KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 1 January 2015

SAMBUTAN TAHUUN BARU 2015 DI CHINA BERTUKAR TRAJEDI, 35 ORANG TERBUNUH DAN 48 CEDERA



SHANGHAI: Sambutan Ambang Tahun Baru 2015 di China bertukar tragedi malam tadi apabila 35 orang dilaporkan terbunuh manakala 48 lagi cedera dalam satu kejadian orang ramai bersesakan di Shanghai, China.

Menurut laporan dari kerajaan Shanghai, 14 daripada yang tercedera kini dalam keadaan parah berikutan keganasan yang berlaku setengah jam sebelum tengah malam.

Memetik laporan dari Bloomberg, sekurang-kurangnya 48 cedera dalam kejadian, termasuk seorang rakyat Malaysia.

Laporan dari Xinhua News Agency, sebuah portal berita di China, menyatakan seorang saksi melaporkan kejadian terjadi setelah orang ramai menyerbu kupon-kupon yang kelihatan seperti wang kertas US Dollar yang dicampak dari tingkat tiga di satu bangunan. Namun punca kejadian masih lagi dalam siasatan.

Cui Tingting, 27, berkata dia telah mengutip beberapa helai kupon yang disangkakan wang itu tetapi membuang mereka semula setelah mengetahui ianya palsu.

"Ini sangat kejam. Beberapa orang di hadapan kami ada yang terjatuh ke lantai, dan orang ramai berlari-lari sambil memijak mereka", katanya

35 comments:

  1. Oiccc kat china ingatkan kat dewan dap ka biaq mampuih semua cina lahanat bangsat nie yg sebok nk campur urusan agama islam

    ReplyDelete
  2. Hahaha.. .
    Ada lagi melayu bodog bangang tak habis2 dia punya islam. Masalah ini tiada kena pun dgn bangsa atau party lebih pada org ramai yg teramat dan sesat mengucakaci kan suasana. Dan mungkin apa yg dikata kan kupon menyerupai wang us semuanya disebabkan ketamakkan manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha typical PartiKhinRians. always choose the kuffar before your fellow muslims.

      Delete
    2. Kejadian di negara China boleh berlaku dimana2 sahaja apabila beribu2 orang berasak2, melayu atas tu bukan ambil iktibar kejadian di terowong muassasah mekah yang mengorbankan ratusan jemaah, kejadian stadium runtuh, kejadian di konsert2 besar semua ini tiada kaitan dengan bangsa apa sekalipun boleh juga terjadi kepada orang2 melayu yang menagku Islam itu milik da hak mutlak mereka sahaja

      Delete
  3. MB baru Selangor sudah melampau. DAP Penang bagi pun 1.5 juta saja. MB Selangor bukan saja luluskan RM1.6 juta hari tu bantu mangsa banjir malah semalam tambah lag I RM5 juta lagi utk bantu mangsa banjir yg tinggal sehelai sepinggang. Melampau betul. Kalu mcm ni camne umno nak rampas Selangor balik. Sia2 lah usaha kita nak pecah belahkan PR selama ini. Heeee.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. azmin baik dngn umno bkn mcm anwar babi

      Delete
  4. OMAK KAU......
    AZMIN SUDA MELAMPAU2 SBB BAGI LAGI RM5 JUTA KPD MANGSA BANJIR. MINTAK OMAK KAU KASI MAKI SAMA AZMIN CEPAT. KAH KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha aa ye, penat2 TSKI kumpul duit, senang2 je Azmin bagi kat orang.

      Delete
    2. Jusoh bodoh nak mampos duit tu bkn tski pn

      Delete
    3. Anon 17:23,

      Awak tu yang bodoh nak mampos, tu bahasa sindiran la do.

      Ni mesti masa exam subjet Ilmu Alam fail atau minum air longkang masa banjir.

      Delete
    4. sindiran pn cm bangsat kahkahkah!!

