Saturday 24 January 2015

KOLEKSI GAMBAR RAJA ABDULLAH DI MAKAMKAN DI KUBUR TIDAK BERTANDA


Jenazah Raja Arab Saudi, Raja Abdullah Abdul Aziz telah dikebumikan dalam makam tidak bertanda selepas solat Jumaat semalam.

Dalam pada itu, peralihan kuasa lancar menyaksikan takhta itu berpindah kepada adik tirinya, Raja Salman dan seorang lagi adik tirinya, Muqrin sebagai putera mahkota bagi menghapuskan kebimbangan ketika kegawatan serantau.

Sejajar dengan ajaran Islam, jenazah Abdullah dikapan dengan kain putih, dibawa menggunakan pengusung ke dalam ambulans oleh saudara mara seterusnya dibawa ke masjid Imam Turki bin Abdullah, Riyad untuk disembahyangkan sebelum ke tanah perkuburan untuk dimakam dalam kubur tidak bertanda.

Solat jenazah di masjid diketuai Raja Salman dan dihadiri ketua negara Islam dan diplomat kanan termasuk Presiden Mesir, Abdel Fatteh al-Sisi, seorang daripada sekutu paling rapat Abdullah selepas kebangkitan negara Arab.

Dalam ajaran tegas Wahabi, menunjukkan perasaan sedih secara berlebihan dilarang, selepas kematian monarki Arab Saudi dan anggota tertinggi diraja lain, tiada tempoh rasmi berkabung dan bendera masih dikibar secara penuh.

Walaupun dengan kebanjiran mesej sedih daripada rakyat tempatan dalam media sosial, kekangan agama ke atas peringatan awam bermaksud tiada tanda di ibu kota diraja ini menunjukkan pemerintah sekian lama mereka sudah mangkat.

12 comments:

  1. JIKA BINA PONDOK ATAS KUBUR DI SAUDI PASTI DI BOM OLEH WAHABI


    KATANYA BID'AH, SYIRIK, MASUK NERAKA


    ORANG ZIARAH KUBUR & BERTAWASUL DIKATANYA SEMBAH KUBUR


    APE LA SALAH PONDOK TU NAK DI BOM


    PONDOK BOLEH BUAT SYIRIK KE??


    KAH KAH KAH


    DI JEPUN ADA ORANG SEMBAH MATAHARI,


    MESTI WAHABI NAK BOM MATAHARI TU KAN??


    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu x brape tau kite belajar lh, tu lebih baik dr kite mengata ngata ...

      Delete
    2. NAK BELAJAR AJARAN APE? AJARAN WAHABI KE?


      IBNU TAIMIYAH TULIS DLM BUKU TUHAN BERAMBUT KERINTING,


      PADAHAL DLM HADIS NABI, DAJJAL YG BERAMBUT KERINTING,


      TUHAN IBNU TAIMIYAH DAJJAL KE??


      IBNU TAIMIYAH IKUT SUNNAH KE?? SUNNAH APE MCM TU??


      GENG2 WAHABI AJAR SEBELAH KAKI TUHAN DLM NERAKA


      BAWAH NI LINK AJARAN WAHABI KAKI TUHAN DLM NERAKA

      https://www.youtube.com/watch?v=yMgQA218lMU


      SUNNAH APE TU??


      JAWAB LA KALAU KO PANDAI SGT

      Delete
    3. Kalau dajal datang, kaulah orang yang pertama yang menjadi pengikutnya. Sebab kau ini jahil dan bodoh..pas tidak mahu belajar atau bodoh tidak boleh diajar.
      Tanya Ustaz You Tube dan FB, bila dia pergi Mekah....solat Jumaat tak? Siapa pulak iman dia? Masjid mana dia solat? DiMasjidul Haram imamnya orang Wahabi? Di Mekah dan Madinah jugak kebanyakan masjid Wahabi...Dia buat mufarakah solat Jumaat sorang? Hahahaha Tinggal solat Jumaat sebab musafir...Majoriti Melayu yang mengatakan orang Islam yang bermusafir tidak wajib solat jumaat..Fatwa mana pulak ini dia ikut?
      Sedangkan Nabi nasihat kita jangan tinggalkan solat Jumaat langsung dalam hidup kita.
      Siapa yang pening lalat .... Ibnu Tamiyah atau Ustaz You TUbe yang tengok tu mabuk Ketum bila bercakap? Sebab tiada fatwa yang mengharuskan kau boleh berimamkan orang Islam zindik, khurafat dan syirik
      Wahai orang Malaysia yang Jahil dan bodoh agama..Di Negara2 Arab orang Islam yang berilmu dan yang betul imannya tiada masalah...mereka dari syiah, sunni, tabligh, sufi semua boleh hidup damai bertahun....
      Perpecahan bermula ditahun 80an biala Setan bertopengkan ulamak mula putar belitkan agama dan pecah belahkan umat ..mereka ahli agama yang gilakan dunia dan nama.. tidah kira samaada dari golongan Syiah, Sunni, Sufi dan Salafi...Semoga Allah SWT bangkit golongan ini di akhirat sebagai ualamak yang mukanya tiada berdaging dan letak mereka di neraka jahanam yang paling bawah ....golongan ulamak inilah yang memecah belah umat, ..Orang Islam yang jahil dan bodoh pulak terus treus menjadi pengikut taksub mereka dan sanggup kafir-mengkafir kerana pengaruh ulamat dajal laknatullah ini...
      Ibnu Tamiyah adalah ulamak yang mutabar, dia bukan maksum dan dapat wahyu terus dari Allah. Sebab tidak lari dari buat salah ..Sama juga dengan Iman Ghazali adakala dia pun salah, kadang kala berdalil hadis yang daif. Cuba kau buka kitab Ihya' ulum al-din yang diajar di masjid..Banyak hadis daif, tapi boleh kita dia fatwa kan Iman Ghazali sebagai sesat.Tapi siapa kau yang jahil dan belajar dari You Tube untuk menghukum Ibnu Tamiyah atau Iman Ghazali sebagai sesat dan ahli neraka.
      Dari pengalaman aku kebanyakan Uztaz You Tube dab FB terutama yang Melayu dan Indon belajar di Mesir, Pakistan, Syria, Yemen dan Jordan...syok sendiri...belajar agama 4 tahun aja...kebanyakan tidak boleh bercakap dan faham Arab dengan betul..Bila cakap Arab, banyak bunyi Argggg dari vocabulary.. ini dari pengamatan aku bertualang di negara Jordan, Syria, Pakistan, Mesir... Mereka juga benci dengan orang orang Arab dan Pakistan...rasis, pandang rendah, tiada sikap hormat dan suka bercerita pasal buruk orang Arab dan Pakisatan....mereka tidak bergaul dengan orang Arab dan Pakistan, hidup bawah tempurung Melayu.
      Yang peliknya aku dapati di ulamak2 dia oranng yang mengajar di Universiti Al_Azhar dan Darul Ulom boleh berpecah kepada berbagai firqah. Jadi tidak hairan jika ada ulamak Malaysia ini yang terbawa2 dengan perangai tuan guru mereka...
      Pada aku...link you-tube yang kau bagi sama juga dengan layan black metal...cakap ustaz sesat lagi menyesatkan ...tahap level sama dengan lagu black Metal dari band Darkthrone, Emperor, Mayhem, Slayer, Bathory, Absu, Abagial, Devil, ...boleh dengar tapi jangan percaya dan amal...HAIL !!!!!

