAMAK yang begitu berpengaruh di dalam Kesultanan Melayu Melaka. MAMAK ini telah berjaya mengadu domba, menabur fitnah, menikam dari belakang dan macam-macam helah, sehinggakan Pembesar Melayu bersengketa dan bergaduh sesama sendiri. Tipu helah mereka berjaya membuatkan Sultan hanya percaya dan memberikan kuasa kepada mereka. Banyak Pembesar Melayu kecewa dan berpatah arang..Hari ini, pusingan ini terjadi lagi sekali di dalam era Melayu Pasca Merdeka.. cuma sedikit perbezaan dengan peredaran masa dan suasana. Apabila Kedudukan Orang Melayu hari ini bukan lagi kuat, tetapi Golongan Melayu Kelas Atasan dan Menengah, di dapati sombong angkuh, marahkan Kerajaan kerana kecewa dengan sikap kerajaan Pemerintah Hari ini yang mengenepikan Kategori Orang-Orang Melayu Kelas Atasan dan Menengah.

    Golongan MAMAK telah berjaya di dalam Agenda Tersendiri mereka pabila mereka telah Menguasai Majoriti Kedudukkan Tertinggi Jawatan di dalam Kerajaan, lihatlah di bawah:-

    1. Ketua Setiausaha Negara - Tan Sri Dr. Ali Hamsa - MAMAK.
    2. Ketua Setiausaha Perbendaharaan Negara - Tan Sri Dr Irwan Serigar - MAMAK.
    3. Ketua Setiausaha Majlis Keselamatan Negara - KSN - Datuk Mohamed Thajudeen - MAMAK.
    4. Ketua Polis Negara - Tan Sri Khalid Abu Bakar - MAMAK.
    5. 1MDB yang bermasalah besar kerana berhutang BerBillion Ringgit juga telah melantik ARUL yang juga merupakan seorang MAMAK.
    6. Ketua Pembangkang yang siang dan malam hari berfikir macam mana nak Menjatuhkan Malaysia iaitu DATUK SERI ANWAR IBRAHIM jugak seorang MAMAK.
    7. Khairy Jamaluddin jugak begitu percaya kepada MAMAK melebihi Orang Melayu apabila kebanyakan orang kuat Khairy adalah MAMAK. dulu orang kuat Khairy adalah Reeza Merican pon seorang Mamak. rujuk weblink - http://parpukari.blogspot.com/2013/05/mesej-khas-untuk-khairy-jamaluddin.html ; http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2009/03/khairy-desperado-guna-taktik-azeez.html
    8.Tabung Haji Dana Orang Melayu untuk Menunaikan Haji jugak diPENGERUSIkan oleh Datuk Seri Abdul Azeez - MAMAK juga. Mamk nie Gangster luma motor, manyak sombong sama Melayu..
    baca weblink : http://no2azeezrahim.blogspot.com/ ; http://www.rockybru.com.my/2013/06/tabung-haji-gets-new-chairman.html= baca keluhan komen melayu.

    Orang Cina di Malaysia sudah hidup begitu lama di Malaysia dan mereka sudah mengenali isi hati, tingkah laku dan adat resam orang melayu. Orang Melayu dikenali dengan berbudi pekerti yang tinggi, sopan santun dan berhemah tinggi. Sejarah Kerajaan UMNO Barisan Nasional kekal memerintah kerana Kebanyakkan Jawatan Tertinggi adalah dari kalangan Orang Melayu. Perubahan tidak percayakan melayu apabila Tun Mahathir mengatakan Melayu Mudah Lupa, walaupon Perdana Menteri Tun Mahathir seorang Mamak beliau dari jenis MAMAK yang boleh dipercayai..mungkin Genetik Melayu kuat padanya..kulit beliau pon bukan macam kebanyakkan Mamak. Orang Cina dah pon menunjukkan mereka tidak percaya pada MAMAK bila menolak Tun Dollah Badawi kerana kebergantunggan Pak Lah pada Mamak begitu ketara, Restoran Mamak naik bagai Cendawan tumbuh berkeliaran, menenggelamkan dan memakan bisness restoran cina dan melayu. (Org Cina banyak support bisness org melayu), bisness mereka banyak lingkop.

