KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 15 January 2015

TIANG MASJID PUN DI KUNCI UNTUK ELAK MASJID DI BAWA LARI??????


Kalau peti besi atau tabung masjid dan surau di kunci bukanlah perkara yang menghairankan memandangkan kerap amat berlaku kecurian sehingga ada yang membawa lari peti besi maupun tabung masjid/surau.

Tapi kunci tiang masjid apa justifikasi dan rasionalnya????? bukan satu tetapi dua kunci mangga besar digunakan .. Adakah untuk menggelak dari masjid dibawa lari??? Atau tiang masjid ini diperbuat dari emas permata?????? atau tiang ini juga digunakan sebagai tabung??????

Agak-agaknya apa ek??????

Omak Kau yakin sungguh tiang masjid ini digunakan juga sebagai tabung masjid .. banyak terdapat di Melaka.

15 comments:

  1. Tu tabung masjid lh ngok....

    ReplyDelete
  2. Apebende admin ni. Terang2 nampak lubang kat tabung tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mata macai mana nampak itu lubang kan lubang masuk duit itu cuba tengok sebelah kanan tiang itu ada lubang masukan duit tabung dia pelik sikit

      Delete
  3. tu tabong masjid la kak..nmpk tk lubang kecik nk masukkn duit tu

    ReplyDelete
  4. Omakkau, tak perlu membodohkan diri sendiri. Buat malu orang yang sokong ko

    ReplyDelete
  5. Yup
    itu tabung majid. Satu kaedah yang tabung dipasak bertujuan supaya tidak boleh dilarikan oleh pencuri.

    harap maklum..

    ReplyDelete
  6. Omak kau x de cite lain ke?....

    ReplyDelete
  7. Nampaknya itu idea kreatif tabung derma masjid...kunci tu untuk buka tabung bila duit penuh bukan untuk kunci tiang tuh hehehe

    ReplyDelete
  8. Alahai omak kau jangan menuduh rakyat malaysia dah teruk sangat. Negara kita mana ada pencuri , . Perompak banyak la. Cthnya rompak kayu balak bank tanah dan lai lain lagi

    ReplyDelete
  9. Pelayar semua, omakkau bukan nak kutuk tetapi nak suruh kita tenguk inovasi ini. Manatau ada jugak masjid lain nak tiru. Dia tanya tu pasal nak sensasikan tajuk aja supaya korang enter blog dia. Bijak jugak omakkau ni. Tahniah... hehehehe

    ReplyDelete
  10. Kat surau aku, tabung disediakan dalam tepak kuih jer. Konfiden jer ajk surau. Bebila dan sesiapa nak pulas tudung pun boleh. Hari tu, bendahari buka, dah siap bersusun duit kertas.
    pengerusi pun sapu duit derma, apa nak kata.

    ReplyDelete
  11. anon 09:09
    owhhh nak bagi sensasi....pandai memang pandai....

    kalau macam tu ada laa sifat2 provokasi kononnya nak bagi tajuk sensasi..
    gamaknya naluri halus penulis ada sifat2 putar alam yang dia sendiri tak sedar :P

    apa2 pun omakau nampak makin comeiii jekkk...skrn nig

    ReplyDelete
  12. TABUNG MASJID PUN PKR NAK FITNAH KE??

    JANGAN BUAT DEMONSTRASI PULAK LEPAS NI

    ReplyDelete
  13. Lubang PUNGKOQ.. boddo piang.. xdak madoi dah..

    ReplyDelete
  14. Kurang pandai la omakkau. Bt malu jerr...jarang pi masjid nie, tabong masjid pn x kenal..

    ReplyDelete