Tuesday 20 January 2015

KERANA GAMBAR INI TERSEBAR, ZAM BUAT KEPUTUSAN BERHENTI TERUS DARI MENULIS ISU POLITIK DI BLOGNYA???????



Kecewa dituduh berkonspirasi mahu menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, bekas Menteri Penerangan Tan Sri Zainuddin Maidin membuat keputusan berhenti daripada penulisan politik, menjadi penulis blog berprofil tinggi Umno pertama yang melakukan tindakan sedemikian.

Dalam artikel "Salam Terakhir Zam Pada Penulisan Politik Semasa" yang dimuat naik beliau di laman blog zamkata.blogspot.com, Zainuddin, yang lebih dikenali sebagai Zam kecewa kerana seringkali dianggap mempunyai "sandaran" meskipun bergerak secara bersendirian.

"Setelah menimbang dari semua aspek, kepentingan, kedamaian dan ketenteraman jiwa dari ugutan, tekanan dan pencemaran nama pada hari tua, maka saya mengambil keputusan untuk berhenti daripada penulisan politik semasa  yang  menjadi pengisian utama blog zamkata sejak dilancarkan pada 8 Ogos 2012," katanya dalam blog tersebut.

"Maka teguran tidak lagi dianggap sebagai sokongan,” tulisnya kecewa.

Beliau berkata, disebabkan perbezaan pendapat, kepercayaan dan setia kawannya kepada kepimpinan politik yang bersandarkan sejarah dan kejayaan tercemar.

"Saya amat tersinggung apabila kekuatan saya sendiri dianggap sebagai bergantung pada orang lain. Ini bukanlah kejatian dan keperibadian diri saya berdekad dalam dunia kewartawanan," katanya.

"Saya merasa cukup terhina kerana bagitu mudah orang membuat kesimpulan. Sekali saya minum pagi bersama Tun Daim Zainuddin atas jemputan dan menemui Tun (Dr) Mahathir (Mohamad) bersama seorang dua rakan dianggap saya berada dalam konspirasi untuk menjatuhkan Najib."

Zainuddin turut mempersoalkan, jika tindakannya bersarapan dengan Daim dan menemui Dr Mahathir dianggap berkonspirasi menjatuhkan Najib, apakah tindakan media arus perdana memberikan liputan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim boleh dianggap sebagai kerjasama ketua pembangkang dengan perdana menteri.

“Bolehkah saya juga membuat kesimpulan dengan TV3 media mesra Umno menyiarkan ancaman Anwar untuk membongkar keburukan bekas Daim bererti Najib berkonspirasi dengan Anwar untuk mengekalkan kedudukannya?

Menurut Zainuddin, blog zamkata miliknya dilancarkan pada 8 Ogos 2012 sudah mempunyai lebih 1.5 juta pelawat.

"Sepanjang lebih 50 tahun dalam bidang kewartawanan, saya tidak pernah menjadi penulis upahan," kata Zam.

"Saya tidak mempunyai kawan sejati dalam politik, kerajaan, atau mana-mana pertubuhan, kecuali rakan-rakan wartawan," katanya.

Zainuddin di antara penulis blog Umno yang mengkritik kepimpinan Umno secara terbuka.

Minggu lepas Zainuddin yang juga bekas ketua pengarang kumpulan Utusan Malaysia berkata, Daim dan Dr Mahathir tidak akan merendahkan martabat mereka dengan mendedahkan maklumat "menyelerakan" Najib.

Mengakui terdapat "perang saraf" di antara penyokong Najib yang mengawal media arus perdana terhadap pengkritik termasuk kedua-dua bekas pemimpin negara itu, Zainuddin berkata beliau sudah menjangkakan perkara ini akan berlaku.

"Dari awal lagi saya sebagai wartawan tua yang mempunyai sedikit sebanyak pengalaman dalam perang saraf menjangkakan serangan peribadi  TV3 terhadap bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin, pastinya umum akan merujuknya sebagai arahan serta mendapat keizinan daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib," tulis Zainuddin.

"Walaupun saya sering dikatakan sebagai orang (Dr) Mahathir tetapi saya berharap saya tidak dianggap sebagai sekutu Daim kerana menyokong pandangan Kadir dalam posting terbarunya yang melihat kecaman terhadap Daim akan menikam balik Najib dan menghakiskan lagi kewibawaannya," kata Zainuddin merujuk kepada tulisan bekas Ketua Pengarang Kumpulan New Straits Times Press (NSTP) Datuk A Kadir Jasin.

