KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 18 January 2015

BENARKAH SIASATAN AWAL SPRM MENUNJUKKAN KEKAYAAN LUAR BIASA DAIM ZAINUDDIN BERNILAI USD 14 BILLION??????



Heboh kini di alam maya betapa kononnya siasatan awal pihak SPRM menunjukkan kekayaan luar biasa Daim Zainuddin bernilai USD 14 billion bersamaan lebih kurang RM50 billion?????

Tiada kepastian jitu mengenai informasi ini namun pihak berwajib dan terlibat perlu mengeluarkan respon dan jawapan segera mengenai kenyataan yang berlegar-legar diminda rakyat yang didedahkan melalui alam maya yang kini mulai menjadi viral.

Sebelum ini beberapa pihak termasuk AMK Pusat telah membuat laporan rasmi kepejabat SPRM agar disiasat mengenai kekayaan luar biasa yang diperolehi Daim Zainuddin jika berlaku salah guna kuasa dan rasuah.

Ianya menjadi lebih bingit dan gegak gempita apabila beberapa media arus perdana turut menyiarkan akan keluh resah rakyat akan maklumat mengejutkan ini.

21 comments:

  1. Saya tak terkejut kalau pemimpin Umno BN kaya raya yang luar biasa.

    Yang saya terkejut kalau pemimpin Umno BN tu miskin papa kedana.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lim guan eng, nga & ngor brother tu pun kena tengok jugak. Baru adil.
      Daim tak heran sebab dia ahli perniagaan sebelum dan selepas politik. Memang dah kaya.
      Tapi ahli dap tu ahli politik. Kalau kaya , memang kena siasat.

      Delete
    2. Kahkahkah..gwe salute lu 14:22-16:43 kuhkuhkuh alaaa setakat lim guan bapa senla ada..buat letih sprm je mencipta bukti....itu baru daim kahkah belum lagi daim and the geng kahkahkah...kalau didedah semua apa jadi huh???macai2.....

      Delete
  2. Dah 2 PM mesia berlalu...Daim pun dah lama bersara...disebabksn dia prrnah jadi mentri kewangan semua babit kan kerajaan dan parti.....Bang Non tawar 100juta pujuk ahli parlimn sabah lompar party masa 16 Sept. Klu 100 juta boleh dirasuah brapa pukakk krkayaan bang non ni....jlu gaji 1 hinggit klain elaun 15 juta...batangkan klu 10 tahun jadi punai sehat sgor.....juta juta juta... puiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daim dan aljuburi sama je dua2 taik hanjing.

      Delete
    2. Sume pmimpin sama ..umno.mic mca..n.pas.dap.pkr..seronok JD pmimpin DPT smpan duit berbilion..rakyat pula makin tersepit..xde dah pmimpin yg adil.. Yg sggup susah senang bsama rkyat..pas je nmpak molek sikit tp dok bela parasit mcm husam mat sabun ..pon xleh pakai jugak..

      Delete
  3. tain mamud kaya raya sprm cuma bole bergurau je kata taib gabenor swak

    ReplyDelete
  4. Negara ni kan milik umunu jadi hasilnya milik sesiapa yang berkuasa...nak heran apa juta2 celah gigi ja

    ReplyDelete
  5. Mampuih lh daim kali, sprm dh berani siasat bermakna dh diberikan lampu hijau...harap ramai lg penyamun dn pengkhianat bangsa di msia ni terjerat ... baik yg sdg berkuasa atau pun yg dh bersara ...amin

    ReplyDelete
  6. Berkat doa rakyat yg diiniaya dn dizalimi kut...nampak dua puak penyamun besar celaka dlm umno ni dh bergaduh sama sendiri, elok lh biar tembelang masing2 terbongkar dgn sendirinye jugak ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila siasat Dan jelaskan dengan adil Dan setelus-telusnya BERAPAKAH JUMLAH PERBELANJAAN YANG TELAH DIGUNAKAN OLEH PR dalam menghadapi PRU yang lepas Dan dari manakah datangnya DANA tersebut . Dan siasat juga MACAM mana taukeh taukeh China Dan India boleh jadi Terlalu kaya diMalaysia Dan jangan dok asyik dok bongkar ORANG MELAYU DAN ISLAM saja

