KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 13 January 2015

SIAPA ERIC PAULSEN???????

LFL antara pertubuhan di Malaysia yang menerima dana daripada AS.


NAMA
Eric Paulsen mula disebut sejak beberapa hari lalu susulan kenyataannya yang menuduh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menggalakkan ekstremisme atau fahaman pelampau pada setiap Jumaat.

Siapa beliau? Beliau adalah seorang peguam, yang juga pengarah eksekutif dan pengasas bersama pertubuhan bukan kerajaan, Lawyers for Liberty (LFL).
Paulsen dilihat kerap bercakap mengenai pelbagai perkara mengenai Islam di akaun Twitternya, terutama mengenai hukum hudud.

Antara status terkini di Twitter beliau mengenai Islam ialah:

1) "Golongan ulama adalah seperti raja/Tuhan, tidak boleh dikritik."- 6 Januari 2015


2) "Hmm apabila agamawan palsu samakan doa dengan cara dapat kontrak besar kroni. Syirik besar ini." - 31 Disember 2014


3) "Lagi agamawan menjaja agama" (merujuk kepada Malam Cinta Rasul 2015 di Dataran Merdeka) - 29 Disember 2014


4) "Ada majlis di tempat terbuka (dan) nampak nak hujan. Jadi penganjur doa agar tak hujan. Tak lama pun hujan. Jadi penganjur kata rahmat Tuhan. Kisah benar." - 27 Disember 2014


5) "Cara Pas Kelantan cakap macam tak ada benda lain dalam dunia/akhirat kecuali hudud. Isu-isu kebajikan, ekonomi, sosial dan keselamatan masyarakat?" - 24 Disember 2014


6) "Taliban menggila. Inilah akibatnya bila terlalu taksub dengan hukum (dan) haram tanpa tahu nilai agama, keadilan, belas kasihan (dan) penyayang." - 17 Disember 2014


7) "Tak faham obsesi Pas dengan hudud. Ia tak berperlembagaan, zalim (dan) tak sesuai dengan zaman moden." - 14 Disember 2014


LFL yang diasaskan beliau pula adalah pertubuhan hak asasi manusia dan undang-undang yang bermatlamat mencabar keputusan dan tindakan tidak berperlembagaan yang dilakukan kerajaan dan pihak berkuasa lain.


Berdasarkan laman web National Endowment for Democracy (NED), LFL mendapat dana sebanyak AS$45,000 (RM160,000) setiap tahun dari 2011 hingga 2013.


NED adalah sebuah yayasan bukan berasaskan keuntungan bermatlamat mengembangkan dan mengukuhkan institusi demokrasi di seluruh dunia.


Mendapat dana daripada Kongres AS, NED menyokong lebih 1,000 projek kumpulan bukan kerajaan di lebih 90 negara.


Menurut laman web NED, sejak penubuhannya pada 1983, NED mengetuai perjuangan demokrasi di dunia dan kedudukannya sebagai badan bukan kerajaan memberikan yayasan itu fleksibiliti untuk bertindak segera apabila ada peluang perubahan politik di mana-mana negara.

29 comments:

  1. Apek bila nampak wang mati pun sangup, itu apek dap buang aje dia ke luar negara habis cerita

    ReplyDelete
  2. Dalam masa rakyat melalui masalah besar yakni banjir besar dan banyak lagi isu2 lain, Anwar yakni ketua pembangkang dan de facto menghilangkan diri, Dimasa Salahuddin Ayob, Azmin dan ramai lagi memperjuangkan nasib rakyat, Anwar Missing in Action

    KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

    Yang benar Oh MaMa Ulu Yam
    Mak Ngah Jeff Ulu Yam

    ReplyDelete
  3. CINA KUTUK ISLAM DAPAT DANA YAHUDI

    MASYUK OOo.. KUTUK ISLAM UTK JADI KAYA

    SIAPA MAHU??