      Delete
    4. woi anon 12:18 yang bangang, orang yang berfahaman wahabi di arab saudi hanya 22%...wahabi boleh amik pemerintahan tapi wahabi tak dapat ubah semua penduduk arab kepada fahaman wahabi...pegi kaji dulu la bahalol...kah kah kah

      Delete
    5. The majority of the world's Wahhabis are from Qatar, UAE and Saudi Arabia. 46.87% of Qataris and 44.8% of Emiratis are Wahhabis. 5.7% of Bahrainis are Wahhabis and 2.17% of Kuwaitis are Wahhabis.

      Wahhabis are the "dominant minority" in Saudi Arabia. There are 4 million Saudi Wahhabis (concentrated in Najd) representing 22.9% of the population. With the help of funding from petroleum exports (and other factors), the movement underwent "explosive growth" beginning in the 1970s and now has worldwide influence. The movement also draws from the teachings of Medieval theologian Ibn Taymiyyah and early jurist Ahmad ibn Hanbal.

      Wahhabism has been accused of being "a source of global terrorism", and for causing disunity in the Muslim community by labeling non-Wahhabi Muslims as apostates (takfir) thus paving the way for their bloodshed. It has also been criticized for the destruction of historic mazaars, mausoleums, and other Muslim and non-Muslim buildings and artifacts.

      Delete
    6. Anon 13.31..
      Kau yang bahlol....Himar padang pasir...Salafi memang 40 % tapi yang yang Hambali pun juga berfahaman salafi......harus ingat ada 30 % orang syiah yang tinggal di selatan dan Timur Saudia..Bahrain dan Kuwait adalah mojoritas syiah, UEA dan Yemen juga mempunyai popolasi syiah dan Sunni sama banyak.
      Di Indonesia, Philippine dan Thailand sekarang , berapa ramai yang masih bermahzab syafiee. Majoritas umat Islam di Indonesia berfahaman Muhammadiyiah yang berpaksi gerakan salafi di Saudia.
      Yang aku benci adalah ulamak jadian dari Malaysia yang suka mengkafirkan ulamak lain yang tidak sehaluan dengan mereka. Inilah situasi di Malaysia,yang menanam sifat benci kepada orang yang tidak bermahzab dengan mereka........yang lebih extreme ada iman di masjid 2 selangor yang berdoa dalam lepas solat jumaat supaya jauhkan rakyat selangor dari ajaran sesat syiah. Iman di Mekah pun tak berdoa macam ini..
      Aku bukan jumud dan berpaksi kepada mahzab shafiee sahaja....Tidak rosak akidah dan amalan kau jika tidak mengikut mazhab shafiee atau i Hanafi atau Hambali atau Maliki atau salafi...yang penting aku tahu apa yang buat

      Delete
  2. Kalau di Malaysia kubur pasang marble cantik2 bertingkat tingkat....kalau kaya lg tinggilah tingkatnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah la berlebih2 bubuh marble...bukan keperluan org mati...org mati perlu didoakan...nabi suruh sebarkan salam kepada org hidup...nabi suruh ucap salam kepada org yg dah mati...ucapan salam tu adalah satu doa...ucapan salam adalah mendoakan kesejahteraan di dunia & akhirat..

      Delete
  3. King Abdullah tak pergi DAVOS ke ????

    Kubor boleh tunggu kan....????

    King Abdullah ini Kaya tapi tak Ber Gaya.

    ReplyDelete
  4. la tipu jugak wahabi ni, kata tak bertanda, tu yg dua batu nisan tu ape,bukan tanda....tak payah letak batu la , baru betul takde tanda....ko guano....?

    ReplyDelete
  5. Tkutlah anda semua kpada Allah..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...