    Kesempatan diambil oleh DAP mengelirukan Orang Cina dan Melayu Kebanyakkan supaya menuntut macam2 drp Kerajaan, jadi Najib dengan Bodoh dan Angkuhnya menghapuskan Akta Hasutan, Ordinan Darurat.... Cina Dap berjaya memutar belitkan isu dan Pemimpin Ulama PAS semuanya tertipu...Apakah mereka betul2 Ulamak..aiiish..tampak jelasnya BUKAN, tapi DAP melobi-loba mereka dan berjaya menengahkan mereka.

    Kembalikan Orang Melayu didalam Pimpinan Utama Kerajaan.. Nescaya Orang Cina akan kembali menyokong Kerajaan BN UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa bawa kongsi gelap cina ke tanah melayu ia kalau apek, hinggakan campur tangan british di perak,selangor,pahang,dan kedah semua, sikap tamak apek suka bergaduh sesama sendiri dengan menubuhkan kongsi gelap, pada hal apek hanya macai di tanah melayu,apek sangup bawa kongsi gelap dari tanah besar china ke tanah melayu, tun m bukanya mamak ia tun m keturunan pakistan, mamak orang yg berbahasa tamil dan pakistan pakai bahasa hindustan, anwar ia orang mamak serbe boleh

      Delete
  13. Komen ko agak menarik 75℅ cite pasal mamak ni aku terima, mcm mne mamak2 ni boleh menyusup masuk? dn melayu boleh menurut perintah mamak itu persoalannye ...

    ReplyDelete
  14. Mana pergi nya tok guru doa gampang gampang......tak pulak nak hulur atau terjah tengok mangsa banjir ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gi mampos la ko ....kahkahkah

      Delete
    2. kau mampos nanti jangan panggil ustz, tok guru solat jenazah kat mak bapak dan kau sekali...
      kau panggil hj najib dan mamak mahadir baca doa...
      komen dan anti ustaz kau ni... kau jadi yahudi la bahalol...

      Delete
  15. Sedih tengok cara org kita beri komen. Kalau tidal ada apa yg patut tak payahlah komen. Diam itu lebih baik. Janganlah ditambah dosa dgn kata nista dan fitnah yg akhirnya akan merosakkan during sendiri. Bersama samalah kita kembali pd Allah dan rasulnya. Ingatlah azab Allah Sgt pedih. Jgnlah kerana mulut badan menanggung azab yg tidak terkira pedihnya. Nasihat sy pd admin please remove the unnecessary comment kelak sdri akan jug a dipertanggung jawabkan kelak

    ReplyDelete
  16. ha.ha apa macai pr ini merunggut apa salahnya jika budak2 dan ibu bapa bersihkan sekolah mereka ini. Contohlah orang aceh ada merungut apa bila dia bersih kan kawasan rumah, sekolah masjid dan bandar di landa tsumani , orang aceh balajar bawa pokok tak jadi masalah pada mereka, dulu kedah ada ribu sampai bumbung mereka cabut pun mereka sangup belajar di bawah pokok ada dia merunggut sampai kerajaan bumbung dia orang tahu berterima kasih pada kerajaan
    Oh mak kau menajar orang melayu tak tahu bersyukur pada apa ada dan kena bala lagi bersifat angkuh lagi apa jadi pada pr ini

    ReplyDelete
  17. Apa - apa pun.. SAFETY FIRST.

    ReplyDelete
  18. Bagilah peluang mereka merasai kesusahan ini agar suatu hari nanti mereka akan sentiasa beringat akan kenikmatan yang mereka rasai pada masa depan..

    Yang duk mengutuk tu ada pergi tolong ka??

    ReplyDelete
  19. mereka patut bersyukur kerana kera jaan BARISAN NASIONAL UMNO sudah bagi sekolah, beras, barang keperluan waktu banjir yg lalu....
    mereka orang kampung yg tak pandai sangat..tapi kalau sekolah itu ada anak orang besar atau menteri...ha..kerajaan akan siap cepat cuci kotoran tu...
    ingat tu..syukur kpd kerajaan jangan tak syukur... kalau tak terima kasih kpd kerajaan nanti sekolah pun tak dapat..faham semua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tima kasih kera jaan..

      Delete