    PEGI US & UK JUMPA YAHUDI

    KUTUK KERAJAAN KORUP, HAKIM RASUAH

    MAHKAMAH KENA BELI

    KALAU MAHU BOLEH CONTACT SUARAM

    MUSYUK OOo YAHUDI BAGI DUIT

    KALAU TAK PERCAYA TANYA EZAM

    KALAU TAK PERCAYA TANYA KETUM

    ReplyDelete
  4. Apa terjadi di perancis jadi pengajaran buat malaysia ,nak ke satu hari nanti orang bunuh erin orang lain jadi mangsa ,sebab itu kerajaan tangkap dia sebelum merebak , akta hasutan perlukan untuk hadapi golongan NED ini , aku tahu ned tubuh oleh yahudi untuk huruhara kan dunia

    ReplyDelete
  5. Ini bangsat kasi ajar sama dia cukup2 ...tahniah pdrm...

    ReplyDelete
  6. Provokasi Cina soo hai ni memang melampau...dia ni patut mampus...

    ReplyDelete
  7. Kita melayu kene bersatu dn jgn bg muka langsung kt cina dn India ni ....ni semua kesan dr bg muka lh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 15:25 kau penganut ajaran sesat berkiblatkan Nazi
      setahu aku Hanya Al-Quran dan Sunnah yang menyatukan umat...bukan setakat Melayu....Mamak, Jawa, Banjar, Bugis, Thai, China, India dan Yahudi pun bersatu jika semua ikut Al-Quran dan Sunnah....

      Delete
    2. 00.10 kepala bapak, pukimak ko ....sial punya babi....

      Delete
  8. Dia ni cina kristian yg jelas anti Islam, ramai jenis cina mcm ni dlm dap, pas kene muhasabah diri lh jika nk berkongsi kuasa dgn lahanat ni ....memang jenis celaka cina2 ni lg2 yg menganut kristian....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ka dia Anti Islam? Kalau orang Islam tidak menunjuk keindahan islam,macam mana orang nak masuk islam? Come on !!!
      islam bukan hanya hudud, solat, riba, pakai tudung, tidak bergaul laki pompuan, ada banyak lagi pekara yang orang islam abaikan seperti kebersihan diri dan tempat tinggal, menghormati sesama manusia tanpa mengira agama dan jantina,............Islam mesti jujur dan rendah.. Mohammad SAW walaupun dia Rasullullah , tapi dia sentiasa rendah diri dan mendengar orang sekeliling dia dalam beberapa pekara....Nabi Muhammad SAW tidak merasakan diri dia sentiasa benar dan memaksa orang lain mendengar cakap dia
      islam itu syumul...dari bangun tidur hingga kembali....semua mesti taat perintah Allah..Islam itu indah tapi yang menunjukkan keburukan islam adalah orang yang mengaku islam....kalau orang yang menghisap dadah, bohsia, makan rasuah, berpecah belah (syiah dan sunni), pengotor, miskin ( majoriti orang islam seluruh dunia miskin), samseng, bunuh wanita dan kanak2...selagi itulah orang bukan islam tidak nampak keindahan dan kebenaran islam...Kalau orang membenci Islam, lihat dulu apa salah kita dan baiki diri kita

      Delete
    2. top comment,WIN!! gj bro,jarang jumpa org ada akal macam bro :D

      tgk comment2 semua nak gebang pasal bangsa,tu dah jelas2 salah perjuangan.

      Delete
  9. Tak hairan pun non muslim bercakap begitu....Para rasul pun dituduh sesat,gila kuasa,pecahbelah ummah,ahli sihir dsb..umporno pula kata pas sesat,pelampau,khawarij,syiah dsb..itu belum kira yang perlekeh hukum Islam lagi keh keh keh

    ReplyDelete
  10. Kristian tak salah...yg hampeh ialah ahli politik dap yg menjadikan agama kristian sebagai umpan meraih undi...tiru strategi pas tu...ernmm...yg paling bodoh ialah muslim yg masih dok percaya tiou helah guan eng ...yg paling bangang ialah penganut kristian yg percaya dengan dakyah dap konon2 mereka tu penyelamat mereka...
    Realitinya penganut kristian terjamin selamat dan sejahtera di bumi malaysia ni namun mainan politik dap boleh menyebabkan hilangnya selamat & sejahtera tu...politik dap menjengkelkan & sangat merbahaya...cara politik dap tak sesuai langsung bagi Malaysia...
    Tolak dap...

