KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 12 January 2015

LAPORAN DARI PASUKAN SUKARELAWAN SESI HARI PERTAMA PERSEKOLAHAN 2015 DI KUALA KRAI YANG MENYAYAT HATI.



Laporan dari team sukarelawan :-

[11/01 7:34 pm] Slm. Ni gambar2 hari pertama persekolahan SK Kampong Karangan, Kuala Krai. Makan bersila kerana kerusi meja kantin semua hanyut. Sekolah masih belum bersih sepenuhnya. Alhamdulillah ada sukarelawan yang menolong. Kelas tak boleh mula lagi sebab murid masih tiada alatulis dan buku.

Semua peralatan insyaAllah akan disumbangkan pada minggu depan. Buku teks pun dah hanyut. InsyaAllah pihak KPM kata buku teks akan sampai dalam 2 minggu lagi. Harap2 kelas boleh bermula pada minggu depan.

[11/01 7:37 pm] Hari ni cuma ambil ukuran murid2 utk sumbangan uniform dan kasut sekolah daripada pihak yang prihatin. Mesyuarat guru pun diadakan secara tak rasmi di tepi dewan sekolah

......
Tahniahh cikguuuu... Terima kasih team sukarelawan yg terus bersedia ambik saiz baju ... bertindak lebih pantas sebegini membolehkan anak2 itu lebih fokus utk ke sekolah ...

12 comments:

  1. Heloo Rakan2 Seperjuangan,

    Satu persoalan, TGHA ada, Azmin ada, LKS ada membantu mangsa banjir. Anwar mana ????????? Aku dah lama kata reformasi adalah perjuangan untuk rakyat tapi bagi Anwar dan keluarga dia, perjuangan adalah untuk membela nasib beliau.

    Yakinlah rakan2 Anwar adalah Mahafiraun yang bertopengkan reformasi. Penorak No 1 dan spin dr yang brutal. Yakinlah rakan2 orang yang menjatuhkan orang lain untuk menaikan bini sendiri sebagai eksekutif negeri. Ini adalah Mamat retorik no 1.

    Kalau TGHA dan LKS bercakap mahupun TSKI atau Azmin bercakap........ saya akan hormat walaupun saya tidak bersetuju. Tapi Anwar cakap, buang dalam tong sampah sajalaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawan, nak tolong mangsa banjir ke nak membebel? kamon laaaa.

      Delete
    2. Anonymous 09:12...Kau bukan rakan seperjuangan lah...prinsip perjuangan akan menghormati rakan bukan mencela rakan. Kau tu penyokong kuat Mahafiraun...penyokong PR bukan hairan pun pemimipinnya hilang tapi setiap orang PR punya prinsip akan tumbangkan kerajaan UMNOBN yang korupsi dan tumbangkan kerajaan PR jika mereka juga korupsi.

      Delete
  2. Anon 9.12...Kau ada turun bantu pembersihan?Kau de turun bantu agih makanan? Kl x de,jgn ckp gn lubang jubor.... ptuiiii...melayu tah guna...

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas semua yang menolong. adik2 jangan lemah semangat untuk menuntut ilmu, terus berusaha!

    ReplyDelete
  4. Ramai yg prihatin kat malaysia ni...
    cuma lepas ni rakyat kelantan belajar2 lah berterimakasih...

    ReplyDelete
  5. Jangan dok berlagak sombong gedebe perkauman sangat...

    ReplyDelete
  6. Anon 09:12 ko carilah rakan rakan ko kat kandang babi...Kat sini orang tngh cerita hari pertama sekolah k...babi

    ReplyDelete
  7. Lantai masih kotor dan berair, mana pasukan merusuh bersih' ada tak ambiga tolong dia orang ini, mana muka orang bersih macam ambiga

    ReplyDelete
  8. Anon 0912 ni keturunan bodo xbguna hidup kt muka bumi ni.hidup kt dunia pn xmmberi faedah kt mnusia.baik btaubat la,pg tolong org yg susah dpt la phala.cuma nk tny bdk2 kecik sume skola kuala krai ni ada x kn jngkitan e.coli?kahkahkah

    ReplyDelete
  9. Pelik kan budak2 kecik tu tak pakai kasut lagi tp tak pulak kena jngkitan e.coli tapikan ada orang tua tu...ala...yang bela sekor badak tu...dia kena jangkitan e coli.apalah Malang dia tu virus pun target dia sorang je....kehkehkeh

    ReplyDelete
  10. Melayu, politik dan komen bodoh berpisah tiada...

    ReplyDelete