Monday 12 January 2015

PEGUAM ERIC PAULSEN SUDAH DITAHAN PIHAK POLIS DIBAWAH AKTA HASUTAN 1948.



Peguam Eric Paulsen ditahan polis di Brickfields, Kuala Lumpur sebentar tadi, dipercayai ekoran tweetnya sebelum ini yang mengkritik Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Menurut kumpulan peguam Lawyers for Liberty (LFL) beliau kini dibawa ke balai polis Dang Wangi walaupun sudah bersetuju untuk memberikan keterangan esok.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar mengesahkan penahanan itu.

“@PDRMsia baru sahaja menangkap Eric Paulsen di Brickfields,” tulis Khalid di Twitter sebentar tadi.

Dalam perkembangan berkaitan, pemimpin PKR dan pengasas LFL N Surendran berkata polis membawa Paulsen ke firma guamannya Daim & Gamany di Petaling Jaya dan merampas laptopnya.

Pemuda Umno hari ini membuat laporan polis terhadap Paulsen ekoran tulisannya di Twitter pada Jumaat lalu yang mendakwa Jakim “mempromosikan ekstremisme setiap Jumaat”.

Pengerusi Biro Agama pergerakan itu Azmir Yuzaimi Mohd Yunos di ibu pejabat polis daerah (IPD) Putrajaya mendakwa kenyataan itu berunsur hasutan, provokasi terhadap Islam dan mahu tindakan tegas diambil.

Tulisan kontroversi itu bagaimanapun dipadamkan setelah dikritik banyak pihak, termasuk ketua polis sendiri, Pemuda PAS dan Utusan Malaysia.

Terdapat anggapan bahawa Paulsen merujuk kepada khutbah Jumaat.

Pada Sabtu, Khalid dilapor mengesahkan polis akan menyiasat Paulsen bawah Akta Hasutan 1948.

20 comments:

  1. Paul dah ditangksp tahniah yang kes sepol ni bila nk settel la....babi tul....BABI....Brother AnwarBin Ibrahim.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai umno yg takut pd bayang anuar... hahahaha

      Delete
    2. Baru dapat tulang. Kuat sikit menyalak dan melalut

      Delete
    3. Sdar x sdara brkata begitu ssma islam...apakh sdara brhak mghukum org sebegitu...saya ahli umno tp saya tahu hukum hakamnya...pls take note apa yg sya perkatakn demi kbaikan buat smua umat islam

      Delete
  2. Tahniah PDRM..jalan kn tugas kamu dengan telus dan tegas.Jgn biarkan agama islam dipolitikan.Sy merayu semua pihak jgn jadikan isu agama dipersendakan.please respect each other.xkira ape pn pegangan politik kamu.

    ReplyDelete
  3. PDRM kalau yg terlibat itu geng PR laju macam peluru buat kerja tapi kalau yang terlibat geng UMNO/BN lambat macam kura kura untuk bertindak. Peguam dah setuju nak hadir ke Balai Polis hari ini tunggu sehaja lah apa yg gelojoh sangat. Dasar kuda kayu jadi khadam UMNO/BN ini lah jadi nya. kesian PDRM telah dipolitikan sampai begitu sekali. bagi aku PDRM lansung tak ada integriti hampeh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn keliru politik dgn maruah agama, cina ni cuba nk membentuk agama Islam ikut acuan dia, sape dia? ...ko nk cemoh pdrm tu ko punye pasal ...

      Delete
    2. Ha..Ha..Orang PR mengaku Orang hina Islam, kaum kerabat dia..

      Delete
    3. 09:22 ni babi ...kahkahkah

      Delete
  4. Tiga ekor jenis manusia yang suka spin2 cerita, pembelit dan pembohong. ..iaitu politician, businessman dan LAWYER. ..

    ReplyDelete
  5. Ya lambat mcm kura2 mcm abg non tangguh kes sampai kucing aku dah bertanduk...
    sapa lambat sapa cepat ni?