    ReplyDelete
  11. Cina DAPINGS macam ni yang PKR sayang sangat ni.

    ReplyDelete
  12. Pkr dn dap seiring dn sejalan....

    ReplyDelete
  13. Perbetulkan anon 17:12...tak seiring la pkr & dap ni...dap jln depan...pkr ikut belakang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkr membontot dap gitu ...kahkahkah

      Delete
  14. Maka duduklah pada sesiapapun dengan syarat sahnya adalah semata2 mahukan kerajaan yg "zalim dan rasuah" dinyahkan dari kuasa pemerintahan..merekalah dari golongan yg "benar".... Maka tiada sangsi lagi ragu..betapa paul elsen ..ali abdul jalil..alvin tan..ambiga..marina mahathir..s.samad said..hadi awang..anwar..lge..lim kit siang..mat sabu..khalid ..nik aziz..latipah koya..rafizi..dan banyak lagi individu yg gah yg berpayung dlm pelbagai parti politik dan Ngo2..saling mereka " bertahaluf siasyi" secara nyata dan sembunyi..bukankah kamu wahai bangsa melayu telah dizalimi dan dirompak haknya dlm segala bentuk (wang ringgit dan dll) oleh UMNO sejak dari mula mereka memerintah ?.. sekarang ayuh mari "pertahankan" paul elsen sebagaimana kamu "membela" ali abdul jalil..kalau boleh berbaringlah dijalanan berhimpunlah sebagaimana kamu melindungi manusia yg bersifat biseksual..dia bukan islam maka tiadalah dia tahu akan sifat dan iktiqad islam yg sebenar..bukankah kamu pernah mempertahankan tatkala "dilafazkan" ayat suci Alquran oleh non muslim..tiada bezanya pada apa yg diperbuat oleh paul ..tarbiahkan dan doakanlah semoga dia mendapat "hidayah".. Ingat musuh kita adalah sama yakni UMNO dan sekutunya...maka demikianlah betapa hodoh dan hinanya sesuatu bangsa@ individu tatkala matinya sifat syukur pada segala nikmat yg ia perolehi..jng takut akan muncul lebih ramai "pejuang keadilan" yg akan bersama kamu ..wahai bangsa yg besar nafsunya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musuh ia umno, bila susuh minta tolong umno apa punya haram jadah kau ini, lupa anwar selaku ketua pembangkang dia buat apa dekat new zealand sedang kan negara ditempa bencana alam, islam pas dengan merosak alam sekitar, sedangkan pr banyak ahli kitab tak sedar kah pas dah kena bala masih nak berlaku sombong dan banyak melakukan kerosakan

      Delete
  15. Jika dahulu datuk nenekmu hidupnya bergantung air perigi dan mlmnya berpandukan pelita atau cahaya bulan..jgnlah kamu doakan pengampunan (sifat syukur) buat sipemerintah walaupun keadaanmu lebih baik dari datuk nenekmu..kerana itu adalah hak kamu..dan itu tanggungjawab mereka..demikianlah sepatutnya iktiqad kamu tatkala jika kamu diminta supaya "bersyukur"..pada segala nikmat yg dapat kepada batang tubuh kamu ..maka balaslah kepada sesiapa yg menuntut supaya kamu " bersyukur" pada segala kebaikan yg diusahakan sipemerintah...katakan kepada mereka "kami sepatutnya mendapat lebih dari apa yg ada pada kami".. jika sipemerintah itu tergolong dlm kalangan pemerintah yg adil dan tidak melakukan rasuah..dan katakan lagi " sesungguhnya telah ada dikalangan kami pemimpin yg sangat adil dan tidak melakukan rasuah"..apa perlunya kami mengikut pada pemerintah yg zalim itu...tidakkah kamu lihat betapa "tersiksanya" keadaan kami...dengan kos sara hidup yg tinggi..keselamatan yg rapuh..keruntuhan moral..segala macam cukai..ditipu dan diperbodohkan ..adalah lebih baik kamu mengikut pada kami...kerana didlmnya ada pemimpin yg jujur dan bijak..baik dari non muslim apatahlagi dari simuslim .."bersama selamatkan malaysia".."ABU" (asal bukan UMNO)..kepada penerima bantuan Brim atau mangsa banjir "ambil" kerana itu adalah hak kamu yg tidak sempat dirompak oleh UMNO..jng lupa tanamkan didlm ubun2 dan didlm dada anak kecil betapa "zalimnya sipemerintah"...

