KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 10 January 2015

KEPUTUSAN RAYUAN KES LIWAT II DI MAHKAMAH PERSEKUTUAN BAKAL DIKETAHUI TIDAK LAMA LAGI JANJI KETUA HAKIM NEGARA



Keputusan kes Liwat II melibatkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bakal diketahui “tidak lama lagi”, kata Ketua Hakim Negara, Tun Ariffin Zakaria.

Beliau berkata demikian sewaktu ditanya sama ada kes itu akan turut mematuhi pekeliling kepada hakim yang menetapkan agar keputusan sesuatu kes ditentukan atau dibuat secara bertulis dalam masa tiga bulan.

Menjawab soalan itu, Ariffin berkata kes tersebut didengar dua bulan dahulu dan ia masih dalam jangka masa yang dibenarkan.

"(Ia masih) dalam tempoh yang dibenarkan. (Keputusan akan dibuat) dalam tempoh beberapa bulan akan datang," kata Ariffin.

Bernama sebelum ini memetik Ariffin sebagai berkata yang semua kes perlu diselesaikan dalam masa tiga bulan.

Namun katanya, Mahkamah Persekutuan dan Mahkamah Rayuan mungkin akan mengambil masa sehingga enam bulan jika ia melibatkan kes yang rumit.

12 comments:

  1. Byk ko py songeh.. mahkamah kangaroo. Nak jatuhkan hukuman berat sebelah mmglah rumit. Cuba ko setel cara adil taklah rumit jadinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni kes liwat terbesar di dunia la ....

      Delete
  2. Mane tentera jubo umno ni .... dh ade cite jubo ni apa lg balun lh ....kahkahkah

    ReplyDelete
  3. Kes liwat dah lama sangat sepatut anwar dah lama terima malaysia bock of records sebagai kes paling lama dimalaysia, kalau anwar benar kenapa anwar sering kali elak kes liwat di bicarakan

    ReplyDelete
  4. peliwat tua taik hanjing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 21:57
      Kau ni meroyan sebab Nuar tak nak liwat kau. Kalau kau pondan Chow KIt, Tua Bangka dan muka buruk...kau layak untuk Nepal atau Bangla...Jangan nak mimpi nakkan VIP

      Delete
    2. 05:29..dari komen ko tu jelas menunjukan bhwa nuar adalah penjubo..dn ko pun sama kaki jubo..penjubo tua kutuk tua lahnat tak sedar diri..mertabat penjubo tua bangka haramjdah mcm ko no lebih teruk dari taik hanjing..dah tua nak mampos meseh lagi nak menjubo dan suka di jubo..ko harus bertaubat wahai tua kutuk sial haramjadah dari perbuatn keji jubo menjubo pantat memantat sondol menyondol..puiii..

      Delete
    3. kalau memang peliwat atau penzina...tak main melayu,,,,muka buruk, gemuk...pengotorr dan busuk.....tiak anjing lagi wangi...
      ketiak dan jubo melayu berdaki...cuba suft video sex melayu....majoriti ketiak dan jubo bohsia dan gay berirat macam kuali kedai mamak
      Bohsia Melayu dan gay banyak disease.. HIV dan siplis sebab Melayu tak memileh....semua tibai...kalau lembu ada duit pun, melayu sanggup kasi jubo dia
      Aku hanya layan Korea atau Mongolia...putih bergebu ....
      Mamat yang atas tu dahi hitam bukan sebab sujud....tapi banyak sangat menonggeng dan muka tersental atas antai....maklum la rumah dia pakai karpet murah beli dari mydin,, hahhhhhhaha

      Delete
  5. Kes menurunkan harga minyak baru2 ini adalah antara perkara2 yg bertujuan untuk mengalihkan fokus rakyat, apabila keputusan perbicaraan mahkamah persekutuan diumumkan. Tentu akan diadakan isu menggemparkan pd hari keputusan diumumkan, spt MH370 hilang ketika keputusan mahkamah rayuan sebelum ini. Entah2 exPM kena tembak, misalannya. Bak kata org putih, killing two birds with one stone.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau cerita nak mengalihkan fokus rakyat...anwar la yang paling untung, tambah pulak juruterbang tu kipas susah mati anwar, takkan kena beli dgn umno plak kot...

      Delete