Selari dengan pandangan Kadir, Zainuddin berkata tindakan menyerang Daim menggunakan media dikawal Umno bukanlah permainan politik yang bijak.

‎"Maka saya nampak ini bukanlah suatu permainan politik atau perang saraf yang bijaksana tetapi permainan politik kotor, tidak beretika, tidak profesional dan sangat rendah caranya serta kualiti yang tidak sepatutnya datang daripada Jabatan Perdana Menteri," katanya.


OMAK KAU CUKUP-CUKUP YAKIN DAN PERCAYA .. ADA LAGI BLOGGER OTAI PRO DAIM/MAHATHIR BAKAL IKUT SERTA LANGKAH YANG DI AMBIL ZAM.

BILA BERTEMPUR PEPERANGAN YANG PASTI KALAH DAN KECUNDANG PUAK-PUAK INI TIDAK AKAN MAU MENERUSKAN .. JENIS SUDAH BIASA SEKIAN LAMA DI PUJI DAN DI JULANG .. BILA DI TEGUR DAN DI KRITIK TERUS MENGGELUPUR KEPANASAN.

WALAUPUN BERTARAF VETERAN DAN OTAI TETAPI MEMILIKI JATI DIRI SEPERTI EMBUN PAGI APABILA DI ASAK DAN DI GASAK .. MUDAH AMAT MERAJUK .. TERNYATA APA JUA YANG DIPAPARKAN DI BLOGNYA SIPENULIS TIDAK MAMPU MEMPERTAHANKANNYA BILA DITERJAH.

SEPERTIMANA YANG PERNAH DAN SERING OMAK KAU KATAKAN .. JIKA MENJADI PENGHUNI RUMAH KACA JANGAN CUBA NAK MENJADI WIRA DENGAN SERING MELONTAR BATU.

19 comments:

  1. Gaduh jangan tak gaduh.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hot Terpanas Petikan Paper Israel Mengenai Anwar Ibrahim. Baca link dibawah dan faham. Aku tak mau tuduh. Sendiri baca dan sendiri faham okey Joey, Lenggong, Perak

      http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4183202,00.html

      Malaysia opposition leader backs 'protection of Israel's security' Ibrahim Anwar's comments during recent interview with Wall Street Journal draw harsh response from Malaysia politicians, who accuse him of abandoning Palestinian cause In a recent interview with the Wall Street Journal, Malaysian opposition leader Ibrahim Anwar stated his "support" for "efforts to protect the security of the state of Israel," but stopped short of saying he would establish diplomatic relations with the Jewish state.

      Delete
    2. Wow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Padan hati busuk, sanggup memecat TSKI dan mahu diganti dengan bini dia. Syukur kita mempunyai sistem yang menghalang cita2 evil man ini

      Delete
  2. Sgt menarik bila zam kata...tindakan media arus perdana memberi liputan kpd ketum....imagine klu lah yg diberi liputan itu adalah tghh....riuh rendah menyalak pentakjub pengkagum pengkaget pengampu pengipas ketum kt ruang siber...meratib2...ug3x...bg bola tanggungla...bkn masa yg sesuaila dgn 1mdb...pembesar suara la....u name it...mcm2 ada...

    ReplyDelete
  3. Ako rasa sampai dah najib step down...sebab kes jubo sepol kena rempuh bang non smpi tak ada keputusan lagi....sejarah orang selatsnnjadi PM srmua negeri bersatu di baeahnkersjasn BN...tun huasin onn jdi PM semua ok di gelar bapa perpaduan...klu orang utara jdi PM jaru biru...tgk tengku jadi PM singapore kuar mesia..tun dr M jadi PM klsntan jatuh pbangkang..Dollah kaki tidur 5 negeri jatuh pembangkang...nuar orang utara lagi bsngang jafi anjing zionis pluralisme...sejarah sultan kedah Pulau pinang bagi kat orang putih pasal siam nak serang kedah...mudah kira kira sultan dati utara(KEDAH) ini....suma FAKTA....klu nak aman makmur dan berpadu PM kena dari Selatan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ejaan, intonasi, suku kata hancuss berderai.

      Mesti masa sekolah dulu tak lulus ilmu alam ni..

