Monday 12 January 2015

MEJAR (U) ZAIDI DIDAPATI BERSALAH OLEH MAHKAMAH TENTERA ATAS DUA TUDUHAN.



Mejar TUDM Zaidi Ahmad didapati bersalah oleh Mahkamah Tentera Kuala Lumpur atas dua tuduhan isu dakwat kekal ketika Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) dan siar maklumat tukar kerja.

Dia bersalah terhadap tuduhan memberi kenyataan media tanpa izin Majlis Angkatan Tentera dan menyiarkan kawat tumpangan rasmi tentera.

Ahli-ahli mahkamah bagaimanapun belum memutuskan bentuk hukuman yang bakal dijatuhkan kerana proses mitigasi hukuman sedang berlangsung.

9 comments:

  1. Aku simpati tp nk buat mcm mne mejar, sabar, hukuman manusia di dunia ni saje, kalu x adil hukuman tu yg bg hukum tu sok kene hukum kt akhirat, sabar aku doa kn mejar sekeluarga dirahmati Allah....

    ReplyDelete
  2. Berani kerana benar..

    ReplyDelete
  3. ALA GUNA JE TEKTIK KETUM

    PEGI US & UK JUMPA YAHUDI KUTUK MALAYSIA

    TUDUH MAHKAMAH KORUP & HAKIM KENA BELI

    NANTI YAHUDI BAGI DUIT LAWAN KERAJAAN

    BOLEH BELI SUT BRIONI

    APA2 HAL CONTACT SUARAM EJEN YAHUDI

    ReplyDelete
  4. Anok 12.48...aku doakan akn ada dr keturunan Kau yg bkal dianiaya...mcm Kau rasa....bodoh x blh ajar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian khalid ibrahim teraniaya oleh ketua rakus mahu bini jd mb..

      Delete
    2. aku sokong, biar anon 1248 kemalangan dan cacat dan menderita sepanjang hayat. AMIN.

      Delete
  5. Sabar lah Majer. Nanti duit simpanan dalam Tabung Angkatan Tentera yg Tuan carum selama ini boleh menampong perbelanjaan membuka perniagaan baru. Tak boleh buka bisnes di Malaysia gi buka kat lain negara. Rezki ada dimana mana. Lesen juruterbang masih laku boleh jadi juruterbang dengan mana mana Syt Penerbangan lagi lumayan gaji nya. Apa nak diharapkan dengan Kerajaan yg ada sekarang kerana dedahkan ketidak telusan SPR berkaitan dakwat kekal kena buang kerja kerana Hakim Hakim tentera yh dilabtik semuanya MACAI UMNO/BN. Mejer kena terima musibah dari Allah ini. Dan Kami juga mendoakan semuga semua para Hakim yg mengendalikan kes Mejer akan ditimpa musibah. Percaya lah kalau Mejer seorang yg dianayai Allah tidak akan menolak doa Majer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 17:15,
      Itu bukannya musibah dari Allah tapi ia adalah merupakan kerja syaitan. Harap perbetulkan cara berfikir itu. Komen anda yg lain memang cantik dan ada kelas.

      Delete
  6. LAWAN TETAP LAWAN..#SELAMATKAN MALAYSIA.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...