    ReplyDelete
  16. demikianlah betapa tertanam jauh dilubuk hati para pecinta "keadilan".. Yg berlindung dan bergerak melalui parti politik dan Ngo2..lihatlah pada kerajaan " kecil" yg kami berjaya tubuhkan di kelantan ..selangor dan p.pinang..tiada kezaliman..tiada rasuah..alangkah malangnya mereka yg membantah pada golongan kami...dahulunya tanah diberi selama 99tahun ..adilnya kami memberikan tanah selama 999 tahun..kami hapuskan DEB..kerana ia menzalimi kaum lain..dahulu babi diternak merata2 ..kini kami menyatukan semua penternak untuk penghasilan yg lebih baik berkualiti...tanpa pencemaran..tiada perlu dirisaukan walaupun pada sesiapa yg paling hampir dengannya..tiada lagi juga had dan keluasan pada pembinaan mana2 rumah ibadat..tidakkah kamu dapat bayangkan betapa adilnya kami andai kami berjaya menjadi pemerintah pusat..maka menangislah para manusia yg bodoh dan kufur ..lagi sombong sifatnya tatkala mengetahui dan "merasa secebis" dari sifat adil yg diperbuat oleh kepimpian yg berkhianat itu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak de rasuah??? kau biar betul

      Delete
    2. Kalau hapus kan DEB orang melayu nak jadi apa ia, uitm, biasaiwa mara,ptptl, pinjaman peniagaan mara, buku tax percuma dari dasar dari DEB macam ini ia kau anak dan kau sekali jangan guna apa yg buat oleh DEB dibuat oleh,
      pr tak buat kezaliman habis 29 kampung warisan yg di robohkan itu dibuat oleh siapa tak akan bn kot yg aku nanpak pr buat kezaliman Apek boleh meniaga di bawah ditepi jalan, orang melayu pining kedai nya di robohkan apa jenis pr buat ini ia , peternak babi apek kenapa dia ternak di kawasan hutan atau kawasan apek, oh ia apek ini takut virus j-e di lebih suka orang melayu kena j-E lupa ia sedangkan teknologi ada sekarang pun gagal hapus virus ada pada babi ia

      Delete
  17. Apa la bangang korang ni...eric tu mmg cina tp kristian & ada jugak cina muslim, so motifnya lbh kpd agama krn UMNONGOK tk jaga agama dgn betul...dia mmg dh tau kelemahan org melayu....islam pd ic je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuma Islam PKR je yang tak berdetik nak melawan kebiadapan babi DAP. Lagi disanjung ade.

      Delete
  18. Woi bangang 22:54...klu melayu ni islam pada ic takde la semuanya melenting marahkan si soo hai nih bila ia menghina Islam...
    Tetiba je umnongok pula kau persalahkan....yg betulnya dap ni tak boleh dibuat kawan...mereka ni busuk hati dan jaki dengan perpaduan muslim melalui solat jumaat...
    Tak mustahil jika mereka berkuasa diharamnya solat jumaat bukan takat kutbah je...beruntunglah pas cepat sedar yg dap ni memang barua...

    ReplyDelete
  19. Kembali lah bersatu wahai anak bangsa ku..bencana di Kelantan itu sebagai musibah dan bukti kasih sayang Allah pada umat manusia beragam islam di Malaysia..tengo bagaimana tak kira fahaman politik datang membantu dari segi kewangan dan tenaga.. ketepikan fahaman politik..bersatulah demi umah.

    ReplyDelete