      Delete
    2. Yg umno/bn lak ko x nk siasat ke? dana mane dia org kebas....ramai pemimpin umno/bn yg telalu kaya luar biase ko x nk siasat sekali ke....orang melayu dn Islam dlm umno/bn jd terlalu kaya raya luarbiasa itu secara islam ke ... siasat jgn x siasat setelus telusnye...hahaha

      Delete
    3. Tak ada apa2 halangan pun sprm nak siasat PR... yg jadi halangannya sprm nak siasat org kuat umno... kenapa tak boleh siasat org melayu? Kalau org PR rasuah dah lama kandang... helo Bro kherul... keluarga lembu kondo terang2 mentedarah duit rakyat.. kenapa masih bebas... lu ada akal ka... sendiri fikir...

      Delete
    4. 17:14 tu lh ko ni, ko ingat ingat pemimpin umno/bn tu manusia suci dn yg islamnye lak ko ingat maksum, selama ni ko kene tipu dek penyamun2 tarbus ko x sedar ke atau ko x mau terima hakikat ke atau ko pun sama seangkatan dgn dia org ke ... kwang kwang kwang ...

      Delete
  7. Aset peliwat tuya berani ke sprm nak siasat,daim dah jadi besi buruk memang la berani nak siasat.hee

    ReplyDelete
  8. Biarlah dia lepas di dunia. Kalau harta berbillion pun, bukannya boleh bawa masuk kubur. Harta2 akan jadi saksi kepada dia di akhirat.
    Dia bukan ahli perniagaan yang berjaya atas titik peluh dan susah payah.Berjaya sebab dispoon feed. Siapa2 yang diberi peluang seperti boleh kumpul harta berbillion.
    Cerita bagaimana dia boleh jual bank kepunyaan dia yang dah nazak kepada syarikat Bumi dan mendapat keuntungan yang berganda akan menjadi bekalan untuk dia ke akhirat.
    Selepas beberapa tahun selepas, bank yang ambil alih telah bankrup dan syarikat bumi terpaksa menjual kepada orang lain dengan harga yang murah. Pemegang saham syarikat bumi yang mengambil alih bank dia adalah penabung ASN dan penyimpan KWSP...duit orang miskin dibazir untuk menolong bank yang tengah nazak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan dh nazak sok org ajar mengucap, dia pulak sebut duit, duit, duit dh lh ...hihihi

      Delete
    2. Hg ni sembang ja...kalu si daim ni bagi hg sejuta juboq dia pon hg jilat

      Delete
  9. Lantakk dia la nak sebut apa2 pun ...itu kan kebebasan namanya....kebebasan mcm di pranchis...kebebasan yang di agongkan oleh Sister in islam...PasMa.. Lawyer of Liberty...Matina Mahathir...Mujahit..Kalit Samat...dan yg paling wala sekali Brother Anwar Bin Ibrahim... ade orang kisah...ahakssss

    ReplyDelete
  10. Melayu kalu kaya ramai yg dengki x puas ati...sifat busuk perut tu dok ada dari dulu lagi..

    ReplyDelete
  11. pemimpin2 yg dah tua kerepot tu dah kenyang...macam ular sawa telan kambing..
    harta belambak dari duit haram..duit rakyat yg hidup sengsara bermandi peluh mencari sesuap nasi...
    yg pemimpin dajal ni senang2 rampas kekayaan negara..yg jadi hak rakyat....
    ingat tu harta curi tu tak akan dapat anda bayar hingga anda masuk ke lubang kubur..

    ReplyDelete