      Delete
  5. Semut mati kerana gula
    Manusia mati kerana wang
    Umno mati kerana rasuah

    ReplyDelete
    Replies
    1. pr mati kerana di jubo

      Delete
    2. OMNU panjang omo pun kerana jubo Sepo

      Delete
  6. 5 juta bukan duit bapak dia pun...ITU duit mmang utk rakyat hasil dari usaha mb lama...

    ReplyDelete
  7. Negeri yang ditadbir BN berapa juta bagi....?

    Sekampit beras pon tak merasa.

    Hati tu kalau dah busuk memang susah diubati.

    ReplyDelete
  8. Hari ni blog Pahang Ku menyiarkan berita MB Selangor YAB Azmin Ali menyerahkan cek bernilai RM100,000 kepada YB Shafik Fauzan Sharif yang mewakili MB Pahang untuk bantuan mangsa banjir Pahang.

    Disamping itu YAB Azmin Ali mengarahkan semua PBT Selangor menghantar anggota ke negeri Pahang untuk membantu kerja-kerja pembersihan selapas banjir

    Tapi blog yang sama juga menghentam Pakatan Rakyat kononnya langsung tidak membantu.

    Untuk cai yang kepala masuk air, jangan tunggu kat depan TV, kompom berita ni tak keluar TV punya.

    Aku berani potong kote kalau berita ni keluar kat TV.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh kluar tv bodo! apa lg potong ko punye kote woi bodo! pokimak betul! dh potong tu buat cipap. Aq nk rasa sikit syg

      Delete
    2. Sampah LONGKANG kat Selangor semua dah bersih ke????

      Delete
    3. polong 20:17.

      lu klu nk jual puki mak lu bkn kt sini la.
      bapak lu jer yg kebulor puki mak lu.
      klu bagi kt hanjing pon tk mau.

      Delete
    4. puki mak 11:36 r tu....kah kah kah

      Delete
  9. Nak harapkan Johor Melaka N9 Kedah dan lain-lain negeri jajahan BN memberi duit..!!!!!,
    Dan dan mangsa mati kebulor dulu..
    Plastik pembungkus cop gambar mereka tak siap lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn takut. Lepas ni suma negeri akan lumba2 tunjuk sapa derma paling banyak.

      Delete
    2. Ms johor mlke n9 bnjir xde pn pr bantu

      Delete
    3. Joho, mlk, n9 mna ada banjir. Klu banjir pun takat buku lali. Tak kan tu pom nak mintak bantuan.......heee

      Delete
  10. Buta ke apa.. tu yg orang johor dok halau MP DAP bagi bantuan tu apa!! Ada orng nk bantu di halau.. boddo.

    ReplyDelete
  11. N9 melaka johor ramai bijak pandai...tak babi buta mcmn kedah kelantan ganu.dan pulau pinang...yg ego lebih tebal dari iman....pandai pilih pemimpin yg boleh diharapkan....bukan pandang imej warak atau jubah tebal tapi peleceh agama sendiri.....ahakssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bodoh...kahkahkah

      Delete
  12. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  13. Hahaha.....
    Inilah rupa melayu yg suka putarbelitkan informasi malah suka hina org sedang diri apa pun tak buat tetapi ckp byk. Melayu macam ni pemusnah bangsa dan agama islam yg di agung2 kan malah perkecilkan org lain perbesarkan diri, sedangkan diri habuk pun tiada. Semoga melayu2 begini segera di bersihkan dari terus kotorkan sejagat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..kepale hutak ko...kahkahkah

      Delete
    2. Bangsa kau tu bgus sgt ke?

      Delete
  14. akhirnya malaysia lebih aman tanpa membuat konsert sambutan ambang tahun baharu.Ramai orang senang hati.Kalau tiap2 tahun begitu kan bagus.jangan tunggu musibah bertingkat2 datang baru nak batal segala hiburan sambut tahunbaharu.Kalau nak sambut juga korang pergi negara lain...bereh boh

    ReplyDelete
  15. P.pinang ada buat.ape cer?

    ReplyDelete
  16. Yang dimaksudkan sambutan/ konsert besar2an macam kat Dataran Merdeka Putrajaya KLCC yang menelan kos juta2 panggil artis dah macam kat barat pula...

    ReplyDelete