KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 11 January 2015

JABATAN UNIT AMAL DEWAN PEMUDA PAS PUSAT MELAKUKAN PEMBERSIHAN JAMBATAN KERETAPI MANEK URAI.


Salah satu misi yang menangkap jiwa raga Omak Kau oleh Unit Amal Malaysia ialah misi pembersihan Jambatan Keretapi Manek Urai.

Jambatan ini dibina tahun 1941.. Pernah dibom sewaktu perang dunia Kedua lalu oleh pasukan tentera Jepu.

Ini baru dinamakan misi menghulur bantuan dirasai sehingga sampai ketulang sonsom .. bukan sekadar pegang beg plastik tersengeh depan kamera tapi buat kepoh dan kecuh seolah-olah memberikan bantuan yang tiada taranya.

Tahniah dan sejuta Syabas .. rakyat mampu berfikir dan menilai siapa sebenarnya yang ikhlas dan bersungguh-sungguh memberikan bantuan sebenarnya tanpa cuba ambil kesempatan dari penderitaan rakyat demi meraih seciput batuan politik (political milage).

8 comments:

  1. Banyak betul gambar Unit Amal buat kerja pembersihan.

    Kediaman, sekolah sampaikan jln keretapi pon mereka cuci.

    Harapkan pemuda Umno nak buat, puiiiiiiiit,.

    Gambar mabuk todi banyak la.

    Yang terbaru bertumbuk dengan Perkasa anak buah Tok Heng nak tunjuk sangat mereka tu ada buat kerja.

    Realitinya hanyalah lakunan semata-mata janji boleh masuk Tv.

    ReplyDelete
  2. Klu ikut blogger pembodek...pengilat dan penjilat...hanya husam dan nuar jer yg membantu....ok lah masukkan azmin sekali

    ReplyDelete
  3. kalau nak harap pekerja KTMB mmg takkan dibuatnya laa-mmg ramai pekerja KTMB tu pemalas-tapi kalau dibayar cergas jer-keje2 amal sorylaa-pekerja KTMB pemalas rata2 nya

    ReplyDelete
  4. PANTAS buat apa? Angkat beg plastik je

    ReplyDelete
  5. Polisi Unit AMAL membantu kerana Allah. Semoga kerja anda mendapat keberkatan dan anda di murahkan rezeki amin InsyaAllah..Inilah hasil didikan tazkirah dah tarbiah dlm PAS....Pada yg lain tu tak payah nak kutuk2 org umno ke...KTmb ke...dapat dosa kering tak pasei2.

    ReplyDelete
  6. Bukan mengutuk tapi realiti dimana kebaikan disembunyikan 'lakonan' dibesar2kan walaupun unit amal tidak meminta promosi mereka tahu tanggungjawab sesama insan melebihi segalanya kerana allah

    ReplyDelete
  7. Xkan 10 org je turun, time demo puluh ribu

    ReplyDelete
  8. posing...check. plywood (ntah kutip kt mana) kononnya nk repair jln keretapi...check. hasil karya cameraman (ihsan MB selangor)

    ReplyDelete