      Delete
  4. Dia mari dah.

    2 ekor kat atas bagi komen meraban tak tentu hala.
    macam terkena ketum campur ubat nyamuk.

    Boy Putra
    JKK Kg Bintang.

    ReplyDelete
  5. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai. Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  6. Depa makan isi..korang makan kuah je..tu pun berebut2...nasib malang lagi bila kuah yg dapat kuah basi...basi pun ok jugak...silap 2 yg basi pun dapat...dapat TENGUK je..
    Politician yg ada dah tak berguna...najib anwar mat sabu ..guan eng..anwar sama jerr...n.buat masyarakat jadi serabut...Cara politik para bahlul ni lah yg melahirkan para fanatik....rakyat bawahan bercakaran atas isu yg bukan menjadi kepentingan mereka punnn...
    Depa pemain2 politik semasa ni nampaknya dah semakin corrupt...aku berpandangan yang massa perlu digerakkan untuk menghapuskan para ahli politik semasa ni..bn pas pkr & dap ni dah tai berguna...TENGOK JE semua PARTI2 ni...dap mic pkr dap umno masing2 dok promote legasi masing2..mahadhir...karpal..kit siang..anwar..nazri aziz mat rahmat...nik aziz hadi awang ANAK2 mereka di mana?..jadi pemimpin ni bebannya teruk nak dipikul sbb apa nak juga anak depa yg jadi legasi....kenapa?..why????....
    Jawapannya...kuasa...kuasa...kuasa...
    Kita rakyat ni depa jadikan tentera..bergaduh sesama kita..ramai yg terluka...ramai yg teraniaya....yg jadi korban pun berlambak jumlahnya...
    Adakah cara untuk menjatuhkan semua politician semasa SEMUANYA dan diganti dengan yg baru???..
    Anwar...najib...utusan...harakah..roket....inilah musuh kita...hindar dari musuh2 ni jika nak kehidupanvyg tenang...nak kepuasan???..Ludah je muka si jelik tu...





    ReplyDelete
  7. Org2 umno cam tu lh ... ape2 pun lantak lh korang ...hehehe

    ReplyDelete
  8. Merajuk lh pulok ... sape lak yg patut pujuk, daim ke najib ...hehehe

    ReplyDelete
  9. Keling tu berhenti menulis sebab SPERMA dah nak masuk campur. Perlu selamatkan diri dulu. Tak lama lagi akan berlaku la kerajaan UG PKR/Amno.

    ReplyDelete
  10. Bkn main marah tipah koya bila nk bentang hudud...x sesuai...sbb isu 1mdb tgh hot...blh jatuhkan najib...alih2 ketum nk tlg plak najib skrg...mana komen tipah koya? Koya jer lbh.

    Tp yg pasti tgklah lepas ni...berbondong2 anjing2 ketum akan menyerang ulamak2 dgn nista baru atau ulang siar...bkn apa2 pun...nk alih perhatian dr ketum yg dh jelas bersekedudukan dgn najib. Dok kata org lain nk berUG rupa2nya depa yg mabuk nk berUG....opsss....KN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nuar tu nk selamatkn tengkuk die je ... ke mne tumpah nye kuah kalu x ke nasi, bekas org umno balik ke umno lh ... pas sbg rakan semasa susah je tu pun dh dirosakknnye lepas tu wat x tau je ... elok lh die duduk je kt sungai buluh tu ...

      Delete
  11. Nuar dah tak lakulah...Najib pun dah boleh2 resign..2 orang termasuk guan eng rakyat malaysia dah jemu...menyampah pun ada dengan kerja2 menipu disebalik tabir hangpa...pergi mampus la ngan pkr dap bn...hangpa ni lintah bertopengkan manusia

    ReplyDelete
  12. Apa kita nk buat bila unjink dan babi bergaduh....
    biarkan.....

    sekian tima kasih....

    ReplyDelete
  13. Omak bila pulak nak tutup blog ni?

    Kan Omak pun dipehak yang kalah. Bos pun dah terguling. Ikutlah resmi Zam tu...tak guna melalak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yessssssssssssss

      gua sokong ini anon.

      Delete
  14. Dah nak mampos pun buat fitnah jugak. Bawak-bawaklah mengaji ke dan amal-amal yang baik. Kita semua menanti hati jadi jenazah atau mayat atau mait ataupun bangkai!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...