    ReplyDelete
  6. Ada ke patut mamat ni tuduh jakim mempromosi extremist padahal tajuk khutbah berkisar kempen makan buah buahan tempatan sahaja..Mamat ni tak patut masuk campur dalam perkara yang dia jahil tentang Islam..

    ReplyDelete
  7. PERANGAI CINA MEMANG MCM SIAL

    DAH MCM PERANGAI YAHUDI ZAMAN NABI

    BAGI MAUT JE SI BODOH TU

    ReplyDelete
  8. PDRM, we salute you ... no compromise on this issue and don't give this shit a chance. Orang kurang ajar macam ni dah makin bercambah setiap masa sebab kita banyak sangat berlembut. Sumbat dlm lokap yang sama dengan penjenayah tegar atau yang ada HIV baru diorang tau...

    ReplyDelete
  9. Cina ni ingat dia dh kuat sangat, cacing dh naik ke mata .... cakap ikut sedap mulut ..kurang ajar memang patut diajar....

    ReplyDelete
  10. SUDAH LA SATU BANGSA PUN TAK BOLEH BERSATU,..DALAM HAL AGAMA ISLAM PUN NAK BERRTELAGAH LAGI...HATI BUSUK..PEMBODEK...BODOH X BOLEH DIAJAR..DITEGUR..MARAH.....MALANG SUNGGUH BANGSA MELAYU MALAYSIA NI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan malang tetapi tersangatlah malang. Itulah sebabnya Rasulullah s.a.w. suruh menuntut ilmu sampai keliang lahat. Kalau nak dunia kena ada ilmu dunia. Kalau nak akhirat mesti ada ilmu akhirat. Yang terbaik mesti ada kedua-duanya. Tersangat malangnya orang Melayu majoritinya lembab dan bingai. Tak cerdik. Oleh kerana demokrasi maka menanglah orang yang bingai dan bodoh. Rakyat yang bingai dan bodoh tidak berhak mendapat pemimpin yang cerdik dan baik. Itulah sebabnya ekonomi kita makin merosot. Singapura yang merdeka kemudian dah mencicit kehadapan. Sikit hari lagi Indonesia dan Thailand. Melayu bolehlah setaraf dengan Somalia. Bangunan tinggi dan indah siapa punya? Kalau tak kerajaan, mestilah Cina punya. Pembayar cukai yang terbanyak bangsa dan keturunan mana? Sendiri jawablah!!

      Ini episod peguam kena tangkap ni kira okay juga. Tapi nampak macam pertelingkahan ameno dengan orang Kristian saje.

      Delete
    2. Sebab melayu 'lembab' le maka kerajaan malaysia dikuasai melayu...dari ketua jabatan hinnga ke opis boy semuanya melayu...cina tak mau bayar cukai pi berniaga kat singapore la bahlul....ini negara majoriti melayu...acuan negara org melayu yg tentukan...apasal lu mau sakit hati acai!!!. Lu sudah kebulur ke hidup dalam negara malaysia ni....untuk makluman lu melayu dlm negeri ini walaupun miskin tapi cukup makan...jkm ada..zakat ada..apasal lu mau cemburu....kaum cina kalau merempat pun kerajaan tolong...tapi bila bisnes makmur...cina dah ada banyak duit..lu mula menyalak mau macam2 lagi....sedar le diri tu cina oii...melayu 'bodoh' tapi lu yg sakit hati....apasal jadi cam ni soo hai...ermmm

      Delete
  11. Anon 01.111
    Kah kah takot ngan bayang anwar ....ya allah takoooot nyeee kah kah...bodo macai jubo ni syok sendiri...kah kah...lawan TSKI yg gagap pin kantoi ..kah kah...lawan azmin la pulak...nk bini jadi jubo...oopss jadi MBSgor 9un tak lepas kah kah...BABI tul macai PKR nih ...kah kah takoootttnyeee....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10:50 ko nape dh dtg sawan babi ko ke ....kahkahkah..takoootttnyee..kahkahkah...pi jauh2 jap lg mulut ko berbuih lh pulak ...kahkahkah..takoootttnyee..kahkahkah

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...